لطفا کمک کنید منو مادرم از دست بابام چیکارکنیم خیلی ادم بی شخصیتیه همیشه از جانب اون کمبود داشتیمو داریم

از اول زندگی به مادر بیچارم سختی داده همیشه مثل یه حیوون بوده و هست بلد نیست محبت کنه همش داد میزنه بی شخصیته بی تربیته هیچ وقت پیش همسایه ها ابرو نداریم همیشه از ازدواج نگرانم نمیتونم مادرمو تنها بذارم مادرم موقعیت طلاق نداره یعنی سرمایه ای نداریم هرکس ظاهر منو مامانمو میبینه فکر میکنه خیلی خوشبختیم چون به ظاهرمون خیلی میرسیم و خنده روییم مامانم خیلی خیلی  خیلی زیبا و جوونه برعکس بابامه دلم واسه مامانم میسوزه حسرت یه شوهر خوب و یه رابطه ی زناشویی لذت بخش تو دلش مونده بابام هیچ حسنی جز پول دراوردن نداره زندگی با اون دیگه برامون سخته من21سالمه ومادرم 37سالشه عمرش با اون حروم شد من دانشجوام دوست داشتم یه شغل پر درامدداشتم تا مادرمو نجات بدم

images.png

اولین جلسه مشاوره

 

قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

قیمت اولین جلسه مشاوره 79,000 تومان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
می توانید به صورت 24 ساعته از طریق تلگرام یا واتساپ با تیم روانشناسی شیک اندیش در ارتباط باشید

مقالات مرتبط

7 نظرات

  • با ادم بد دهن و بد اخلاق. نميشه به اسوني كنار اومد گاهي وقتا اصلاح پذير نيستن و محبت كردن كاري رو درست نميكنه. ولي از اين روش به اسوني نگذريد . بدون مقدمه و مناسبت براش هديه خريديد؟ البته گاهي فقط ميشه طرف رو كنترل كرد نه اصلاح: با نشون دادن استقلال مالي يا قدرت علمي و تخصصي . وقتي از يه نظر كم بياره احساس سلطه و درنتيجه بد خلقيش كمتر ميشه. يا قدرت بيتفاوتي خودتون و مادرتون رو با هم نشونش بديد. موقعي كه بد اخلاقي ميكنه مهمه كه هيچ اثري از ناراحتي نشون ندين. يعني داد و بيدادت بي اثره . اين پيام رو غير مستقيم بهش بدين كه بداخلاقي فايده اي نداره. اميدوارم هر چه زودتر به شادي برسيد.
  • سلام منم 21 سالمه. 21 سال نه کودکی نه نوجوونی نه هیچی نفهمیدم. دقیقا بابام بسیار بد دهن بی ادب برای خونوادش فقط اخم و شکاکی . تازه مارو اورده یه شهر دور از فامیلامون چون خودش خواست . خلاصه فقط چون بابامه احترامش واجبه به خاطره خدا دارم تحمل میکنم مامانم هم از وقتی یادمه گریه میکرد و خیلی زجر کشید. دوست من هیچ کاری از دستت بر نمیاد خودت میری ازدواج میکنی البته امیدوارم تجربه شکست عشقی رو نکنی مثل من. عاشق نشو. مامانت هم فقط خودتو پیشش شاد نشون بده و ادامه تحصیل بده مامانت بهت افتخار کنه . همین بعد مامانت بهت میتونه تکیه کنه.
  • سلام عزیزم ماجراتونو خوندم بغض گلومو گرفت.من فکر می کنم بهتره دنیاتونو از بابات جدا کنید از بالا به مسائل نگاه کنید.ببخشید ولی فکر کنید وجود نداره و بدیاشم نمی بینید.با هم به کلاسای مختلف برید,قرآن بخونید و همدیگه رو شاد کنید. براتون دعا میکنم که همه چی درست بشه
  • اول اینکه خودتان را جای مادرتان نگذارید چرا که مادرتان باید ناراضی باشد و نه شما و دوم اینکه ممکن است مادرتان در بدترین شرایط خوشبخت باشد و شما خبر نداشته باشید و سوم اینکه بجای مادرتان تصمیم نگیرید چهارم اینکه آدم ها همه شخصیت دارند و فرد بی شخصیت نداریم بایستی مشکلات شخصیتی را بشناسید چنجم اینکه آیا سعی کرده اید با پدرتان دوست شوید آیا تا بحال از پدرتان برای دست آوردهای مالی و زحمتهایش تشکر کرده اید .پیشنهاد می کنم سعی کنید پدرتان و علت رفتارش را بشناسید با او دوست شوید و آرام آرام او را متوجه کنید که برای حفظ آبروی خانواده دست از کارهای نامطلوب بردارد.مرحله به مرحله می تواند رفتارها را تغییر داد اما یادتان باشد کار سخت است زندگی که نباید همیشه خوب و شسته و رفته باشد زندگی های خوب و بدون مشکل مربوط به داستان های دختر شاه پریان است .ما انسان ها باید سعی کنیم داستان زندگی خودمان را خودمان با هوشیاری و با قبول سختی ها خوب بنویسیم
  • دوست عزیز کاملاشرایط زندگیت واحساسات سرکوب شده ات رو درک میکنم ، درک می کنم که اضطراب درتمام لحظه های زندگیت جاری بوده، درک میکنم که احساس میکنی که کودکی و نوجوانی ات ازدست رفته و میترسی که جوان ات هم به همین سادگی تلف بشه و تو هیچ لذتی رو نچشی.... درکت می کنم چون زندگی من هم در همین شرایط گذشت مثل خیلی های دیگه درایران... دوست من اینو بدون که شرایط زندگیت فقط با خواست واراده خودت تغییر میکنه، سخته اما ممکنه! استقلال مالی مهمترین وتاثیرگذارترین مهره ایه که میتونی ازش استفاده کنی! بی تفاوتی هم باعث می شه که اینطور افراد دیگه از رفتارهای پرخاشگرانه شون لذت نبرن و وقتی که ببینن این راه نتیجه نمی ده کم کم این رفتارشون کم میشه! قطع نمیشه اما کم میشه! دوست من مقاوم وصبور باش بعدها میبینی که زندگی چقدرشیرینتره چیزیه که الان داری تجربه اش میکنی!
  • سلام دوست عزیز بهتر است با بستگان نزدیک پدرتان در میان بگذارید مثلا عمو یا عمه از آنها بخواهید با پدرتان خیلی آرام و دوستانه صحبت کنن و نصیحتش کنن و نسبت به عاقبت رفتارش بترسونن اگر پدربزرگ یا مادربزرگتون باشن که خیلی بهتر هست با اونا صحبت کنین شما هم باید صبر و تحملتون رو بالا ببرین شما پسرین یا دختر و رفتار پدرتون با شما چطوره؟
  • درود بر شما دوست گرامی.شما نمی توانید در حال حاضر اخلاق و شخصیت پدرتان را تغییر دهید.غیر ممکن هست.ولی می توانید کمی وضعیت ملتهب خانه آرامتر کنید.شما سعی کنید کار هایی که پدرتان را عصبی تر می کند و باعث پرخاشگری وی مشود را انجام ندهید .به خاطر کارهای خوبی که انجام می دهد هر چند اگر کم باشند از او تشکر کنید.بدانید که محبت و مهربانی معجزه می کند و فردی که به او محبت می شود و یا تشویق می شود در وضعیت روانی خوب و ارامی قرار می گیرد و بد اخلاقی هایش به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند.وقتی برای شهریه دانشگاهتان منت می گذارد با لبخند و مهربانی بگوییید البته پدر جان .من مدیون شما هستم و روزی برایتان جبران می کنم. و دوست دارم که شما به من افتخار کنید و من هم به شما افتخار می کنم که برای من و خانواده تلاش می کنید..... و این گونه جملات را به کار ببرید.دوست گرامی می دانم که چه احساسی به پدرتان داریدو شاید گفتن این جملات در این شرایط و شاید برای اولین بار برایتان مشکل باشد ولی امتحان کنید.با این کار او را خشنود می کنید و شاید کمی هم خجالت زده.شخصیت اصلی او تغییری نخواهد کرد .اما شما شاهد رفتارها و واکنش های بهتری خواهید بود.خانواده را حفظ کنید و بدانید همین پدر در آینده برای ازدواج شما نقش مهمی خواهد داشت.