تست شناخت شخصیت از روی دستخط

تست شناخت شخصیت از روی دستخط
  • تست شناخت شخصیت از روی دستخط

    تست شناخت شخصیت از روی دستخط یکی از روش‌های شناسایی و تحلیل شخصیت افراد است که در آن، با بررسی و بررسی دقیق خطوط، شکل‌ها، اندازه‌ها و سایر جزئیات دستخط، می‌توان به نتیجه‌گیری درباره شخصیت فرد ویا همچنین تعیین خصوصیات روانی‌اش رسید.

    این تست عموماً برای اهداف شخصیت شناسی، در زمینه‌های مختلفی مانند انتخاب شغل، تشخیص شخصیت در روابط، بررسی تمایلات روانی، تحلیل رویه‌های رفتاری و سایر امور مرتبط با شخصیت و روانشناسی استفاده می‌شود.

    برای انجام این تست، اطلاعاتی درباره خطوط و نوشتار دستخط لازم است. برخی از مواردی که در این تست مورد توجه قرار می‌گیرند، شامل جزئیاتی مانند اندازه خط، فاصله بین خطوط، شیب، فشار، سرعت و جهت خطوط، شکل حروف و سایر جزئیات دستخط می‌باشند.

    در پایان، با تحلیل دقیق و بررسی جزئیات دستخط، شخصیت فرد به دست می‌آید و می‌توان به نتیجه‌گیری درباره وی و رفتارهایش در موقعیت‌های مختلف و همچنین تحلیل رفتارهایش در جامعه و روابط شخصی پی برد.

    تست شناخت شخصیت با دستخط

    در تست شناخت شخصیت دست خط، فرقی ندارد شما یک نامه رسمی بنویسید یا خاطره یا لیست خرید، این دست‎نوشته خصوصیات و شخصیت شما را نشان می‎دهد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع چند نمونه خط با فواصل زمانی مختلف (دست خط ما با توجه به شرایط متخلف امکان تغییر دارد) تهیه کنید و دست خط خود را تحلیل کنید.

     

    سوال و جواب‎های زیر نشان دهنده تیپ شخصیتی شماست، دقت کنید اگر پاسخ صحیح ندهید فقط خودتان را گول زده‎اید. اگر علاقمند هستید تا در زمینه شخصیت شناسی بیشتر بدانید مقاله تست شخصیت شناسی جالب را بخوانید.

    آزمون شناخت شخصیت

    • هنگام نوشتن، خودکار را محکم می‎گیرید یا آرام؟ افرادی که هنگام نوشتن فشار زیادی به خودکار می آورند، افرادی لجوج هستند که از اعتماد به نفس بالایی هم برخوردارند.

    • خط شما ریز است یا درشت ؟ در صورتی که اندازه کلمات نوشته شده درشت و بزرگ باشند، شما فرد مردم محوری هستید، در مقابل دست خط ریز و کوچک نشان دهنده درون گرا بودن شما است.

    • دست خط تان شیب دار است یا صاف؟ اگر خط شما به راست شیب دارد شما احساساتی و مهربان هستید، اما شیب سمت چپ نشانه درون گرایی شما است. دست خط های صاف هم نشانه عمل‎گرایی شما است.

    • آیا کلمات را به هم می‎چسبانید؟ خط شناسان به فاصله بین کلمات دقت می‎کنند. فاصله‎ی بین حروف و کلمات را مقایسه کنید، اگر بین حروف فاصله ندارد احتمالا خودآگاه و یا درون‎گرا هستید. هرچقدر فاصله بین کلمات کم باشد فرد به شلوغی علاقه‎ی بیشتری دارد. برخی خط شناسان تعبیر دیگری دارند و معتقدند فاصله بیشتر بین کلمات نشان دهنده‎ی افکار منظم‎ تر و سازمان یافته‎تر است.

    • دستخط شما زاویه دارد یا معمولی است؟ به زاویه‎ی دست نوشته دقت کنید. هنگام نوشتن روی کاغذ بدون خط (سفید)، معمولا اکثر افراد در یک خط کاملا مستقیم نمی‎نویسند.

    آزمون عملی شخصیت شناسی

    برای ملموس بودن و تشخیص تیپ شخصیتی با استفاده از دست نوشته های قبلی، یک خط کش را بصورت صاف روی برگه‎ای قرار داده و به زاویه‎ی جمله بنگرید.

    • نوشته رو به بالا معنای خوش بینی و خلق و خوی شاد دارد.
    • نوشته رو به پایین احتمالا نشانه ای از ناامیدی و خستگی دارد.
    • نوشتن موجی شکل و حرکت به سمت بالا و پایین، می‎تواند نشان دهنده‎ی فردی بی‎ثبات یا نامتعادل باشد و یا یک نویسنده غیر ماهر آن را نگاشته باشد.
    • و در آخر اگر حروف را می‎کشید احتمالا سخاوتمند و مستقل باشد.

    در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با تست شخصیت شناسی از روی دستخط آشنا کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا