آزمایش های قبل از ازدواج

آزمايش هاي قبل از ازدواج
  • آزمایش های قبل از ازدواج

    ازدواج یکی از مهمترین تصمیماتی است که در زندگی انسان می‌تواند بگیرد. این تصمیم می‌تواند بر تمامی عواقب زندگی شخص تأثیر بگذارد. به همین دلیل، قبل از گام بعدی در زندگی، یعنی ازدواج، باید مطمئن شویم که همه امور به درستی پیش رفته و هیچ مشکلی وجود ندارد. به همین منظور، آزمایش‌های قبل از ازدواج انجام می‌شود.

    در ادامه به بررسی برخی از آزمایش‌های قبل از ازدواج پرداخته خواهد شد.

    ۱- آزمایش خون

    آزمایش خون یکی از اولین آزمایش‌هایی است که برای ازدواج انجام می‌شود. این آزمایش به منظور بررسی وجود بیماری‌هایی مانند آی‌ای‌دیز، هپاتیت و سیفیلیس انجام می‌شود. برای این آزمایش، نمونه خون از دو نفر آینده نامزد گرفته می‌شود و به یک آزمایشگاه فرستاده می‌شود. در صورتی که نتیجه آزمایش مثبت بود، باید اقدامات لازم انجام شود تا بیماری درمان شود یا ازدواج انجام نشود.

    ۲- آزمایش ژنتیکی

    آزمایش ژنتیکی یکی دیگر از آزمایش‌هایی است که برای ازدواج انجام می‌شود. این آزمایش به منظور بررسی وجود بیماری‌های ژنتیکی مانند بیماری‌های خونی مانند کم کاری تیروئید و سندرم داون انجام می‌شود. در صورتی که نتیجه آزمایش مثبت باشد، باید اقدامات لازم انجام شود تا بیماری درمان شود یا ازدواج انجام نشود.

    ۳- آزمایش روانی

    آزمایش روانی یکی دیگر از آزمایش‌هایی است که برای ازدواج انجام می‌شود. این آزمایش به منظور بررسی توانایی هر دو نفر برای ازدواج، مشکلات روانی و همچنین روابط خانوادگی انجام می‌شود. در این آزمایش، تعدادی سوال از دو نفر آینده نامزد پرسیده می‌شود تا برای مشاوره آن‌ها قرار داده شود. این آزمایش به عنوان یک ابزار مفید برای کمک به جفت‌های آینده در رسیدن به یک رابطه سالم و موفق بسیار مفید است.

    در نهایت، آزمایش‌های قبل از ازدواج به شما کمک می‌کنند تا بهترین تصمیمی را برای آینده خود بگیرید. این آزمایش‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهترین راه برای رسیدن به رابطه سالم، موفق و پایدار را شناسایی کنید. به همین دلیل، قبل از ازدواج، توصیه می‌شود که این آزمایش‌ها را انجام دهید.

    اکثر آزمایش های قبل از ازدواج که ضروری است و دفاتر عقد و ازدواج، آن را مطالبه می‌کنند آزمایشات خاصی است که بعضاً سرنوشت انسانهایی را رقم می‌زنند و به همین جهت، مورد استفادۀ مؤثری قرار می‌گیرند.

    دختر و پسر جوان برای این که از هر نظر مطمئن باشند، باید اقدام به آزمایشاتی کنند تا حتماً مشخص شود که بیماریهای ژنتیکی یا هم‌خونی و یا اختلالات هورمونی ندارند.

    انجام آزمایشات ناقل یا غیرناقل که این روزها شدیداً توصیه می‌شوند، بسیار لازم و حیاتی است. زیرا مشخص می‌شود که خود زوج و یا فرزندان مشترک آنها آمادگی برای ابتلای به بیماری تالاسمی یا سایر بیماریهای خونی و ژنتیکی دارند یا خیر. چون ا گر خدای نکرده فرزندی ناقص به دنیا بیاید، روی زندگی زناشویی طرفین آثار بسیار سوئی دارد.

    وقتی شما آزمایشهای قبل از ازدواج را انجام دهید، مطمئن خواهید بود که شرح حال کامل ژنتیکی و پرسش و پاسخ‌های لازم را به عمل آورده‌اید. احیاناً اگر آزمایشات دیگری نیز لازم شود، روشن گردیده و بنابراین آزمایشهای جدید را مجدداً به شما توصیه می‌کنند. بدین ترتیب از هر بیماری یا تهدیدی، مخصوصاً از ازدواج فامیلی که این سالها ثابت شده معمولاً بسیار خطرآفرین هستند جلوگیری خواهد شد.

    اگر زوجی دارای فامیل یا اجداد مشترک باشند باید بدانند که در معرض ناهنجاریهای وراثتی و یا اختلالات کروموزومی قرار دارند. امروزه علاوه بر کسانی که فامیل هستند، همه افردی که فامیل نیستند و ازدواج آنها تصادفی است باید در انجام آزمایشات ژنتیکی اصرار ورزند. زیرا متخصصان اعتقاد دارند که در هر ۳ تا ۴ درصد ازدواجها احتمال به دنیا آمدن بچه‌های معلول و ناقص وجود دارد.

    این نقیصه‌ها ممکن است جسمی و به اصطلاح فیزیولوژیک، عینی و یا ذهنی باشند. امروزه دانش پزشکی، ثابت کرده است که افراد از نظر فامیلی هرچه نسبت به یکدیگر نزدیکتر باشند، احتمال معلولیت یا ناقص الخلقه بودن بچه‌هایشان زیادتر است، به طوری که احتمال خطر تا ۳۵% خواهد رسید.

    به نوعروسانی که ازدواج فامیلی کرده‌اند اکیداً توصیه می‌شود، در صورتی که به هر علت، قبل از ازدواج موفق به آزمایشات لازم نشده‌اید، بدون این که بی‌جهت نگران باشید از نظر رعایت احتیاط، پیش از حاملگی و یا بعد از حاملگی حتماً معاینات لازم را به عمل آورید. اگر پس از «سونوگرافی»، خدای نکرده معلوم شد که فرزند شما ناقص خواهد بود، با مراجعه به دادگاه و درخواست صدور حکم سقط جنین، بچه را سقط کنید تا از تولد فرزندی ناقص که نه تنها از زندگی خود لذت نمی‌برد و موجب عذاب روحی دائم و مشکلات وجدانی و عاطفی برای شما خواهد بود، جلوگیری گردیده و خودِ فرزند نیز نجات یابد!

    البته ضروری است که در پایان این بحث یک بار دیگر تکرار کنم، چون درصد ناقص بودن کودکان حاصل از ازدواجهای غیرفامیلی بسیار اندک است، پس نباید موجب نگرانی شما شود. ولی انجام چنین آزمایشاتی که نباید از آن بترسید و ضمناً چندان وقتی هم نمی‌گیرند موجب می‌شود تا دوران بارداری از آرامشی مطلوب برخوردار باشید.

    انجام دقیق و با حوصلۀ این گونه آزمایشات قبل از ازدواج، حتی به دخترعموها و پسرعموها، دختر خاله‌ها و پسرخاله‌ها و سایر فامیل، امکان ازدواج‌های بی‌دغدغه‌ای را می‌دهد؛ همان‌ها که به غلط «عقدشان» در آسمان‌ها بسته شده است!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا