وقتی دوستم ازدواج می کنه و من هنوز مجردم ( تصمیم عجولانه برای ازدواج – فشار اطرافیان )

وقتی دوستم ازدواج می کنه و من هنوز مجردم
  • وقتی دوستم ازدواج می کنه و من هنوز مجردم ( تصمیم عجولانه برای ازدواج – فشار اطرافیان )

    وقتی دوستم تصمیم به ازدواج می‌گیرد، من نیز به شدت درگیر این فرایند می‌شوم. به دلیل عدم داشتن همسر و همراهی، فشار از اطرافیان رو به من هم شدیدتر می‌شود و ممکن است برایم تصمیم عجولانه‌ای برای ازدواج بگیرم. برای اینکه بتوانم بهترین تصمیم را با خود بگیرم، باید به دقت به جوانب مختلف ازدواج و زندگی مشترک توجه کنم و تصمیمی را بگیرم که برای من و همسر آینده‌ام بهترین است. به هیچ وجه نباید به فشار اطرافیان تکیه کنم و تصمیمی عجولانه برای ازدواج بگیرم، چرا که این امر ممکن است باعث شکست خانواده و زندگی مشترک ناموفق شود. در نهایت، باید به دقت به دلایل خودم و همچنین شرایط زندگی‌ام توجه کنم و تصمیمی را بگیرم که برای من و همسر آینده‌ام بهترین است.

    عروسی دوست صمیمیت هست و خودت رو آماده می کنی تا حسابی خوش بگذرونی. لباس خوشکلی که با کلی وسواس آماده کردی می پوشی و به آرایشگاه میری و کلی به خودت می رسی. بعد سرحال و قبراق و با روحیه خوب به عروسی می ری. اونجا مرتب دور و بر عروس و دامادی. سر سفره عقد روی سرشون قند می سابی و حسابی در شادی مجلس شریک می شی.

    اما از طرف دیگه در طول مراسم با کلی دوست و آشنا و فامیل روبرو می شی . کسایی که شاید مدت ها بود ندیده بودیشون. تقریبا با هرکی صحبت می کنی بهت میگه : ایشالا عروسی خودت.

    جمله خیلی قشنگیه. در واقع یه جور آرزو برای اینکه به زودی تو هم با مرد ایده آلت ازدواج کنی و خوشبخت و شاد شی.

    اما بعضی ها کنجکاون و به همین جمله اکتفا نمی کنن و شروع می کنن به یه سری سوال های شخصی:

    چرا تا حالا ازدواج نکردی؟

    چرا خواستگارات رو رد می کنی ؟

    اصلا خواستگار داری ؟

    معیارات برا ازدواج چی هستن ؟

    تو که اینقدر خوشکل و خانمی چرا شوهر نمی کنی ؟

    و بعد نصیحت پشت نصیحت شروع میشه:

    ببین دوستت ازدواج کرد و تو هنوز مجردی، داره دیر میشه ها. سنت میره بالا و دیگه برای بچه دار شدن سخت میشه

    هرچی بیشتر سنت بره بالا ، خواستگارات کمتر و کمتر میشن. تا بر و رویی داری بجنب.

    اینقدر سخت نگیر یکی رو انتخاب کن دیگه.

    دختر مثل گل می مونه. زود عمر شادابی اش تموم میشه . زرنگ باش و وقت رو از دست نده.

    گاهی بعضی ها دیگه خیلی زیاده روی می کنن و در مورد مجرد موندن طوری حرف می زنن که انگار گناهه و ازدواج کردن یه پیروزی بزرگه و با حرفاشون از انرژی مثبت اول مراسم چیزی برات باقی نمی گذارن و روحیه ات رو خراب می کنن.

    خوب دوستای من احتمالا جواب این حرفها رو یا با خنده و شوخی و یا جدی می دی و یا مثلا دلایل مجرد موندت رو براشون توضیح می دی.اما مسلما تحت تاثیر قرار می گیری و به این حرف ها فکر می کنی و شاید در دلت بهشون حق بدی . ازدواج دوستت مجرد موندن تو رو خیلی پر رنگ کرده. شاید تا چند وقت پیش حتی به این حرفها می خندیدی. اما حالا با ازدواج دوستت و حرفای اطرافیان قضیه خیلی برات جدی میشه و دیگه خودت هم به فکر می ری که نکنه برات دیر بشه و فرصت ها رو از دست بدی…باید هرچه زودتر به یه نفر جواب مثبت بدی و کلک کار رو بکنی.

    بدتر از همه اینکه بجز حرفای دوست و آشنا و فامیل گاهی خانواده خودت هم با ازدواج دوستت، شروع به فشار آوردن می کنن. مثلا مادرت مدام به خاطر اینکه مجردی سرزنشت می کنه و اصرار داره که به فلان خواستگارت که خودش فکر می کنه خوبه، جواب مثبت بدی و زودتر قال قضیه رو بکنی. و یا برای اینکه بیشتر بهت فشار بیاره از فامیل و دوست و آشنا می خواد که نصیحتت کنن و یا حتی ممکنه بهشون سفارش کنه که برات خواستگار پیدا کنن. بعضی ها هم برای باز شدن بخت و اقبالت نشونه فالگیر و رمال و اینجور چیزها رو میدن.

    تا دیروز کسی کاری به کارت نداشته اما یهو با ازدواج دوستت همه نگاه ها سمت تو اومده و همه می خوان یه جورایی زودتر خوشبختت کنن. خوب نتیجه معلومه….وقتی فشار اطرافیان زیاد باشه ، آدم ممکنه تحت تاثیر قرار بگیره و دست به هر کاری بزنه…خیلی وقت ها دیده شده که تا یه دختری به خونه بخت میره پشت سرش دوستاش یا دخترای فامیلش زنجیر وار به خواستگاراشون جواب مثبت میدن و بخت همگی باز میشه…و هیچ کس هم از خودش نمی پرسه چرا یه دفعه همه با هم ؟؟؟؟

    دوست خوبم تصمیم به ازدواج به خاطر حرف این و اون و از روی فشار دوست و فامیل و خانواده و پدر و مادر تصمیم درستی نیست. اگه بخوای فقط به این دلایل و عجولانه این کار رو بکنی در واقع خودت ضرر کردی.

    پدر و مادر ها همیشه نگران ازدواج بچه هاشون هستن و دوست دارن هرچه زودتر اونا سر و سامان بگیرن. تو اینجور مواقع می تونن بچه ها رو اصولی و درست راهنمایی کنن و نظر بدن اما حق ندارن به صرف اینکه پدر و مادرن اونا رو تحت فشار بگذارن.

    برای ازدواج کردن اولین شرط اینه که آمادگی این مسوولیت بزرگ رو داشته باشی. خودت رو بشناسی و بدونی چی می خوای..

     بعد اگه خواستگاری داشتی یا برات فرستادن ، بدون اینکه تحت تاثیر جو و حرفای بقیه قرار بگیری، باید قشنگ بررسیش کنی و ببینی با معیارهات جور هست یا نه .

    اگه با عقل و منطق خودت دیدی به درد همدیگه نمی خورید جواب منفی بده و کاری به حرف بقیه در مورد اینکه سخت نگیر و زودتر جواب مثبت بده و …قرار نگیر.

    متاسفانه مخصوصا تو کشور ما هنوز این فرهنگ برای بعضی ها جا نیافتاده که توی زندگی خصوصی بقیه دخالت نکنن و به حریم شخصی دیگران احترام بگذارن. اینها همون افرادی هستن که حتی اگه ازدواج کنی و زندگی موفقی هم داشته باشی دست از سرت برنمی دارن …همیشه به خودشون اجازه می دن اظهار نظر و نصیحت کنن. پس دلیلی نداره تحت تاثیر قرار بگیری و برای نجات از حرف و حدیث مردم و سریع و شتابزده و بدون فکر ازدواج کنی. هر موقع آمادگی داشتی با چشم باز و بدون عجله و استرس برای ازدواج اقدام کن و مرد مورد علاقه ات رو انتخاب کن.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا