نقش زبان بدن در ارتباطات

نقش زبان بدن در ارتباطات
  • نقش زبان بدن در ارتباطات

    زبان بدن به مجموعه ای از حرکات و نمادهای بدنی گفته می شود که در ارتباطات بین افراد نقش دارد. زبان بدن شامل حرکات چشم، دست، پا، صورت و انواع حرکات دیگر است که از طریق آنها افراد اطلاعات کمکی را در ارتباط با یکدیگر منتقل می کنند. به طور کلی، زبان بدن به دو صورت آگاهانه و ناخودآگاه بیان می شود و برای فهمیدن زبان بدن افراد، باید به تمرین و آموزش نیاز داریم.

    در ارتباطات انسانی، زبان بدن می تواند نقش بسیار مهمی در فهمیدن موضوعات و احساسات داشته باشد. برای مثال، اگر یک فرد خجالتی باشد و نتواند با کلمات خود احساسات خود را بیان کند، این حرکات بدنی می تواند اطلاعات کمکی را در ارتباط با او منتقل کند. همچنین، زبان بدن می تواند در ارتباطات کسب و کار نیز نقش بسیار مهمی داشته باشد. برای مثال، در جلسات کاری، حرکات و نمادهای بدنی مدیران و کارکنان می تواند اطلاعاتی را درباره نظرات و احساسات آنها منتقل کند.

    هنگامی که با فردی ارتباط برقرار می کنیم، زبان بدن آن فرد می تواند درک و فهم ما را افزایش دهد. برای مثال، اگر فردی در حال خوردن غذا باشد، ممکن است شما زبان بدن او را مشاهده کنید و بفهمید که او از غذایش لذت می برد. همچنین، اگر فردی در حال حرف زدن با دیگری باشد، می توانید به زبان بدن او توجه کنید و بفهمید که آیا او احساس راحتی می کند یا خیر.

    در نهایت، زبان بدن می تواند در فهمیدن روابط بین افراد نیز نقش داشته باشد. برای مثال، اگر دو نفر با هم در حال گفتگو هستند و به نظر شما احساس تعارف دارند، می توانید به زبان بدن آنها توجه کنید و بفهمید که آیا این تعارف به دلیل ناشناخته بودن یکدیگر است یا به دلیل دیگری.

    در کل، زبان بدن یکی از عوامل مهم در ارتباطات انسانی است. با یادگیری و تمرین زبان بدن، می توانید در فهمیدن احساسات و موضوعات دیگران بهبود یابید و ارتباطات خود را بهبود بخشید.

    زبان بدن مهمتر از آن چیزی است که به زبان می آورید!!

    زبان بدن (Body Languge)در واقع زبان نیست، بلکه روشی برای ارتباط مستقیم است که تقریبا در تمام دنیا قابل فهم است. زبان بدن در زنان و زبان بدن در مردان تفاوتهایی دارد که باید به آنها دقت کنید.

     ما در واقع آنرا از لحظه ای که به دنیا آمدیم آموحته ایم. وقتی به کودکی لبخند می زنید او نیز به شما می خندد و با شما ارتباط بر قرار می کند. در واقع همه انسانها درک مشابهی از زبان بدن(بادی لنگوئج) دارند و منظور شما را می فهمند. زبان بدن در واقع راهی است برای تفسیر ناگفته ها و درک زیرکانه علامتهای ارتباطی افراد و روابط غیر کلامی.

    زبان بدن می تواند نقش موثری در افزایش جذابیت شما داشته باشد.

    شما می توانید به راحتی با زبان بدن خود هر کجای این دنیا که بروید با زبان بدن خود ارتباط بر قرار کنید. چون زبان بدن مربوط به غریزه انسانهاست. و زبان اصلی همه مردم دنیا به شمار می رود. برای همین شما باید مراقب زبان بدن خود باشید تا بصورت غیر مستقیم به روابط خود خدشه وارد نکنید. چون اگر شما قلبا ناراحت باشید، ولی بخواهید فیلم بازی کنید که فردی خوشحال و با نشاط هستید، به سرعت لو می روید. شما به راحتی با ابزار زبان بدن می توانید روی دیگران تاثیر مثبت بگذارید.

    پروفسور آلبرت محرابیان که یک دانشمند ایرانی تبار در زمینه روانشناسی و علوم ارتباطی است میزان اثر گذاری ارتباطی را در سه حوزه :۱- کلام   ۲- لحن     ۳- زبان بدن   تقسیم بندی کرده است.

    او در بررسی های خود گفته است که سهم کلام ۷ درصد  صدا و لحن ۳۸ درصد و زبان بدن ۵۵ درصد می باشد!! یعنی زبان بدن نقش بسیار مهمی را در اثر گذاری کلام ایفا می کند.

    یکی از افسران سابق FBI  بنام  جو ناوارو(Joe Navarro)  کتاب جالبی را در زمینه زبان بدن نوشته. این کتاب تجربیات او در زمینه تشخیص

    حالات چهره و احساسی افراد و حالتهای مخفی مردم است. که به دوستان علاقه مند در زمینه زبان بدن این کتاب جالب را توصیه می کنیم.

    اسم کتاب او  What Every BODY is Saying( چیزی که هر بدنی می گوید ) می باشد.

    در زیر به نمونه های زبان بدن اشاره می کنیم:

    ۱- تماس چشمی: مثلا کسی دارد دروغ می گوید از ارتباط چشمی فرار می کند و یا نشان از اعتماد به نفس پایین دارد و یا خجالتی است.

    ۲- لبخند: یکی از ساده ترین راههای نشان دادن محبت و رفتار مثبت و ایجاد ارتباط سالم با دیگران لبخند زدن است که هیچ هزینه ای ندارد. لبخند در ضمن نشان از اعتماد به نفس بالای شماست. پس لبخند زدن را هیچگاه فراموش نکنید.

    نقش زبان بدن در ارتباطات نقش زبان بدن در ارتباطات
    نقش زبان بدن در ارتباطات

    ۳- دست دادن: افراد با اعتماد به نفس بالا معمولا محکم دست می دهند. البته در زبان بدن زنان این موضوع شاید مقداری لطیف تر باشد، ولی معمولا مردان خجالتی و ترسو شل دست می دهند. یادتان نرود که قرار نیست موقع دست دادن، دستان طرف مقابل را له کنید و او را آزرده نمایید!!

    ۴- تکیه به جلو: بیشتر سعی کنید موقع نشستن به عقب تکیه داشته باشید تا حالت اعتماد به نفس در شما بیشتر جلوه کند. خم شدن به طرف مقابل این حس را القا می کند شما مقداری استرس دارید و محتاج و بسیار مشتاق.

    ۵- خندیدن: موقع خندیدن قهقه نزنید که بسیار کار ناپسندی است. مخصوصا در مکانهای عمومی. بسیاری از افراد را دیده ایم که هر چند دقیقه یکبار منفجر می شوند که در دیگران حس جالبی نسبت به شما ایجاد نمی شود. حتی اگر خنده دار ترین جکها را شنیدید خیلی محترمانه بخندید.

    کلا موارد بسیاری در رابطه با زبان بدن وجود دارد که باید مراقب آنها باشید و در ابتدا آگاهانه و بعد بصورت اتوماتیک درست رفتار میکنید.

    خانمها به شدت در فرستادن و گرفتن علامت از طریق زبان بدن، از مردان تواناتر هستند. آنها به راحتی زبان بدن مردان را تشخیص می دهند. برخی دانشمندان قدرت خانمها را در ارتباطات از طریق زبان بدن و تشخیص زبان بدن، ۱۰ برابر مردان تخمین زده اند.

    اگر شما توانایی خود را در ارتباط از طریق زبان و خواندن زبان بدن دیگران ارتقاء دهید تبدیل به فرد قدرتمندی می شوید که به زبان بدن خود تسلط دارد و بسیار می تواند از این ابزار در ارتباط با جنس مخالف بهره ببرد. حداقل مطمئن باشید از ۹۰ درصد بقیه مردان بواسطه این آگاهی جلوتر هستید.

     پس فکر نکنید اگر یک سری جمله را سر هم کنید می توانید در سخنوری بسیار تاثیر گذار باشید! بلکه چاشنی لحن و زبان بدن اهمیت کلام و رفتار شما را چند برابر می کند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا