بهترین راه دادن دارو به کودکان چیست؟

بهترین راه دادن دارو به کودکان چیست؟

در بخش مشاوره آنلاین وب سایت شیک اندیش، والدین و مربیان می توانند مشکلات و دغدغه های تربیتی خود را مطرح نموده و پاسخ آن را از روانشناسان و مشاورین شیک اندیش دریافت نمایند. در این چالش به سوال والدی درباره بهترین نحوه دارو دادن به کودکش پاسخ می دهیم.

با سلام

فرزند من شکل و ظاهر، بو و مزه داروها را دوست ندارد و همیشه به هنگام دادن دارو به وی با مشکل مواجه می شوم. می خواستم بدانم امن ترین و موثرترین راه دادن دارو به کودکان چیست؟

با سلام خدمت شما

اگر کودکتان در برابر خوردن دارو به دلیل مزه و طعم آن مقاومت می کند، با داروساز صحبت کنید. برخی داروها نباید با مواد غذایی یا برخی مواد غذایی خاص خورده شوند، اما اگر داروساز گفت که خوردن دارو با مواد غذایی مشکلی ندارد، می توانید یک تکه از شکلات، ژله و … یا مقداری آبمیوه را به همراه دارو به کودکتان بدهید.

هرگز دارو را با یک لیوان شیر یا آبمیوه مخلوط نکنید، چرا که ممکن است کودکتان همه آن لیوان شیر یا آبمیوه را نخورد، و بنابراین میزان کامل دارو را دریافت نکند.

شما همچنین می توانید از پزشک کودکتان درخواست کنید که قرصی را تجویز کند که بتوانید آن را در یک قاشق غذاخوری ماست خرد کنید و به کودکتان بدهید. (برخی قرص ها نباید خرد شوند و برخی داروها نباید با محصولات لبنی خورده شوند، بنابراین مطمئن شوید که پزشک هر آن چه را که در سرتان می گذرد، می داند.)

شما می توانید داروهای مایع را داخل یک قاشق غذاخوری از غذا بریزید و به کودکتان بدهید، اما غذاهای جامد ممکن است طعم دارو را پنهان نکنند.

اگر از سرنگ دهانی یا قطره چکان استفاده می کنید، دارو را بین زبان و کناره دهان کودکتان بریزید. این کار به بلع راحت تر دارو کمک می کند. دارو را ته حلق و پشت گلوی کودکتان نریزید، چرا که ممکن است آن را قی کند و به وی آسیب برساند و موجب خفگی اش شود.

اگر کودکتان سعی می کند دارو را از دهانش خارج کند، از انگشتانتان برای کشیدن گونه اش و فشار دادن دارو به داخل گونه اش استفاده کنید و تا زمانی که دارو را نبلعیده است، انگشتانتان را نگه دارید. بدین ترتیب دارو به جای خارج شدن از دهان، به سمت پایین فرو می رود.

هرگز به کودکتان نگویید، دارو، آبنبات است. او ممکن است با این روش دارویش را به راحتی بخورد، اما روش بسیار خطرناکی است، چرا که ممکن است به نحوی به دارو دسترسی پیدا کند و تصمیم بگیرد همه آن را بخورد.

شما همچنین می توانید از پزشک کودکتان بخواهید تا دارویی تجویز کند که مزه خوبی داشته باشد. برخی آنتی بیوتیک ها با طعم بهتری تولید شده اند و اکثر پزشکان اطفال می دانند که کودکان کدام یک را بیشتر دوست دارند. داروسازان نیز می توانند طعم دهنده هایی را به اکثر داروهای کودکان اضافه کنند.

images.png

اولین جلسه مشاوره

 

قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

قیمت اولین جلسه مشاوره 79,000 تومان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
می توانید به صورت 24 ساعته از طریق تلگرام یا واتساپ با تیم روانشناسی شیک اندیش در ارتباط باشید

مقالات مرتبط

هیچ نظری وجود ندارد