جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » محصل برتر » شش مرحله برای گرفتن انگیزه کنکور تجربی

شش مرحله برای گرفتن انگیزه کنکور تجربی

فول انگیزشی کنکور تجربی

 

رشته تجربی یکی از مهم ترین و محبوب ترین رشته ها در ایران است که  هر ساله داوطلبان زیادی آن را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنند. و خب جدا از در آمد خوب و تضمین شغلی رشته تجربی برای حضور در این رشته علاقه و استعداد شما عزیزان نیز مهم است.

بحث انگیزه و کنکور دو بحث جدی هستند که کاملا باهم ارتباط دارند. در مقاله گرفتن نگه داشتن انگیزه درباره گرفتن انگیزه صحبت کردیم اما الان میخواهیم مقاله ای در ارتباط با انگیزه کنکور تجربی بخوانیم.

یکی از بحث های جدی برای بچه های کنکور به خصوص رشته هایی مانند تجربی انگیزه داشتن است تا بتوانند تمام شکست ها ، سختی ها و نا امیدی ها را کنار بزنند و به مطالعه اساسی برای کنکور بپردازند. 

حال سوالی که برای شما کنکوری های عزیز پیش می آید این است که (( من چطور برای کنکور تجربی انگیزه داشته باشم؟ ))

سوال ساده ای نیست اما خب پاسخ دادن به آن هم غیرممکن نیست. جواب این است که شما باید انگیزه را از خودتان دریافت کنید. بله کار آسانی هم نیست اما راه حلی همیشگی است و با این روشی که میخواهم برایتان بگویم می توانید بارها و بارها خودتان را شارژ کنید و اصلا به فکر شکست نباشید.

خب حالا من میدونم هم شما و هم من هیجان زده شدیم و دوست داریم که این روش فوق العاده را خوب یادبگیریم پس با ما همراه باشید.

همچنین می توانید برای انگیزه کنکور به این سایت   مراجعه کنید.

 

۱  شجاعت برای ساخت انگیزه کنکور تجربی

 

 

شما ابتدا باید برای گرفتن انگیزه از خودتان ، شجاع باشید. بله شجاعت نکته مهمی در این زمینه است. 

وقتی شما در رابطه با درس و تحصیل با دیگران صحبت می کنید خیلی از آنها سعی می کنند شما را نا امید کنند به خاطر اینکه خودشان نتوانستند این کار را انجام بدهند.

وقتی این وضعیت پیش می آید شما کمی نا امید می شوید و برای همین برای داشتن انگیزه باید شجاع باشید و به حرف هایی که زده می شود گوش ندهید درست مثل بادی که می آید و می رود. 

می خواهم حقیقت تلخی را به شما  بگویم.میزان سختی و راحتی موفق شدن در کنکور تجربی به خودتان بستگی دارد اما داشتن انگیزه برای کنکور تجربی قطعا سخت است ولی شجاعت شما در چنین نظمی اختلال ایجاد می کند.شجاعت شما باعث می شود که تمام سختی ها و شب بیداری ها پایه و اساسی شوند تا به سطح جدیدی از زندگی برسید که بعدا قرار است ازآن لذت ببرید.

۲  تاثیر خودباوری در انگیزه کنکور تجربی

 

حتما بخوانید
روش های مطالعه صحیح (بهترین روش های علمی و کاربردی برای مطالعه)

 

برخی از  دانشجویان بر این باورند که اگر مشغول به مطالعه باشند و بتوانند بر اساس بودجه بندی خود درس بخوانند یعنی به توانایی های خود ایمان دارند. من این جا هستم تا به آن دسته از دانشجویان بگویم شما در اشتباهید.تلاش کردن زیاد به معنی خود باوری نیست. 

خودباوری یعنی شما به توانایی هایی که خدا در وجودتان قرار داده است ایمان داشته باشید.ایمان داشته باشید که می توانید در هر شرایطی به برنامه های خود برسید و تفاوتی رقم بزنید.

اگر این احساس درون شما وجود دارد تبریک می گویم شما یک فرد خودباور هستید که می توانید به راحتی از این ویژگی خود برای انگیزه گرفتن کنکور تجربی و موفقیت در آن بهره لازم را ببرید.

برخی ها می پرسند خب من خود باور هستم اما ارتباط این قضیه با انگیزه چیست ؟

خب بگذارید موضوعی را برای شما بگویم. خود باوری اثر فوق العاده خوب و قوی بر انگیزه گرفتن برای کنکور تجربی دارد. برای مثال شما به خودتان ایمان دارید که در کنکور تجربی قبول می شوید. خب همین الان جرقه انگیزه در شما بوجود آمد و اعتماد به نفستان باعث شد که برای تلاش بیشتر انگیزه بگیرید.

پس در این قسمت هم متوجه شدیم که ایمان قلبی به خود باعث ایجاد انگیزه برای موفقیت در کنکور می شود.

 

۳  اثر مرکب در انگیزه برای کنکور تجربی

 

 

برخی از شما ممکن است که کتاب اثر مرکب از دارن هاردی را خوانده باشید.( توصیه من به دانشجویانی که اهل مطالعه آزاد هستند این کتاب است ).

در این کتاب فوق العاده در میابیم که کار ها و قدم های کوچک چقدر می توانند نتایج بزرگی خلق کنند و در پیشرفت شخصی به شما کمک کنند.

درس خواندن برای موفقیت در کنکور تجربی نیز می تواند مرکب شود و نتایج فوق العاده ای را بوجود بیاورد.شما می توانید هر روز با توجه به برنامه ریزی خود قدم هایی به سمت هدفتان که قبولی در کنکور تجربی است بوجو آورید.

هر روز به اندازه ای تلاش کنید و فردا همان کار را انجام دهید با این تفاوت که مقدار بیشتری تلاش می کنید.همین کار را آنقدر تکرار کنید تا به صورت معجزه آسایی نتایج خوب و موفقیت در رشته تجربی  به سوی شما می آیند.

همینطور که هر روز تلاش می کنید و آن را بیشتر و بیشتر می کنید کارایی خود را بالا می برید و با بالا رفتن کارایی شما , انگیزه شما نیز برای ادامه تلاش ها زیاد می شود و ناگهان به خودتان نگاه می کنید و می بینید که فردی سربلند در کنکور تجربی هستید و می توانید به بقیه افراد انگیزه دهید. پس این مورد می تواند برای شما دانشجویان عزیز و کوشا کاملا مفید باشد.

۴  برای داشتن انگیزه شکرگزاری را مداوم به کار گیرید

 

حتما بخوانید
بهترین مشاوره کنکور تجربی

 

برای داشتن نتیجه مناسب درکنکور تجربی و حتی تمام زندگیتان هر چقدر هم تلاش بکنید و نتیجه های فوق العاده ای خلق کنید باز هم به یک رکن اصلی در زندگیتان نیازمندید و آن هم لطف خداوند است.

وقتی به خاطر داشته هایتان شکر گزاری می کنید ضمیر ناخودآگاهتان به شما می گوید که شما چیز های زیادی دارید که می توانید هم چنان از آنها لذت ببرید.

در این نکته باید توجه داشته باشید همیشه شکرگزار داشته هایتان باشید اما قانع نه !

قانع بودن خیلی با قدردان بودن متفاوت است.وقتی شما به داشتن چیز کوچکی راضی هستید نمی توانید تغییر ایجاد کنید مگر اینکه دیگر نتوانید چیزی را تحمل کنید.ان وقت است که زندگی شما دگرگون می شود.

حالا خودتان را درحال ارتباط و شکر گزاری با خدا تصور کنید. این کار موجب می شود تا انگیزه شما برای انجام کارها دو برابر یا حتی بیشتر شود زیرا به شما احساس مهم بودن می دهد و این احساسی است که هرگز فراموش نمی شود.

 

۵   پل ارتباطی فعالیت انگیزشی با انگیزه گرفتن در کنکور تجربی

 

 

خب در این قسمت میخواهیم یکی از روش هایی را بگوییم که اکثر شما با آن آشنا هستید.خواندن مقالات و جملات و تماشای ویدیو های انگیزشی یکی از روش هایی است که هرکسی برای گرفتن انگیزه به آنها مراجعه می کند پس تصمیم گرفتیم که این گزینه نیز در لیست باشد.

تماشای ویدیو های انگیزشی از سخنوران بزرگ دنیا باعث می شود که احساس انرژی و انگیزه زیادی پیدا کنید و این امری است که می توانید به شکل مفیدی در انگیزه گرفتن برای درس و کنکورتان از آن  استفاده کنید.

توصیه :(( هنگام تماشای فیلم انگیزشی و یا خواندن مقالات بهتر است تنها بنشینید و به طور عمیق به درک مفهموم آن بپردازید چرا که تاثیر شگفت آوری در زندگی تان بوجود می آورد.))

 

حتما بخوانید
چگونه وسواس مطالعاتی ام را کنار بگذارم؟(درمان وسواس مطالعه)

۶  استفاده از نیروی درونی برای گرفتن انگیزه کنکور

مهم ترین اصل برای داشتن انگیزه ای وصف ناپذیر برای درس ، کنکور و تمامی کار هایتان باید نیروی درونی خودتان را به کار بگیرید.استفاده از نیروی درونی باعث ایجاد انگیزه ای می شود که همیشه آن را می خواستید.

نیروی درونی مانند یک منبع تغدیه است که هیچ گاه به پایان نمی رسد و این منبع باعث می شود که بتوانید با بهره برداری مناسب از آن انگیزه زیادی برای کنکور و مطالعه پیدا کنید.و این قطعا موضوعی مهم است که به اتفاق انجام ان نیز بسیار ساده است.

شما باید بدانید که به چه چیز هایی متعهد هستید و علاقه دارید در زندگیتان به چه چیزهایی برسید.وقتی این موارد را بدانید و هر روز به آنها فکر کنید قسمتی از مغز شما به نام RAS فعال می شود که همیشه یاد آور این است که موضوعی مهم وجود دارد و شما باید آن را انجام دهید. پس هر موقع بی انگیزگی یا نا امیدی درحا غلبه بر شما بود می توانید به خودتان یاد آوری کنید که تمام چیز هایی که می خواهید با این کار بوجود می آید.برای دانشجویان تمام چیزی که می خواهند در موفقیت در کنکور ( تجربی , ریاضی , انسانی و … )  به دست می آید و می توانید با به کار گیری نیروی بسیار قوی درونی تان همیشه خودتان را شارژ نگه دارید.

 

امیدوارم که این مقاله را مطالعه کرده باشید و بتوانید زندگی خودتان را بهتر از روز قبل کنید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “شش مرحله برای گرفتن انگیزه کنکور تجربی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا