شجاعت خواستگاری در همسریابی

شجاعت خواستگاری در همسریابی
  •  

    شجاعت خواستگاری در همسریابی

     (شما باید قبول کنید که در همسریابی پیش قدم باشید و از خواستگاری نترسید)

     

    از زمانهای قدیم  رسم خواستگاری در همسریابی دست به دست، بصورت ذاتی به مردان ارث رسیده است. این مرد است که باید اولین نفری باشد که برای خواستگاری، ایجاد رابطه و درخواست همسری پیش قدم شوند. یعنی مردان انتخاب گر هستند و نه انتخاب شونده. این در غریزه مردان است که مظهر نیاز و طلب باشند و اگر احیانا جواب رد شنیدند نباید ضربه بخورند بلکه دنبال موردی دیگر بگردند تا بالاخره فرد ایده آل ذهنی خود را بیابند.

     

     

    در آنسوی دیگر در ذات زنان مظهر ناز و جلوه گری قرار دارد. درست است که مردان قدرت جسمانی دارند، ولی در مقابل لطافت دخترانه،  به یکباره قلب آنها نرم شده و سر تعظیم فرو می آورند. برای همین معمولا دختران ترجیح نمی دهند خودشان شروع کننده رابطه باشند و خواستگاری کنند چون جواب رد شنیدن برای آنها بسیار سنگین و گران تمام می شود.(در همسریابی هم همین منوال را دارند) اگر هم از کسی خوششان بیاید، در نهایت جوری جلوه گری  و خودنمایی می کنند، تا بالاخره قلب شما را تسخیر و مجذوب زیبایی و ظرافت خود نمایند تا مجبور شوید برای رابطه اقدامی از خود نشان دهید. در حیوانات هم اگر دقت کرده باشید این حیوان نر است که خود را به آب و آتش می زند تا سرانجام حیوان ماده را راضی کرده تا به او جذب شود و از هیچ تلاشی فروگذار نمی باشد تا خواستگاری اش به نتیجه برسد.

     

     

     

     

    در واقع این کار حیثیت و اعتبار زن را حفظ کرده و با روحیات آنها که مطلوب و مورد توجه باشند، سازگارتر است. البته در مواردی هم هست که دختران از پسران خواستگاری می کنند ولی در مجموع با جریان طبیعت سازگاری چندانی ندارد و نمی توان این قانون را در همسریابی عمومیت داد. البته نمی توان آنرا یک عیب محسوب کرد. بعضی از پسرها فکر می کنند اگر منتظر بایستند و فقط با نگاه های عاشقانه، طرف را شیفته خود می کنند و به هدف خود می رسند، سخت در اشتباه هستند. یادتان نرود هدف شما وصال است نه اینکه طرف مقابل را شیفته کنید ولی دست به هیچ اقدامی نزنید. صدها مورد دیده ام که به امید معجزه هستند تا از آسمان کسی بیاید و وصال و پیوند را ایجاد کند و جای آنها خواستگاری کند.!! البته در مواردی هم ممکن است این معجزات اتفاق بیفتد ولی این شما هستید که باید اقدام کنید. تا کی می خواهید بایستید تا اتفاق خاصی بیفتد؟!!

     

     

     

    اگر شما جرات خواستگاری و مطرح کردن پیشنهاد خود را ندارید، چطور توقع دارید طرف مقابل که یک دختر است و با توجه به توضیحات بالا که ذاتاً دوست ندارند شروع کننده باشند، جلو بیایند و پیش قدم شوند یا پیشنهاد دهند و یا از شما خواستگاری کند؟؟!!  چطور توقع دارید او غرورش را زیر پا گذارد و چیزی بگوید، در صورتی که شما ذاتاً این وظیفه را دارید و حتی حاضر نیستید چنین کار ساده ای را انجام دهید؟؟!!  در ضمن عدم مطرح کردن پیشنهاد از سوی شما، شما را یک فرد ترسو، بزدل، مردد، غیرمسلط و… نشان می دهد که دشمن جذابیت و اعتماد به نفس شماست. شما باید یاد بگیرید و شجاعت داشته باشید که “نه” بشنوید. ولی مطمئن باشید اگر درست مثل یک مرد رفتار کنید در بیش از ۹۰ درصد موارد جواب مثبت می شنوید و اگر هم جواب رد داد، مردانه آنرا بپذیرید و به رفتار و زندگی عادی خود ادامه دهید. خود را وابسته به او نشان ندهید که او فکر کند تمام هستی و نیستی او هستید که اگر جواب رد دهد، شما نابود خواهید شد!!!

     

     

     

    بهتر است برای همسریابی و یا خواستگاری از واسطه ها هم استفاده نکنید. چرا که بعضی واسطه ها خودشان، کارخراب کن هستند و یا در بدترین حالت زیرآب شما را چه از روی حسودی و یا خیلی از موارد دیگر می زنند.!! پس سعی کنید با شجاعت جلو رفته و با شجاعت تمام مسئولیت همه چیز خود بر عهده بگیرید و به استقبال عواقب آن بروید. این یعنی نشانه بلوغ و مردانگی شما.

     

     

    همین شجاعت شما قابل ستایش است و شما را آدم با اعتماد به نفسی جلوه می دهد. اگر فکر می کنید با صبر کردن بی مورد و دست دست کردن، روز ایده آل شما  برای خواستگاری فرا می رسد و احیانا طرف مقابل به سمت شما  می آید و پیشنهاد می دهد! مطمئن باشید همچین روزی وجود ندارد و نخواهد آمد، مگر اینکه از این افکار دست برداشته و هرچه زودتر اقدام کنید. وگرنه مورد شما مثل پرنده ای از قفس خواهد گریخت و فرد شجاع تری نسبت به شما این موقعیت را از شما خواهد گرفت . پس تا دیر نشده با امید به خدا بجنبید، تا در همسریابی و نهایتاً خواستگاری موفق شوید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا