جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » همه مقالات » ترس از مردم و نتیجه آن

ترس از مردم

عواملی که باعث می شوند دولت مردان به درستی انجام وظیفه کنند و در حل مشکلات مردم تمام تلاش خود را بکار گیرند عبارتند از:

  1. ترس از خدا
  2. ترس از مردم
  3.  داشتن شخصیت سالم
  4.  وظیفه شناسی و وجدان کاری
  5.  داشتن سواد کافی و مرتبط با شغل
  6.  وجود قوانین مناسب
  7.  وجود ابزار مناسب
  8.  همکاری بین بخشی
  9.  همکاری درون بخشی
  10.  همکاری مردم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

عامل اول

یعنی ترس از خدا که همان تقوی است اگر وجود داشته باشد در افزایش وجدان کاری بسیار موثر خواهد بود. متاسفانه ریاکاری و رابطه بازی مانع می شود تا تقوی در دولت مردان به درستی اندازه گیری شود. بنابراین تعدادی از مسئولین بدون تقوی کافی بر پست ریاست تکیه زده اند.

راه حل

بهترین راه حل برای جلوگیری از نفوذ افراد کم تقوی به مدیریت های حساس استفاده از روانشناسان حرفه ای برای تعیین میزان تقوی است.

عامل دوم

یعنی ترس از مردم که رای دهندگان هستند. این عامل وقتی محقق می شود که رضایت مردم نقش اساسی در تصمیم گیری های دولتی داشته باشد. متاسفانه گاهی ترس از مافوق جانشین ترس از مردم می شود. نبودن انتخابات آزاد و انتخابات مهندسی شده و رد صلاحیت های غیر منطقی فضایی ایجاد می کند که ترس از مافوق جانشین ترس از مردم می شود. ترس از مافوق عامل اصلی شیوع چاپلوسی نیز هست.

حتما بخوانید
نمی خواهم رابطه ام فوق العاده باشد، می خواهم ارزشمند باشد

راه حل.

اگر فرایند انتخابات اصلاح گردد و مسئولین با رای مستقیم مردم انتخاب شوند این مشکل حل خواهد شد.

عامل سوم

داشتن شخصیت سالم. اگر فردی که اختلال شخصیتی دارد و این اختلال در شغل او مشکل ایجاد می کند به مسئولیت گماشته شود قطعا تبعات جدی برای نظام و مردم خواهد داشت.

راه حل

فقط روانشناسان و روانپزشکان متعهد و حرفه ای می توانند اختلالات شخصیت را تشخیص دهند. بنابراین ارزیابی روانی مسئولین قبل از انتساب میتواند کمک بزرگی به حل مشکلات کشور کند.

عامل چهارم وظیفه شناسی و وجدان کاری

یکی از پنج صفت اصلی که تا آخر عمر دوام زیادی دارد وظیفه شناسی است. این صفت تا حدی زیادی ژنتیکی است ولی روشهای تربیتی نیز تاثیر عمیقی بر آن دارند. اگر افراد وظیفه نشناس بر کرسی های مهم تکیه زنند عواقب جدی گریبانگیر جامعه خواهد شد.

علاقه اجتماعی مفهوم مهمی است که تاثیر زیادی بر وظیفه شناسی دارد و انگیزه کافی برای جدان کاری ایجاد می کتد. علاقه اجتماعی یعنی برتر دانستن منافع جمعی بر منافع فردی است. روشهای تربیتی میتوانند علاقه اجتماعی را تقویت کنند.

راه حل

برای تقویت وظیفه شناسی و وجدان کاری میتوان از اصلاح روشهای تربیت کودک و حتی اصلاح ژنتیکی استفاده نمود. افزایش علاقه اجتماعی نیز کاملا موثر است.

عامل پنجم. داشتن سواد کافی و مرتبط با شغل

شایسته سالاری یعنی افرادی که بالاترین تخصص را دارند به مشاغل مرتبط گمارده شوند. وجود افراد کم سواد یا دارای سواد غیر مرتبط می تواند آسیبهای جدی به کشور وارد کند.
رابطه بازی و باند بازی آفت اصلی شایسته سالاری است. فقط قوی ترین مقام کشور می تواند شایسته سالاری را اجرا کند.

حتما بخوانید
ازدواج با دختر بزرگتر چه مزایا و معایبی دارد؟(برسی کامل)

راه حل

تعریف ویژگی های افراد شایسته در مقررات کشوری و حمایت مقامات اصلی از شایسته سالاری می تواند مانع از تصدی مشاغل توسط افرادی شود که از کانال رابطه بازی صعود کرده اند.

عامل ششم. وجود قوانین مناسب.

وقتی در کشوری بحران مدیریت وجود دارد میتوان چنین استدلال کرد که در یکی از سطوح قوانین مانند قانون اساسی یا مصوبات قوه مقننه و یا مقررات وزارتی مشکلاتی وجود دارد. این مشکلات میتواند به اشکال زیر باشد:

  1. وجود قوانین متناقض
  2. وجود قوانین نادرست
  3. فقدان قوانین مناسبراه حل. تغییر قوانینعامل هفتم وجود ابزار مناسب. این عامل وابسته به شایسته سالاری است یعنی مدیران شایسته می دانند چه ابزارهایی را تهیه کنند.

    عامل هشتم و نهم و دهم وقتی ارتقا خواهند یافت که احزاب فعالیت جدی داشته باشند.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “ترس از مردم و نتیجه آن” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا