جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » زندگی نامه » زندگی نامه کوبی برایانت اسطوره بسکتبال

کوبی برایانت اسطوره بسکتبال

بیوگرافی کوبی برایانت (Kobe Bryant) از تولد او در ۲۳ اوت ۱۹۷۸ (۱ شهریور ۱۳۵۷) در شهر فیلادلفیای آمریکا آغاز می‌شود. او یکی از بهترین بسکتبالیست‌های آمریکا و جهان به شمار می‌رود. مرگ ناگهانی او در حادثه‌ی سقوط هواپیما باعث تعجب و ناراحتی همه‌ی طرفدارانش شد.
آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • زندگی نامه کوبی برایانت در بسکتبال
  • شروع بسکتبال حرفه ای از دبیرستان
  • ورود کوبی به بسکتبال NBA
  • ازدواج کوبی برایانت با ونسا
  • اتهام به کوبی
  • جایزه اسکار کوبی

علت مرگ کوبی برایانت

کوبی در مقطع دبیرستان تحصیلات خود را به پایان رسانید و بعد وارد دانشگاه لیگ NBA شد. او در این دانشگاه رشته‌ی بسکتبال را به صورت حرفه‌ای ادامه داد.
Kobe Bryant با قد ۱۹۸ سانتی‌متر و ۹۶ کیلوگرم وزن به «مامبای سیاه» شهرت داشت.
بیوگرافی کوبی برایانت با زندگی پدرش پیوند خورده است. پدر او جو براینات نیز همانند خودش یک بسکتبالیست در NBA بود که شهرت زیادی در آمریکا و دنیا داشت. به گفته کوبی پدرش یکی از مشوق‌های او در رسیدن به موفقیت‌ بوده است.

زندگی نامه کوبی برایانت در بسکتبال

Kobe Bryant از ۳ سالی وارد ورزش بسکتبال شد و از همان کودکی علاقه‌ی زیادی به تیم لیکرز داشت. زمانی که کودک بود، پدرش از بسکتبال NBA به لیگ فوتبال ایتالیا منتقل شد. البته تغییر مسیر پدرش تأثیری بر روی کوبی نداشت و او همچنان و مصصم به دنبال بسکتبال بود.

 

شروع بسکتبال حرفه ای از دبیرستان

آنچه در در زندگی نامه کوبی برایانت بیشتر از همه به چشم می‌خورد، تلاش مداومش برای رسیدن به هدف بود. کوبی در سن ۱۳ سالگی بسکتبال را به صورت حرفه‌ای شروع کرد.
در همان دوره‌ی دبیرستان او اولین موفقیت‌هایش را در دنیای بسکتبال بدست آورد و جایزه‌ی بهترین بازیکن رقابت‌های بین مدارس را از آنِ خود کرد.

حتما بخوانید
با مزایای خواندن بیوگرافی یا زندگی نامه آشنا شوید

ورود کوبی به بسکتبال NBA

Kobe Bryant در سال ۱۹۹۶ زمانی که ۱۸ سال داشت، به تیم لس آنجلس لیکرز وارد شد. اگر چه او در تحصیل هم فرد موفقی بود و معدل بالایی را کسب کرده بود، اما به دلیل علاقه‌ای که به رشته‌ی ورزشی بستکبال داشت، ترجیح داد به جای دانشگاه، ورزش را دنبال کند.
او در اولین بازی خود توانست ۲۵ امتیاز کسب کند و در همین سن کم به عنوان ستاره‌ی NBA معرفی شد.
اما درخشش اصلی او در سن ۲۰ سالگی شروع شد. در واقع کوبی در تیم لس آنجلس لیکرز درخشید و همین موضوع تحسین بسیاری از مربیان و مسئولان باشگاه لیکرز را برانگیخت. امتیاز او در بسکتبال در تیم لیکرز به ۳۳.۶۴۳ رسید که به عنوان سومین بازیکن امتیازآور تاریخ NBA معرفی شد.
زندگی نامه کوبی برایانت در سال ۲۰۰۶ تغییر مسیر داد. او در سن ۲۸ سالگی به تیم بسکتبال آمریکا پیوست. اگر چه او تنها ۶ سال برای کشورش باز کرد، اما توانست در همین مدت نیز موفقیت‌های زیادی را برای کشورش به ارمغان آورد.

ازدواج کوبی برایانت با ونسا

کوبی در سال ۱۹۹۱ (در سن ۲۱ سالگی) با یک دختر ۱۷ ساله به ونسا آشنا شد و در سال ۲۰۰۱ با هم ازدواج کردند. همسر او آفریقایی – آمریکایی نبود و به خاطر همین والدین کوبی با این ازدواج مخالفت کردند. با این وجود او مراسم جشن عروسی خود را بدون حضور خانواده برگزار کرد.
اولین فرزند این زوج در سال ۲۰۰۳ متولد شد. در همین سال کوبی بعد از چند سال قطع رابطه، دوباره ارتباطش را با پدر و مادر و خواهرش از سر گرفت.
در سال ۲۰۰۶ نیز صاحب دو دختر دوقلو شد. دختر چهارم کوبی در سال ۲۰۱۹ به دنیا آمد.

حتما بخوانید
از تولد تا ناسا: زندگی‌نامه فیروز نادری | پرفسور ایرانی مقیم آمریکا

 

اتهام به کوبی

زندگی کوبی برایانت پر از فراز و نشیب است. او در سال ۲۰۰۳ به اتهام تجاوز به یک دختر ۱۹ توسط پلیس ایالت جنوب غربی در ایالات متحده بازداشت شد. اما یک سال بعد این پرونده بسته شد.

جایزه اسکار کوبی

فیلم انیمیشن کوبی برایانت در سال ۲۰۱۵ ساخته شد که نام «بسکتبال عزیز» بر روی آن گذاشته شد. کوبی برای این فیلم در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

علت مرگ کوبی برایانت

کوبی در ۶ بهمن ۱۳۹۸ (۲۷ ژانویه ۲۰۲۰) به دلیل سقوط هلیکوپتر به همراه دخترش جیانا درگذشت و دفتر زندگی Kobe Bryant برای همیشه بسته شد.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “زندگی نامه کوبی برایانت اسطوره بسکتبال” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا