جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی روابط عاطفی و ازدواج » سازگاری توی رابطه عاطفی (شونه ی سازگاری توی رابطه عاطفی)

سازگاری توی رابطه عاطفی

سازگاری توی رابطه موضوعی که باید حتما بهش توجه بشه اما بعضیا از ماها نمیدونیم. رابطه‌های عاطفی بلندمدت و موفق فقط یک راز دارن: سازگاری طرفین با همدیگه! وقتی سازگاری توی رابطه وجود داشته باشه، تموم مشکلات گذرا و حل‌شدنی هستن و هر دو نفر توی مشکلات و پستی بلندی ها همراه همن. اما وقتی سازگاری وجود نداره، کوچک‌ترین مشکل هم ممکنه آغازگر جدایی یا سردی رابطه بشه. سؤال اینه که قبل از اینکه مدت طولانی از رابطه بگذره، می‌تونیم متوجه بشیم توی رابطه ما سازگاری وجود داره یا نه. جواب مثبته. سازگاری توی رابطه نشونه‌هایی داره که توی این مقاله مطرحشون کردم.

منظور از سازگاری توی رابطه چیه؟

سازگاری به این معنی نیست که توی رابطه شما هیچ اختلاف‌نظری وجود نداره و در تمام زمینه‌ها دقیقا مثل همدیگه فکر می‌کنین، ولی به این معنیه که تفاوت‌ها رو می‌پذیرن و با هم هماهنگ میشن. من یه مثال برای این حرفم میزنم.

دو نفر رو تصور کنین که یکی از اونها معمولا سالی یکی‌دو بار مسافرت می‌ره،‌ اما اون یکی عادت داره ماهی یک بار سفر کنه. این تفاوتیه که توی سبک زندگی این دو نفر وجود داره. سازگاری توی این رابطه‌ اینه که دونفرشون تصمیم بگیرن توی هر فصل به مسافرت برن و نقطه تعادلی بین سبک زندگی جفتشون پیدا کنن. البته هدف از این مثال ساده فقط درک مطلب بود وگرنه سازگاری توی رابطه برای مسائل جدی‌تر هم تعریف میشه و این خیلی سطحی بود.

وقتی دو نفر با هم سازگار نیستن، درباره موضوع‌های مختلف دیدگاه‌های متفاوتی دارن و به مسائل واکنش‌های متفاوتی نشون میدن. این تفاوت‌ها اگه بیش‌ازحد باشه،‌ سازگاری توی رابطه رو از بین می‌بره و عامل ایجاد تعارض و تنش توی رابطه میشه. به همین دلیل توی بعضی روابط هرکدوم از طرفین به‌تنهایی خوب هستن، اما وقتی با همن، نمی‌تونن رابطه‌ ی خوبی داشته باشن.

حتما بخوانید
چگونه نامزد خود را خوشحال کنیم؟(با پیام‌های خوب و جذاب )❤️

چند نشونه ی سازگاری توی رابطه عاطفی

وقتی اختلاف‌نظرها توی رابطه زیاده، هیچ‌کدوم از طرفین حاضر نیست نظرای همدیگه رو قبول کنن یا همیشه یکی از طرفین با اون یکی هماهنگ میشه، یعنی سازگاری توی رابطه وجود نداره. در ادامه، نشونه‌های سازگاری طرفین توی رابطه رو با جزئیات بررسی میکنیم.

۱. پارتنرتون از نظر فیزیکی برای شما جذابه

توی فرهنگ ایرانی، به‌اشتباه جا افتاده که ظاهر طرف مقابل توی رابطه هیچ اهمیتی نداره و اخلاق مهمه. دوست‌داشتن کسی که ظاهرش (صورت و اندام) برای شما جذابیتی نداره، کار ساده‌ای نیست. ظاهر طرف مقابل تنها معیار مهم نیست،‌ اما نقش مهمی توی سازگاری ایفا می‌کنه.

۲. طرف مقابل رو همون طور که هست، دوست دارین

بعضی از افراد به این امید وارد رابطه عاطفی میشن که طرف مقابل رو تغییر بدن و اونو به چیزی تبدیل کنن که خودشون می‌خوان. این نشونه ی بارز ناسازگاری توی رابطه عاطفیه! توی رابطه سالم،‌ طرفین همدیگه رو همون‌ جوری که هستن، دوست دارن. اگر هم قراره تغییری توی شخصیت فرد ایجاد بشه، به میل خودشه نه به اجبار طرف مقابلش.

۳. می‌تونین خودِ واقعی‌تون باشین

این مسئله هم مثل مورد قبلیه. وقتی توی رابطه عاطفی سازگاری وجود داره، شما ویژگی‌ها و شخصیت واقعیتو بروز میدین، به هیچی تظاهر نمیکنین و نمی‌ترسین که طرف مقابل با شناخت شما ترکتون کنه. آزادی توی خودابرازی یکی از نشونه‌های سازگاری توی رابطه عاطفیه.

۴. علاقه‌ها و اهداف مشترک دارین

هرکسی با تمام رؤیاها، برنامه‌ها، ارزش‌ها، اهداف و علاقه‌هایی که داره وارد رابطه عاطفی میشه. اگه توی این موارد با شریک عاطفی‌تون همسو باشین،‌ زندگی شیرین‌تری دارین چون همراهی دارین که توی مسیر رسیدن به اهدافتون کنار شماست. سرگرمی‌های مشترک هم صمیمیت بین شما رو بیشتر میکنه.

حتما بخوانید
گفتن بیماری به خواستگار (چطور به خواستگارم بگویم؟)🔍

۵. به احساس و عشق بینتون شک ندارین

وقتی مدام این سؤال براتون پیش میاد که طرف مقابلم منو دوست داره یا نه، به سازگاری توی رابطه‌تون شک کنین. وقتی طرف مقابلتون مدام به شما حس ناکافی‌بودن میده یا اعتمادبه‌نفس شمارو میگیره ، یعنی خود واقعی شما رو نپذیرفته و با شما سازگار نیست.

۶. چیزی رو از همدیگه پنهان نمیکنین

وقتی طرفین رابطه به همدیگه اعتماد دارن و همدیگه رو همون طور که هستن قبول کردن، دیگه چیزی برای پنهان‌کردن نمیمونه. اگه می‌تونین هر چیزی رو با شریک عاطفی‌تون در میون بذارین، یعنی شما با هم سازگارین. به‌خصوص وقتی مسائلی پیش میاد که ممکنه آینده رابطه‌تونو به خطر بندازه، اما باز هم شما اونو پنهان نمی‌کنین،‌ با طرف مقابلتون در میونش میذارین و با صحبت منطقی راهکاری براش پیدا کنین.

۷. اختلاف‌نظرهاتون به‌جای دعوا، با صحبت دوستانه حل می‌کنین

توی بحث و دعوا، هرچقدر تن صدای شما دو نفر بالاتر بره و ناراحت تر باشین، کمتر منظور همدیگه رو می‌فهمین و فقط تلاش میکنین حرف خودتونو به کرسی بنشونین. آدمای سازگار درگیری‌هایی رو که بینشون به وجود میاد با لحن دوستانه و صحبت مؤثر حل می‌کنن. و اینجور آدما پای کس دیگه رو وسط نمیکشن.

۸. سازگاری توی رابطه: اولویت همدیگه هستین

توی رابطه عاطفی سالم، وقتی می‌خواید کاری انجام بدین، به نظر طرف مقابلتون فکر می‌کنین و توی اولویت قرارش میدین. البته ممکنه استثناهایی هم وجود داشته باشه و موارد دیگه ای مثل شغل یا خانواده توی اولویت قرار بگیرن، اما این استثناها فقط توی موارد نادر اتفاق میوفته و در اکثر موقعیت‌ها، همسر و بچه ها توی اولویت هستن.

حتما بخوانید
نیاز به ازدواج و شوهر در دختران(احساس نیاز به ازدواج)❤️

ممنونم که تا اینجا همراهم بودی دوست من. امیدوارم به دردت خورده باشه و جواب سوالتو گرفته باشی.
اگر این مقاله رو مطالعه کردی و نتیجه نگرفتی هنوز دعوا و بحث توی رابطه ی شما هست.و کلافه شدی و میخوای از این ناسازگاری ها رها بشی. میتونی از مشاوره رایگان ما بهره بگیری و درمورد مشکلاتت صحبت کنیم تا بهترین راهکار رو برات ایجاد کنیم. کافیه به تلگرام نیدآلفا پیام بدی تا مشاوره کوتاهت با مشاورین ما رزرو بشه

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “سازگاری توی رابطه عاطفی (شونه ی سازگاری توی رابطه عاطفی)” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا