جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » محصل برتر » برنامه ریزی هفتگی برای کنکور به چه صورت باشد؟

 برنامه ریزی هفتگی برای کنکور به چه صورت باشد؟

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور

با سلام خسته نباشید به همه کنکوری های عزیز و زحمت کش. در این مطلب می خواهیم با شما باشیم و به چند تا از سوالات متداولی که چند نفر از کنکوری های عزیزمون برامون ارسال کردن پاسخ بدیم. سوالات این عزیزان در مورد برنامه ریزی هفتگی برای کنکور هست و ما سعی کردیم به کامل ترین صورت به این عزیزان پاسخ بدیم.

این مطلب رو تا انتهای بخونید چون ممکنه که این سوالات سوالات خیلی از شما عزیزای پشت کنکوری باشه. با ما همراه باشید.

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور – سوال اول:

سلام . من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و توانایی مطالعه روزانه ۱۰ ساعت دارم. طبق برنامه آزمون های کانون پیش میرم اما تو جزئیات مطاله مشکل دارم . هدفم رتبه زیر ۲۰۰ هست و نمی دونم که در طول هفته با توجه به هدفی که دارم باید چند ساعت به مطاله و تست زنی مثلا برای زیست اختصاص بدم؟ ۱۷ ساعت در هفته؟ این مشکل در کلیه دروس اختصاصی و عمومی وجود داره و ممنون می شم اگر برای همه دروس ساعت و تعداد تست های مناسب برای مطالعه در هفته را بگید.

پاسخ مشاوره:

برای دانش آموزی که هدفش رتبه زیر ۲۰۰ هستش، این سوال که “چند ساعت در هفته بخونم” سوال خیلی جالبی نیست. در واقع دانش آموزی که می خواد زیر ۲۰۰ رتبه بیاره،دیگه نباید کلیشه ای باشه. ما هیچ قانونی نداریم که بگه با چند ساعت خوندن ممکنه چه رتبه ای بیاریم. نمی تونیم بگیم مثلا هر کسی که ۱۰ ساعت در روز بخونه زیر ۱۰۰۰ میشه، ۱۲ ساعت بخونه زیر ۵۰۰ میشه و الی آخر.

موضوع اینه که هر کسی بهتر، بیشتر و با کیفیت تر درس بخونه و تعداد تست بیشتری هم بزنه، مسلما رتبه بهتری هم در کنکور میاره.

حتما بخوانید
افت تحصیلی چیست؟ (دلایل افت تحصیلی)⭐

پس برای آوردن رتبه های برتر زیر ۱۰۰۰ به هیچ عنوان نباید مقید به تعداد ساعات مشخص و تعداد تست های مشخص باشید.از حالا به بعد هر چقدر بیشتر کار کنید مسلما وضعیت شما بهتر میشه و هر چقدر که کمتر کار کنید مسلما عقب تر خواهید افتاد.

دانش آموزی که کم می خونه و میاد می گه من می خوام زیر ۱۰۰۰ بشم، باید رنگ و بوی زیر ۱۰۰۰ شدن رو داشته باشه. و باید به خودش و به مشاور نشون بده که لیاقت و پتانسیل زیر ۱۰۰۰ شدن رو داره. باید بدونه که اگر از یک آزمونی رتبه بدی آورد، نباید افسرده و دلزده بشه. باید بدونه که صبح زود بلند شدن از خواب و شب دیر خوابیدن خیلی سخته و هر کسی نمی تونه.

دانش آموزی که می خواد رتبه برتر بشه، مقید به تعداد تست و تعداد ساعات نیست. پس شما دوست عزیز اگر برای رتبه زیر ۲۰۰ میخوای بخونی، مقید به تعداد ساعات نباش. اگر میتونی ۱۰ ساعت بخون اگر میتونی ۱۱ یا ۱۲ ساعت بخون و سعی کن که رکورد خودت رو ثبت کنی و این رکورد رو بشکونی.

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور – سوال دوم:

سلام. برای کسی که از الان می خواد شروع بکنه در روز چند ساعت باید درس خوند؟ این مقدار چند ساعت مربوط به دروس عمومی و چند ساعت تخصصی باشه؟

پاسخ مشاوره:

در این بازه زمانی کم دیگه این سوال که من چند ساعت در هفته بخونم معنایی نداره. به خصوص برای شمایی که خیلی خوب تا آلان کار نکردین و تازه از حالا می خواید شروع بکنید.

حتما بخوانید
شب امتحان چه کارهایی انجام دهیم؟(راهنمای کامل شب امتحان)

این فکر که “باید چند ساعت بخونید” بسیار غلط هستش. پس شما باید هر چقدر که توان دارید بذارید. ۱۰ ساعت یا یازده ساعت در روز و حتی بیشتر. بیشترین توان ممکن رو باید بذارید و کار بکنید و اصلا به این فکر نکنید که کمه یا زیاده.

در مورد تخصیص زمان به دروس عمومی و اختصاصی، توصیه من به شما اینه که ۴۰ درصد از زمان رو روی عمومی ها بذارید و ۶۰ درصد رو روی تخصصی ها.

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور – سوال سوم:

سلام شبتون پر ستاره. استاد من تنها مشکلی که دارم توی برنامه ریزی هام هستش. فارغ التحصیل هستم. آزمون سازمان سنج شرکت می کنم. با توجه به بودجه بندی آزمون نمی دونم در روز به طور ترکیبی چطور باید برنامه ریزی کنم. یعنی صبح پیش دانشگاهی ظهر تا عصر سوم و بعد دوم. یا هفتگی باشه. مثلا هفته اول دروس دوم رو بخونم، هفته دوم  دروس سوم رو بخونم، بعد هفته سوم دروس پیش دانشگاهی. ممنون میشم زود جواب بدین.

پاسخ مشاوره:

قبلا گفته بودیم که اگر قرار باشه به صورت هفتگی برنامه ریزی کنیم، مثلا هفته اول دروس دوم رو بخونم، هفته دوم  دروس سوم رو بخونم، بعد هفته سوم دروس پیش دانشگاهی، این برنامه خیلی قطبی می شه و علا ممکنه دروسی که در هفته اول خوندیم از دست بره و فراموش بشه.

پیشنهاد ما اینه که سعی کنید همگن برنامه ریزی کنید. مثلا در هفت روز هفته دو روز به پیش دانشگاهی، دو روز به سوم و سه روز به دوم بپردازیم. یا اینکه دروس تخصصی تر رو بذاریم برای هفته های اول و دوم و درسای حفظی رو بذاریم برای هفته های آخر و سوم و چهارم.

حتما بخوانید
مرجع جامع آموزش تست زنی و روش های آن

از دید ما بهترین کاری که می شه در باره آزمون های سنجش انجام داد اینه که از برنامه سنجش جلو بزنید. یعنی هفته اول بیش از یک چهارم و یا بیش از یک سوم بخونیم. یک قانونی میگه اگر از برنامه جلو بزنید هیچ وقت عقب نمیوفتید.

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور – سوال چهارم:

سلام. من سربازم و برنامه هفتگی می ریزم .خیلی هم انگیزه دارم ولی یکهو یک هفته مجبور می شم برم بخاطر خدمت جایی که دیگه همون عصرا هم نمی تونم بخونم یعنی همه برنامه بهم می ریزه و این موضوع داره به کلی نا امیدم می کنه موندم چیکار کنم و با چه برنامه ای بخونم. دندانپزشکی می خوام و واسه همین دارم این قدر تلاش می کنم واسش ولی با هیچ برنامه نمی تونم بخونم همین باعث شده هم مطالبی که قبلا خوندم رو یادم بره هم انگیزه واسه شروع دوباره نداشته باشم چون دوباره باید از صفر شروع کنم، چند ماهه همین مشکل رو دارم . ممنون می شم کمک کنید من این مشکل برنامه رو حل کنم. مرسی.

پاسخ مشاوره:

برای چنین شرایطی که شما سرباز هستین یا شیف کاری دارید، نمیشه برنامه ای رو از قبل تعیین کرد. پس نمیشه برنامه بلند مدت برای این شرایط ریخت. پس بهترین پیشنهاد اینه که بیاید برای خودتون برنامه کوتاه مدت بریزید.

نیازی نیست در ابتدای کار برنامه های سخت گیرانه برای خودتون بریزید. برای جور شدن با شرایط می تویند برنامه ها و اهداف سبک تر تعیین کنید و برنامه های منعطف تر بریزید.

سخن آخر

امیدواریم این مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشه.

تصویر شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “برنامه ریزی هفتگی برای کنکور به چه صورت باشد؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا