چگونه زندگی کارمندی آرامی داشته باشیم؟

زندگی کارمندی
  • چگونه زندگی کارمندی آرامی داشته باشیم؟

    زندگی کارمندی آرام و پایدار یکی از اهداف مهم برای هر فردی است که به دنبال کار و شغلی پایدار و روزانه می‌گردد. در راستای داشتن یک زندگی کارمندی آرام، باید از چند نکته مهم پیروی کرد.

    اولین نکته، تعادل بین کار و زندگی شخصی است. برای داشتن یک زندگی کاری آرام و پایدار، باید به این نکته توجه کرد که زندگی شخصی و حرفه‌ای به همراه هم پیش می‌روند. بنابراین، تعادل بین کار و زندگی شخصی بسیار مهم است و باید برای داشتن آن تلاش کنیم.

    نکته دوم، سازماندهی بهتر زمان است. برای داشتن یک زندگی کاری آرام و پایدار، باید به سازماندهی بهتر زمان توجه کنیم. باید با برنامه‌ریزی مناسب و تعیین اولویت‌های خود، فرصتی را برای خود بوجود آوریم تا به کارمان بپردازیم و در عین حال وقت کافی برای خود و خانواده خود داشته باشیم.

    سومین نکته، مدیریت استرس است. برای داشتن یک زندگی کاری آرام و پایدار، باید به مدیریت استرس توجه کنیم. استرس در کار، اگر به اندازه‌ای مدیریت شود، می‌تواند به عاملی برای افزایش بهره وری و کیفیت کار تبدیل شود. بنابراین، باید با روش‌های مختلفی از جمله ورزش، خواب کافی، مدیتیشن و… از استرس در کار جلوگیری کرد.

    نکته چهارم، پیشرفت حرفه‌ای است. برای داشتن یک زندگی کاری آرام و پایدار، باید به پیشرفت حرفه‌ای توجه کنیم. باید توانایی‌های خود را به روز رسانی کرده و در حرفه‌ی خود بهترین باشیم. این کار می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های داشتن یک زندگی کاری آرام و پایدار در نظر گرفته شود.

    بنابراین، برای داشتن یک زندگی کاری آرام و پایدار، باید به تعادل بین کار و زندگی شخصی، سازماندهی بهتر زمان، مدیریت استرس و پیشرفت حرفه‌ای توجه کنیم. با پیروی از این نکات، می‌توانیم یک زندگی کاری آرام و پایدار داشته باشیم.

    به احتمال بسیار زیاد شما دوست خوبی که اکنون در حال خواندن این یادداشت هستید، یک کارمند هستید و در جستجوی آرامش در زندگی کارمندی خود به این مطلب سر زده اید. شاید هم مدیری هستید که می خواهید بدانید چه پیشنهاداتی به کارمندانتان دارم!
    قبل از هر پیشنهادی باید بگویم که من در شرایطی این یادداشت را می نویسم که هم دوران کارمندی را تجربه کرده ام و هم مدتهاست در مقام یک مشاور، زندگی کارمندی بسیاری از انسانها را زیر نظر دارم.

     

    بر همین اساس، پیشنهاداتم در این یادداشت با چاشنی تجربه همراه است و شکی ندارم که برای شمایی که در صدد هستید آرامش بیشتری به زندگی کارمندی خود ببخشید، کارآمد خواهد بود.

    نظم اساس زندگی کارمندی است

    پدر من یک کارمند تمام عیار بود. ۲۸ سال کارکرد و بازنشسته شد و در پایان این ۲۸ سال آمار عجیب و جالبی از خود به جای گذاشت. ۲۸ سال کار بدون حتی یک روز تاخیر. این یعنی نظم بی حد و اندازه. البته بماند که در زندگی شخصی خود هم بسیار انسان منظم و مرتبی است و یک وقت شناس حرفه ای است. در کل پدر من زندگی کارمندی آرامی داشت و شکی ندارم که بخشی از این آرامش را مدیون همین نظم است.

    شما هم اگر پذیرفته اید که یک کارمند هستید، بدانید که بی نظمی در زندگی کارمندی هیچ جایی ندارد و با نداشتن نظم نمی توانید هیچ انتظاری از خودتان، از مدیرتان و از محیط کاری تان داشته باشید. قبل از هر چیز برای تجربه یک زندگی کارمندی توأم با آرامش، حتما و حتما منظم تر از همیشه شوید.

    در برزخ زندگی نکنید

    زندگی کارمندی یک برزخ مخصوص به خود دارد. پیشنهاد می کنم اگر در این برزخ گرفتار هستید، هرچه سریعتر از آن خارج شوید. اغلب کارمندان به ویژه آنهایی که در بخش خصوصی و در شرکتها و کسب و کارهای کوچک مشغول به کار هستند، حس می کنند از اینکه کسب و کار شخصی خود را ندارند و مجبور هستند برای فردی دیگر جانفشانی کنند، در حال تلف کردن عمرشان هستند. حقیقت این است که بسیاری از کارآفرینان موفق جهان، بر اساس همین تفکر زندگی کارمندی را کنار گذاشته و وارد گود شده اند. اما برزخ زندگی کارمندی آنجایی است که چنین حسی در فرد وجود دارد، ولی برای سالیان سال نمی تواند کاری بکند. نه از جایی که ایستاده راضی است، نه می تواند به یک پله بالاتر صعود کند.

     

    اهل حاشیه نباشید

    خوب به یاد دارم زمانی که بعد از ۵ سال کارمندی محیط کارم را ترک کردم و دست به راه اندازی کسب و کار خودم زدم، یکی از عواملی که لذت فراوانی به من بخشید، جدا شدن از یک زندگی سراسر حاشیه بود. هنوز باورم نمی شود دور برم را افرادی پر کرده بودند که سرک کشیدن در کار و زندگی دیگران و حرف زدن پشت سر این و آن، مهم ترین کار زندگی شان بود. ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم، حاشیه بخشی از زندگی کارمندی است. تجمیع گروهی از انسانها در یک محیط و اجبار به زندگی کردن کنار یکدیگر برای ساعتهای طولانی در طول روزها و هفته ها و ماه ها و حتی سالها، خود مولد حاشیه است. اما هنر این است که تا حد امکان خود را از این وضعیت دور نگه دارید. تمرکزتان روی کارتان باشد و رو به جلو حرکت کنید.

    از مزایای زندگی کارمندی لذت ببرید

    زمانی که من خردسال بودم، پدر اغلب اوقات ساعت ۳ به منزل برمی گشت و ناهار را با ما می خورد. حتی روزهایی هم که اضافه کاری در برنامه اش بود، ساعت ۶ عصر در خانه حاضر می شد. ما کلی زمان برای سپری کردن با همدیگر داشتیم. من امروز یک کارمند نیستم و کسب و کار شخصی خودم را اداره می کنم. آخرین باری که ناهار را با خانواده ام خورم، یادم نیست. کمتر روزی هم پیش می آید که زودتر از ساعت ۸ دفتر را ترک کنم. البته من کارم را عاشقانه دوست دارم و هیچ گله ای هم در این مورد ندارم. اما پیشنهادم به شما این است که اگر زندگی کارمندی دارید حداقل از مزیای آن بهره ببرید. آرامش فکری اش را قدر بدانید و زمانی را که به شما تعلق دارد به بهترین نحو به لذتهای زندگی تان تبدیل کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا