۷ نشانه‌ هشداردهنده که خبر از مشکلات روابط زناشویی در آینده نزدیک می‌دهد

مشکلات روابط زناشویی
  • ۷ نشانه‌ هشداردهنده که خبر از مشکلات روابط زناشویی در آینده نزدیک می‌دهد

    مشکلات روابط زناشویی ۷ نشانه‌ هشداردهنده که خبر از مشکلات روابط زناشویی در آینده نزدیک می‌دهد

    چکیده مطلب

    مشکلات روابط زناشویی جز جدایی ناپذیر از هر رابطه بلند مدتی خواهد بود، زیرا همانطور که رابطه پیش می‌رود با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود. دقیقا مانند رشد یک کودک در نظر بگیرد که چه مشکلاتی برسر راه خود دارد و باید آن‌ها را برطرف کنید. روابط زناشویی و عاشقانه نیز به همین ترتیب نیاز به مراقبت و آگاهی از نیازهای طرف مقابل‌تان دارد تا حس رضایت و خوشبختی در زندگی‌تان جاری باشد. این نوشته به شما کمک می‌کند تا بخشی از مشکلاتی که می‌تواند رخ بدهد را تشخیص دهید و از بوجود آمدن آن‌ها جلوگیری کنید.

    همه ما می‌دانیم که در زندگی زناشویی فراز و نشیب های فراوانی وجود دارد. در ابتدای رابطه زناشویی بسیار به یکدیگر علاقه مند هستید، اما بعد از مدتی این احساسات عاشقانه از بین می‌رود.  البته به این معنی نیست که رابطه عاطفی شما از بین خواهد رفت، فقط به این معنی هست که باید تلاش بیشتری برای آن انجام دهید و اگر توانایی تشخیص شرایط را نداشته باشید مشکلات روابط زناشویی نمایان خواهند شد. البته نگران نباشید، به شما می آموزیم که چگونه دوباره کنترل اوضاع را در دستان خود بگیرید.

    هرچند که فکر پایان دادن به رابطه زناشویی و طلاق خیلی ترسناک و دلهره آور هست، این موضوع برای شما سردرگم کننده باشد که در برابر مشکلات روابط زناشویی چه کاری باید انجام دهید.

    در نهایت باید با مشکلات روبرو شوید و کاری جدید برای مشکلاتی که در پیش رو دارید انجام دهید. در این نوشته با ۷ نشانه هشداردهنده از مشکلات روابط زناشویی که باید آن ها را برطرف کنید را خواهید خواند:

    ۱. شما مانند دو هم‌خانه زندگی می‌کنید تا زن و شوهر

     

    امکان دارد این مورد براحتی در زندگی هر زوجی اتفاق بیفتد. شما با کار و فعالیت و بچه ها و .. مشغول هستید و گمان می‌کنید که همسرتان از این شرایط راضی هست و چیزی هم نمی‌گوید اما زندگی کم کم هر آنچه از زندگی دو نفره داشته اید را از شما می‌گیرد. غذای یخ زده در فریزر یخچال وجود دارد و خیالتان بابت غذا راحت هست اما آیا این زندگی عاشقانه و با کیفیت دو نفره ای که در نظر داشتید بوده است؟ مشکلات روابط زناشویی می‌تواند از جایی که احساس اطمینان کاملی وجود دارد بوجود بیاید.

    استقلال هر فرد این موضوع را یادآور می‌شود که هرکسی برای همیشه شاید در کنار شما نباشد و اگر این احساس به اطمینان کامل تبدیل شود حس استقلال فرد زیرسوال می‌رود و اینجا خود منشا آغاز مشکلات روابط زناشویی می‌شود.

    بهتر است در برنامه ریزی کارهایتان زمانی را برای یکدیگر اختصاص دهید. گذراندن زمان با کیفیت با همسر یکی از بهترین چیزهایی است که می‌توانید برای غلبه کردن به مشکلات روابط زناشویی که ایجاد شده است در نظر بگیرید و در آن زمان ها هم با احساس نزدیک بودن و هم صحبت کردن درباره مشکلات آنها را کاهش دهید و حل کنید.

    ۲. دیگر با همسر خود لحظات سرگرم کننده ندارید

     

    سرگرمی و تفریح مانند چسبی اتصال دهنده در رابطه زناشویی است. این چیزی هست که باعث می‌شود در لحظات سخت نیز در کنار یکدیگر بمانید. آخرین باری که شما با همسر خود خندیده اید چه زمانی بوده است؟

    مقالات مرتبط:  دام های یک رابطه که زوج های خوشبخت از آن دوری می کنند

    دوباره به آغاز رابطه خود فکر کنید، وقتی که سرگرمی و تفریح های شما ساده بودند و نمی توانستید برای دیدن همسر خود صبر کنید. دوباره برای سرگرمی های ساده وقت بگذارید و از لحظات بودن با همسر خود استفاده کنید.

    ۳.شما ذهنیت منفی نسبت به رابطه عاطفی و زناشویی خود با همسرتان پیدا کرده‌اید

     

    ذهنیت منفی می‌تواند تمام ذهنیت‌های مثبت را از بین ببرد. حتی اگر همسر شما کار بسیار مثبتی انجام دهد، شاید شما دیگر به آن توجهی نداشته باشید و حتی آن را منفی ببینید و حتی براحتی باعث شروع بحث‌های مختلف شود.

    اگر چنین مشکلی دارید، باید از مشاوره روانشناسی و خانواده کمک بگیرید. مشاوره خانواده به شما کمک می‌کند بفهمید که منشا بحث‌های شما از کجا هست و چگونه آنها را کنار بگذارید و به چه شکلی به زندگی عالی در کنار همسر خود ادامه دهید.

    ۴. شروع مشکلات روابط زناشویی وقتی هیچ بحث و مشاجره‌ای ندارید

     

    این مورد خود یکی از مشکلات روابط زناشویی است. به ندرت چنین حالتی پیش می‌آید. بحث و مبارزه ریشه در ارتباط و حس وفاداری به رابطه عاطفی شما با شریک عاطفی تان دارد.

     


    وقتی که دیگر برایتان تفاوتی نداشته باشد که طرف مقابل تان چه کاری انجام می‌دهد، شما دست از بحث و جدل می‌کشید. وقتی با همسر خود مخالفت داشته باشید باید سعی کنید مشکل را بیان کنید و آن را حل کنید و چیزهای بیشتری از همسر خود خواهید آموخت. این قضیه به ایجاد فضای ایمن در رابطه عاشقانه شما کمک می‌کند و حس احترام نیز بیشتر می‌شود.

    ۵. وقتی که دیگر به همسر خود اعتماد ندارید

     

    اعتماد سنگ بنای رابطه عاشقانه و زناشویی است. زوج ها همیشه با دادن حس‌های مختلف به همسر خود مهربانی را در رابطه خود افزایش می‌دهند. این مهربانی به شکل های مختلفی مانند لبخند زدن، پرسیدن حال روزانه همسر و درخواست برای قراری عاشقانه می‌تواند باشد. چیزهای مختلفی در زمینه مهربانی کردن به هسر می‌تواند همیشه در حال رخ دادن باشد.

    همچنین مهم هست که این حس‌ها را از همسر خود نیز دریافت کنید. اگر یکی از طرفین این کارها را انجام ندهد کم کم حس اعتماد از بین خواهد رفت و سرانجام رفتارهای شما را به شکل اشتباهی برداشت خواهد شد و بدون اعتماد داشتن به همسر مشکل اساسی در روابط زناشویی بوجود خواهد آمد.

    مهربانی خود را به همسر خود در شکل های مختلف مانند هدیه دادن, بوسه زدن و … نشان دهید.

    ۶. شما بیشتر از آنکه با همسر خود درد و ودل کنید با دوستان خود صحبت می‌کنید

     

    همسر شما باید بهترین و مورد اعتمادترین فرد شما در زندگی‌تان باشد. باید بتوانید با همسر خود درباره هر چیزی صحبت کنید. شما از اینکه مورد قضاوت وی قرار بگیرید و یا نادیده گرفته شوید و یا  حتی به شما بخندد، نباید بترسید.

    مقالات مرتبط:  ویدیو تکنیک ۴ مرحله ای برای کنترل خشم همسر

    اگر بیشتر از اینکه با همسر خود صحبت کنید با دوستان خود درد و دل می‌کنید. سوال ما این هست: چرا ؟

    این مورد یکی از مشکلات روابط زناشویی شما هست و باید آن را برطرف کنید.

    ۷. شما دیگر شیفته و عاشق همسر خود نیستید

     

    در این حالت شما احساس می‌کنید که همسرتان شما را درک نمی کند و نمی‌دانید که همسرتان پشتیبان شما خواهد بود یا خیر. داشتن حس حمایت و درک شدن یکی از مهم ترین چیزهایی است که در رابطه زناشویی و عاشقانه نیاز دارید.


     

    اگر چنین مشکلی را حس می‌کنید پس یکی با یکی از مشکلات روابط زناشویی روبرو هستید. خب راه حل چیست؟ شما باید بروی این موضوع کار کنید، اتفاق جادویی قرار نیست بیفتد. زوج هایی که سخت بروی روابط بعد از ازدواج خود کار می‌کنند، با یکدیگر می‌مانند و از مزایای روابط بلند مدت با همسر خود لذت ببرید و روابط سالمی را بسازید.

    در برطرف کردن مشکلات روابط زناشویی مهم است که توانایی درک موقعیت و پیدا کردن راه حل های خروج از مشکلات را با قبول مسئولیت طرف مقابل خود را داشته باشید. گاهی اوقات عملی سخاوتمندانه باری زیادی از مشکلات شما را حل خواهد کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا