ایا برای ازدواج حتما باید عاشق شد؟

آیا ازدواج بدون عشق، مى‏تواند معنایى داشته باشد؟

images.png

اولین جلسه مشاوره

 

قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

قیمت اولین جلسه مشاوره 79,000 تومان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
می توانید به صورت 24 ساعته از طریق تلگرام یا واتساپ با تیم روانشناسی شیک اندیش در ارتباط باشید

مقالات مرتبط

4 نظرات

  • سلام خدمت شما قدیمی ها معتقدند که عشق بعد ازدواج بعد از ازدواج به وجود میاید همونطور هم که میبینیم قدیمی ها دوخانواده رو به هم معرفی مبکنند ودخترو پسر حتی تا موقع خواستگاری و ازدواج همدیگرو ندیده بودند. میببنبم که زندگیشان دوام بیشتری هم دارد تا عشق های امروزی بله زیرا ازدواج در حقیقت نوعى مشارکت اجتماعى است که در آن، دو انسان باید از جهات گوناگون با یکدیگر تناسب عملى داشته باشند که از آن جمله، تناسب اعتقادى، اجتماعى، عقلانى، تحصیلى و… است. انسان در ازدواج، تمامى نیازهاى سطوح مختلف خود را از ابتدایى‏ترین نیازهاى غریزی تا عالى‏ترین نیازهاى انسانى به مشارکت مى‏گذارد. براى تشکیل یک خانواده، باید تناسب بین دو انسان براى برآوردن تمامى نیازها در حد بالایى وجود داشته باشد. بنابراین، براى ازدواج مى‏باید ما به انسانى بیندیشیم که بتواند قسمت اعظم نیازهاى مختلف ما را مرتفع کند. عشق مى‏تواند مکمل چنین ازدواجى باشد و نه تنها عامل تعیین‌کننده آن. با وجود اهمیت و تعالى عشق در زندگى، نیازهاى واقعى انسان نیز حقیقتى انکارناپذیرند. انسان عاشق نمى‏تواند به عشق اکتفا کند و از نیازهاى خود از این طریق چشم بپوشد. بهتر است که براى ازدواج انسانى را انتخاب کنیم که در برآوردن نیازهاى مختلف، ما را یار، همراه و همسر باشد؛ نه اینکه تنها به دلیل عشق، انسانى را برگزینیم. ازدواجى که بدون توجه به نیازهاى گوناگون انسان، صورت پذیرد و تنها بخواهد عشق را تأمین نماید، بسیار زود شکست خواهد خورد. عشق در قلب سالم آیا عشق قبل از ازدواج، اساسى‏تر و با دوام‏تر است یا عشق بعد از ازدواج؟ پس از آنکه انسان مناسبى را براى ازدواج برگزیدیم و با او در یک مشارکت انسانى وارد شدیم، باید منتظر آن باشیم که عشقى پاک میان ما زاده شود. چنین عشقى، در زندگى روشنایى مى‏آفریند و هر قدر زن و شوهر به پختگى و کمال نزدیک‏تر مى‏شوند، پاکى و خلوص این علاقه‏مندى را بیش از پیش در قلب خود احساس مى‏کنند ممنون
  • سلام عشق اگر عشق واقعی باشه قبل وبعد از ازدواج مهم نیست(که البته اینجورعشقی توجامعه ما خیلی کمرنگه) ولی اگه غیر از این باشه اصولا بعد از ازدواج بهتره کسی که عاشق میشه از همه چیز برای عشقش میگذره اگه غیر از این باشه هوسه عشق نیست متاسفانه در جامعه ما بزرگترین اشتباهی که بین جونای ما رایج است اینکه هوس روبا عشق اشتباه می گیرن این هوس که با تلنگری کوچک از بین میره این هوس که با یک سری رابطه های احساسی از بین میره قطعا نمیتونه پشتوانه خوبی برای ازدواج باشه. درحالت کلی باید بگم عشق بعدازازدواج پایدارتره.
  • نظر منم مثل اکثر دوستانه. عشق بعد ازدواج خیلی خیلی پایدارتره. به نظر منم باید عاقلانه طرفو انتخاب کرد ولی این طوری هم نباید باشه که مثلا قیافه ی طرف اصلا به دلتون نشینه و یا حتی چندشتون بشه از دیدنش. اکثر روانشناسا تاکید دارند که اگه طرف همه ی شرایطتونو برا ازدواج داشت ولی از قیافه ش خوشتون نیومدو از دیدنش حس بدی بهتون دست داد اصلا تن به ازدواج ندید ولی اگه طرف همه ی شرایط ازدواج شما و یا حدود ۶۰- ۷۰ درصدو داشت و نسبت به اون احساسی نداشتید یعنی نه نفرت نه عشق بعد عقد خدا بینتون عشق رو به وجود میاره. و به خاطر همینه که گفتند عاقلانه ازدواج کن تا عاشقانه زندکی کنی.اگه برا فردی کیس مناسبی که شرایط ازدواجشو داره پیش بیاد و قیافه شم به دلش بشینه کم کم چیزی رو تجربه می کنه که عشق واقعی نام داره. میلاد خان عزیز تو سوال جمله ی زیبا یه جمله ای گذاشتن که من سیوش کرده بودم به نظرم بیان دوباره ش اینجا خالی از لطف نیست: «اگه با دلت چیزی یا کسی رو دوست داری زیاد جدی نگیرش، چون ارزشی نداره، چون کار دل دوست داشتنه، مثل کار چشم که دیدنه، اما اگه یه روز با عقلت کسی رو دوست داشتی، اگه عقلت عاشق شد، بدون که داری چیزی رو تجربه می کنی که اسمش عشق واقعیه.» به نظر من کسایی که از رو احساس و بدون عقل عاشق کسی میشن (بدون در نظر گرفتن شرایط ازدواجشون) و تن به ازدواج با اون فرد میدن ،چون عاشق شدن، بعد ازدواج که شور و اشتیاقشون میخوابه یا به قول یه روانشناسی وصال مدفن عشق است تازه عقلشونو میخوان به کار بگیرن که می بینن ای دل غافل خیلی دیر شده.
  • با سلام من فکر میکنم عشق حقیقی قبل از ازدواج به وجود میاد بعد از ازدواج نوعی حس وابستگی یا نمیدونم یه جورایی حس مسئولیت بیشتر در وجود زن و شوهر وجود داره! البته خب عاشقه هم هم هستن اما خودشونم سعی میکنن بیشتر به زندگی فکر کنن تا عشق شایدم اون موقع مشکلات زندگی رو جدی تر از عشق میبینن و کمتر به عشق و عاشقی فکر میکنن! فکر کنم خاطرات عاشقانه ی قبل از ازدواج هر زن و شوهری بهترین خاطرات زندگیشون باشه… و اینم بگم من تو ایام عید یه خاطره ی مهم تو دفتر زندگیم نوشته شد و اونم وارد شدن کسی به زندگیم هست که قراره یه عمر کنارم باشه… :) رابطه ی منو نامزدم الان اصلا عاشقانه نیست! کلا اون تهران نیست! شاید همین دلتنگی هامم برام خاطرات قشنگی بشن….امیدوارم…………..