چگونه به روابط عاطفی ثبات ببخشیم؟؟

 چگونه به روابط عاطفی ثبات ببخشیم؟؟
  • روابط عاطفی

     

     چگونه به روابط عاطفی ثبات ببخشیم؟؟

    اولین و مهم ترین موضوع این است که بدانیم ما خوشبخت نمی شویم بلکه خوشبختی را به وجود می آوریم.

     

    نکات مهم و اثر گذار در روابط عاطفی و حفظ ثبات آن

    ـ در رابطه ی عاطفی خود ، انتظارات واقع گرایانه نسب به رابطه و عشق داشته باشید.

    قطعا قرار نیست شما ، هر روز و تا آخر عمرتان شیفته ی فرد مقابلتان باشید.برای مثال باید بدانید تمامی زوجین ، حتی خوش برخورد ترین و کامل ترین آن ها باز هم با هم اختلاف و مشکلاتی دارند.زیرا دو انسان کاملا متفاوت و از دو خانواده با دو سبک فرزند پروری مختلف در کنار هم قرار گرفته اند.

    هنگامی که شما با توقعات عجیب و غیر واقعی وارد یک رابطه ی عاطفی می شوید بعد از مدتی که احساسات شما فروکش می کند مدام احساس می کنید ، شریک عاطفیتان دیگر علاقه ای به شما ندارد و یا مثل روزهای اول شیفته ی شما نیست و ممکن است احساس کنید این رابطه دچار مشکل شده است و هرچه زودتر باید به آن خاتمه دهید. درست در همین لحظات است که شما باید این احساسات را تاب بیاورید ، زیرا این دسته از احساسات کاملا ناپایدار هستند و در اکثر موارد مدتی بعد تغییر می کنند. در رابطه با عشق هر اتفاقی ممکن است در جریان باشد برای مثال شور و علاقه ی فراوان و یا یک روز بی میل و کم اشتیاق بودن.

     

    در رابطه بالاترین الویت عشق نیست ، بلکه حفظ احترام متقابل است.

    در رابطه عاطفی ، مهم ترین فاکتور ، نه جذابیت جنسی است و نه ظاهر و نه اهداف مشترک و نه حتی مذهب یا خود عشق ، بلکه احترام متقابل است.دوره هایی  وجود دارد که شما نسبت به شریک عاطفیتان احساس نخواهید داشت اما موضوع احترام به طور دائم و مستمر باید رعایت شود زیرا اگر احترام بین شما از بین برود دیگر به هیچ عنوان بهبود نخواهد یافت.

     

    در مورد هر مسئله  ای صادقانه و شفاف صحبت کنید، حتی مسائل ناراحت کننده!

    اگر شما بتوانید راهی را پیدا کنید که در مورد هر آن چیزی که موضوع صحبتتان است راحت حرف بزنید ، آن زمان است که شما انسان پخته و بالغی شده اید.اگر مشکلی در رابطه شما را آزار می دهد باید بتوانید در موردش صحبت کنید ، بیان کردن آن موضوع ، اعتماد ایجاد می کند و اعتماد نیز صمیمیت به وجود می آورد ، ممکن است بعضی مسائل ناراحت کننده باشند و به شریک عاطفیتان لطمه وارد نماید اما مگر اینطور نیست که وقتی ورزش می کنیم ماهیچه های بدن دچار درد می شوند اما رفته رفته همین درد باعث قوی تر شدن ماهیچه ها می گردد پس برای آنکه رابطه را قوی نماییم گاهی لازم است رنج ها و ناملایمات را نیز بپذیریم.

     

     

    رابطه ی سالم ، یعنی دو آدم سالم و شاد.

    یادتان باشد شما خودتان باید برای خوشحالیتان تلاش کنید و این وظیفه ی شریک عاطفیتان نیست.منظور از جمله ی قبل نداشتن چنین انتظار و توقعی از پارتنر می باشد و نه آنکه نمی توانید به هیچ عنوان یکدیگر را خوشحال نمایید.به عنوان یک فرد مستقل ، بدانید چه چیزهایی باعث شادی شما می شود و کم کم همان ها را به رابطه ی خود بیاورید.

    فداکاری در رابطه به صورت درست و اصولی بسیار خوب و خوشایند است اما نه به این عنوان که خوشحالی یک رابطه تماما وابسته به یک نفر باشد.یادتان نرود ، رابطه ای که بر اساس فداکاری بنا شده باشد دوام چندانی ندارد و در نهایت به هر دو طرف رابطه صدمه می زند.

     

    به یکدیگر فضا بدهید و به خلوت هم احترام بگذارید.

    داشتن در آمد مستقل ، کارت بانکی جدا ، دوستان و سرگرمی های مجزا و حتی گاهی سفر رفتن های مجردی را در زندگی مشترک فراموش نکنید.اکثر اوقات نقاط مشترک را حفظ نمایید اما یادتان باشد که اصلا قرار نیست کاملا شبیه به یکدیگر باشید.
    بعضی از افراد به اشتباه تصور می کنند که اگر به شریک عاطفی خود آزادی و اجازه ی تنها بودن بدهند باعث می شود که فرد از آن ها دورتر شود و این به آن معناست که فرد نسبت به ارزش و دوست داشتنی بودن خود دچار شک و تردید است.هنگامی که شما به شریک زندگی خود اجازه ی تنها سفر رفتن نمی دهید ، یعنی شما برای توانایی ایشان برای مدیریت خودش احترام قائل نیستید و اینگونه اصل دوم یک رابطه ی خوب را زیر پا گذاشته اید.

     

    در بخشیدن یکدیگر ، باهم رقابت کنید.

    افرادی که روابط موفق و طولانی مدت دارند ، مشکلاتی دارند که هرگز به طور کامل رفع نشده است.افراد باهوش در رابطه متوجه شده اند تلاش برای حل بعضی از تضادها مشکلات بیشتری را به همراه دارند.کلید این مسئله این است که شما سعی نکنید طرف مقابلتان را تغییر دهید بلکه باید تفاوت ها را بپذیرید و آن ها را تا جایی که لازم است تاب بیاورید.پس خووب است بدانیم شریک عاطفی مناسب فردی نیست که هرگز با او مشکلی نداشته باشیم بلکه شخصی است که مشکلاتی را که با او داریم بتوانیم حل و فصل نماییم.

     

    برای رابطه ی خود قانون تعیین کنید.

    هرفردی یک تصویر ایده آل از رابطه ی خود در ذهنش دارد.واقیت این است که یک رابطه نمی تواند کامل و یا بی نقص باشد زیرا از قرار گرفتن دو انسان ناقص و پر از ایراد شکل گرفته است.همین مسئله نشان دهنده ی تفاوت و طرز نگاه متفاوت شما می باشد اما اگر واقع بین باشید مسائل به راحتی قابل حل می شوند.برای مثال مردی که وسواس دارد در کنار زنی قرار می گیرد که تمیزی آنقدر ها نیز برایش مهم نیست ، اینجا بهتر است مرد خود مسئولیت نظافت و یا چیدمان وسایل منزل را برعهده گیرد ، یعنی شما متوجه شوید که هر کدامتان در انجام چه کاری مهارت دارید و از انجام چه کاری لذت می برید و برعکس آن ، از انجام چه کارهایی ناتوانید و برای همین رفتارها یک قانون مخصوص به خودتان طراحی کنید.

    پس به نیازها و مهارت های یکدیگر آگاه و مسئولیت پذیر باشید تا در کنار هم رشد کنید و نه دور از هم….

     

    و در آخر اینکه ، سوار امواج زندگی شوید!

    رابطه مثل موج های یک اقیانوس است و باید سوار شدن به این موج هارا به خوبی فرا گیریم.بعضی از این امواج ساعت ها و بعضی روزها و ماه ها ممکن است به طول انجامد.تعداد اندکی از این موج ها به کیفیت رابطه ارتباط دارند ، برای مثال از دست دادن شغل ، ورشکست شدن ، مهاجرت کردن و …..

    وظیفه ی شما به عنوان یک پارتنر متعهد این است که سوار این موج ها شوید و بدانید هیچ موجی تا ابد باقی نمی ماند.

    حال برای توضیحات بیشتر و متنوع تر درباره ی یک رابطه ی عاطفی خوب ، می توانید با یک مشاور و روانشناس رابطه صحبت کنید و در رابطه با مسائل شخصی و کاملا مربوط به خود و رابطه تان مشاوره بگیرید.

    مشاوره رابطه عاطفی تلفنی و مشاوره رابطه عاطفی حضوری خدماتی دیگر از مجموعه روانشناسی شیک اندیش

    روان روشن و آسوده ی شما ، آرزوی قلبی ما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا