چرا زنان باید بر خود مسلط باشند؟

چرا زنان باید بر خود مسلط باشند؟
  • چرا زنان باید بر خود مسلط باشند؟

    زنان باید بر خود مسلط باشند چون این امر به عنوان یک اصل اساسی در جامعه مردانه و زنانه تلقی می‌شود. این اصل به معنای بهره‌برداری از توانایی‌ها و استعدادهای هر فرد برای بهبود شرایط زندگی و تحقق اهداف است. برخلاف این مفهوم، زنان در بسیاری از جوامع به دلیل ترس، تبعیت از محدودیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و همچنین عدم دسترسی به آموزش و اصلاحات، مورد ضرر و زیان قرار می‌گیرند.

    یکی از دلایل مهمی که زنان باید بر خود مسلط باشند، دستیابی به آزادی و استقلال مالی است. آیا شما می‌دانید که در بسیاری از کشورها، زنان به دلیل محدودیت‌های قانونی و فرهنگی نمی‌توانند برای خود کار کنند؟ این محدودیت‌ها باعث می‌شوند که زنان نتوانند به صورت کامل به توانایی‌های خودشان اعتماد کنند و از حقوق و مزایایی که برای آنها در نظر گرفته شده‌است، استفاده کنند.

    همچنین، زنان باید بر خود مسلط باشند تا بتوانند در جامعه به شکلی فعال شرکت کنند. زنانی که به خود مسلط هستند، می‌توانند در صورت داشتن توانایی‌های لازم، در حوزه‌های مختلف به عنوان رهبران و مدیران فعالیت کنند. این موضوع باعث می‌شود که نقش زنان در جامعه تقویت شود و آنها بتوانند توانایی‌های خود را برای بهبود شرایط زندگی خود و دیگران به کار بگیرند.

    همچنین، برخی از دلایل دیگری که زنان باید بر خود مسلط باشند، عبارت‌اند از:

    – دستیابی به حقوق و آزادی‌های برابر: زنانی که به خود مسلط هستند، می‌توانند برای دستیابی به حقوق و آزادی‌های برابر با مردان در جامعه مبارزه کنند.

    – ارتقاء سطح آموزش: زنانی که به خود مسلط هستند، می‌توانند به آموزش و پرورش خود و دیگران توجه کنند و سطح آموزش را در جامعه بالا ببرند.

    – حفظ سلامتی: زنانی که به خود مسلط هستند، می‌توانند به سلامتی خود و خانواده خود توجه کنند و برای حفظ آن تلاش کنند.

    به عنوان یک جامعه، باید برای ایجاد برابری بین جنسیت‌ها تلاش کنیم و دستورالعمل‌هایی را برای بهبود شرایط زنان، از جمله ایجاد بسترهای آموزشی و فرهنگی، تشویق به شرکت زنان در حوزه‌های مختلف و توسعه اقتصادی زنان، تدوین کنیم. برخلاف این مسیر، اگر زنان بر خود مسلط نباشند، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و نقش زنان در جامعه به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

    مطالعه این متن حداکثر ۱۰ دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت اما با پیشنیازهای تبدیل شدن به یک زن با شخصیت قوی ، اراده راسخ و موفق در زندگی آشنا خواهید شد.ادامه مطلب را از دست ندهید:

    در اینجا منظورمان از مسلط بر خود بودن فقط کنترل خشم و یا داد نکشیدن بر سر شوهرتان نیست بلکه قصد داریم به شما بگوییم که برای داشتن یک شخصیت قوی، یک زندگی موفق و یک زن با اراده که به دیگران وابسته نیست لازم است ابتدا یاد بگیرید بر خودتان مسلط باشید و همچنین بتوانید بر فکر خود مسلط شوید تا راحت‌تر به هدفتان که تبدیل شدن به یک زن با شخصیتِ قوی و یا ارتقا توانایی‌ها می‌باشد برسید.

    اهمیت تسلط بر خویشتن:

    پس متوجه شدیم که اهمیت مسلط بودن به خود فقط برای کنترل خشم و ناراحتی نیست بلکه اهداف بزرگتری در سر داریم. ممکن است همه جا خوانده باشید که برای داشتن اعتماد به نفس بالا، وابسته نبودن به دیگران، موفقیت‌های بزرگ و به دست آوردن چیزهایی که دوست دارید باید پشتکار و انگیزه داشته باشید اما لازم است بدانید که مسلط بودن بر خود اولین چیزی است که باید آن را به دست آورید که پشتکار فراوان نیز یکی از لازمه‌های این هدف است بنابراین واضح است پشتکار و تسلط بودن بر فکر خود مکمل یکدیگر هستند.
    در این مقاله فقط دلایل و لزوم مسلط بودن به خود و همچنین ویژگی زنانی که بر خود مسلط هستند را بررسی خواهیم کرد اما روش‌های مسلط بودن به خود را در مقاله‌های جداگانه مورد بررسی خواهید داد.

    ارزش:

    مسلط بودن به خود یک قابلیت بسیار با ارزش است و کسانی که این توانایی را دارند تقریباً می‌توان گفت بر سرنوشت خود حاکم هستند، کنترل زندگی خویش را در دست دارند، خودشان برای آینده خودشان تصمیم میگیرند، اگر تصمیم به انجام کاری را بگیرند فورا آن را انجام می‌دهند، از نظر احساسی مستقل‌تر هستند و کمتر به دیگران وابسته‌اند بنابراین زندگی شاد تری را تجربه می‌کنند.

    تفکر اشتباه:

    ممکن است در برخورد با این دسته از زنانی که بر خود مسلط هستند و برخی ویژگی‌های آنان در بالا ذکر شد، با خود بگویید که چقدر آنها خوش شانس هستند که زندگی به این خوبی دارند اما کاملاً اشتباه می‌کنیم. این طرز فکر اشتباه باعث می‌شود خوش شانسی را دلیل این چیزها بدانیم در صورتی که آن اشخاص فقط با مسلط بودن به خود توانسته‌اند کنترل زندگی و سرنوشت خود را در دست بگیرند و ما به اشتباه فکر می‌کنیم آنها زنان خوش شانسی هستند در صورتی که این چنین نیست و هیچ ربطی به شانس ندارد.(البته همیشه در همه مباحث استثنائاتی وجود دارد)

    پس می‌توان گفت زنانی که بر خود و بر فکر خود مسلط هستند سرنوشت خود را خودشان رقم می‌زنند و نه شانس یا بخت و اقبال.
    اشخاصی که بر خود مسلط نیستند معمولا مشکلات و اکثر حوادث و ناراحتی‌های خود را ناشی از بد شانسی می‌دانند در صورتی که واقعا اینچنین نیست. کسانی که زندگی خوبی دارند و ما آنها را خوش شانس می‌نامیم خودشان می‌دانند که دلیل موفقیتشان شانس و این چیزها نبوده بلکه قدرت تسلط بر خودشان بوده که باعث شده سرنوشت خود را بدست بگیرند.

    دسته اول: معمولا ویژگی زنانی که بر خودشان مسلط هستند و کنترل زندگی خود را در دست دارند این گونه است:
    • در صورت بروز حوادث مختلف از خود رفتار موقر و کنترل شده ای بروز می‌دهند.
    • اگر هدفی در سر داشته باشند به خوبی می‌دانند چگونه با پشتکار راه رسیدن به هدف را ادامه دهند.
    • صحبت‌های دیگران، خبر و یا هر نظر و پیشنهادی را ابتدا بررسی و تحلیل کرده سپس آن را می‌پذیرند.
    • به بدن خود کنترل کامل دارند، همیشه تمرینات ورزشی انجام می‌دهند تا وزن خود را کنترل کنند، از مصرف مواد مخدر و یا نوشیدن چیزهایی مانند الکل که برای بدن مضر است خود داری می‌کنند.
    • احساسات پیش پا افتاده مانند حسادت، نفرت و هوس‌های زودگذر در آنها تاثیری ندارد و اجازه نمی‌دهند این احساسات بی ارزش فکر و زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
    • هرگز بدون فکر کردن صحبتی را به زبان نمی‌آورند و به عبارتی کنترل زبانشان را کاملاً در دست دارند.
    • هرگز اسرار دیگران را فاش نمی‌کنند و می‌دانند چگونه راز دار خوبی باشند.
    • دیگران از آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
    • همان گونه که هستند خودشان را می‌پذیرند و با اراده قوی در مقابل کمبود‌ها و ضعف‌هایشان مبارزه می‌کنند
    • برای موفق شدن فقط به خود متکی هستند و روی خودشان فقط حساب می‌کنند.
    • دیگران و غرایزشان بر آنها، رفتار و کارهایشان حاکم نیستند.
    • سرنوشت و آینده این دسته از زنان در دست خودشان است. به عبارتی سرنوشتشان را خودشان تعیین می‌کنند. (منظور به هیچ وجه این نیست که مثلا از شوهرشان حرف شنوی ندارند. منظور این است که در خط سیر زندگیشان خودشان دلیل موفقیت‌هایشان هستند.)

    دسته دوم: ویژگی اشخاصی که بر خود مسلط نیستند تقریباً به شرح زیر است:
    • رفتارشان و انجام کارهایشان با بی خیالی و بی حوصلگی است.
    • قادر نیستند در مقابل هوس‌های زود گذر مقاومت کنند.
    • دیگران به راحتی می‌توانند آنها را متقاعد کنند. البته همینطور اخبار و یا رسانه‌ها
    • اگر هدفی در سر داشته باشند برای رسیدن به آن ثابت قدم نبوده و همیشه یک بهانه برای توجیه خود پیدا می‌کنند.
    • جسمشان بر آنها حاکم شده، تحمل سختی‌های ورزش برای آنان دشوار است و همیشه دوست دارند در راحتی باشند یا استراحت کنند.
    • احساساتی مانند حسادت، نفرت، خشم و… در آنها آشکار است و نمی‌توانند این احساسات را کنترل کنند.
    • معمولا بیش از اندازه سخن می‌گویند که این خود باعث می‌شود بدون فکر کردن سخنی را به زبان می‌آوردند.
    • دیگران را مسئول اشتباهات خود می‌دانند.
    • خیلی زود و بدون اندیشه تحت تاثیر قرار میگیرند.
    • بیش از حد از خود تعریف می‌کنند.
    • برای کسب موفقیت دنبال شانس و این جور تفکرات هستند.
    • غرایزشان بر آنها، رفتار و کارهایشان حاکم هستند.
    • موفقیت دیگران را ناشی از شانس آنها می‌دانند.
    • کنترل سرنوشت خود را در دست ندارند.

    شما جزو کدام دسته از زن‌ها هستید؟
    اگر جرو دسته اول هستید به عبارتی بهتر است بگوییم بر خود مسلط هستید و کنترل سرنوشت خود را به دست دارید و می‌دانید که موفقیت تان یا شکست تان به خاطر خودتان بوده و چیزی را به خاطر شانس سرزنش نمی‌کنید و عدم موفقیت خود را به گردن کسی یا چیزی مانند نداشتن شانس نمی‌اندازید.

    اما اگر جزو دسته دوم هستید اصلا نگران نباشید زیرا این طبیعت بشر است که روش زندگی راحت را پیش رو بگیرد که این خود باعث می‌شود بی خیال و راحت طلب شویم طوری که به مرور تسلط بر خود را از دست می‌دهیم (البته شرایط اجتماعی، خانواده و غیره نیز موثر است که در اینجا مورد بحث ما نیست).

    واضح است که وقتی ناراحت هستیم فریاد زدن و خشمگین شدن بسیار راحت از کنترل خود می‌باشد، وقتی گرسنه ایم صرف غذا بسیار راحت از تحمل گرسنگی است، وقتی استراس داریم روشن کردن یک سیگار بسیار راحت از کنترل استرس است، وقتی کسی اشتباهی می‌کند تنبیه وی بسیار راحت تر از بخشیدن او است، وقتی اشتباهی می‌کنیم انداختن گناه به گردن دیگران و یا نداشتن بد شانسی بسیار راحت تر از پذیرفتن اشتباه است، قبول کردن بی چون و چرای صحبت‌های دیگران و یا تبلیغات فریبنده تلویزیون و روزنامه‌ها بسیار راحت تر از مطالعه بیشتر و تحلیل و بررسی است… این راحتی‌ها به مرور باعث می‌شود تسلط خود را بر خویشتن از دست بدهیم چراکه ذاتا انسان به دنبال این راحتی‌ها می‌رود.

    نگران نباشید:

    با همه اینها نباید نگران باشید زیرا با کمی آموزش و پشتکار می‌توانید به مرور بر خود مسلط شوید و روش زندگی خود را تغییر ، شخصیت خود را ارتقاء دهید، و به عنوان یک زن موفق و با شخصیت فوق العاده آشکار شوید.
    ممکن است بعضی ها با کمی تلاش موفق شوند کنترل فکر خود را به دست بگیرند اما برخی اشخاص ممکن است تلاش بیشتری لازم باشد تا به این هدف دست پیدا کنند. ولی نکته این است که رسیدن به هدف مسلط شدن به خود دست یافتنی است، غیر ممکن نیست و با تمرین و تلاش می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید ولی ممکن است یک نفر با یک ماه تلاش ولی دیگری با پنج ماه تلاش به مرور به این هدف دست پیدا کند که این تفاوت به دلایل شرایط روحی، اجتماعی، خانوادگی و غیره در افراد وجود دارد.

    راه حل چیست؟
    تسلط بر خود چیزی است که هر کسی می‌تواند به آن برسد و باید بدانید مسلط بودن بر خود مادر زادی نبوده بلکه اکتسابی می‌باشد یعنی هر کسی می‌تواند آن را فرا بگیرد.

    در این مقاله قرار بود از اهمیت مسلط بودن به خود آگاه شویم که تا حدودی آگاه شدیم. اکنون بهتر است به روش‌های مسلط بودن به خود بپردازیم که می توانید با مطالعه مقاله روش های مسلط شدن به خود تا حدودی با موانعی که باعث می شوند نتوانید بر خود مسلط شوید آشنا شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا