چگونه جذاب و دوست داشتنی باشیم؟۵ توصیه برای کاریزماتیک بودن و جذابیت بیشتر

جذاب و دوست داشتنی
  • چگونه جذاب و دوست داشتنی باشیم؟

    دوست داشتنی بودن یکی از مهمترین ویژگی هایی است که هر فرد می تواند در زندگی خود داشته باشد. با این حال، بسیاری از افراد با چالش هایی مواجه هستند که باعث می شود کمتر دوست داشتنی باشند. در این مقاله به بررسی روش هایی برای جذابیت و دوست داشتنی بودن پرداخته خواهد شد.

    ۱. صادق و صریح باشید: یکی از مهمترین راه ها برای جذابیت و دوست داشتنی بودن، صراحت و صداقت است. افرادی که صراحت و صداقت دارند، به طور معمول مورد احترام دیگران قرار می گیرند و این باعث می شود که دوست داشتنی تر باشند.

    ۲. خودتان باشید: یکی دیگر از راه هایی که می تواند شما را جذاب و دوست داشتنی کند، خودتان باشید. به عبارت دیگر، سعی کنید با ارائه نسخه ای از خودتان که شبیه به دیگران نیست، ماسک خود را بردارید و واقعیت خود را نشان دهید.

    ۳. با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنید: روابط برقرار کردن با دیگران از مهمترین مهارت هایی است که باید داشته باشید. برقرار کردن ارتباط خوب با دیگران می تواند باعث شود که شما به عنوان یک فرد جذاب و دوست داشتنی در نظر گرفته شوید.

    ۴. طنز و شوخی: یکی از راه هایی که می تواند شما را جذاب و دوست داشتنی کند، استفاده از طنز و شوخی است. به عنوان یک فرد خنداننده و خوش برخورد، شما می توانید باعث شادی و خنده دیگران شوید و این باعث می شود که دوست داشتنی تر باشید.

    ۵. به دیگران کمک کنید: کمک به دیگران می تواند باعث شود که شما به عنوان یک فرد جذاب و دوست داشتنی در نظر گرفته شوید. با کمک به دیگران، شما به انسانیت و خیرخواهی خود اشاره می کنید و این باعث می شود که دوست داشتنی تر باشید.

    ۶. خود را به روز نگه دارید: به روز بودن و داشتن اطلاعات به روز، می تواند شما را به عنوان یک فرد جذاب و دوست داشتنی در نظر گرفته شود. با داشتن اطلاعات به روز، شما می توانید در بحث ها و مباحث مختلف شرکت کنید و مورد توجه دیگران قرار بگیرید.

    در نهایت، جذاب و دوست داشتنی بودن به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما با استفاده از روش هایی که در این مقاله بیان شد، شما می توانید به عنوان یک فرد جذاب و دوست داشتنی در نظر گرفته شوید.

    چگونه جذاب باشیم ؟ ۵ توصیه برای کاریزماتیک بودن و جذابیت بیشتر

     

    اگر احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، قطعا برای دیگران جذاب‌تر خواهید بود. و هر چقدر خودتان را بیشتر دوست داشته باشید، زندگی شما سبک‌تر و روابط شما راحت‌تر، جاری‌تر و طبیعی‌تر خواهد بود. شما دیگر زمان خودتان را صرف حدس زدن و فکر کردن به این نمی‌کنید که دیگران راجع به شما چه فکری می‌کنند و یا در روابط مختلف خودتان چه جایگاهی دارید.

    زمانی که رابطه‌ای مستحکم با هسته‌ی عمیق و درونی خودتان داشته باشید، قادر خواهید بود تا با نوسانات اجتناب ناپذیر در روابط اجتماعی راحت‌تر کنار بیایید و هماهنگ شوید.

    در ادامه با ۵ روش آشنا خواهیم شد که به ما یادآوری می‌کنند چگونه جذاب باشیم و احساس بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم.

    1. خیلی خودتان را جدی نگیرید

    شما نیازی ندارید که کامل و بدون نقص باشید تا عشق و روابطی پایدار در زندگیتان داشته باشید. در واقع این وجود نقص است که باعث راحتی افراد با یکدیگر می‌شود. این موضوع باعث ایجاد نوعی از صمیمت بین افراد می‌شود، احساسی که می‌توانید با طرف مقابل خودتان راحت و گشوده باشید زیرا او هم با شما اینطور بوده است.

    البته بسیار مهم است که با افراد سمی و افرادی که فاقد روحیه حمایتگرانه هستند وارد روابط باز و صمیمی نشوید. به طور کلی اغلب اوقات در حین گفتگو با افراد مختلف، موضوعاتی منفی مطرح می‌شود یا اینکه مواردی که به شخص شما اشاره دارد نشانه‌ی توهین به شخصیت شما نیست. بهتر است توجه کمتری نسبت به تحقیر و بی اعتنایی داشته باشید. اجازه دهید این چیزهای کوچک و کم اهمیت از شما عبور کنند.

    وقتی با انتقاد درست یا نادرست نسبت به خودتان مواجه می‌شوید، به جای جدی گرفتن بهتر است به خودتان بخندید یا از موقعیت فعلی یک جوک بسازید. در پایان به خاطر داشته باشید این دیگران نیستند که شما را تعریف می‌کنند، و به همین خاطر هم مهم نیست که چه چیزی راجع به شما می‌گویند.

    1. کار درست را انجام دهید

    اگر از عدم داشتن اعتماد به نفس کافی رنج می‌برید در نتیجه مدام در پی کسب تایید از دیگران هستید. شما به صورت پنهانی در جستجوی تحسین و احساسی که به آن تعلق دارید و انجام کار درست هستید.

    وقتی به این صورت عمل می‌کنید دیگر درباره تصویری بزرگتر فکر نمی‌کنید، زیرا شما بیش از هر چیز روی خودتان متمرکز شده‌اید. تلاش مدام و پیوسته برای کسب تایید از دیگران لزوما باعث تایید نمی‌شود، در حقیقت این حس عدم امنیت و عدم اعتماد به نفس باعث دور شدن افراد از شما می‌شود. در عوض کار درست را برای خودتان، برای دیگران و برای جامعه در نگاه وسیع‌تر انجام دهید.

    نسبت به افراد دیگر در زندگی‌تان سخاوتمند باشید و حتی نسبت به کسانی که مورد سخاوت کمتری قرار گرفته‌اند: گوش کنید، حمایت کنید، و به آن‌ها توجه کامل و در لحظه‌ی خود را ببخشید. سپس ببینید که همین موضوع باعث اعتبار و تایید شما می‌شود.

    1. برای خودتان زندگی کنید

    افرادی که هدف و معنایی در زندگی‌شان دارند متقاعد کننده هستند زیرا آن‌ها باعث تحریک قدرت می‌شوند. تمرکز بر این موضوع که دیگران ممکن است چگونه در مورد شما قضاوت کنند تنها زمان ارزشمند شما را هدر می‌دهد. زمانی که از آن در عوض می‌توان در جهت چیزی که از زندگی می‌خواهید استفاده کنید.

    از خودتان سوال‌هایی از این قبیل بپرسید: چه چیزی برای من خوشبختی به ارمغان می‌آورد؟ من در زندگی خودم به چه چیزی می‌خواهم برسم؟ چه چیزی باعث ایجاد حال خوب و حس رضایت در من می‌شود؟ و سپس صدایی را که در سرتان هست و مدام در مورد انتخاب‌های شما حدس و گمان می‌زند رها کنید و زندگی برای خودتان را شروع کنید.

    این مسئولیت شماست که وقتی این صدای منتقد روشن می‌شود به آن «نه» بگویید. حواس خودتان را با تمرین ورزشی، کتاب خواندن، مشغول کار شدن، کمک به دیگران یا کارهای خلاقانه پرت کنید. هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا به محض اینکه صدای منتقد درونی خودتان را شنیدید خاموشش کنید.

    1. انتخاب کنید که شاد باشید

    اگر شما خوشحال باشید دیگران نیز آن را حس می‌کنند و در حضور شما احساس راحتی بیشتری خواهند کرد. افزایش اعتماد به نفس راهی برای انتخاب فعالانه‌ی خوشبختی و افزایش آگاهی نسبت به صدای منتقد درونی خودتان است. صدایی که در سر شما مدام مشغول قضاوت و اظهار نظر در مورد همه چیز است.

    سپردن خودتان به صدای منتقد درونی‌تان مانند پریدن از روی صخره‌ای مرتفع به سوی هیچ است. پس بهتر است به جای هیچ، دوباره و دوباره خوشبختی را انتخاب کنید.

    1. از خودتان مراقبت کنید

    افرادی که از خودشان مراقبت می‌کنند جذاب‌تر هستند زیرا چنین موضوعی باعث بروز پرستیژ و دیسیپلین در شخص می‌شود. اینکه در کنترل خودتان باشید به این معناست که دیگران در ارتباط با شما بار مسئولیت مراقبت از شما را احساس نمی‌کنند. برای این منظور داشتن تغذیه سالم و مقوی، ورزش منظم و توجه مستمر به سلامت روانی و احساسی خودتان باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد.

    جذابیت چیست ؟

    قبل از اینکه بدانیم چگونه باید جذاب و و دوست داشتنی باشیم اول باید بدانیم جذابیت چیست؟
    جذابیت به معنی دوست داشته شدن شما در ارتباط با دیگران و شاد شدن دیگران در ارتباط با شماست و می توان گفت جذابیت یک نوع قابلیت و توانایی است که شما برای ایجاد رابطه‌ی دوستانه‌تر برخوردارید و باعث می‫شوید دیگران در حضور شما احساس خوشایندی داشته باشند و هر چه جذابیت شما بیشتر باشد، قدرت اثرگذاریتان بیشتر خواهد بود.

    انواع سطوح جذابیت

    جذابیت دو سطح دارد سطح اول مربوط به خصوصیات ظاهری فرد است و سطح دوم که عمیق تر می باشد مربوط به ویژگیهای شخصیتی است که در ادامه هر کدام از این دو سطح مورد بررسی قرار می دهیم:
    خصوصیات ظاهری خوب و زیبا مانند تناسب اندام، بهداشت فردی، لباس مناسب، موی آراسته ، استفاده از ادکلن و … می‫تواند در افزایش جذابیت شما تاثیر گذار باشد که این سطح می تواند آنی‌تر و  چشم گیر تر نسبت به سطح دوم جذابیت باشد به این معنی که افراد زیادی دوست دارند با آن فرد ارتباط برقرار کنند اما تداوم این ارتباط بستگی به خصوصیات دیگری دارد که از خصوصیات ظاهری مهم ترند.
    سطح دوم جذابیت به رفتارها، طرز تفکر و درون شما برمی‌گردد، شما برای اینکه جذاب‌تر شوید باید روی هر دو سطح کارکنید، از طرفی سطح دوم جذابیت، تأثیر ماندگارتر و عمیق‌تری دارد و بنابراین اگر می خواهید جذابیت شما برای دیگران تداوم و ماندگاری داشته باشد می بایست روی ویژگیهای شخصیتی خودتان بیشتر کار کنید و آدم به اصطلاح کسل کننده‫ای نباشید که در ادامه توضیح خواهیم داد، از طرفی اگر می‌خواهید خیلی زود دیگران را مجذوب خود کنید، باید بر روی زیبایی ظاهری‌تان نیز کارکنید.

    آدمهایی که جذاب نیستند؟

    حتما تا به حال با آدمهای کسل کننده اطرافتان معاشرت داشته اید، خیلی ها خودشان هم نمی دانند که آدمهای کسل کننده ای هستند و فکر می کنند دیگران اینگونه هستند!! اما چطور بدانیم که کسل کننده هستیم یا جذاب ؟؟!! آدمهای کسل کننده معمولا برخی از ویژگیهای زیر را دارند :
    معمولا غر می زنند، ایراد می‫گیرند یا انتقاد می‫کنند، این افراد سطح انرژی بالایی ندارند و عموما حوصله انجام کارهایشان را ندارند یا در جمع کم حرف می‫زنند و زیاد اهل شوخی با دیگران نیستند، این افراد اغلب اعتماد به نفس پایینی دارند و از اظهار نظر خود‫داری می کنند و یا بالعکس خیلی مسائل را جدی می گیرند و انعطاف پذیر نیستند… و به طور کلی می توان گفت از مهارتهای ارتباطی ضعیفی برخوردارند..

    اما چه کار کنیم جذاب و دوست داشتنی باشیم؟
    خب حالا رسیدیم به بحث اصلی اینکه چه کار کنیم جذاب و دوست داشتنی باشیم؟

    اهمیت ظاهر در جذابیت

    در بحث قبلی به اختصار سطوح جذابیت توضیح داده شد، گفتیم که سطح اول مربوط به خصوصیات ظاهری فرد است این خصوصیات شامل بهداشت فردی (پوشش و لباس مناسب آن موقعیت، بهداشت دهان و دندان، پوست، مو و …) که فکر می کنم همه شما در مورد خصوصیات ظاهری از سطح قابل قبولی برخوردارید.

    مهارتهای ارتباطی و ویژگی های مهم در جذابیت

    اما مهم تر از آن، سطح دوم جذابیت است یعنی همان خصوصیات رفتاری و مهارتهای ارتباطی که در این بخش می‫خواهیم در مورد این خصوصیات و مهارتها صحبت کنیم.

    شروع صحبت با لبخند

    اولین مورد اینکه در شروع صحبت لبخند بزنیم، لبخند زدن یکی از مهارتهای ارتباطی بسیار مهم است که اکثر اوقات فراموش می‫کنیم اما اغلب در ارتباط با هر کسی و در هر شرایطی لبخند زدن توصیه می‫شود.

    استفاده از سبکهای شوخ طبعی

    دومین مهارت استفاده از طنز و سبکهای شوخ طبعی مثبت است که می تواند روحیه ما و دوستانمان را در شروع یا برای تداوم ارتباط بالا ببرد. استفاده از سبکهای شوخ طبعی مثبت واقعا مهارت و خلاقیت بالایی نیاز دارد، اما با تمرین و اطلاع ازویژگیهای شخصیتیطرف مقابل و جمع دوستان می تواند بسیار مفید و مثمر ثمر واقع گردد.
    این افراد از شوخی برای بهبود و تسهیل روابطشان استفاده می‫کنند. آنها با شوخی و حرف‫های خنده دار مناسب موقعیت، جذاب به نظر می‫رسند و این مدل شوخی کردن باعث ارتقای سطح سلامت روانی آنها و اطرافیانشان می‫شود. در موقعیت‫های استرس‫زا سعی در آرام و سرگرم کردن اطرافیانشان دارند و به طور کلی به دیگران اهمیت می دهند. این افراد به طور کلی دیدگاه شوخ طبعانه‫ای نسبت به زندگی دارد و این بیشتر برای فرد جنبه‫ی درونی دارد، تا حتی اگر تنهاست و در موقعیت خوبی قرار ندارد بتواند با استفاده از این دیدگاه شوخ طبعانه اضطراب و تنش های خود را کاهش دهد.
    آنها به تنهایی می توانند به مسائل بخندند و با تنش های خودشان مبارزه کنند. آنها نسبت به اطرافیان خود نوع دوست، همراه، قابل اعتماد، رک‫گو، متواضع و دل رحم هستند. آنها دوست دارند به دیگران کمک کنند و از کمک آنها بهره‫مند شوند و از میزان سازش یافتگی بالایی با دیگران برخوردار هستند. این افراد دارای ثبات عاطفی هستند، به احتمال کمتری اضطراب، افسردگی و خشم را تجربه خواهند کرد و با تنش های زندگی سازش پذیری خوبی دارند.

    تعریف و حسن جویی

    مهارت بعدی تعریف و حسن جویی از دیگران است، مواظب باشید حسن جویی را با چاپلوسی اشتباه نگیرید، در حسن جویی یک ویژگی واقعی و مثبت از طرف مقابل گفته می شود و دلیل آن هم بیان می شود مثلا اگر بگوییم شما مهربان هستید باید مثالی هم بزنیم که این ویژگی را در برخورد با چه کسی فهمیدیم؟!! اما فردی که چاپلوسی می کند فقط تعریف و تمجید می کند و هیچ دلیلی هم ممکن است برای ادعای خود نداشته باشد!!

    فن بیان و صدای رسا

    مهارت بعدی خوب صحبت کردن و فن بیان است که شامل صدای رسا، سرعت کلام و لحن دوستانه است و ما می توانیم با انجام تمرینهای مربوط به فن بیان، قدرت و تاثیر کلام خود را تقویت کنیم

    تمرینهای فن بیان

    به عنوان مثال یکی از تکنیکها برای بالا بردن صدا استفاده از تکنیک خودکار است به این صورت که خودکار را بین دندانهای جلو قرار می دهیم و سعی می کنیم صحبت کنیم و یک شوخی دوستانه و یا لطیفه ای را تعریف کنیم بدون اینکه خودکار از دهان ما بیفتد می بایست این تمرین را به مدت حداقل ۵ دقیقه هر روز به مدت یک هفته انجام دهیم بعد از یک هفته نتایج فوق العاده ای می توانید از این تمرین بدست آورید چرا که این تمرین ماهیچه های فک شما را تقویت می کند که باعث می شود صدای شما رساتر و حجیم تر گردد.
    با انجام تمرینهای فوق شما می توانید تا ۸۰ درصد جذاب تر و دوست داشتنی‫تر شوید هر چند مهارتهای ارتباطی خیلی وسیع تر از مطالب گفته شده در این مقاله می باشد اما نگران نباشید من به شما دوست عزیز این مژده را می دهم که به زودی یک کتاب الکترونیکی در این زمینه تدوین می کنم و به صورت رایگان در سایت قرار می دهم…
    امیدوارم این مطالب مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار بگیرد، برای شما بهترین ها را آرزو می کنم .

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا