چرا کسی مرا انتخاب نمی کند؟؟؟؟

چرا کسی مرا انتخاب نمی کند؟؟؟؟

مشخصات فردی:

جنسیت: زن

سن: 31

وضعیت تاهل: مجرد

فرزند: سوم خانواده

تحصیلات: فوق لیسانس

شغل: بیکار

سابقه مراجعه به روانشناس ، دلیل مراجعه، نوع درمان و نتیجه: بله و افسردگی و کمالگرایی و تفکار پریشان .
شرح مسئله: سلام و خسته نباشید به شما مشاوران محترم و صبور من دختری31 ساله ام و کاملا امیدم را برای ازدواج و برقرار ی ارتباط با جنس مخالف از دست دادم.دختر مذهبی هستم و یا بهتر است بگویم بودم ولی دیگر این روزا طاقتم طاق شده . همه جا دختران زیبا و خوش قد و بالا را تحویل میگیرند حتی اگر با چندین نفر در ارتباط باشند بارها دیدم دوستانم که قبل ازدواج ارتباطهای نامشروعی با پسرها داشتند باز هم چشم پسرا دنبال همین ها بود و اصلا برایشان مهم نبود که چه گذشته ای دارند یا حداقل زیاد به گذشته توجه نداشتند.من دختری معمولی هستم با قد 155 . زیاد بلند نیستم . هیچ کس به من توجه نمیکند خب راستش حسودی ام میشود با اینکه تحصیل کرده ام و اخلاق و اعتقادات خوبی دارم و نماز میخوانم اما هیچوقت مورد توجه نبودم و یا از طرف پسرانی مورد توجه هستم که یه ایراد ظاهری دارند همیشه حالا با خودم فکر میکنم حتما خیلی بدریخت و قیافه ام که هرچی کورو کچله اطراف منو گرفته ! خیلی هم خجالتی ام و بلد نیستم با جنس مخالف درست رفتار کنم . شاید سالی یک خواستگار هم نداشته باشم.دیگر خسته شدم ازینکه همه میگویند عرضه نداشتی حداقل تو دانشگاه یه مورد ازدواج پیدا کنی.ساکت و گوشه گیرم و خیلی اهل حرف بیخود زدن با پسرا نیستم ولی داره آینده ام خراب میشه حالا مدتهاست هیچ خواستگاری ندارم . به وفور هم میبینم دوستان زیبای من همیشه مورد توجه پسرا هستند و خواستگاران و توجهات زیادی دارند ولی من حتی یک پسر نیومد باهام حرف بزنه چه برسه خواستگاری کنه. حتی استادان به حرف انها بیشتر گوش میکنند و حتی نشده یه بار یه استادی با دقت به من گوش بده و دوستام همیشه با استادا و بقیه راحتند. من زیاد هم زشت نیستم و حتی از نظر بعضی قیافه ام خوبه ولی دیگه خودم حالم از خودم به هم میخوره و تازگیا هم فکر میکنم دیگه پیر و زشت تر شدم. خواهش میکنم کمکم کنید من که نمیتونم برم منت یکیو بکشم با من ازدواج کنه هرچی هم با شخصیت هستم و کاری به پسرا ندارم هیچکس تحویلم نمیگیره . میترسم روزی 35 ساله بشم و هنوز هم کسی نباشه که به من دل ببنده … تو را به خدا کمکم کنید. مقاله ها و کتابهای روانشناسی زیادی خوانده ام ولی وقتی با 4 نفر از دوستام تو دانشگاهم و هر پسری میاد به یکی گرم میگیره و من تنها میمونم و باید برم دنبال کار خودم شما بگید کی میتونه این حال منو توصیف کنه.من نیازی به خوش و بش با پسرا ندارم مشکل من عدم توجه پسرا به منه ! که اصلا دلیلشو نمیدونم.نمیدونم چرا جذب نمیکنم کسیو و برای هیچ پسری جذاب و دلچسب نیستم خواهش میکنم منو ازین عذاب روحی نجات بدید .

 

پاسخ ها

با سلام.دوست عزیز ازدواج رویدادی چند محوری است و هر کسی برای ازدواج مطمئنا ملاک های بسیاری دارد که چهره یکی از آنهاست ولی تنها عامل نیست.نگذارید اتفاقات زندگی اطرافیان بر زندگی شما تاثیر بگذارد.شما راه خودتان بروید و روی خودتان کار کنید.ملاک های یک دختر برازنده را حفظ کنید و مهارت های ارتباطی خود را تقویت نمایید.شبکه اجتماعی خود را وسیع تر کنید و ارتباطاتتان را بیشتر نمایید.در اینده زندگی نکنید همین امروز را درست پشت سر بگذارید.ازدواج یک اتفاق است و سر زمان خود برای هر کسی پیش می آید پس نا امید نباشید.

با سلام به دوست عزیز.همه ما برای اینکه بتونیم با دیگران ارتباط موثر و تاثیر گذاری داشته باشیم بیش از اینکه زیبا باشیم بایدنیاز به این داریم که ارتباط برقرار کردن درست با دیگران رو بلد باشیم.زیبایی یک مسئله کاملا نسبی و هر فردی تعریف خودش را از زیبایی دارد مهم ترین عاملی که ما بتونیم دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم داشتن همین مهارت های ارتباطی است( حالا میخاد با جنس مخالف باشه یا همجنس خودت).شما باید در صحبت کردن تان با دیگران اول کاملا به آنها گوش دهید و توجه کنید تا وقتی که شما هم صحبت می کنید ان توجه را از آنها بگیرید.وقتی در زمان گفتگو با طرف مقابلتان توجه لازم رو نمی دهید و غرق تو افکار خودتان هستید خوب مسلما همان میزان توجه هم دریافت می کنید.گاه لازم است برای ایجاد ارتباط یا استمرار ارتباطات خود مهارت‌های صحبت کردن را هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا دهیم.برای صحبت کردن با افراد باید شیوه ای متفاوتی را به کار گیریم با هرکسی باید متناسب با ویژگی های شخصیتی فرد برخورد کنیم. به آهستگی و با ملایمت صحبت کنید. ملایم کردن صدا در بیان احساسات، هیجانات و حتی ترس نیز موثر واقع می‌شود و اگر همیشه با نرمی و ملایمت صحبت کنید، بهتر می‌توانید دیگران را متقاعد سازید و مخاطب نیز افکارش را بر گفتار شما متمرکز می‌کند.هرگز آن طور که خودتان می‌پسندید صحبت نکنید، زیرا ممکن است مایل باشید با صدای بلند صحبت کنید، اما شنونده از صدای بلند شما بیزار باشد. بنابراین باید بدانید که در چه محیطی با مخاطب صحبت می‌کنید و محیطی که در آن به سر می‌برید ساکت است یا شلوغ، با توجه به این مساله تن صدای خود را تنظیم کنید.نحوه صحبت کردن شما بیانگر میزان احساساتتان از آنچه می‌گویید می‌باشد به این معنا که وقتی شروع به صحبت می‌کنید،‌ هرجمله‌ای که در صحبت‌هایتان به کار می‌برید، نشان‌دهنده احساسات شما از مساله مورد نظر می‌باشد و دیگران با شنیدن صحبت‌ها و عقاید شما نسبت به آن مساله، به احساسات درونی‌تان پی می‌برند. پس سعی کنید همیشه از کلماتی استفاده کنید که می‌دانید در نگرش و روحیه طرف مقابل اثر مثبت می‌گذارد و او را متقاعد می‌سازد.همچنین با بالا بردن اعتماد بنفس و راهکارهایی که در این زمینه در سوالهای گذشته داده شد می تونه تا حدودی بهتان کمک کند.و این را بدونید که درست ازدواج برای زندگی یک دختر در فرهنگ ما سرنوشت ساز است اما همه زندگی ما وابسته به این مساله نیست شما با برنامه ریزی و در نظر گرفتن اهدافی برای خودتان و زندگی تان بدون ازدواج در جهت مستقل شدن خودتان تلاش کنید.موفق باشید.

images.png

اولین جلسه مشاوره

 

قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

قیمت اولین جلسه مشاوره 79,000 تومان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
می توانید به صورت 24 ساعته از طریق تلگرام یا واتساپ با تیم روانشناسی شیک اندیش در ارتباط باشید

مقالات مرتبط

هیچ نظری وجود ندارد