چه کسی باید اول پیام بده ؟ مرد یا زن؟

  • چه کسی باید اول پیام بده ؟ مرد یا زن؟

    ارسال پیام در ارتباطات امروزی از اهمیت بسیاری برخوردار است و بین مردان و زنان همواره بحث مطرح شده که کدامیک باید اولین پیام را بفرستد. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته می‌شود.

    در گذشته، ارسال پیام توسط مردان بوده و زنان بیشتر به عنوان گیرنده پیام‌ها عمل می‌کردند. اما با پیشرفت فناوری و تکنولوژی و تغییر در فرهنگ‌ها، نقش زنان در ارسال پیام نیز تغییر کرده است. اکنون زنان هم می‌توانند اولین پیام را بفرستند و این موضوع به عنوان یک تجربه مثبت برای تعاملات اجتماعی و عاطفی به شمار می‌رود.

    هرچند در فرهنگ‌های مختلف، نقش زنان در ارسال پیام ممکن است متفاوت باشد، اما نباید این موضوع را به عنوان یک الگوی ثابت در نظر گرفت. باید به هر فرد به عنوان یک فرد مجزا و با شخصیت خودش نگاه کرد و به نیازها و تمایلات او توجه کرد.

    اگر به دنبال یک رابطه جدی هستید، بهتر است اولین پیام را بر اساس این نکته ارسال کنید که شما در طرف مقابل علاقه‌مندید و می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید. این موضوع باعث می‌شود که شما به عنوان فرد قابل اعتماد و جدی در نظر گرفته شوید.

    علاوه بر این، مهم است که همیشه در ارسال پیام‌ها احترام به طرف مقابل را رعایت کنید. این احترام می‌تواند شامل استفاده از عبارات مودبانه و دوستانه، عدم استفاده از اصطلاحات نامناسب و همچنین پاسخ به پیام‌های طرف مقابل با سرعت مناسب باشد.

    در نهایت، برای ارسال پیام به طرف مقابل، جنسیت نباید موضوع مهمی باشد. هر دو جنس می‌توانند بر اساس شخصیت و نیازهای خودشان، در ارسال پیام به طرف مقابل اقدام کنند. اما همواره باید به این نکته توجه کنید که ارتباطات اجتماعی و عاطفی بر پایه احترام، صداقت و صراحت بنا شده‌اند.

    کی باید اول زنگ بزنه؟ یا پیام بده ؟ این کار مرد قلمداد می شه ، نه؟

    معمولا اینطور فرض می شه اما واقعیت اینه که این موضوع خیلی روشن نیست، صریح ترین پاسخی که می تونم بدم اینه که: «بستگی داره.» برای جذابیت، یک قانون قطعی و سریع وجود نداره مخصوصا وقتی قرار هست تصمیم بگیرید که اول پیام بفرستید یا خیر.

    دو موضوع بستگی دارد؟ کی تا حالا همه تلاش ها رو انجام داده ؟ به عنوان مثال، اگر این مرد کل دیشب رو با شما و دوستان شما گذرانده و علاقه زیادی در زمانی نشان داده که شما او رو دیدید ،مشکلی نیست که شما اولین نفر باشید که پیام می فرسته. شما میتونین بعد از ملاقات به او بگید :

    “امیدوارم بقیه شب بدون من خوش گذشته باشه.”
    این پیام خوبی هست البته باید کوتاه باشه ،اگر او پیام بده معرکه است. اگر نه، گدایی محبت نکنید. تنها گوشی رو کنار بگذارید و ببینید آیا او به شما بازمی گرده یا نه. شما قدم اول را برداشته اید و حالا نوبت او هست.

    اگر شما آخرین مکالمه ها رو همیشه شروع کردید چطور ؟ اجازه بدید او حرکت بعدی رو انجام بده ، شما علاقه زیادی با نشان دادن تمایل خود به محبت دوباره به او ابراز کردید حالا نوبت او هست که قدمهای بعدی رو برداره.

    ایده کلیدی
    ما باید درک کنیم که همواره قواعدی برای جذابیت وجود داره و این قواعد به اندازه گفتن «مردان باید شما را دنبال کنه » یا دیگر جمالات کلیشه ای از این دست ، ساده نیستن. واقعیت اینه که هر دوی شما باید هر مرتبه تلاش کنید تا کمی به همدیگه نزدیک بشید . اگر بخام ساده تر بگم این طور میشه : هر دفعه که فضای بینتون رو مقداری کم می کنید و بعد دوباره فضای باز رو ایجاد می کنید تا این فضا نیاز به تلاش برای پر شدن داشته باشه .

    به عنوان مثال، شما با درخواست از او برای بیرون رفتن فاصله را مقدرای کم می کنید و دوباره فضا رو با اجازه دادن به او برای آمدن به سمت شما باز می گذارید.

    شما در یک “تعادل برای جذابیت” هستید که در اون هر دوی شما در زمان های مختلف کمی همدیگر رو دنبال می کنید و کمی فاصله می گیرید و حفظ این تعادل برای رابطه ضروری هست.

    روش های ارسال پیام
    اگر قصد دارید پیام اول رو بفرستید، چی میگید ؟

    توصیه من اینه که اون رو به صورت غیرجدی، خاص و کوتاه بیان کنید.

    یک روش عالی برای انجام این کار، ارجاع به یک کار خنده دار است که در آخرین ملاقات تجربه کردید. تصور کنید با هم به کتابفروشی رفتید و او به شکلی عجیب دنبال کتاب های جدید بوده . روز بعد، این جمله را برای او پیامک کنید:

    «دلم برای دیدنت موقع پیدا کردن کتاب تنگ شده »

    حالا وقتی او پیام شما رو باز می کنه، می خنده و البته در شوخی زیاده روی هم نکردید . این تنها یک متن کوتاه هست که به او اجازه می ده بدونه شما در طول روز هم به یادش هستید و نه چیز دیگر.

    این به مراتب قوی تر از متنی عمومی هست که همه میفرستن و اینطوریه :

    «دیروز چطور بود ؟ چه خبر؟ »

    این پیام نشانگر شخصیت شوخ طبعانه و دوست داشتنی شما نیست و هیچ شادی رو به کفتگو تزریق نمی کنید با شوخی شروع کنید و برای این تعامل یک لحن دلبرانه رو انتخاب کنید.

    شما می تونید این کار رو به هر طریقی انجام بدید . تصور کنید هر دوی شما در یک کلاس با هم شرکت میکنید و یک نظافت چی به نام آقای باقری بوده که صدای جالبی داشته و باعث خنده هر دوی شما شده بود. روز بعد می تونید این پیام رو بفرستید.

    ” هنوز وقتی به دیروز فک میکنم خندم میگیره . خیلی بامزه بود ”

    مجددا، این به صورت غیرمستقیم نشان می ده که شما به او فکر می کنید و هر دوی شما رو درونا به خنده وا می داره.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا