چرا در مقابل جنس مخالف اضطراب داریم؟

چرا در مقابل جنس مخالف اضطراب داریم؟
  • وقتی که دو جنس موافق با هم ارتباط برقرار می کنند، رابطه آنها سرشار از اعتمادبنفس و بدون هیچ مشکلی است. اما زمانی که دو جنس مخالف با هم ارتباط برقرار می کنند، احساس اضطراب و دلواپسی می کنند!

    یکی از مهمترین دلایل اضطراب نسبت به جنس مخالف گذشته انسان هاست. انسان هایی که در گذشته با جنس مخالف رابطه ای ناموفق یا اصلاً رابطه ای نداشته اند، وقتی قصد ارتباط با جنس مخالف خود را دارند احساس اضطراب و عدم اعتمادبنفس می کنند.

    اگر انسانی در گذشته مورد حمله «سگ» قرار گرفته باشد یا در دوران کودکی والدینش او را از «سگ» هراسانده باشند، ترس از «سگ» همیشه همراه او خواهد بود.

    ما انسان ها وقایع ناخوشایند گذشته را در ذهنمان نگهداری می کنیم و در زمان حال وقتی دوباره آنها را تجربه می کنیم، از ترس رخ دادن وقایع ناخوشایند گذشته احساس ترس و اضطراب می کنیم. شاید بتوانم منظور خودم را با یک ضرب المثل بهتر بیان کنم:

    مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد

    در جوامعی مثل ایران، اضطراب ارتباط برقرار کردن با جنس مخالف بیشتر است زیرا ارتباط داشتن با جنس مخالف در خانواده های ایران منع شده و از دوران دبستان تا دبیرستان مدارس تفکیک جنسیتی شده اند. شخصی که نتوانسته است در طول سال ها با جنس مخالف خود ارتباط برقرار کند، ناگهان باید وارد دانشگاه شود که کلاس ها مختلط هستند. چنین شخصی که می خواهد وارد بازار کار شود، در محیط کار خود باید با همکاران و ارباب رجوع جنس مخالف خود ارتباط برقرار کند که بعلت نداشتن ارتباط با جنس مخالف در گذشته دچار مشکل خواهد شد.

    راه حل چیست؟

    برای اینکه اضطراب و نگرانی را در مواجه شدن با جنس مخالف از بین ببرید باید مهارت های اجتماعی تان را افزایش دهید.

    خاطرات ناخوشایند گذشته را فراموش کنید زیرا مانع ای بزرگ در برابر تجربه های شیرینی هستند که مایل هستید آنها را بدست آورید. انسان ها می توانند با فراموش کردن خاطرات ناخوشایند گذشته به موفقیت های چشمگیری نائل شوند. ترس از تجربه های ناخوشایند گذشته است که انسان ها محافظه کار می شوند و ریسک نمی کنند.

    ناپلئون بناپارت می گوید: کسی که از شکست می ترسد، حتماً شکست خواهد خورد.

    بطور خلاصه، گذشته شما قابل تغییر خواهد بود اگر در آینده به موفقیت نائل شوید.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا