چطور بدون توقف به موفقیت در زندگی دست پیدا کنیم؟

موفقیت در زندگی
  •  

    چکیده مطلب

    موفقیت در زندگی و موفقیت در کسب و کار دو مورد از مهم‌ترین مطالب مرتبط با موفقیت در جهان محسوب می‌شوند. سعی ما در این مقاله ارائه‌ی گزیده‌‌هایی ارزشمند در این مسیر و بیش‌تر بر جمع‌آوری و گزینش تکنیک‌هایی تأکید داریم که در عین سادگی، هم اساسی‌ترند و هم اجرای آن‌ها سریع‌تر و راحت‌تر است.  با «مجموعه آموزشی شیک اندیش» همراه باشید.

    موفقیت  در زندگی با شیوه‌های آسان

    انسان‌های موفق چند تفاوت اساسی با انسان‌های ناموفق دارند که عبارت‌اند از طرز فکر، طرز رفتار و داشتن هدف مشخص. نکته‌ی جالب‌توجه این است که برای ناموفق بودن هزاران راه در جهان وجود دارد ولی تعداد راه‌ها و شیوه‌هایی که به موفقیت  در زندگی یا موفقیت در کسب و کار ختم می‌شود کم و محدود است و به همین دلیل، میان اکثر افراد موفقِ جهان صرف‌نظر از زادگاه و شرایط اجتماعی آن‌ها خصوصیات مشترک زیادی به چشم می‌خورد.

    از سوی دیگر خبر خوب این است که برای موفقیت  در زندگی یا موفقیت در کسب و کار رفتارهای نسبتاً مشابهِ افراد موفق قابل یادگیری هستند! لذا موفقیت در زندگی برخلاف آنچه در نگاه اول به نظر می‌رسد خیلی هم دشوار نیست.

    می‌خواهیم این نکته را یادآوری کنیم که برای موفقیت  در زندگی الزاماً لازم نیست که حتماً نوآور یا بسیار خلاق باشید یا انسان‌دوستی زیادی به خرج دهید، یا برنامه‌های بسیار پرپیچ‌وخمی را پیاده‌سازی کنید. رسیدن به موفقیت  در زندگی می‌تواند از اجرای مداوم و روزانه‌ی کارهایی کوچک شروع شود و به نتیجه برسد.

    یکی از شاهکارهای نوشته‌شده در این مورد؛ یعنی اجرای کارهای کوچک به‌صورت طولانی‌مدت و مداوم که منجر به موفقیت می‌شود روش مربی بزرگ خودیاری «دارن هاردی» «Darren Hardy» است که در مشهورترین اثر او که به فارسی نیز ترجمه شده  به نام «اثر مرکب» شرح داده می‌شود که در بحث جداگانه‌ای به آن خواهیم پرداخت؛ اما فعلاً به بحث تکنیک‌های آسان و کوچک خود بازمی‌گردیم.

    این ۱۰ تکنیک کوچک را به‌خوبی یاد بگیرید و از همین‌ الان شروع به اجرای آن‌ها کنید تا اثرات فوق‌العاده‌ی آن‌ها را در زندگی خود شاهد باشید:

    برای موفقیت در زندگی انسجام کاری داشته باشید

    تعیین هدف و تمرکز بر روی آن را فراموش نکنید. یکی از مربیان خودیاری به نام «رامیت چاولا» «Rameet Chawla» می‌گوید: «یک برنامه‌ی مناسب به شما کمک می‌کند که تمامی کارهای لازم را اولویت‌بندی کرده و همیشه وظایف مهم خود را در بالای لیست نگاه‌دارید.»

    به‌احتمال‌زیاد نام قانون «پارتو» یا اصل «۸۰ به ۲۰» را شنیده‌اید. این قانون که برگرفته از نام «ویلفردو پارتو» «Vilfredo pareto» است می‌گوید که در تمامی زمینه‌ها فقط ۲۰ درصد از فعالیت‌های شما، ۸۰ درصد از کل نتایجتان را در بر دارد. مثلاً فقط ۲۰ درصد از مشتریان شما ۸۰ درصد از خریدهایی که از فروشگاه شما صورت می‌پذیرد را انجام می‌دهند یا فقط انجام ۲۰ درصد از هر کاری که به آن اشتغال دارید ۸۰ درصد از درآمد شما را تأمین می‌کند.

    نوشتن برنامه و تعیین اهداف به شما کمک خواهد کرد که به‌صورت روزانه از خود بپرسید که کدام کارها ۸۰ درصد از درآمد مرا تأمین می‌کنند یا کدام کارها را اگر انجام دهم به ۸۰ درصد از هدف خود می‌رسم در ضمن این روش توصیه‌ی اکید معلم بزرگ موفقیت «برایان تریسی» «Brian Tracy» نیز هست.

    بد نیست در اینجا از فرصت استفاده کرده و به قوانین جالب دیگری که می‌تواند در مسیر موفقیت  در زندگی یا موفقیت در کسب و کار به شما یاری برساند هرچند به صورتی گذار اشاره‌ای داشته باشیم.

    قانون «پارکینسون»: این قانون که نام آن از نام یک تاریخدان انگلیسی برگرفته‌شده می‌گوید که هر کاری به‌اندازه‌ی وقتی‌که به آن اختصاص می‌دهید طول می‌کشد. شاید به نظرتان عجیب بیاید ولی این قانون یک مفهوم جاافتاده‌ی مدیریتی است و کاملاً صحت دارد. ما اگر برای تحویل کاری ۳ روز وقت داشته باشیم معمولاً زودتر از ۳ روز آن کار را آماده نخواهیم کرد..

    تعیین اهداف روزانه:

     

    علاوه بر لزوم داشتن اهداف سالانه (چندساله) و دوره‌ای، لازم است که حتماً اهداف روزانه‌ی خود را یادداشت کنید. داشتن فهرست اهداف روزانه علاوه بر شفاف‌سازی اهداف روزانه‌تان، شما را تحریک می‌کند که برای رسیدن به آن‌ها تلاش بیش‌تری به خرج دهید. به‌عنوان مثالی از افراد موفق، «کت چنو» «Kenneth Chenault» مدیرعامل شرکت آمریکایی «اکسپرس»، هرروز برنامه‌ی دقیقی را با نوشتن سه چیز که باید در روز بعد انجام دهد تنظیم می‌کند.

    روابط صحیحی را برقرار کرده و پرورش دهید:

    کارآفرین و سخنران بزرگ، «ست گودین» «Seth Godin» دریکی از کتاب‌های مشهور خود به نام «قبیله» می‌نویسد که تمامی انسان‌ها در زمینه‌های ارتباطی، فکری و تحول، به دنبال یافتن افراد مشابه خود و به‌اصطلاح، دنبال یافتن هم‌قبیله‌ای‌های خودشان هستند!

    در این مورد انسان‌های موفق به دنبال دریافت کمک از افرادی مشابه خود می‌روند و به طرزی روشن‌بینانه افرادی را که می‌توانند با آن‌ها هماهنگ باشند را پیدا می‌کنند.

    شما نیز لازم است که در زمینه‌های ارتباطی، طرز فکر و سبک زندگی، به‌اصطلاح، هم‌قبیله‌ای‌های خود را بیابید و با آن‌ها شروع به همکاری کنید، در این مورد لازم است که نقاط قوت یکدیگر را تأیید و تشویق کرده و به رشد یکدیگر کمک کنید.

    مربی بزرگ موفقیت «جیم ران» که خود مربی مربیان موفقیت مانند «دارن هاردی» بوده است؛ می‌گوید: «اگر میانگین آماریِ ۵ نفر از افرادی که با آن‌ها نشست‌وبرخاست مداوم دارید را به من بگویید من می‌توانم بگویم که شما دقیقاً چه کسی هستید و در حال حاضر چه وضعیت و چه خصوصیاتی دارید»

    به‌عنوان‌مثال میزان درآمد شما میانگین درآمد ۵ نفر از نزدیک‌ترین افراد به شما خواهند بود، منظور از نزدیک‌ترین افراد، آن‌هایی هستند که رابطه‌ی نزدیکی با شما دارند. حتی میانگین سلامتی شما و بسیاری موارد دیگر نیز تابع این قانون است. می‌توانید امتحان کنید!

    هوش عاطفی خود را افزایش داده و آن را نشان دهید:

     

    افراد موفق به دنبال ایجاد ارزش‌های مختلف و حتی حفظ محیط‌زیست انسان‌ها هستند. به عقیده‌ی «استیو جابز» «Steve Jobs» خلاقیت در حقیقت، ارتباط دادن اشیاء و مفاهیم به یکدیگر است.

    افراد خلاق حتی در بعضی موارد و وقتی از آن‌ها در مورد کارهایی که برای انسان‌ها انجام داده‌اند سؤال می‌شود، کمی خود را مقصر حس می‌کنند. شما نیز دنبال افزایش هوش عاطفی خود و پیدا کردن راه‌حل‌هایی هرچند تدریجی برای حل مشکلات انسان‌ها باشید.


     

    عمل‌گرا باشید:

    انسان‌های موفق عمل‌گرا هستند. به‌محض این‌که احساس کردید در زیر فشارهای زندگی دارید از پا درمی‌آیید اقدام به عمل مجدد و سنجیده کنید و فعال بمانید.

    از گفتگوی درونی مثبت و از کلمه‌ی «امروز» استفاده کنید.

     

    در مقالات پیشین نیز در مورد جزییات جملات تأکیدی و تأیید صحبت کرده‌ایم. نسبت به گفتگوی درونی خود هشیار باشید و از جملات مثبت استفاده کنید. می‌توانید از تأثیر به کار بردن کلمه‌ی «امروز» در ابتدای هر یک از جملات مثبت خود بهره‌مند شوید.

    مراقب سلامتی خود باشید:

    بدن شما اصلی‌ترین وسیله‌ی نقلیه‌ی شماست بهبود سلامتی، بهبود طرز فکر را نیز به همراه می‌آورد. نسبت به سلامتی، تغذیه و ورزش خود حساس بمانید.

    از «مدیتیشن» استفاده کنید:

     

    یکی از اصول اساسی موفقیت تمرکز و شادمانی درونی است. برای دست یافتن به این مقصود می‌توانید از انجام «مدیتیشن» های توضیح داده شده در سایت «تکامل من» بهره‌مند شوید.

    مجری موفق، مردم‌پسند و بسیار مشهور تلویزیونی، «اُپرا وینفری» «Oprah Winfrey» در مورد تأثیر بزرگ «مدیتیشن» بر بهبود ارتباطات اجتماعی خود تاکید بسیار کرده است.

    از طریق دستیابی به اهداف کوچک‌تر به اهداف بزرگ‌تر خود برسید.

    همان‌طور که در بازی «دومینو» با کنار هم قرار دادن زنجیره‌ای متناسب از «دومینو» ها به هدف می‌رسیم، بازیِ موفقیت نیز با متصل کردن زنجیره‌ای از موفقیت‌های کوچک به یکدیگر و درنهایت تبدیل آن‌ها به موفقیت بزرگ و اصلی انجام می‌شود.

    «هنری فورد» «Henry Ford» جمله‌ای به‌ظاهر ساده اما فوق‌العاده جالب دارد. او می‌گوید: «حل هیچ مشکلی سخت نیست اگر که آن را به اجزای کوچک تقسیم کنید!»

    بازهم تأکید بر سحرخیز بودن!

    این مقاله را با ساده‌ترین ولی مهم‌ترین نکته که هیچ‌گاه کهنه نخواهد شد. آن‌هم لزوم سحرخیز بودن است. شاید فکر کنید که صبح‌ها یک یا دو ساعت دیرتر بیدار شدن به‌اندازه‌ی همان یک یا دو ساعت کارهای شما را عقب نگه می‌اندازد، ولی این‌طور نیست.

    اگر آگاهانه و به دقت نتایج سحرخیزی و نیز دیر بیدار شدن را در مورد کار یا فعالیتی واحد امتحان کنید متوجه خواهید شد که یک ساعت دیر بیدار شدن، کار شما را حدود ۳ ساعت به عقب می‌اندازد چون در طول روز راندمان کاری شما به‌مرور کم و کم‌تر می‌شود.

    نویسنده‌ی مشهور، «امیلی دیکنسون» جمله‌ای دارد که تا خودتان در مورد آن دقت به خرج ندهید باورش برایتان مشکل خواهد بود، او می‌گوید: «کسی که تا ساعت ۱۰ صبح تقریباً نیمی از کارهای روزانه‌اش را نتواند انجام دهد به‌احتمال‌زیاد تا شب موفق به اِتمام آن کارها نخواهد شد!»

     

    احساسات خود را شناسایی کنید

    قبل از اینکه بتوانید موفقیت را به دست آورید، باید تعریف کنید که معنی موفقیت برای شما چیست. در حالی که ممکن است سال ها طول بکشد تا به آنچه که از موفقیت در زندگی می خواهید برسید، شناسایی احساسات، منافع و ارزش های خود کمک می کند تا اهداف خود را تعیین کنید و معنای زندگی خود را به دست آورید.

    اگر در شناسایی این موارد مشکل دارید، از یک دوست یا اعضای خانواده برای کمک به شما پرس و جو کنید.برخی از موضوعات مورد علاقه در زندگی شما چیست؟ به عنوان مثال، به موضوعاتی که از تحصیل در مدرسه لذت می بردید فکر کنید. بپرسید که چرا شما آنها را دوست داشتید.


     

    فهرست اهداف تعیین کنید

    فهرستی از اهداف خود و آنچه که ممکن است برای رسیدن به آنها تلاش کنید، ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت توجه کنید؛ سعی کنید از اهداف مالی و حرفه ای مانند اهداف رابطه، اهداف شخصی برای بهبود خودتان، چیزهایی که می خواهید تجربه کنید یا چیزهایی که می خواهید یاد بگیرید، فکر کنید. یک جدول زمانی ایجاد کنید که وقتی میخواهید هر بخش را به راحتی بدست آورید.
    تعیین اهداف SMART: اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان محور هستند.

    هدفمند زندگی کردن

    هدفمند زندگی کن برای رسیدن به آرزوها و شخصیتی که می خواهید، باید توجه خود را به اقدامات خود آغاز کنید. از خودتان بپرسید: “آیا آنچه انجام می دهم من را به سمت هدف ها و آرزوهایم می کشاند”؟وقت خود را گرامی بدارید سعی کنید وقت آزاد خود را صرف کارهایی کنید که از انجام آن لذت می برید، در زمان صرفه جویی کنید.

    به عنوان مثال، به جای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود در جلو تلویزیون، کتاب و اموزش بخوانید یا وقت خود را با دوستان صمیمی و دوستان جدید صرف کنید.
    بهره وری خود را با تعامل، نه دستاورد اندازه گیری کنید. نه همه چیزهایی که باید انجام دهید باید در معنی متداول مولد باشد، اما فعالیت ها باید جذاب و لذت بخش باشند.
    به خاطر داشته باشید که صرفه جویی در صرف وقت و تنبل نبودن آن بسیار خوب است. این واقعا می تواند به تخیل و آگاهی شما کمک کند. تلاش برای تعادل بین انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید و به خودتان اجازه دهید فقط “بودن” باشد.

    مدیریت امور مالی

    نحوه مدیریت پول شما، با در نظر گرفتن درآمد شما، ثبات مالی شما را تضمین خواهد کرد. هزینه های خود را پیگیری کنید. هزینه های ماهانه خود را از درآمد ماهانه خود محاسبه کنید تا میزان پول که هر ماه در اختیار شما قرار میگرد تعیین شود.از هزینه های بیش از حد جلوگیری کنید
    درآمد خود را درک کنید هنگام محاسبه درآمد خود، مطمئن شوید که قبض ها و بدهکاری های خود کسر می شود، حساب کنید. کسرهای متفرقه مانند هزینه های بیمه درمانی، اوراق قرضه و پرداخت وام را نادیده نگیرید. تعداد نتیجه خالص شماست، صرفه جویی در هزینه هر ماه، شما باید برخی از پول خود را به حساب پس انداز سپرده گذاری کنید.

    خوشحال خواهیم شد اگر نظر شما را در مورد تجربه‌ی تکنیک‌های کوچک اما کاربردیِ موفقیت بدانیم. درود و بدرود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا