جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » کنکور در سه ماه | برنامه جمع بندی کنکور + انگیزشی

کنکور در سه ماه | برنامه جمع بندی کنکور + انگیزشی

ترفند های موفقیت کنکور در زمان کم

 

معجزه قبولی کنکور در زمان کم !

 

همان کسی که الان در حال مطالعه این مقاله است می تواند معجزه کنکور در زمان کم را رقم بزند ! در همین  زمان باقی مانده میتوانید برای کنکورتان معجزه کنید. نکته مهم این است که بدانید دلیل اصلی عدم موفقیت داوطلبان کنکور نا امیدی و بی انگیزگی است . بی انگیزگی دلیل اصلی تنبلی است . وقتی یک دانش آموز یا داوطلب کنکور به دلایل مسخره بی انگیزه می شود یا بهتر است بگویم خودش را بی انگیزه می کند ! چرا که بزرگترین دشمن هر دانش آموزی خود آن دانش آموز است . در این دنیا کسی  شما را به اندازه خودتان نمی تواند بی انگیزه کند ! پس از این پروسه بی انگیزگی داوطلب کنکور فرصت های طلایی باقی مانده تا کنکور را به بهانه های مختلف به راحتی از دست می دهد در صورتی که می توانست با استفاده کردن از فرصت ها بهترین نتیجه ممکن خود را رقم بزند .

 

 

فرصت های طلایی باقی مانده تا کنکور 

 

گروهی از داوطلبان کنکور طی یک روش غلط برای خود برنامه ریزی می کنند برای مثال شخصی برنامه ریزی می کند که ۸ صبح بیدار شود و شروع به مطالعه کند اما به جای ۸ صبح مثلا ساعت ۱۰ صبح بیدار می شود . و به جای استفاده کردن از تایم و فرصت باقی مانده شروع به سرزنش خود می کند که وای من عقب افتادم و دیگه نمیتونم بخونم و من موفق نمیشم و…! در صورتی که اگر تایم خواب این شخص را به طور معمول ساعت ۱۲ شب در نظر بگیریم به راحتی از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب ۱۴ ساعت فرصت داشت که در بدترین شرایط به راحتی می توانست حداقل ۱۰ ساعت مطالعه داشته باشد اما بنا به یک نگرش کاملا غلط این ساعت مطالعه خوب را ازدست می دهد . دقیقا مشابه همین مثال بر سر گروه عمده ای از داوطلبان کنکور می آید که به هر دلیلی تا به حال نتوانسته اند به خوبی مطالعه کنند . پس به جای غصه خوردن و سرزنش کردن خود باید از فرصت طلایی باقی استفاده کرد .

 

شروع کنکور از عید نوروز

 

اگر قصد تلاش و شروع کنکور از عید نوروز را دارید باید بدانید که بسیاری از دانش آموزان بدلیل داشتن تفکر صفر و صدی یعنی تفکری که یا باید من همه چیز را یکجا داشته باشم یا هیچی نمی خوام ! تایم های باقی مانده تا کنکور را به راحتی ازدست می دهند درصورتی که من به شما قول می دهم که اگر از همین امروز پرقدرت شروع به مطالعه و تلاش برای کنکور کنید:

حتما بخوانید
7 گام برای جمع بندی زیست شناسی

 

  • قطعا حس و حال و انرژی بیشتری بدست خواهید آورد
  • قطعا از این مسیر و تلاش خود لذت خواهید برد
  • قطعا اعتماد بنفس تان بیشتر خواهد شد
  • قطعا نتیجه فوق العاده بهتری کسب خواهید کرد

 

رتبه زیر هزار در سه ماه

 

یکی از سوالات متداول داوطلبان کنکور در ماه های پایانی این سوال است که آیا میتونم تو همین چند ماه رتبه زیر هزار بیارم ؟ در سه ماه یا دو ماه ؟برای جواب به این سوال باید بدانید که جواب هم بله است و هم خیر یعنی تحت شرایطی بله و تحت شرایطی نخیر . نکته ی فوق العاده مهم و اساسی این است که حتما باید تغییر استراتژی دهید چراکه اگر استراتژی های قدیمی جواب گو بود الان اوضاع به این ترتیب نبود . چه از نظر مطالعاتی و چه از نظر مدیریت انگیزه و فاکتورهای مختلف مربوط به کنکور . جمله ی  معروفی در این زمینه است :

 

 اگه میخوای نتیجه متفاوتی دریافت کنی باید کار متفاوتی انجام بدی 

 

 

قبولی پزشکی در سه ماه

 

دقیقا مشابه مثال قبل برای قبولی پزشکی در مدت زمان سه ماه یا دو ماه هم همین قوانین حاکم است در اینجا باید اشاره ای داشته باشم به این ضرب المثل معروف که پر طاووس خواهی جور هندوستان کشی ! یعنی رسیدن به هر هدفی در زندگی کاری دشوار است و اگر کاری آسان بود که الان همه به هدف رسیده بودند ! پس برای هدف باید تلاش کرد و سختی کشید و نابرده رنج گنج میسر نمی شود ! قبولی در رشته پزشکی در مدت زمان کم  هم مستلزم سختی راه و داشتن ساعت مطالعه بسیار بالاست . البته ساعت مطالعه بالایی که اصولی باشد نه بادی به هرجهت ! یکی از مهم ترین موانع همیشگی هم که انگیزه است که معمولا داوطلبان با نگاه به گذشته حسرت می خورند و با سرزنش خود انگیزه باقی مانده را نابود می کنند .

 

قبولی پرستاری در سه ماه

 

حتما بخوانید
6 معیار انتخاب مشاوره کنکور که حتما باید بدانید

با توجه به ویژگی های مثبت رشته پرستاری بسیاری از داوطلبان به فکر قبولی در رشته پرستاری در چند ماه در زمان کم می افتند . رشته پرستاری جز معدود رشته هایی است که می توان گفت همیشه بازار کار و استخدام خوبی دارد بسیاری از دانشجویان این رشته حتی از همان دوران دانشجویی جذب بازار کار می شوند  و به نسبت درآمد خوبی هم دارند .

 

درصد دروس مورد نیاز قبولی پرستاری

 

درصد های ارائه شده به صورت حدودی و تقریبی است اگر شما به طور میانگین تمامی  دروس اختصاصی را به طور میانگین ۲۵% پاسخ دهید به احتمال بالا می توانید رشته پرستاری دانشگاه های دولتی غیر از تهران را قبول شوید و برای قبولی در رشته پرستاری دانشگاه تهران مقداری بالاتر از این درصد ها نیاز است .  ( البته این درصد ها برای شرایط سطح معمول سوالات کنکور است )

 

 

برنامه سه ماهه کنکور

تحت شرایطی می توان با توجه به زمان باقی مانده تا کنکور با استفاده از استراتژی مدیریت زمان و هوشمندسازی مطالعات در سه ماه هم نتیجه مثبتی از کنکور گرفت مهم ترین نکته در این بخش این است که بسیاری از دانش آموزان و داطلبان کنکور که شاید گذشته را از دست داده اند حس و انرژی منفی نسبت به ادامه راه دارند و هیچ میلی به تلاش ندارند این گروه از داطلبان کنکور باید توجه داشته باشند می توانند با تغییر استراتژی و تلاش بالا کاری کنند که تلخی های گذشته از یاد بروند و به نتایج عالی دست پیدا کنند .

 

 

جمع بندی کنکور در سه ماه

با توجه به شرایط دانش آموزان و داطلبان کنکور برای جمع بندی کنکور در سه ماه یا حتی دو ماه و کمتر می توان اقدام کرد . بستگی به این دارد که دانش آموز تا الان چند درصد از بودجه بندی منابع کنکور را مطالعه کرده باشد و یا اینکه اصلا هیچ مطالعه و تست زنی برای کنکور تا الان نداشته باشد . که شرایط برای این دو تیپ از دانش آموزان متفاوت خواهد بود . در این بخش مقاله ای مفید و مرتبط به زبان انگلیسی برایتان در نظر گرفته ایم.

 

 

۲ ماه مونده به کنکور

 

یکی از دغدغه های ذهنی داوطلبان و دانش آموزان کنکوری با نزدیک شدن به کنکور همین مورد است که الان ۲ ماه یا یک ماه مونده به کنکور و الان من استرس کنکور دارم ! خوب توجه داشته باشید که فرد موفق کسی است که هیچ توجهی به محرک ها و عوامل حواس پرتی  بیرونی ندارد و فقط مشغول کار و تلاش خودش است اگر قرار باشد یک تقویم پیش روی خود قرار دهید و با هر روز نزدیک شدن به کنکور استرس بیشتر به خودتان وارد کنید نتیجه خاصی دریافت نخواهید کرد . هدف شما باید به اندازه برای شما لذت بخش باشد که جز هدف چیز دیگری نبینید و خودتان را درگیر این حرف ها نکنید و با هر شرایطی که دارید تا خود روز کنکور بی وقفه تلاش کنید .

حتما بخوانید
پشت کنکور ماندن | معایب مزایا شرایط قوانین + مشاوره رایگان

 

 

 فرد موفق تحت هر شرایطی تلاش می کند کاری به حس و حال ندارد ! 

 

برنامه دو ماهه کنکور 

در رابطه با برنامه دو ماهه برای کنکور باید توجه داشته باشید که اگر الان نسبت به موفقیت بی انگیزه هستید باید بگویم که غیر از شما حداقل اوضاع ۸۰% و شاید هم بیشتر داوطلبان کنکور همین بوده و هست و خواهد بود . شما از همین فرصتی که دارید می توانید استفاده کنید شاید راه سختی پیش رو داشته باشید اما به هیچ وجه نباید هدفتان را فراموش کنید .

 

 

خواندن کنکور در یک ماه

 

گروهی از داوطلبان و دانش آموزان کنکوری به این دلیل که من تا به حال نخوندم بقیه رقبا پیشرفت کردند و من فقط عقب افتادم ! درس خواندن را رها می کنند باید بدانید هیچ دلیل منطقی برای تلاش نکردن نیست ! حتی پشت کنکور ماندن نمی تواند دلیل منطقی و عقلانی برای تلاش نکردن در زمان باقی مانده باشد چرا که اگر دانش آموزی بخواهد  تحت شرایط متعادل از شانس پشت کنکور ماندن استفاده کند ، گذشته از اینکه باید حتما همه جوانب را بررسی کند و بعد تصمیم پشت کنکور ماندن را بگیرد در ثانی اگر بعد از بررسی های اصولی و علمی نتیجه بر این شد که برای این دانش آموز پشت کنکور ماندن می تواند ثمر بخش باشد باید از زمان باقی مانده هر چند حتی در حد یک روز هم استفاده کند چراکه سال بعد همین موقع باید آماده کنکور باشد پس هیچ دلیلی برای تلاش نکردن نیست چه بسا بسیاری به اشتباه تصور می کنند که امسال موفق نمی شوند در صورتی که بعد از دیدن سوالات کنکور حسرت می خورند که اگر من فقط یک ماه درست درس می خوندم میتونستم موفق بشم ! 

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “کنکور در سه ماه | برنامه جمع بندی کنکور + انگیزشی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا