جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » زندگی نامه » زندگینامه جف بزوس و آنچه که باید در مورد او بدانید

زندگینامه جف بزوس و آنچه که باید در مورد او بدانید

 

زندگینامه جف بزوس و راز موفقیت او برای بسیاری از طرفدارانش جذابیت خاصی دارد. همانطور که می دانید جف بزوس یک کارآفرین آمریکایی، موسس و مدیرعامل آمازون، همچنین مالک واشنگتن پست است. سرمایه‌گذاری‌های تجاری موفق او باعث شده است تا به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شود. در ادامه با خودساخته همراه باشید تا شما را با زندگی نامه جف بیزوس و راز موفقیت او آشنا کنیم.

 بیوگرافی جف بزوس

جفری پرستون ۱۲ ژانویه ۱۹۶۴ در آلبوکرکی، نیومکزیکو به دنیا آمد. پدر بیولوژیکی او تد یورگنسون، یک از برترین تک دوچرخه سوارها بود که در نمایشگاه‌ها و سیرک‌ها، اجرا می کرد. مادر جف، جکلین گیس بیزوس، زمانی که با تد ازدواج کرد، یک نوجوان بود و ازدواج آن‌ها فقط یک سال طول کشید، زیرا پدرش تد به محض شنیدن خبر بارداری جکلین، آن‌هارا ترک کرد. هنگامی‌که جف چهار ساله بود، مادرش، با یک کوبایی به نام مایک بیزوس ازدواج کرد و نام‌خانوادگی او را به جف داد.

بیوگرافی جف بزوس، در کودکی

جف باهوش و شوخ طبع بود. همچنین علاقه زیادی به کامپیوتر داشت. او در مدرسه ابتدایی ریور اوکس درس می‌خواند و تابستان‌ها در مزرعه، کارهای مختلفی مانند تعمیر آسیاب‌های بادی، واکسیناسیون گاوها و… انجام می‌داد. پدربزرگش، لارنس گیز، با دانش و حضور مداوم در مزرعه الگوی بزرگی در زندگی جف بود.

سپس خانواده بزوس به میامی رفتند، جایی که جف در دبیرستان ارشد پالمتتو شروع به تحصیل کرد.

زندگینامه جف بزوس زندگینامه جف بزوس و آنچه که باید در مورد او بدانید

جوانی جف پیش از آمازون

او پس از فارغ التحصیلی در دبیرستان، به دانشگاه پرینستون رفت و درسال ۱۹۸۶ لیسانس خود را با مدرک مهندسی برق و علوم کامپیوتر گرفت.

حتما بخوانید
آموزش های جک کنفیلد 

جف در یک شرکت فیبر نوری شروع به کار کرد و در آن‌جا مسئولیت توسعه سیستم‌های کامپیوتری را برعهده گرفت. عملکرد او به حدی خوب بود که معاون رئیس جمهور شد. سپس چهار سال بعد، جف با شرکت دیگری از وال استریت شروع به کار کرد. او در سال ۱۹۹۰ جوانترین معاون ارشد در شرکت سرمایهگذاریDE  شد.

زندگی نامه جف بزوس پس از آمازون

بیزوس متوجه شد که خرید و فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت، زمینه بسیار خوبی برای کسب درآمد است. به همین دلیل شغل پردرآمد خود را رها کرد و در گاراژ خانه‌اش دفتر کار کوچکی با چند کارمند، به راه انداخت. پس از مدتی دفتر کارش را به یک خانه دو خوابه انتقال داد و با ساختن وب‌سایت مورد نظرش توانست شرکت تجارت الکترونیک آمازون را در سال ۱۹۹۵ تاسیس کند.

ناگفته نماند که والدین جف تمام پس‌انداز زندگی خود را در این شرکت سرمایه‌گذاری کردند. خدمات آمازون برای کاربران اینترنتی چیز جدیدی بود و باعث افزایش بازدیدکننده‌ها شد. جف تنها در ماه اول تمام کتاب‌ها را در ایالات‌متحده فروخت و چند ماه بعد آمازون روزانه به ۲۰۰۰ بازدیدکننده رسید. رقمی که در سال آینده به سرعت چندین برابر افزایش یافت. همچنین در سال ۱۹۹۷ آمازون به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های آنلاین در دنیا تبدیل شد.

جف بیزوس با هوشمندی در روزهای سخت قدم گذاشت و در کارش موفق شد. او با افزایش تقاضا، محصولات بیشتری را به فروشگاه مجازی خود اضافه کرد. رشد و محبوبیت آمازون به‌حدی بود که امروزه از غذا تا خانه، لباس و کفش، بازی‌های ویدیوی، موسیقی و هر آن‌چه که فکرش را بکنید، در این شرکت به فروش می‌رسد. پس از مدتی جف وب‌سایت‌های مستقلی از آمازون را برای ایالات‌متحده، کانادا، بریتانیا، استرالیا، هند و… ایجاد کرد.

حتما بخوانید
زندگـی نامه آیت الله عباس تبریزیان

رویاهای بزرگ جف بزوس

بلندپروازی‌های جف حدومرزی نداشت. او به تلاش‌هایش ادامه داد و به همین موفقیت بسنده نکرد. در سال ۲۰۰۰ شرکتی را به نام “بلو اورجین” تاسیس کرد که بر روی سفرهای فضایی تجاری متمرکز بود. در سال ۲۰۰۶ این شرکت یک زمین بزرگ در تگزاس خرید و آن را به محل آزمایش و پرتاب تبدیل کرد. اولین پرتاب که موفقیت آمیز نبود در سال ۲۰۱۱ انجام شد. درواقع موشک سقوط کرد. اما دومین پرتاب آزمایشی، در سال ۲۰۱۵ بود که موشک به ارتفاع مورد نظر رسید و توانست فرود بیاید. همچنین در سال ۲۰۱۷ همین موشک با آدمک‌هایی در هواپیما پرواز آزمایشی انجام داد که موفقیت آمیز بود. جف بیزوس قصد دارد اولین موشک با مسافران انسانی را در آینده به فضا پرتاب کند، زیرا یکی از رویاهایش خالی کردن زمین از انسان و تبدیل آن به یک پارک تفریحی است.

در سال ۲۰۰۷ جف بزوس یک کتابخوان الکترونیکی ” کیندل” را که درحال حاضر پرفروش‌ترین محصول آمازون است را منتشر کرد که به کاربران امکان خرید، دانلود، خواندن و ذخیره کتاب‌های انتخابی خود را می‌داد. چهارسال بعد، جف بیزوس “کیندل فایر” را راه اندازی کرد و آمازون وارد بازار تبلت شد. همچنین در سال ۲۰۱۳ جف بزوس ایده ارسال کالا با پهباد را ارائه داد و نام آن را “آمازون پرایم ایر” گذاشت.

بلندپروازی‌های جف بزوس فقط محدود به آمازون و بلو اورجین نبود. او وب‌سایت‌های زیادی را راه اندازی کرد و در سال ۲۰۱۳ احساس کرد که به یک رسانه قدرتمند احتیاج دارد از این رو روزنامه واشگنگتن پست و تمام ناشرانش را به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار خرید. ناگفته نماند که جف بیزوس از اولین سرمایه‌گذاران گوگل و همچنین شرکت‌های بسیار دیگری مانند یونیتی بایوتکنولوژی که روند پیری انسان را کاهش می‌دهد، است.

حتما بخوانید
بیوگرافی سادگورو عارف هندی

جف بیزوس در سال ۱۹۹۹ به عنوان فرد اول سال از طرف مجله تایم معرفی شد.

در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان یکی از بهترین رهبران آمریکا انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۱، مجله‌ای به نام اکونومیست جایزه اختراع کیندل را به جف بیزوس و گرگ رز هدیه داد.

زندگی نامه جف بیزوس

زندگی نامه جف بزوس ثروتمندترین فرد دنیا در یک نگاه

او در سال ۱۹۹۲ با همسر سابقش مکنزی تاتل آشنا شد و در عرض یک سال با او ازدواج کرد. مکنزی بخش جدایی‌ناپذیر تاسیس و موفقیت آمازون بود و به‌عنوان اولین حسابدار شرکت آمازون، مشغول به کار شد. اگرچه او ساکت، اهل کتاب و یک رمان نویس بود، اما از آمازون و همسرش به خوبی حمایت کرد. رسانه‌ها جف و مکنزی را پولدارترین زوج تاریخ نام نهادند. این زوج صاحب سه پسر و یک دختر شدند که آن‌ها را از چین به فرزندی گرفته بودند.

پس از ۲۵ سال جف و مکنزی در سال ۲۰۱۹ طلاق گرفتند و از یکدیگر جدا شدند.  علت این طلاق خیانت جف به همسرش بود. به دلیل بخشی از توافق‌های طلاق، سهام بیزوس در آمازون از ۱۶ درصد به ۱۲ درصد، رسید و مکنزی به سومین زن ثروتمند جهان تبدیل شد. ناگفته نماند که مکنزی نیمی از ثروت خود را به امور خیریه بخشید.

در همان سال جف بیزوس  به همراه معشوقه خود لورن سانچز که یک هنرپیشه تلوزیونی بود، در انظار عمومی به عنوان یک زوج حاضر شدند.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “زندگینامه جف بزوس و آنچه که باید در مورد او بدانید” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا