آیا از گذشته خود به نامزدم بگویم؟

آیا از گذشته خود به نامزدم بگویم؟
  • آیا از گذشته خود به نامزدم بگویم؟

    هرگز ساده نیست که برای اولین بار با نامزد جدید خود صحبت کنید. این یکی از مسائلی است که در فرآیند شروع رابطه می تواند برای شما پیش بیاید. یکی از این مسائل، گذشته شما است. آیا باید به نامزد جدیدتان از رابطه های گذشته خود بگویید؟

    در ابتدا، باید بگوییم که این مسئله به سلیقه شما و نامزدتان بستگی دارد. برخی از افراد فکر می کنند که بهتر است گذشته خود را برای نامزد جدیدشان پنهان کنند، زیرا می ترسند برای نامزدشان انتخاب قابل اعتماد نباشند. از طرف دیگر، برخی دیگر فکر می کنند که به نامزد جدیدشان باید از روابط گذشته اشان بگویند، زیرا این مسئله می تواند به ایجاد رابطه بهتر و قوی تر کمک کند.

    بهتر است اگر می خواهید به نامزد جدیدتان از گذشته خود بگویید، این کار را با محتاطیت و برای مدت کوتاهی به تأخیر بیندازید. این به شما فرصت می دهد تا یک رابطه قوی تر با نامزد جدید خود برقرار کنید و به دانسته های یکدیگر برسید. همچنین، قبل از اینکه به نامزد جدیدتان از روابط گذشته خود بگویید، باید مطمئن شوید که او برای شنیدن این موضوع آماده است.

    اگر شما و نامزد جدیدتان به یکدیگر اعتماد دارید، بهتر است که به او از رابطه های گذشته خود بگویید. این کار می تواند به شما در فهمیدن بهتر یکدیگر و ایجاد یک رابطه قوی تر کمک کند. در این مورد، باید به نکات زیر توجه کنید:

    ۱. بگویید چیزی که باید گفته شود: برای اینکه رابطه شما با نامزد جدیدتان قوی باشد، باید به او از رابطه های گذشته خود بگویید. اما باید بدانید که چه چیزهایی باید به او بگویید و چه چیزهایی نه. این موضوع می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در رابطه شما شود.

    ۲. بیان دلایل: برای اینکه نامزد جدیدتان بفهمد چرا از رابطه های گذشته خود برای شما مهم است، باید به او دلایل خود را بیان کنید. به این ترتیب، او می تواند بهتر درک کند که چرا شما از این موضوع حرف می زنید.

    ۳. بازخورد: پس از گفتن این موضوع به نامزد جدیدتان، باید به بازخورد او نیز توجه کنید. اگر او ناراحت شده یا احساس رقیب بودن کرده است، باید با او درباره این موضوع بحث کنید تا بتوانید بهتر درک کنید که چرا این مسئله برای او مهم است.

    در نهایت، باید به این نکته توجه کنید که برای اینکه رابطه شما با نامزد جدیدتان قوی باشد، باید به یکدیگر اعتماد کنید و با یکدیگر صادق باشید. اگر به نامزد جدیدتان اعتماد دارید و به او از رابطه های گذشته خود بگویید، می توانید به یک رابطه قوی تر و پایدار تر دست پیدا کنید.

    خانم‌های جوان اغلب از من می‌پرسند که آیا از گذشته خود برای نامزدم بگویم یا نه؟! جواب این دسته از خانم‌ها آریاست.

    برای صحبت از گذشته با نامزد باید نکاتی را در نظر گرفت و بدانیم اصل مهم در پی‌ریزی یک زندگی صحیح، صداقت است که اگر کسی آن را دقیقاً رعایت نکند بالاخره روزی رازش فاش می‌شود. بنابراین، به صورت غدۀ خطرناکی درمی‌آید که محیط مناسبی برای خودنمایی پیدا می‌کند.

    صحبت از گذشته با نامزد

    اگر شما قبل از ازدواج، شرح مختصر و مفیدی از گذشته خود را برای مرد بازگو کنید، او قادر است تا در همان زمان، یا تصمیم به ازدواج با شما بگیرد و یا منصرف شود. ولی اگر تصمیم گرفتید و ازدواج کردید، هم شما دیگر نگران افشا شدن آن راز نیستید و در نتیجه از اضطراب و نگرانی خارج می‌شوید، هم او خود را با شرایط موجود وفق خواهد داد.

    اما اگر از گذشته خود با نامزدتان حرفی نزنید و خود بعداً‌ پی به موضوع ببرد، احساس فریب و گول خوردن می‌کند. او فکر می‌کند اگر آن را می‌دانست، به ازدواج با شما تن درنمی‌داد؛ در حالی که چه بسا پس از شنیدن آن نیز همین کار را می‌کرد که آن روز کرده است.

    مثلاً پسری قبلاً به خواستگاریتان آمده ولی پس از چندی، رابطۀ شما تیره شده و ازدواجتان به دلایلی به هم خورده است. دختر باید شرایط قبلی خود را صادقانه با مرد در میان بگذارد و نگران نباشد که ممکن است خواستگاری منتفی گردد. یا اگر دختر، قبلاً ازدواج دیگری داشته، باید حتماً آن را با خواستگار جدیدش در میان بگذارد. بدیهی است که منظور از گذشته، توضیح تمام جزئیات نیست، بلکه آن گذشته و حوادثی است که از اهمیت خاصی برخوردارند؛ یعنی با نگفتن آنها احتمال می‌رود که ازدواج آینده، دستخوش بحران شود.

    دانستنی های دوران نامزدی

    اما مردان جوان در این مورد چه باید بکنند؟ شما هم مثل زنان حتماً باید شرح حال گذشتۀ‌ خود را با همسر آینده‌تان در میان بگذارید و صادقانه حتی به اشتباهات خود اعتراف کنید. ولی پس از این که ازدواج کردید، از گذشتۀ خود و از تجربه‌ یا خاطره‌هایی که با دیگران داشته‌اید، یا اگر همسر داشته‌اید و از او خاطراتی بر جای مانده است، هیچ حرفی که کدورت ‌آفرین باشد را بر زبان نیاورید.

    بعضی از مردان، گاهی از روی نادانی و گاهی هم برای پز دادن و این که به همسرشان ثابت کنند که خیلی جذاب و مورد توجه بوده‌اند و به اصطلاح، کشه و مرده زیاد داشته‌اند، اعترافاتی که همراه با گزافه‌گویی است می‌کنند که بعدها باعث دردسرشان می‌شود. متأسفانه این عادتِ بسیار زشت، یعنی به رخ کشیدن گذشته و شرح قهرمانی‌ها! هم بین پسران و هم بین دختران رایج است؛ یعنی پس از ازدواج دائماً به یکدیگر می‌گویند: «ما قبل از ازدواج با تو، مورد توجۀ چندین نفر بودیم»!

    زن و شوهر بعد از ازدواج ، دیگر نباید در این مقوله حرفی بزنند. بالاخره، هرکس قبل از تصمیم قطعی برای ازدواج، مورد توجه آدمهایی بوده است؛ این که دیگر گفتن ندارد! مخصوصاً بعضی آقاپسرها از خاطرات قبلی خود، آنچنان با آب و تاب سخن می‌گویند که استنباط می‌شود هرکدام از آنها «دون ژوان»‌های بزرگی بوده‌اند. بدیهی است این گونه گفتارها روی حسن روابط زن و مرد آثار سوئی بر جای می‌گذارد.

    درست است که زن و شوهر باید صادقانه با هم برخورد کنند، ولی صداقت باید همیشه با درایت همراه باشد. وارد جزئیات شدن و گاهی آن را با لذت و شعف و بزرگنمایی شرح دادن، کاملاً غلط است! این گونه رفتارها موجب می‌شود که از احترام زن نسبت به مرد کاسته شود. همۀ مردم آن‌قدر دارای قدرت تحمل و بردباری نیستند که به گذشته‌ها کاری نداشته باشند و فقط شرایط حال همسرشان را در نظر بگیرند.

    بعضی خانم‌ها وقتی که تحسین چنین زنانی را از زبان مردشان می‌شنوند، در حالی که تظاهر به سکوت می‌نمایند، اما در باطن، از شنیدن این مطالب رنج می‌برند و عاقبت هم به صورت واکنشی ناخوشایند، آنها را بروز می‌دهند! هیچ وقت شرایطی فراهم نکنید که همسرتان مجبور شود خود را با دوستان سابق شما، مقایسه کند. این کار باعث می‌شود زن جوان به رابطۀ خودش با شما به دیده تردید نگاه کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا