جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » محصل برتر » ۷ گام برای جمع بندی زیست شناسی

۷ گام برای جمع بندی زیست شناسی

 

مرور متن کتاب درسی:

در جمع بندی زیست اساسی ترین مطلب ، تسلط بر روی کتاب درسی می باشد.بر مطالب کتاب درسی تسلط کافی و لازم را داشته باشید این مرور می تواند مطالعه کتاب درسی باشد شاید بگویید اینکه چیزی نیست و به درد ما نمی خورد آنچه تجربه ثابت کرده به ما نشان می دهد درس زیست شناسی درسی فرار بوده و باید مرور های متوالی گردد.امکان دارد صرف مطالعه کتاب درسی باعث شود مطالب خوب جا بیفتد و کمک شایان به شما عزیزان کند.در این جمع بندی زیست شما می بایست یادگیری ناقص و فراگرفته های غلط را برطرف کنید که این می تواند شامل رفع اشکال با یک استاد یا دبیر باشد.

 

 

تست زنی:

تست زنی در جمع بندی زیست شناسی کمک قابل توجهی به داطلبان رشته تجربی می کند.البته این تست ها باید دارای این ویژگی ها باشد:اول اینکه تست ها در سطح المپیادی نباشد که داوطلب را ناامید کند و اینکه بسیار آسان نباشد که داوطلب دچار غرور کاذب شود.دوم اینکه تست ها ماکزیمم مطالب کتاب درسی را پوشش دهد یعنی اگر شما تست های فصل گردش مواد(قلب)را می زنید ۵۰ تا تست زدن تنها پیرامون الکتروکاردیوگرام برای شما کارساز نیست.تست هایی که تمامی سرفصل ها را در بر بگیرد برای شما مفید خواهد بود.سوم اینکه سعی کنید تست های نکته دار و دارای دام آموزشی بزنید تا با نکته های بیشتر آشنا شوید.

 

خارج از کتاب ممنوع!

در کل سال تحصیلی پیشنهاد می شود مطالب خارج از کتاب درسی نخوانید این موضوع در جمع بندی زیست جدی تر و پررنگ تر می شود.مطالعه مباحث غیر کتاب درسی و حاشیه ،استرس بیشتر وارد کرده و ذهن شما را دچار اختلال و شلوغی می کند و کمکی خاص نمی کند.خواندن نکته خارج از منبع درسی و بی ربط تنها شما را گمراه می کند و  از هدف اصلی که جمع بندی زیست بطور فوق العاده است دور میکند.

 

حتما بخوانید
سختی های رشته پزشکی از زبان دانشجویان (واقعیت های رشته پزشکی)

 

تحلیل پاسخ تست ها:

آنچه که ما برای جمع بندی زیست شناسی به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم این است که تست زنی کنید اما چطور؟این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد. شما باید بعد از تست زنی جواب ها را چک کنید حتی اگر پاسخ تستی را درست جواب دادید پاسخنامه را بخوانید در صورت لزوم به کتاب درسی مراجعه کنید تا برایتان بیشتر تفهیم شود.هریک از گزینه ها را تحلیل کنید.این امر، قدرت استدلال شما را در تست زنی زیست شناسی بالا خواهد برد.

ما به کنکوری ها توصیه می کنیم که تست های کنکور سال های اخیر را بزنند که بسیار مفید است اما یک چالش بزرگ دامن گیر کنکوری های نظام جدید می شودو این است که بیشتر تست های کنکور سال های اخیر از نظام قدیم می باشد و از این جهت به مشکل بر می خورند.اصلا روحیه خود را نبازید چون شما کتابی کاملا متفاوت از آنها داشتید.می توانید تست های که مشابهت بیشتر با سیستم و کتاب شما دارد را حل کنید.

 

مدیریت زمان:

مدیریت زمان از پارامتر های طلایی برای جمع بندی زیست شناسی می باشد.شما بایستی به زمانی که برای هر تست جدامی کنید دقت کنید.به فرض مثال اگر قرار است شما پنجاه تست از فصل (پاسخ گیاهان به محرک ها) بزنید یک زمان مشخص تعیین کنید و رفته رفته این زمان را برای آزمون های فصول و مباحث دیگر کاهش دهید تا به استاندارد کنکور که پنجاه تست در سی و شش دقیقه می باشد برسانید.این یعنی برای هر تست بطور میانگین چهل و سه ثانیه وقت دارید.

البته یک نکته را نیز خدمتتان عرض کنم که نگرانی تان برطرف شود.ما در جمع بندی زیست سعی می کنیم شما را عالی آماده کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنید و گرنه روز کنکور:شما قرار نیست به پنجاه تا تست پاسخ دهید برخی از آنها می توانند بعنوان نزده باقی بمانند.برخی از تست ها نیز آسانتر هستند که شما می توانید از زمان آنها برای تست های سنگین تر استفاده کنید.پس آرامش داشته باشید و روی سرعت خود کار کنید.

 

حتما بخوانید
آهنگ های انگیزشی برای موفقیت کنکور | شروع انرژی مثبت

 

تحلیل شکل های کتاب درسی:

تحلیل شکل های کتاب درسی از چندین زاویه ،می تواند جمع بندی زیست شما را اثربخش واقع سازد.در کنکور های سال های متفاوت شاهد این موضوع بوده ایم که سوالات مستقیم و غیر مستقیم از شکل های کتاب طراحی شده است و حتی داوطلبان معترض بودند بر اینکه در کنکور، سوالات خارج از کتاب طراحی شده است.نه عزیزان ! طراحان کنکور هیچ گاه حق طراحی تست خارج از کتاب درسی را ندارند بخشی از این تست ها مربوط به تحلیل شکل می باشد که چون کنکوری ها در این زمینه قدری ضعیف می باشند دچار مشکل می شوند.تحلیل دقیق شکل کتاب درسی و استخراج نکته می تواند مرور درسی را پر قدرت سازد و مشکلاتتان را رفع کند.

 

سه سال را ترکیب کن نه مخلوط!

منظور ما این است که در جمع بندی زیست توجه کنید که سه سال را ترکیبی بخوانید یعنی وقتی شما بحث گلبول های سفید از فصل دستگاه ایمنی زیست یازدهم را مرور می کنید بحث سلول های خونی(شامل گلبول های سفید،گلبول های قرمز و پلاکت ها)از دستگاه گردش مواد(قلب)در زیست دهم را بخاطر آورید و یا مثال دیگر این است هنگامی که پروانه مونارک از فصل یک زیست دهم را مطالعه می کنید به یاد کلیه و قلب و دستگاه تنفس حشرات بیفتید، این باعث می شود زیست را ترکیبی بخوانید.منظور از تیتر” سه سال را ترکیب کن نه مخلوط!” این است که مباحث را قاطی نکنید بلکه ترکیبی بخوانید.

در کنکور سوالات ترکیبی معمولا در دو تیپ ظاهر می شوند.تیپ اول:اینگونه است که مفاهیم را ترکیب کرده و تست ارائه می شود تیپ دوم:اینطور است که در یک تست گزینه ها از زیست سال های متفاوت طراحی می شود.از سوالات ترکیبی نترسید.سعی کنید با ترکیبی خواندن، جمع بندی زیست شما به قبولی بهترین رشته و دانشگاه منجر شود.

 

حتما بخوانید
نهایت عملکرد در کنکور

 

قید ها را پررنگ تر ببین!

در دوران شیرین جمع بندی زیست شناسی توجه به قید ها کارساز خواهد بود.معمولا در کنکور سراسری تستی به ندرت یافت می شود که بخواهد بطور مستقیم از قید سوال کند ولی کنکور سراسری پر است از تست هایی که روی قید ها مانور داده و اگر شما به آنها اعتنا نکنید آن تست را غلط می زنید!یعنی نمره منفی!!!خیلی مواظب باشید سعی کنید در جمع بندی زیست  قید قید ها را نزنید !

اگر این مقاله براتون مفید بود میتونی کامنت بزاری یا اگه به درد کسی میخوره براش بفرست

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “۷ گام برای جمع بندی زیست شناسی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا