جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مهارت های ارتباطی » اجتماعی شدن درونگراها /چگونه با افراد درونگرا ارتباط برقرار کنیم ؟

اجتماعی شدن درونگراها /چگونه با افراد درونگرا ارتباط برقرار کنیم ؟

 

اجتماعی  شدن درونگراها

اجتماعی شدن درونگراها  بزرگ ترین مشکلی است که باید هر فرد درونگرایی با آن دست و پنجه نرم کند .

همیشه مقایسه بین درونگرایی و برونگرایی وجود داشته که آیا درونگرا بودن بهتر است یا برونگرا بودن در حالیکه همه ی افراد جایی بین این نمودار قرار میگیرند یعنی نه درونگرای مطلق و جود دارد نه برونگرای مطلق .

پس الان به ذهنتان می آید که شاید کسانی که ما آنها را برونگرا می شناسیم شاید  از تنهایی لذت ببرند و برعکس درونگرا ها از بودن در اجتماع لذت ببرند .

تفاوت بین درونگرایی و خجالتی ….

درونگرایی و خجالتی کاملا با هم متفاوت اند و ما نمی توانیم این قضاوت را داشته باشیم که هرکسی که درونگرا باشد پس خجالتی است .درونگرایی نوعی از  تیپ شخصیتی است که فرد هر موقع خواست می تواند دراجتماع حضور داشته باشد و ترسی از این بابت ندارند .

در حالیکه افراد خجالتی به دلیل عدم داشتن  مهارت های اجتماعی از اجتماع فراری اند پس هر فرد درونگرا لزوما خجالتی نیست .

 

آیا درونگرا ها می توانند در اجتماع حضور پیدا کنند ؟

در بسیاری از موارد افراد درونگرا باید در اجتماع شرکت کنند دنیای امروز می طلبد که شما رفتار برونگرایانه داشته باشید .

از آن جایی که شما کاملا درونگرا یا برونگرا نیستید پس الان وقتش رسیده که از درصد برونگرایی خود نهایت استفاده رو ببرید به یاد داشته باشید که همان طور که به درصد درونگرایی خود رسیدگی می کنید باید به میزان درصد برونگرایی خود نیز بپردازید .

زیرا پرداختن به هر دو بعد شخصیتی تان باعث ایجاد تعادل خواهد شد . برای تجربه زندگی خوب نیازمند تعادل است پس نباید از میزان کم درصد برونگرایی خود غافل شوید بنابراین پرداختن به درصد برونگرایی خود سببب تکمیل شدن هر دو بعد شخصیت شما خواهد شد .

 

حتما بخوانید
کینه توزی عامل اصلی دلهره و اضطراب است| راههای درمان کینه توزی

خصوصیت اجتماعی شدن افراد درونگرا

شروع کننده مکالمه باشید .

اگر شما فرد درونگرایی هستید و تمایل دارید که دیگران سر صحبت را باز کنند در حالیکه گاهی اوقات این چنین نمی شود اگر شما سر مکالمه را باز کنید مدیریت مکالمه را خواهید داشت .

پس بهتر است که قبل از حضور در اجتماع چند موضوع خاص در ذهن داشته باشید که بتوانید سر صحبت را باز کنید .

گاهی اوقات ما موضوعات را فراموش می کنیم شما می توانید سر صحبت را از سلایق و فعالیت هایی که فرد انجام می دهد شروع کنید .

شنونده خوبی باشید .

همه ی ما دوست داریم که دیده و شنیده شویم این یکی از عادت های بشر است که درونگرا ها می توانند از این خصوصیت استفاده کنند و روابط اجتماعی خوبی با دیگران داشته باشند .

البته مهارت گوش دادن به همین راحتی هم نیست شما باید به دقت به او گوش دهید و در بین سوالاتی از او بپرسید که نشان دهد که با تمام وجود به او گوش می دادید.

در این هنگام حرکات صورت شما مهم است .چرخاندن چشم ها ،نگاه به نقاط مختلف،نگاه به ساعت و چک کردن گوشی همه نشان می دهد که بحث برای شما کسل کننده است .

از دیگران تعریف کنید .

تعریف کردن یک مهارت است و باید از آن به موقع استفاده کرد برای این کار بهتره موارد زیر رو رعایت کنید .

-به اندازه تعریف کنید تعریف بیش از حد ممکن است مصنوعی به نظر برسد در حالی تعریف واقعی باعث نزدیک شدن افراد به یکدیگر می شود .

حتما بخوانید
درون گرا چگونه دوست پیدا کند؟

هیچ گاه برای این کار از سخنان لوس و کلیشه ای استفاده نکنید.

سعی کنید تعریف شما از شخصیت او باشد نه ظاهر او.

سعی کنید که تعریف شما واقعی و از ته دل باشد .

تغییر باورها

عده ای همیشه فکر می کنند که نمی توانند دوستی پیدا کنند ،آنها به طور مدام با خود تکرار می کنند که :

هیچ کس منو دوست نداره.

نمیتونم با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنم .

مهارت های ارتباطی سخت هستند.

این باورها باید تغییر کنند، شما مجبور نیستید با دیگران ارتباط برقرار کنید ولی اگر قصد این کار را داشته باشید حتما می توانید.

از ترس هاتون نترسید .

همه این تکنیک ها زمانی می توانند مفید باشند که شما جرات شروع کردن را داشته باشید زمانی وارد اجتماع وارد می شوید باید بتوانید بر ترس هایتان غلبه کنید مهم ترین اصل این است که به خودتان بگویید من باید نقش یک فرد برونگرا را بازی کنم شما این قدرت را دارید در محیط هایی که دوست دارید مثل افراد برونگرا رفتار کنید نترسید شخصیت شما تغیییر نمی کندبه شرط اینکه یاد بگیرید مقطعی برونگرایانه رفتار کنید .

 

چگونه افراد درونگرار را خوش حال کنیم ؟

اگر می خواهید بدانید که این افراد از شما خوشششان می آید و خوش حال هستند به پرحرفی آنها توجه کنید .

ارتباط مجازی با افراد درونگرا:قبل از هر چیز بهتر است بدانید که این افراد نصف حرف هایشان ر ا در چت با ایموجی و استیکر و گیف می زنند.

خب میرسیم به ارتباط مجازی با این اشخاص درونگرا.جالب است بدانید که این افراد به هیچ عنوان از تماس تلفنی و ویدیوکال خوششان نمی آید  وچت را به هر ارتباط مجازی ترجیح می دهند .

حتما بخوانید
خجالتی بودن چه دردسرهایی دارد؟

بیزار از حرف های بیهوده :اگر با افراد درونگرا در ارتباط باشید حتما متوجه می شوید که از حرف های بیهوده دوری می کنند و همیشه سعی دارند سخن و نیاز خود را به کوتاه ترین شکل ممکن بازگو کنندپس زمانی خوش حال می شوند که شما از صحبت های بیهوده پرهیز کنید و کمی به سخنان خود معنا ببخشید .

ارزش اطرافیان :افراد درونگرا زیادبا دیگران صمیمی نمی شوند بنابراین اگر با شما صمیمی بودن و ارتباط خوبی با شما برقرار کردن حتما شما برای آنها خیلی ارزش دارید .

افراد درونگرا خجالتی نیستند :بسیاری فکر می کنند که سکوت افرا درونگرا به معنی خجالت آنهاست.برای همین پیش خودشان فکر می کنند که این افراد نیاز خود را بازگونمی کنند . اما باید بگوییم که افراد درونگرا به هیچ عنوان خجالتی نیستند و هر زمان چیزی بخواهند به شما می گویند پس گفتن جملاتی که تو چرا خجالتی و ساکت هستی ؟می تواند آنها را ناراحت و شما را از خوش حال کردن این افراد دور کند.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “اجتماعی شدن درونگراها /چگونه با افراد درونگرا ارتباط برقرار کنیم ؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا