چرا هیچکی با من ازدواج نمی کنه ؟

چرا هیچکی با من ازدواج نمی کنه ؟

بازگشت معشوق

مشخصات فردی:

جنسیت: زن

سن: 28

وضعیت تاهل: مجرد

فرزند: سوم خانواده

تحصیلات: لیسانس کامپیوتر

شغل: کارمند

سابقه مراجعه به روانشناس ، دلیل مراجعه، نوع درمان و نتیجه: خیر
داروی مصرفی و میزان آن: خیر
سابقه مصرف سیگار، الکل و یا دیگر مواد مخدر، میزان و نوع آن: خیر
شرح مسئله: با سلام و عرض ادب؛ نمیدونم مشکلم چیه 63.10.23 میرم تو 29 سال و این داره عذابم میده چرا نمیتونم ازدواج کنم؟ بخدا قحطی پسر خوب و با خانواده اومده اکثر دخترخانم هایی که خیلی آرایش میکنند و به قولی فشن هستند سریع مخ میزن و میرن + چادریها ، حالا که ما نه از اوناییم نه از اینا تکلیف چیه نه تو همسایه ها کسی هست نه تو فامیل و بعضی وقتا گری میگریه مگه من چمه؟ از من زشت تر ازدواج کردن ولی من … خودمم دوست دارم ولی دوست دارم پدر و مادرم خیالشون راحت بشه از به سرانجام رسیدن ثمره زندگیشون ( به امید اون روز )

 

پاسخ ها

با سلام، پیشاپیش تولدتون رو بهتون تبریک می گیم و انشالا تولد فرزندتان. در مورد ازدواج شما باید گفت این فقط مشکل شما نیست خیلی از هم سن وسالان شما چه پسر و چه دختر با این مسأله به دلیل مسایل مختلف اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی و حتی به قول شما فردی (در هر دو جنس) روبه رو هستند بنابراین شما زیاد خودتان را سرزنش نکنید. به نظر شما آیا واقعأ دختران به قول شما فشن که سریع مخ میزنن زمان دوام زندگی مشترک شان هم طولانیست و سریع هم تموم نمیشه؟و… به هر حال برای انتخاب همسر شاید نیاز باش ما خودمان خواسته ها و ملاکهایمان را در نظر بگیریم و اگر نیاز باش ببینیم با توجه به شرایط جنس مخالف و شرایط جامعه تجدید نظری در خواسته هایمان داشته باشیم. آیا تا به حال از خودتان پرسیدید برای ازدواج چه کارهایی انجام دادید و چه تغییراتی در افکار و یا رفتارتان حاضر شدید ایجاد کنید؟؟؟ برای بدست آوردن یک چیز منتظر نباشیم دیگران به ما بدهند بلکه خودمان تمام تلاشمان را برای رسیدن به اهدافمان انجام دهیم. برای ازدواج و انتخاب همسر ملاکهای متعددی مورد نیاز هست که می تواند برای دختر و پسر در فرهنگهای مختلف متفاوت باشد.فرهنگی که درآن زندگی میکنید خیلی مهم است و باید شرایط آنجا را درنظر بگیرید. به طور کلی با یک سری تغییرات در رفتار و افکارتان می توانید به اهدافتان برسید و امیدوارایم هر چه زودتر با تغییراتی که ایجاد می کنید خوشبخت شوید.

پاسخ توسط: ابراهیم نعمتی

سلام.برای اینکه مورد خوبی برای ازدواج شما فراهم شود چند نکته را در نظر داشته باشید اول اینکه سعی کنید در اجتماع بیشتر حضور داشته باشید تا وقتی که ارتباطات شما محدود به فامیل و رفت آمد با همسایه ها باشد دامنه خواستگاران شما و شانس ازدواج شما کم است با حضور در گروههای اجتماعی بیشتر مثل گروه ورزش،انجمن هاو..مطمینا خواستگار خواهید داشت و همچنین خود میتوانید دنبال فرد مورد نظر خود باشید و هنگامی که فردی را پیدا کردید که با ملاکهای شما مطابقت دارد میتوانید توسط یک واسط این موضوع را مطرح کنید.موفق باشید.

پاسخ توسط: زهره پولادچنگ

با سلام دوست عزیز سن ازدواج در اغلب کشورهای درحال توسعه، روندی صعودی دارد و این بالا رفتن سن ازدواج یکی از معضلات نسل جوان امروز به شمار می‌رود. بنابراین این مشکل تنها شما نیست و از این بابت نگران نباشید. براساس تحقیقات صورت گرفته عوامل متعددی در شکل گیری این پدیده دخیل اند و هرگز نمی توان یک عامل را علت اصلی این معضل دانست. از جمله این عوامل عبارتند از اینکه: الگوهای رفتاری معاصر به دنبال رفاه است، آن را جزئی ضروری از زندگی می‌داند و از این طریق توقع مادی بیشتری ایجاد می‌کند که بالطبع دستیابی به آن امری زمانبر محسوب می‌شود. لذا جوان‌ها بویژه پسران به قول معروف با یک دو دوتا، چهارتا هر جوری که حساب می‌کنند ازدواج را عقلانی در نمی‌یابند! وسواس بیش از اندازه در انتخاب همسر و فراهم بودن زمینه ارضای نامشروع عوامل دیگری هستند که در تأهل تأخیر ایجاد می‌کنند. نکته دیگر الگوپذیری از جوامع توسعه یافته غربی است. نگرانی و ترس از آینده، عدم اعتماد دختران و پسران به یکدیگر، طولانی بودن تحصیلات دانشگاهی، افزایش توقعات و انتظارات شغلی و اجتماعی بالا، به هم خوردن توازن تعداد دختر و پسر آماده ازدواج، آرمان‌گرایی جوانان، مشاهده شکست در زندگی سایرین، عدم آمادگی برای پذیرش نقش، مشاهده شکست در زندگی والدین، عدم شناخت از الگوی مناسب زن و شوهری و… همه اینها عواملی هستند که باعث کاهش تمایل به ازدواج میان جوانان شده است. از طرفی تحقیقات نشان می دهد پسرها در بالا رفتن سن ازدواج تاثیر گذارترند، با توجه به وجود ریشه ها و سنت هایی که در جامعه وجود دارد معمولاً این دختران هستند که در اکثر مواقع باید منتظر بمانند تا فردی به خواستگاری شان بیاید، شما هم باید این واقعیات را بپذیرید. اما راهکارهایی برای کاهش سن ازدواج و خروج از بحرانی که گریبان جامعه را گرفته است، وجود دارد و طیفی وسیعی را در بر می‌گیرد از جمله اینکه باید برای ازدواج ساده فرهنگ‌سازی شود، کلاس‌های آموزشی درباره ضرورت ازدواج برای فرد و نظام اخلاقی و هنجاری اجتماع بر پا شود، همچنین امکانات ضروری زندگی زوجین، حمایت‌های متنوع مالی از جوان‌های در آستانه ازدواج فراهم شود.

پاسخ توسط: هدی کریمی

با سلام. مقوله ازدواج امروزه بحث داغ بسیاری از جوامع است و البته یکی از دغدغه های همه افراد به عدم انگیزه و شاید مهمتر از آن سن بر می گردد. اصولاً افراد برای خود معیارهای خاصی را در نظر می گیرند و بر مبنای آن ازدواج می کنند. در بین مردان و زنان برخی ویژگیها مشترک و برخی متفاوت از یکدیگر است. با این حال امروزه سن، موضوعی است که همه و مخصوصاً مردان به آن توجه خاصی را دارند و چه بسا بر اساس تحقیقات مختلف سن زنان، یکی از ملاکهای مهم مردان در نظر گرفته می شود. در عین حال، داشتن شرایطی همچون شرایط شما بسیار سخت و دردناک است و هر کسی را با مشکل مواجه می کند. قصد ما این نیست که به شما امید واهی بدهیم که یک شاهزاده ی سوار بر اسب یک روز به سراغ شما خواهد آمد اما باورهای شما و دیدتان نسبت به ازدواج، شاید از سرچشمه های زیادی مثل خانواده، جامعه، دوستان و ….. نشات می گیرد. ما نمی دانیم که شما در چه فرهنگی و با چه شرایطی زندگی می کنید اما تصمیم گیری برای ازدواج دارای چارچوب خاصی است و چنانچه این چارچوب را رعایت نکنید ممکن است برای شما مشکلاتی به وجود می آید. بد نیست نگاهی به ساعات روزانه خود بیندازید و ببینید چه قدر را به این موضوع فکر می کنید و چقدر را به کارهای دیگر می پردازید. نگاه شما به ازدواج این گونه است که: من باید ازدواج کنم” اما پشت این باید حرفهایی را که پشت این باید است چک کنید. قصد شما از ازدواج این است که ازدواج کرده باشید و شاید این فکر شما را از سایر ملاکهایی که باید برای ازدواج در نظر بگیرید غافل کند. با این حال کتاب ” صفر تا صد” ترجمه مهرداد فیروزبخت از نشر ویرایش را مطالعه نموده و چنانچه احساستان بهتر نشد با یک روانشناس شناختی رفتاری مشورت نمایید.

images.png

اولین جلسه مشاوره

 

قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

قیمت اولین جلسه مشاوره 79,000 تومان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
می توانید به صورت 24 ساعته از طریق تلگرام یا واتساپ با تیم روانشناسی شیک اندیش در ارتباط باشید

مقالات مرتبط

هیچ نظری وجود ندارد