مشکل “فیتیش” دارم

فیتیش

مشخصات فردی:

جنسیت: مرد

سن: 24

وضعیت تاهل: مجرد

فرزند: پنجم خانواده

تحصیلات: فوق لیسانس

شغل: دانشجو

شرح مسئله: سلام من پسری ۲۴ ساله هستم. دانشجوی ارشد مکانیک دانشگاه علم و صنعت. من نزدیک به ده ساله مشکل “فیتیش” دارم. یعنی به شدت علاقه دارم یه خانوم موهامو با ماشین بزنه و کچلم کنه. فکر میکنم علت بروز این انحراف جنسی در من برمیگرده به دوران کودکیم. الان متاسفانه تمام وقت من در روز به دیدن کلیپهای headshaving در یوتیوب و استمنا میگذره. کلیپهایی که در اون یه خانوم یه اقا رو کچل میکنه. وقتی در مورد مشکلم توی چند سایت خارجی سرچ زدم متوجه شدم این نوع علاقه یه نوع خاص از فیتیش به نام “hair fetishism” است. من چندین بار در تهران به مراکز مشاوره مراجعه کردم. در بسیاری از موارد روانپزشک و یا روانشناس مربوطه هیچ نوع اطلاعی از “فیتیش” نداشتند و مشکل منو با مسائلی مثل وسواس فکری اشتباه میگرفتند. فقط یه جا خانوم روانشناسی متوجه مشکل من شدند و عنوان کردند این مشکل با “انزجار درمانی” قابل حله. خودم هم که بعد سرچ زدم دیدم یکی از راههای درمان فیتیش همین رفتار درمانیه. حالا سوال من اینه من باید برای حل این مشکل چی کار کنم؟ کلینیک شما میتونه به من کمک کنه؟

 

پاسخ ها

با سلام دوست عزیز به نظر من بهترین راه این است که به یک سکس تراپ یا یک روانشناس شناختی رفتاری مراجعه کنید. بدین منظور من رفتن نزد دکتر محمد علی بشارت در کلنیک مشاوره و روانشناسی دانشگاه تهران را به شما پیشنهاد می کنم (آدرس: بزرگراه جلال آل احمد، مقابل کوی نصر (گیشا)، خیابان دکتر کاردان، داخل دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران تلفن: 61117587-88259378). اطلاعات بیشتر در مورد ایشان را می توانید در page مربوط به روانشناسان در همین سایت جستجو کنید.

پاسخ توسط: هدی کریمی

ا سلام.دوست عزیز بعضی از اعضا و قسمتهای بدن بعنوان یک فیتیش یا محرک میتوانند جنس مقابل را به تحریک وادارند و گاهی هم چیزهای دیگری مانند رفتار و یا نوع لباس محرک شدیدی خواهند بود که میگوییم به اون موضوع فیتیش داریم.نکته مهم این است که نفکرات و تصورات ماست که فیتیش می سازد و باعث تحریک می شود.بنابراین اولین اقدام کنترل فکر و تفکرات جنسی است.البته تفکرات جنسی کمک خوبی به زندگی جنسی می کند اما این در شرایطی است که درست و بجا باشد.بنابراین از تفکرات و تصورات پیرامون این فیتیش دوری کنید.این نکته را بدانید که چرخه تفکر احساس رفتار در شما به صورت دور معیوب درامده است با تفکر در مورد اصلاح سر اقایان توسط خانم تحریک شده و سپس رفتار خود ارضایی دارید.می توانید از یک سکس تراپ کمک بیشتری بگیرید.خانم دکتر امانی و ارش سدهیان پیشنهاد ما به شما می باشد.موفق باشید

پاسخ توسط: فرشته نوری

با سلام. مشکلات جنسی بطور کلی در سه دسته قرار می گیرد(عملکرد جنسی،هویت جنسی،ناهنجاری های جنسی).مساله شما جزء دسته نابهنجاریهای جنسی است.که در آن برانگیختگی فرد بستگی به موقعیت های تحریک کننده غیر قابل قبول از نظر اجتماع دارد. در برخی از افراد، گاهی ترجیحات جنسی غیر عادی یافت می شود، مثلا در مدتی که فرد شدیدا احساس می کند تحت فشار روانی قرار دارد.به خاطر داشته باشید که نابهنجاریهای جنسی هوسهای زودگذر یا خیالپردازی در باره فعالیتهای جنسی غیر عادی نیستند، بلکه اختلال هایی هستند که دستکم شش ماه دوام دارند.افراد مبتلا به نابهنجاریهای جنسی مکررا احساس می کنند که مجبور هستند به رفتار غیر عادی شان فکر کنند یا آن را انجام دهند. اگر تخیلات، تمایلات و رفتارهایتان در حدی نیستند که شما را نگران کنند، در زندگی روزمره تان اختلال ایجاد کنند یا برای افراد دیگر خطرناک یا آزار دهنده باشند، تشخیص انحراف جنسی قطعی نیست. اما در نهایت این احساس شماست . چنانچه فکر میکنید دوست دارید بیشتر در مورد اینکه چرا اینگونه فکر و یا عمل میکنید بدانید به یک روانپزشک یا سکس تراپ مراجعه کنید.

images.png

اولین جلسه مشاوره

 

قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

قیمت اولین جلسه مشاوره 79,000 تومان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
می توانید به صورت 24 ساعته از طریق تلگرام یا واتساپ با تیم روانشناسی شیک اندیش در ارتباط باشید

مقالات مرتبط

هیچ نظری وجود ندارد