جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مهارت های زندگی پس از ازدواج » من هرگز نخواهم توانست دوباره به کسی اعتماد کنم

من هرگز نخواهم توانست دوباره به کسی اعتماد کنم

من هرگز نخواهم توانست دوباره به کسی اعتماد کنم

وقتی خانمی خیانت همسرش در محیط کار با یک زن را فهمید، احساس تباهی و تحقیر نمود. او به من گفت، من هرگز قادر نخواهم بود، دوباره به کسی اعتماد کنم.

او وقتی با مشکلات طلاق و مسائل مربوط به حضانت دست و پنجه نرم کرد، تازه متوجه شد که ادامه مسیر به تنهایی بسیار مشکل است و قصد دارد که یک رابطه جدید را شروع کند. اولین پاسخ وی پس از خیانت که هرگز نمی تواند دوباره به کسی اعتماد کند، یک پاسخ خود حفاظتی بود. او تلاش می‌کرد از خودش در برابر خیانت بعدی محافظت کند. با این وجود، وی متوجه شد که تمایل دارد مصاحبت کند، زندگی خود را به اشتراک بگذارد و از تجارب تلخ گذشته چیزهایی یاد بگیرد تا اینکه از آسیب دیدن بترسد. من به او گفتم، اگر با کسی وارد رابطه نشوید، احساس آسیب دیدن نخواهید داشت. اگر با کسی رابطه ای برقرار کردید، ممکن است آسیب ببینید. ما در زندگی نمی توانیم انتظار داشته باشیم که چیزهای بد برای ما اتفاق نیفتند.

در این مواقع، سوالی که باید از خودتان بپرسید، این است: آیا ارزشش را دارد؟ سه سال بعد پیش من برگشت تا درباره پسرش صحبت کند. او به من گفت وی از اینکه رابطه قبلی به پایان رسیده، احساس رضایت می کرد. سال گذشته، با مردی آشنا شد که فرد متعادل تری بود. وی متوجه شد که خیانتی که منجر به طلاق شد، این دریچه ای در زندگی وی گشود. در واقع، آن تجربه تلخ او را به سوی رابطه جدید و رشد شخصی بیشتر هدایت نمود. او احساس کرد که دوباره می‌تواند اعتماد کند، زیرا با یک مرد قابل اعتماد آشنا شده بود که به اشتراک گذاشتن علایق و ارزش های مشابه برایش اولویت داشت. بنابراین، به خاطر داشته باشید که باور شما در این زمینه که هرگز اعتماد نخواهید کرد یا عشق نخواهید ورزید، ممکن است اولین پاسخ شما به خیانت باشد. اما اولین پاسخ شما ممکن است پاسخی نباشد که در آینده خواهید داشت. شما باید مشاهده کنید، چه اتفاقی در زندگی شما می‌افتد.

حتما بخوانید
چگونه اختلاف خود را با طرف مقابل تبدیل به عشق کنیم؟

 

ایجاد انگیزه تغییر

پس از آشکار شدن خیانت، ممکن است دو نفر بخواهید برنامه ای برای بازسازی اعتماد تدوین کنید. اعتماد چیزی نیست که به سادگی اتفاق می افتد، چون شما آن را می‌خواهید. شما نمی‌توانید واقعا بر اعترافات، وعده‌ها و عذرخواهی ها تکیه کنید. اعتماد همانند یک عضله هست که ممکن است در گذر زمان تضعیف شده یا تحلیل رفته باشد و برای بازسازی، نیازمند تلاش های زیادی است. حقیقتا کار یک نفر نیست. در این زمینه باید با یکدیگر همکاری کنید. می‌خواهم با یک سوال شروع کنم که ممکن است برای شما غیر ضروری به نظر برسد. سوال این است، مزایا و معایب بازسازی اعتماد چیست؟ شما و همسرتان ممکن است درباره سود و زیان صحبت کنید.

مزایای بازسازی اعتماد

• شما اضطراب کمتری احساس می کنید.
• به یکدیگر احساس نزدیکی بیشتری خواهید کرد.
• شما قادر هستید با نگرانی کمتری درباره آینده برنامه ریزی کنید.
ممکن است از کسب مجدد اعتماد احساس خوبی داشته باشید، ولی اجازه بدهید کمی این مساله را جدی بگیریم. درباره خیانت، نرمش زیادی به خرج ندهید. چرا که این موضوع می‌تواند برای هر فردی چالش زا باشد. ما هنوز نمی دانیم چگونه اعتماد شما در رابطه برقرار می‌شود. بنابراین، ممکن است باید کمی صبر کنید و مشاهده گر اوضاع باشید تا ببینید شرایط به چه سمتی پیش خواهد رفت. انتظار ممکن است دردناک باشد.

 

معایب بازسازی اعتماد

شما ممکن است فکر کنید، اگر من مورد خیانت قرار بگیرم، باید احمق باشم که دوباره به آن فرد اعتماد کنم. این یک پاسخ کاملاً طبیعی و چیزی است که ممکن است شما بخواهید. اگر شما کسی بودید که در معرض خیانت قرار می گرفتید، به این فکر می‌کردید که نمی‌خواهید دوباره آسیب پذیر شوید. با این وجود، شما ممکن است در برابر میل خودتان به ادامه و حتی بهبود رابطه، تعادل ایجاد کنید. اگر شما کسی هستید که درگیر خیانت شده اید، پس شما نیاز دارید درباره توافقها و تغییرات لازم برای بازسازی اعتماد فکر کنید. شما نمی‌توانید واقعا به همسرتان بگویید، من متاسفم کاری بود که من انجام دادم، بنابراین دوباره به من اعتماد کنید. شما ممکن است خالصانه به گفته های خودتان ایمان داشته باشید، اما آنها متقاعدکننده نیست.

حتما بخوانید
تمرین میکروفن و مناظره برای بهبود روابط زوجین

اعتماد چیزی است که از طریق اقدامات مسلم بازیابی می شود، یعنی شما ممکن است تغییراتی ایجاد کنید که مایل نیستید. بنابراین، برای بازیابی اعتماد، لازم است هر دو نفر بر روی آن کار کنید و درباره احساسات در هم آمیخته درباره کار کردن بر روی آن صادق باشید. برخی از افراد می‌گویند، اگر من به همسرم اعتماد نداشته باشم، چگونه می توانم روی یک رابطه کار کنم؟ این هم یک فکر کاملا طبیعی است. اما دو چیز متقابلاً انحصار نیست. شما می توانید در زمینه رابطه ی بهتر، تجارب ارزشمندتر برای هر دو نفر، حل مشکلات یکدیگر، تنظیم اهداف مثبت در زمینه فعالیت مورد نظر، تلاش کنید، در حالی که به طور همزمان فقدان اعتماد کلی را تصدیق کنید. با پذیرش این موضوع که در لحظه کنونی، شما در وضعیت بی اعتمادی قرار دارید، می‌توانید در جهت بازسازی چیزهای مثبت در رابطه خودتان گام بردارید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “من هرگز نخواهم توانست دوباره به کسی اعتماد کنم” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا