علاقه یا استعداد ؟ کدام مهم‌تراند؟

علاقه مهم‌تر است یا استعداد؟
  • علاقه یا استعداد ؟ کدام مهم‌تراند؟

    یه سوال اشتباهی که همیشه از من پرسیده می‌شه و معمولا دانش‌آموزان این سوال را از من می‌پرسند اینه که: علاقه یا استعداد ؟

    دوستان این سوال از پایه اشتباه است

    دنبال چه شغلی باشم؟

    نمی‌ دونم چه کاری رو دوست دارم؟

    اگر شما در یک موضوع استعداد داشته باشی به اون موضوع علاقه‌مند می‌شی، اگر به یک موضوع علاقه‌مند باشی گویای اینه که در اون موضوع استعداد داری

    در واقع سوال درست‌تر که دانش‌آموزان باید از من بپرسن، اینکه برم دنبال علاقه‌ام یا برم دنبال توانایی‌ها و مهار‌ت‌هایی که دارم؟

    یعنی فرد علاقش یه چیز دیگس ولی مهارتش رو گذاشته روی ریاضی و اینقدر کار کرده که ماهر شده و هر مسئله ریاضی که بهش بدی حل می‌کنه، اما علاقش هنره، علاقش بازیگریه، خوب اینجا من می‌گم برو دنبال علاقه‌ات

    اینجا اصلا بحث استعداد مطرح نیست، طرف باید بگه برم دنبال علاقم یا مهارتم؟، یا اینکه بگه برم دنبال استعداد یا مهارتم؟

    خیلی از استعدادها در درون فرد هست که چون براش سرمایه‌گذاری نکرده دست‌نخوره باقی مانده، و توش مهارت کافی رو نداره اما استعدادش رو داره

    خیلی از علایق هست که دست‌نخورده باقی‌ مونده و چون براش سرمایه‌گذاری نشده به توانایی و مهارت تبدیل نشده

    من می‌خوام بگم که استعدادها و علایق مکمل هم‌اند

     

    آقای جانی کارسون می‌گه: هرگز در کاری که دوست ندارید نمانید، اگر از آنچه انجام می‌دهید لذت ببرید، خودتان را هم دوست خواهید داشت و آرامشی درونی را تجربه خواهید کرد.

    علاقه یا استعداد خود را شناسایی کنید

    اگر واقعا در صدد این هستید تا علاقه یا استعداد خود را شناسایی کنید. کتاب قدم صفر کارآفرینی را مطالعه کنید. در این کتاب ترفندهایی مطرح کرده‌ام که می‌توانید علایق واقعی خود را کشف کرده و در راستای آنها سرمایه گذاری کنید.

    البته ویدیوی شخصیت شناسی شغلی را نیز ببینید. این ویدیو فقط ۹ دقیقه است و شما با تماشای این ویدیو به راحتی می‌توانید شخصیت شغلی خودتان را شناسایی کنید.

    یکی دیگر از کتاب‌هایی که به شما کمک خواهد کرد تا استعدادها و نقاط قوت خود را بشناسید کتاب ۵ نقطه قوت برتر خود را بشناسید از آقای تام راث است. پیشنهاد می‌کنم این کتاب ارزشمند را از دست ندهید.

    علاقه در انتخاب شغل

    این موضوع بیشتر برای افرادی صدق می‌کند که شغل‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند و خوب می‌دانند که درآمد و حقوق بخش کوچکی از یک شغل است.

    موضوع مهم‌تر رضایت شغلی است. و رضایت شغلی زمانی ایجاد می‌شود که شما شغل‌تان را دوست داشته و احساس کنید بهترین شغل دنیا را دارید.

    به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود که شغل‌تان را رها کنید و به دنبال کاری باشید که دوستش دارید.

    خراب کردن پل‌های پشت سر کار عاقلانه‌ای نیست. کافیه یک ماه حقوق دریافت نکنید، آن زمان است که حاضر می‌شوید به هر کاری تن دهید.

    وقتی به شغلم علاقه ندارم

    اگر در چنین شرایطی هستید و هیچ گونه علاقه‌ای به شغل‌تان ندارید. کافیست مدتی در کنار شغل فعلی‌تان کسب‌وکار دیگری را نیز راه‌اندازی کنید.

    بهتر است اول در مورد شخصیت شناسی شغلی کمی تحقیق کنید و شخصیت شغلی خودتان را شناسایی کنید و بعد علایق خودتان را بررسی کنید.

    من افراد زیادی را دیده‌ام که هر ماه یک بار یک شغل و کسب‌وکار جدید به ذهنشان می‌رسد و دائما مسیر شغلی‌شان در حال تغییر است.

    من خودم شغل‌های زیادی را تجربه‌ کرده‌ام و روزی به این نتبجه رسیدم که دیگر فرصتی برای سعی و خطا ندارم و تصمیم گرفتم روش‌هایی را شناسایی کنم که به واسطه آنها بتوانم یک مسیر الهی را انتخاب کرده و دیگر این شاخه و آن شاخه نشوم.

    ترفندهای شناسایی رسالت شغلی محدود هستند ولی بسیار کارآمداند.

    قبل از اینکه شغل فعلی‌تان را رها کنید نیاز هست تا عصرها به کار مورد علاقه خودتان مشغول شوید و زمانی که درآمدتان از کار مورد علاقه‌ تان زیاد شد، کار اول‌تان را رها کرده و با انرژی مظاعف سراغ شغل دلخواه‌تان بروید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا