جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » محصل برتر » در آذر ماه چگونه درس بخوانیم تا پیشرفت کنیم؟

در آذر ماه چگونه درس بخوانیم تا پیشرفت کنیم؟

همانطور که در گذشته نیز در مورد درس خواندن در آبان سخن گفتیم هر ماه در ماراتن کنکور ویژگی ها و خواص خود را دارد. شاید برای شخصی که آزمون کنکور نداشته باشد ماه ها تفاوت آن چنانی با یکدیگر نداشته باشند اما فراموش نکنید که کنکور مقوله ای جداست. هر ماه برنامه ریزی و روند خاص خود را دارد که مشاور می تواند با راهنمایی دانش آموز در مقطع خاص خود بهترین و بالاترین بازدهی را به وی ببخشد. اما ماه آذر ماه فرا رسیده است و دانش آموز نیازمند برنامه ریزی مناسب برای این ماه از سال است.

 

با ما همراه شوید تا بهترین و مناسب ترین شیوه های درس خواندن در آذر ماه برای کنکور و نکاتی که داوطلب برای درس خواندن در آذر ماه باید بداند و شیوه های متداول درس خواندن کنکوری ها در آذر ماه را فرا بگیرید.

 

زمستان  چگونه درس بخوانیم؟

آبان ماه فصلی بود که به شما گفتیم زمان این است که از درس خواندن سرد نشوید و در ماراتن کنکور این ماه می تواند تاثیر گذار باشد. اما آذر ماهزمان این فرا رسیده است که با دقت و کوشش زمان مطالعه خود را افزایش دهید.
در اذر ماه دانش آموزان سال آخر در روزهای غیر تعطیل ۶ تا ۷ ساعت و در روزهای تعطیل ۱۱ تا ۱۲ ساعت درس بخوانند. همچنین فارغ التحصیان هم روزی ۱۰٫۵ تا ۱۱٫۵ ساعت درس بخوانند. از دیگر نکات مهمی که در مورد نحوه درس خواندن در آذر ماه باید بیان کنیم این است که ۲ آزمون خیلی مهم در پیش روی ما قرار دارد که جفت آن ها هم جمع بندی است. باید در نظر داشته باشید که از آزمون عقب نیوفتید.

دانش آموزی که از برنامه آزمون عقب افتاده چگونه درس بخواند؟

داوطلبانی که دچار عقب افتادگی از برنامه آزمون های خود شده اند ممکن است برایشان سوال پیش بیاید که آیا باید خود را به برنامه برسانند یا برنامه ریزی خشخصی خود را داشته باشند. راه حلی که ما به این افرد پیشنهاد می دهیم این است که برنامه آزمون را نگاه کرده و ببینید که آیا منابع آزمونی که پیش رو دارید پیش نیازی دارد یا خیر. اگر آزمون پیش رو دارای پیش نیاز است باید بازگشته و آن را مطالعه کنید. اگر پیش نیاز نداشت می توانید از همین الان با برنامه مچ شده و ادامه دهید. مثلا برای درس ادبیات اگر الان درس ۵ است نیازی به خواندن دروس قبلی نیست و می توانید ادامه آن را بروید اما در دروسی مانند ریاضی ویا غیره این موضوع بسیار متفاوت است و پیش نیازها حتما باید مطالعه شود.

حتما بخوانید
جدیدترین تکنیک های تست خوانی و تست زنی

مطالبی را نیز که از قبل مانده است و هنوز شروع به خواندن آن ها ننموده اید باید در بازه های زمانی مشخص و پیوسته در زمانی که آزمون ها حالت دوره و مرور دارند بخوانید تا به برنامه آزمون خود را برسانید. در آذر ماه ۲ آزمون جمع بندی داریم که برای دانش آموزان که تازه شروع کرده اند مهم است. دانش آموزان جدید باید هم دروس که در این آزمون می آید باید مطالعه کنند و هم فصول قبلی باید مطالعه شود.
نکته بسیار مهمی که در مورد آزمون جمع بندی باید دانش اموزر در ذهن داشته باشد این است که شما نمی توانید برای آزمون های جمع بندی ۲۰۰۰ تست بزنید. می توانید؟ جواب منفی است چون فرصت این کار را ندارید.

چگونه برای آزمون های آذر ماه تست زنی تمرین کنیم؟

زمانی که یک فصل را می خوانیم و مرور می کنیم باید چند مدل تست را در برنامه تست زنی خود قرار دهید و طبق این شیوه به تمرین تست زنی بپردازید.

۱- تست های غلط دار
تست هایی که قبلا آن ها را حل کرده اید اما غلط زده بودید.

۲- تست های مارک دار
تست های جمع بندی و تیپ های فصل خاصی است. تست های جالب و مهمی که در هر فصل مارک دار کرده اید.

۳- تست های آزمون های گذشته
شما از مهر ماه است که در حال آزرمون دادن هستید می توانید دفترچه های ازمون خود را بیاورید و هر فصلی که می خوانید تست های آن را بزنید. پس تست های پراکنده نزنید. تست های آزمون را کار کنید چون آن تست ها تست های جامعی هستند و تمامی نکات مهم آن فصل را در نظر دارند.

حتما بخوانید
روش های مطالعه صحیح (بهترین روش های علمی و کاربردی برای مطالعه)

۴- آزمون های غیر حضوری
می توانید هر فصلی را که کار می کنید آزمون های غیر حضوری را بزنید.

چگونه بهترین نتیجه را در آزمون جمع بندی آذر ماه بگیریم؟

برای گرفتن بهترین نتیجه در آزمون جمع بندی اذر ماه باید حواسمان به نکات بسیاری باشد. اگر موارد زیر را به خوبی انجام دهیم بهترین انتها را در آزمون تجریه خواهیم نمود. دو هفته تا آزمون فرصت داریم. هفته اول که یکسری مطالب را جمع آوری نموده ایم و دوره می کنیم. در هفته دوم هم باید از روز شنبه به صورت متناوب و مستمر هر روز یک مقداری تست از مطالبی که هفته اول خوانده ایم را بزنیم تا در روز قبل از آزمون که دوره نهایی می کنیم مطالب هفته قبل را سریع بزنیم و هفته دوم هم که تازه خوانده ایم و سریعتر به مرور نهایی می رسیم.

 

برنامه تست زنی برای آزمون های جمع بندی چگونه است؟

بین ۲۰ تا ۳۰ درصد زمان خود را باید برای دروس مدرسه بگذاریم. مدارس در آذر ماه آزمون های میان ترم می گیرند و باید بر روی آن ها تمرکز کنید تا به مشکل بر نخورید. آذر ماه به سمت گذار برای نیم سال اول است. در آذر ماه نیم سال تحصیلی تمام شده و زمان جمع بندی مطالب فرا گرفته شده است. اگر در آذر ماه به خوبی زحمت بکشید و به اصطلاح دل به کار دهید قطعا حجم زیادی از مطالب را می توانید مرور کنید و در جمع بندی اول که در دی ماه است بهترین نتیجه را بگیرید.

حتما بخوانید
مهندسی معکوس در کنکور

می دانیم که شما این حس را دارید که مطالب را فراموش کرده اید. این موضوع طبیعی است. برای اینکه مطمئن شوید آیا فصلی را بلد هستید یا نه پیشنهاد ما به شما این است که به جای اینکه به مرور کلی آن فصل بپردازید آن فصل خاص را به صورت تصادفی تست بزنید. تستی که غلط زده اید پاسخ نامه آن را به صورت دقیق مطالعه کنید. در هر بار ۱۵ تا ۲۰ تست را بزنید. در پایان با همین رو تا ۷۰ درصد می توانید طالب خوانده شده را بازگردانید.

دسته ای دیگر از دانش آموزان نیز هستند که این حس را دارند که از رقابت کنکور عقب افتاده اند و همین مس تواند سمی مهلک برای ادامه دادن راه باشد. این عقب افتادگی برای کسانی است که از برنامه آزمون جامانده اند. اگر خوب کار کنید و بتوانید آزمون های جمع بندی را خوب بدهید و خود را به برنامه آزمون با روش هایی که در بالا گفتیم برسانید هیچ جا نگرانی نخواهد بود. آذر ماه، ماه بسیار مهمی است چون ما می خواهیم وارد جمع بندی نیم سال وشیم. اگر از الان به بعد را بخوانید می توانید به رتبه های خوب رسد و تمامی فصول را خوب کار کند.

سخن آخر

“همانطور که در بالا برای شما دوستان عرض کردیم آذر ماه فصل بینابینی است. یعنی یا خود را در این ماه به کنکور و ماراتن آن می رسانید یا دشوار خواهد بود که بتوانید ادامه دهید. در این ماه با افزایش ساعت درس خواندن باید عقب ماندن های خود را جبران کنید و در آزمون های جمع بندی خود را به برنامه های آزمون ها برسانید. اهمیت ماه آذر بسیار زیاد است و برای دانش آموزان ضروری است که نکات بالا را در آذر ماه رعایت کنند.”

تصویر شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “در آذر ماه چگونه درس بخوانیم تا پیشرفت کنیم؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا