چگونه وقتی همه چیز بد پیش می رود با شکست خوردن کنار بیاییم

چگونه با شکست خوردن کنار بیاییم
  • چگونه وقتی همه چیز بد پیش می رود با شکست خوردن کنار بیاییم

    وقتی همه چیز بد پیش می رود، زمانی که به نظر می‌رسد که هیچ چیز درست نمی‌شود و همه چیز به سمت بدترین حالتش حرکت می‌کند، بسیار دشوار است که با شکست خوردن کنار بیاییم. اما باید بدانیم که شکست یکی از قسمت‌های مهم زندگی است و همه با آن مواجه خواهند شد. در واقع، شکست‌ها می‌توانند برای ما یک فرصت برای یادگیری و رشد باشند.

    اولین قدم برای کنار آمدن با شکست، پذیرفتن آن است. باید به خود بگوییم که شکست را تجربه کردیم و این اتفاق از دستمان خارج شده است. به جای تلاش برای پنهان کردن شکست، باید به طور صادقانه با آن روبرو شویم. این کار به ما کمک می‌کند که به طور موثر‌تری با شکست مقابله کنیم.

    دومین قدم، تحلیل شکست است. باید به دنبال دلایل شکست بگردیم و سعی کنیم به دلایل آن پی ببریم. این کار به ما کمک می‌کند که از اشتباهات گذشته یاد بگیریم و در آینده بهتر عمل کنیم.

    سومین قدم، پذیرش تغییر است. باید به دنبال راه‌هایی برای بهبود وضعیت خود باشیم و آن‌ها را از طریق تغییراتی در زندگی و کارمان پیاده کنیم. این تغییرات ممکن است شامل تغییر استراتژی، افزایش دانش و مهارت‌ها، یا بهبود روابط با دیگران باشد.

    به عنوان جمع‌بندی، باید بدانیم که شکست یک قسمت از زندگی است و همه با آن مواجه خواهند شد. با پذیرفتن شکست، تحلیل آن، و پذیرش تغییر، می‌توانیم با شکست خوردن کنار بیاییم و در زندگی و کارمان موفقیت‌های بیشتری برای خود به دست آوریم.

    در این دوران عدم قطعیت فراگیر، بسیاری از مردم احساس می کنند همه چیز در حال خراب شدن است. کسب و کارها شکست می خورند، روابط درگیر فاصله اجتماعی هستند، تنهایی و انزوا شدیدتر از همیشه است. به همین دلیل ، ممکن است بخواهید بدانید چگونه با شکست و عدم قطعیت کنار بیایید.

    اگر در این دوران پر تلاطم احساس می کنید شکست خورده اید، باید بدانید که افراد زیادی حس شما را دارند. شما در هر زمینه ای که شکست خورده باشید با انجام برخی کارها به سرعت میتوانید بر شکست خود پیروز شده و انگیزه لازم برای ادامه حرکت تان را بازیابید.

    ممکن است از توصیه های پوچی چون « قوی بمانید » یا « مثبت فکر کنید » که در هر مقاله انگیزشی مطرح می شوند خسته شده باشید. این شعارها وقتی همه چیز بد پیش می رود چندان مفید نیستند . به همین دلیل چند راهکار عملی برای کنار آمدن با شکست در دوران کنونی را برایتان گرد هم آورده ایم. به امید آنکه این راهکارها برای گذر شما از این دوران سخت سودمند واقع شوند.

    چگونه با شکست خوردن کنار بیاییم : ۶ راهکار مفید برای استفاده در دوران شکست

    • بیش از حد نتیجه گیری نکنید

    ما غالبا وقتی شرایط خوب پیش نمی رود همه چیز را بیش از حد تعمیم داده و جنبه های منفی اتفاقات افتاده را به خودمان نسبت می دهیم. شکست خوردن در زمینه ای  – بخصوص در شرایط چالش انگیزی که اکنون در آن زندگی می کنیم – بدان معنا نیست که کل زندگی شما یک شکست است. گرفتار شدن در دام سرزنش خود به دلیل انتخابهای غلط یا نداشتن آینده نگری آسان است. ممکن است خود را برای کارهایی که انجام داده یا نداده اید و شما را به جایگاه فعلی تان رسانده اند مقصر بدانید. با این حال هیچ گاه برچسب فرد ناتوان یا بازنده را به خود نزنید. این کار تنها درد و رنج و افسردگی شما را بیشتر می کند. شرایط فعلی شما بازتاب خودِ شما نیست. شما باز هم میتوانید موفق شوید و تنها چیزی که لازم است روبه رو شدن با این سختی ها با پشتکار تمام و آموختن از اشتباهاتتان است.

    • فاجعه انگاری نکنید

    اگر احساس می کنید که کل جهانتان در حال فروپاشی است کاملا قابل درک است. گویی که هیچ گاه موفق نخواهید شد و هر آن چیزی که برایش سخت تلاش کرده اید از دست رفته است. وقتی اثرات دشواری هایی که سر راه زندگی مان قرار میگیرند را بزرگ نمایی می کنیم، قربانی تفکر فاجعه انگارانه می شویم. احساسات منفی شدید مانند ناکامی و افسردگی شما را کور می کنند. وقتی در برزخ  این تاریکی قرار می گیرید، همه چیز زشت تر از آنچه هست به نظر می رسد. به خودتان فرصت به دست آوردن دید واضح را بدهید و آنگاه خواهید دید که همه چیز آنگونه که شما تصور می کردید وحشتناک نیست. سپس متوجه می شوید که دنیا به آخر نرسیده و همچنان می توانید شرایط را اصلاح کرده و زندگی تان را ادامه دهید.

    • منتقد درونی خود را به چالش بکشید

    اگر بیش از حد فکر می کنید و عادت تخریبگر انتقاد از خود را دارید، کنار آمدن با شکست برایتان دشوارتر است. آیا بیش از حد به خودتان سخت می گیرید؟ آیا منتقد درونی شما حرفهای زشتی در مورد شما می زند؟ آیا به شما حتی دشنام می دهد؟ برای فردی خود – منتقد روبه رو شدن با سختی ها – هر چند کوچک – بسیار دشوار است. اگر شما چنین فردی هستید، همیشه خودتان را سرزنش می کنید. با آنکه پذیرفتن مسئولیت اشتباهها رویکردی سازنده است، احساس گناه داشتن و تفکر منفی نسبت به خود هیچ سودی برایتان در بر نخواهد داشت. پس اگر فردی خود – منتقد و بیش از حد متفکر هستید چگونه باید با شکست کنار بیایید؟

    نادیده گرفتن افکار خود – تخریبگر باعث سرکوب شما می شود. بنابراین وقتی منتقد درونی تان شروع به صحبت می کند، آن را نادیده نگیرید. در عوض او را به چالش بکشید. وقتی به شما اسامی ای چون « بازنده » یا « بی ارزش» را می دهد، جواب او را با جملاتی مثبت درباره خود بدهید. فرایند کار شبیه به جملات تاکیدی مثبت است اما میتوانید قدرت آن کلمات را با ارائه دلیلی خاص برای توانمند / موفق/ خوب بودن چند برابر کنید. برای مثال:

    • من توانمندم زیرا کسب و کار خودم را اداره میکنم
    • زندگی من موفقیت آمیز است زیرا خانواده ای شاد دارم
    • من فردی باهوش هستم پس باز هم موفق خواهم شد

    این نوع جملات روش موثرتری برای کنار آمدن با شکست و جلوگیری از خود – انتقادی میباشند تا جملات تاکیدی مثبت و  عمومی از جمله « من انسان خوبی هستم » یا « من موفق هستم ». همچنین به شما کمک می کنند منتقد درونی تان را به شکل سازنده به چالش بکشید تا آنکه تسلیم ذهنیت منفی و ویرانگر آن شوید.

    • لحظات شادی و موفقیت خود را مرور کنید

    افکار ما قدرت زیادی دارند، همین طور خاطراتمان. احتمالا این قدرت را زمانی که در حال مرور واقعه ای بد در زمان گذشته هستید، دیده اید. افکاری از این دست احساسات منفی قدرتمندی را بوجود می آورند که حقیقی اند با آنکه از زمان وقوع آنها مدت زیادی گذشته است.

    خبر خوب آنکه میتوانید از نیروی افکارتان به نفع خود نیز استفاده کنید. وقتی در حال دست و پنجه نرم کردن با شکست هستید، به خاطرات موفقیت هایتان نگاه کنید. عمیقا به درون لحظه موفقیت خود بروید.

    آن را به یک جلسه مراقبه تبدیل کنید. در جایی آرام بنشینید، چشمهایتان را ببندید، و هر تکه از آن خاطره را به یاد بیاورید. چه روزی بود؟ هوا چطور بود؟ با چه کسی بودید؟ چه لباسی پوشیده بودید؟ یادآوری این جزییات به شما کمک می کند آن لحظه را احساس کنید.

    خیلی زود، احساس قدرت و خوش بینی بیشتری پیدا می کنید. متوجه می شوید که هنوز موقعیت های موفقیت زیادی پیش روی خود دارید و شکستی که هم اکنون با آن دست به گریبان هستید پایان دنیا نیست.

    • سپاسگزاری را تمرین کنید

    درست مانند مرور خاطره ای مثبت، تمرکز کردن بر روی افراد یا رویدادهای مثبت زندگی تان روشی عالی برای کنار آمدن با شکست و بالا بردن روحیه خود است. حتی زمانی که به نظر می رسد همه چیز اشتباه پیش می رود، زندگی شما هم چنان جنبه امیدوارکننده ای دارد. هنوز هم چیزهایی برای سپاسگزاری وجود دارد اما شما آنها را نادیده گرفته اید.

    متاسفانه ما زمانی قدر نعمات زندگی را می دانیم که زندگی ما را مجبور به سپاسگزاری در زمان نبود آنها می کند. پس وقتی در زندگی با شکست رو به رو می شوید، با سپاسگزاری کردن دیدی واضح به دست می آورید.

    فردی که دوستش دارید را در آغوش بگیرید، با خانواده تان وقت بگذارنید، با کودکانتان بازی کنید. این تجارب به شما کمک می کنند متوجه شوید چه فرد خوش شانسی هستید. حس کردن گرمای ارتباط عاطفی و دریافت حمایت عزیزانتان به شما انگیزه لازم برای حرکت رو به جلو و قدرتی برای پس زدن موانع می دهد.

    و البته مهمترین چیزی که غالب انسانها آن را نادیده می گیرند، مانند سلامتی، درامد و حتی خود زندگی را فراموش نکنید. با آنکه شکست شما در زمان فعلی ممکن است فاجعه بار باشد، مطمئن باشید که افراد بسیاری در شرایط  بدتری نسبت به شما قرار دارند. پس لحظه ای برای درک گنجی که مدت طولانی آن را نادیده گرفته بودید وقت صرف کنید.

    • حرکت بعدی خود را برنامه ریزی کنید

    در نهایت در برهه ای باید خودتان را جمع و جور کنید و با شکست و عواقب آن رو به رو شوید. برای این کار به کمی زمان برای کنار آمدن با ناکامی و پیدا کردن قدرت درونی برای انجام هر کاری دارید

    اما بیش از اندازه روی شکست خود نمانید – اگر مرتبا خود را سرزنش و تخریب می کنید، فرصت حل مشکل را از دست می دهید. از راهکار بالا برای بهتر کردن روحیه خود استفاده کنید و به محض آنکه دیدی واضح و تفکری منطقی بدست آوردید، گام بعدی خود را برنامه ریزی کنید.

    تحقیق کنید، گزینه های خود را سبک سنگین کنید، و تغییراتی که نیاز به ایجادشان دارید را در نظر بگیرید. مهمتر از همه، تصمیمات و اشتباهات گذشته خود را که منجر به شکستتان شده اند  ارزیابی کرده و درسهایی که آموخته اید تا اشتباهاتتان را دوباره تکرار نکنید، با خود مرور کنید.

    اگر بتوانید شکستتان را تبدیل به معلم خود کنید، فرد عاقل تر و با پشتکارتری نسبت به قبل از شکست خواهید بود. این بدان معنا است که روبه رو شدن با شکست، ممکن است باعث موفقیت شما در زندگی شود . نکته آخر اینکه از شکست درس بگیرید به جای آنکه تنها شاهد ویران کردن زندگی خود و دلسوزی کردن باشید.

     

    برای کنار آمدن با شکست، این حقیقت ساده را به یاد داشته باشید

    در پایان، مهمترین نکته در زمان کنار آمدن با شکست آن است که « این نیز بگذرد » . پس تسلیم نشوید. موقعیتهای بسیار دیگری برای پیروزی وجود دارد. به درسهایی که این شکست در مورد زندگی به شما یاد داده فکر کنید. به تلاشتان ادامه دهید و مطمئن باشید که در آینده موفقیتهای زیاد دیگری را جشن خواهید گرفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا