جدیدترین تکنیک های تست خوانی و تست زنی

تکنیک های تست خوانی و تست زنی
  •  

    تکنیک های تست خوانی و تست زنی

    تکنیک های تست خوانی و تست زنی، ابزارهای بسیار مفیدی هستند که به کارشناسان تست کمک می کنند تا با کیفیت بالا و به صورت موثر تست های مربوط به نرم افزارها و سیستم ها را انجام دهند. تست خوانی به عنوان یکی از اصلی ترین فعالیت های تست، می تواند از طریق متدولوژی های مختلفی انجام شود. این تکنیک به کارشناسان تست کمک می کند تا عیوب و مشکلات موجود در سیستم را شناسایی کنند و نتایج تست را با استفاده از معیارهای مشخصی ارزیابی کنند.

    تست زنی نیز به عنوان یکی دیگر از تکنیک های مفید در تست به شمار می رود. این تکنیک به کارشناسان تست کمک می کند تا با استفاده از روش های مختلفی، برای یافتن مشکلات و عیوب در سیستم، تست های خود را انجام دهند. تست زنی می تواند با استفاده از روش های مختلفی انجام شود، از جمله تست عملکردی، تست نفوذ، تست نرم افزاری و …

    در کل، تکنیک های تست خوانی و تست زنی، ابزارهای بسیار مفیدی هستند که به کارشناسان تست کمک می کنند تا با استفاده از روش های مختلفی، تست های مربوط به سیستم ها و نرم افزارها را با کیفیت بالا انجام دهند و مشکلات و عیوب موجود در سیستم را به طور دقیق شناسایی کنند.

    همیشه مثال هایی که بوسیله آن مفهومی انتقال می یابد بهتر در ذهن می ماند و می خواهیم  اهمیت تکنیک های تست خوانی و تست زنی را با مثال فوتبالی در ذهن شما حک کنیم:

    درک ارزش تکنیک های تست خوانی و تست زنی همانند اهمیت ضربات در چارچوب دروازه است زمانی که شما برای گرفتن امتیاز برابری یا حتی گرفتن تفاضل گل بیشتر می جنگید و هر ضربه را به گل تبدیل می کنید. حالا که به خوبی اهمیت این موضوع را متوجه شدید به دقت به این چند مورد دقت کنید و تا آخر مقاله حتما حس خوبی را پیدا خواهید کرد:

    تکنیک های تست خوانی:

    مطمئن هستیم در انتهای این مقاله شکه خواهید شد که چطور با رعایت این موارد کوچک ساده، تاثیر خیلی بزرگی در سرنوشت خود خواهید گذاشت.

    ↙️ فهم سوال، نصف جواب.

    شما با یک بار خواندن سوال به طوری که تن صدای شما یکنواخت نباشد می توانید از دوباره خواندن سوال جلوگیری کنید و این کار با تمرین به زیبایی قابل اکتساب است.

    ↙️ دقت به فعل ها.

    فعل هایی که کل سوال به آنها وابسته ست مثل: است/نیست – درست نیست/غلط نیست/غلط است – بود/نبود و …

    ↙️ کلمات استثنا: این کلمات به کلی معنای سوال را تغییر می دهند:

    مگر – به جزء – به استثنا – همه درست/غلط هستند به جزء … – گزینه ها را از چپ به راست/راست به چپ بخوانید –

    ↙️ استفاده از سوالات کنکور قبل و فقط تغییر فعل:

    برای مثال: تغییر صفت از قدیم جدید یا از بهترین به بدترین

    ↙️ طراح قصد گرفتن وقت شما را دارد.

    (بیشتر در Readingزبان  و متن عربی وجود دارد)

    ↙️ طراح کنکور با ترتیب سوالات می تواند شما را گیج کند که شما بدون پیش داوری تمامی گزینه ها را مطالعه کنید.

    دو نوع تیپ از این مورد:

    * گزینه های غلط به ظاهر درست:

    خواسته سوال و داده هایتان را بیرون بکشید.

    * گزینه های درست به ظاهر غلط:

    پیشنهاد می شود زیر افعال و موارد خواسته شده در تست هایی با ظاهر آشنا.

    ↙️ اشتباه عددی در جواب و گزینه.

    ۱️⃣ در درس ادبیات تعداد کلمات مرکب می شود سه و شما به اشتباه گزینه سه رو علات می زنید.

    ۲️⃣ اشتباه محاسباتی در کنکور.                   ۶=۲+۳    &  ۵=۲*۳

    ۳️⃣ در نظر نگرفتن علامت منفی:                           ۴۸=۶*۸-

    ۴️⃣ عدم رعایت اولویت در ریاضی( اولویت اول با محاسبه توان، ضر ب و تقسیم، جمع و تفریق است).       ؟؟=۲^۳+۸*۱۲-۶

    با ما همراه باشید تا ادامه مطالب درباره تکنیک های تست خوانی و تست زنی را به راحتی فرا بگیرید.

    تکنیک های تست زنی و اصول مهم تست زنی:

    ↙️ تکنیک ضربدر منها ( ̶  ×):

    اگر تیپ سوال کنکور برای شما تازگی دارد و شناختی از آن ندارید با گذاشتن علامت منفی از حل آن صرف نظر می کنید تا زمان از دست نرود. اگر در حل سوالی شک دارید و یا وقت گیر اما در قابل حل بودن آن، مطمئن هستین بعدا می توانید آن را حل کنید، با گذاشتن علامت × آن را بعدا حل می کنید.

    ↙️ تکنیک چند از ده تا:

    با استفاده از این تکنیک شما می توانید پس از رسیدن به درصد مد نظر خود  از آن پس با خیال راحت سوالات بیشتری پاسخ دهید.

    ↙️ روش زمان های نقصانی:

    در این روش شما با زمان باقی مانده از حل تست ها که در به کارگیری تکنیک ۱ و ۲ بدست آورده اید، می توانی با ذهنی گرم و آماده تر از ابتدای آزمون به سراغ حل سوالات × بروید.

    ↙️ روش استراتژی بازگشت:

    در صورت زمان مانده بعد از روش ۳، می توانی سراغ درسی که روی آن سرمایه گذاری کرده ای بروی و نسبت به رقیب ها جلو بیوفتی.

    تقلب در تست زنی یا روش تست زنی مهندسی معکوس:

    افرادی بر این باور هستند که به کار بردن مهندسی معکوس نوعی تقلب در تست زنی است. این باور کاملا اشتباه می باشد. شما با تست زنی به تعداد دفعات زیاد بر اثر تجربه خواهید فهمید که کدام مورد می‌تواند گزینه درست باشد بدون اینکه شما سوال را حل کنید. اما سعی شما بر این باشد که استفاده از مهندسی معکوس آخرین گام شما در حل سوال باشد.

    تکنیک های افزایش سرعت تست زنی:

    تمامی روش های گفته شده از ابتدای متن تا به اینجا نیاز به تمرین دارد. یادگیری روش جدید در تست زنی مهم نیست، تاثیر به کار بردن روش ها بعد از دفعات بسیار مشهود خواهد شد. پس به دنبال راه های جدید نباشید و این روش ها را در درس های مختلف به کار بگیرید تا دستتان نسبت به آنها گرم شود.

    تکنیک دو خودکار:

    این روش برای بالا بردن دقت شما در تست زنی همراه با سرعت عمل می باشد. به راحتی با در دست داشتن دو خودکار با رنگ های متفاوت، شروع به تست زنی می کنید. مصلا اگر از خودکار آبی و قرمز استفاده می کنید در گام اول با خودکار آبی شروع به تست زنی کنید. به گونه ای که یک مرتبه تمامی تست هایی که قادر به پاسخگویی هستید را با آبی پاسخ دهید. در انتها که طبیعتا مقداری زمان مانده است، شروع به تست زنی با خودکار قرمز می کنید. به این صورت که با خودکار قرمز تست هایی را که در آن شک داشته اید و همچنین آنهایی که در گام اول موفق به پاسخ آن نبوده اید راعلامت می زنید.

    در انتها میزان تفاوت شما در رنگ آبی و قرمز به این صورت تحلیل می شود. اگر تست هایی که را هم با خودکار آبی پاسخ داده اید و هم قرمز، گزینه های یکسانی نبودند یعنی دقت شما کتر از حالت معمول است. اگر تست هایی را فقط با خودکار قرمز پاسخ داده اید، یعنی سرعت عمل شما در رویارویی اول با سوال کم بوده است که موفق به پاسخ نشده اید.

    این تکنیک از جمله تکنیک های تست خوانی و تست زنی مهم و کاربردی در کنکور است. برای راحتی با تمامی تکنیک های تست خوانی و تست زنی، فقط باید تمرین تمرین و تمرین داشته باشید.

    تست زنی کنکور انسانی:

    کنکور انسانی به دلیل اهمیت بالایی که در این دوره به خود گرفته است، در دیدگاه طراحان تغییر ایجاد کرده است. خیلی از مواردی که می توان از آنها به عنوان تکنیک در پاسخگویی به سوالات یاد کرد، مشاوران با تجربه از آن آگاهی دارند. می توانید با آنها در این رابطه مشاوره داشته باشید.

    توجه: تاثیر به کارگیری این تکنیک ها از سال ۹۴ تا سال ۹۷ روند رو به رشدی داشته است. به کارگیری این تکنیک ها نشان داده که درصد همه دانش آموز ها رشد قابل توجهی داشته است. طبق صحبت هایی که با بچه ها شد، نزدیک به ۹۰% بچه ها بر تکرار این تکنیک ها در دروس مختلف تاکید داشتند نه یادگیری روش تست زنی جدید.

    پیشنهاد ما برای شما:

    امروزه تکنیک های تست خوانی و تست زنی نوینی هم به وجود آمده اند که بسیار کاربردی تر هستند و طبق تحقیقاتی که انجام شده تعداد خیلی اندک از داوطلبان و دانشجویان با آن آشنایی دارن و این یک ضعفاست.

    ما به زودی در این مقاله تکنیک های تست خوانی و تست زنی های نوین را قرار میدهیم به صورت رایگان اما خیلی از دوستان که عجله دارند می‌توانند با استفاده از مشاوره کنکور از این تکنیک ها بهره ببرند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا