چطور به یک مرد خوب “نه” بگوییم ؟

چطور به یک مرد خوب "نه" بگوییم ؟
  • چطور به یک مرد خوب

    چطور به یک مرد خوب “نه” بگوییم ؟

    با گذشت زمان، مردان خوبی که هیچ‌وقت نمی‌خواهند باعث ناراحتی دیگران شوند، را نادرست تعریف کرده‌اند. برای اینکه یک زن بتواند به یک مرد خوب “نه” بگوید، باید از برخی روش‌های موثر استفاده کند.

    اول از همه، باید به مرد خوب چه چیزی برای شما مهم است بگویید. ممکن است او نمی‌داند که دلیل شما برای رد کردن پیشنهادش چیست و چه دلیلی دارید. به این ترتیب، می‌توانید به او توضیح دهید که چرا نمی‌توانید به پیشنهاد او اقدام کنید.

    در اینجا باید لطفاً باشید. باید به مرد خوب احترام بگذارید و تلاش کنید تا او را آزرده نکنید. بگویید که شما قدردانی می‌کنید که او به شما اعتماد کرده است، اما به دلایلی نمی‌توانید به پیشنهادش پاسخ بدهید.

    بهتر است موضوع را بیان کنید و چرا این اتفاق نمی‌افتد. به او بگویید که شما این کار را برای خودتان نمی‌خواهید، یا شاید به دلیل یک مسئله شخصی نمی‌توانید به این پیشنهاد رسیدگی کنید.

    به مرد خوب بگویید که شما همچنان یکی از دوستانش هستید ولی نمی‌توانید به پیشنهاد او رسیدگی کنید. در اینجا باید به او گفت که شما همچنان به او احترام می‌گذارید و اینکه شما نمی‌توانید با او همراه شوید، به هیچ‌وجه نشانه از این نیست که شما به او بی‌احترام هستید.

    به طور کلی، بهتر است که به مرد خوب با احترام برخورد کنید و به او بگویید که چرا نمی‌توانید به پیشنهادش پاسخ بدهید. باید به او توضیح دهید که شما به او احترام می‌گذارید و به هیچ‌وجه نمی‌خواهید به او آزردگی بیشتری برسانید.

    به تازگی با مرد محترمی  آشنا شده اید . مقبول و متشخص است و طی همین مدت کوتاه جز احترام و محبت از او چیزی ندیده اید . شیفته شماست و  جوری رفتار می کند که انگار ملکه اید .

    پیگیر است . ذوق زده است .  و حتی اگر اجازه اش بدهید همین فردا خانواده اش را برای خواستگاری میفرستد .

    اما در همین خلال متوجه می شوید که با آنکه مرد ” خوبی ” است ، مهربان است و کاملا مطابق میلتان رفتار می کند ، به درد شما نمی خورد .

    دیدگاه ، ارزش ها ، سبک زندگی و مدل فکری اش با شما زمین تا آسمان متفاوت است و در نتیجه کسی نیست که بخواهید عمری در کنارش زندگی کنید .

    خوب قاعدتا باید « نه » بگویید و همین اول کار ، تا وابستگی بیشتری  پیش نیامده ، رابطه را تمام کنید .

     اما حالا چه کسی می تواند به این مرد خوب و مهربان که مدام تماس می گیرد و از ذوق آشنایی با شما سر از پا نمی شناسد ، « نه » بگوید ؟؟؟

    در فرهنگ ما  « نه » گفتن مشکل است ،  اما در این موقعیت که حسابی به رودر بایستی افتاده اید ، مشکل تر هم شده است .

    بدبختی،  پای خانواده یا واسطه ای هم وسط نیست که با کمک آنها ماجرا را حل کنید  . در واقع خودتان هستید و خودتان .

     واکنشی که بعضی ها در این موقعیت انتخاب می کنند این است که  ناگهان غیب شوند و خودشان را نجات دهند از مصیبت توضیح دادن و

    خجالت کشیدن و معذب شدن .

    یعنی شاید تا روز  قبل هم رفتار عادی و همیشگی داشته باشند اما یک دفعه  به تلفن ها جواب نمی دهند . پیام ها را بی پاسخ می گذارند و حتی شماره او را بلاک می کنند و خلاص . خودشان را راحت می کنند.

    بعضی ها اگرچه یک دفعه غیب نمی شوند ، اما این روند را تدریجی و با شیب ملایم تری  انجام می دهند .

    رفتارشان سرد می شود . به تماس ها یکی ، در میان جواب می دهند، مکالمه را کوتاه می کنند و به عمد رفتاری می کنند تا طرف  دلسرد شود و دمش را بگذارد روی کولش و خودش تمام کند . که البته این کار هم فرق زیادی با غیب شدن ندارد و شاید بتوان گفت توهین آمیز تر است .

    غیب شدن ساده است . شیوه ای دم دستی است . بالغانه نیست و فرار از مسوولیت است .

    پیام آن این است : فرار می کنم ، چون راه دیگری بلد نیستم . یا آنقدر تو و احساست برای من بی اهمیت است که حتی حاضر  نیستم با یک پیام برایت دلیل انصرافم را توضیح دهم .

    ازدواج و رابطه عاطفی موضوعی نیست که رودربایستی و تعارف بردارد . اینکه خجالت بکشیم و خودمان را پنهان کنیم ، تنها باعث می شود وجه خودمان را خراب کنیم .

    ذهن او هم پر می شود از کلی سوال و ابهام که مگر من چه کردم، چه خطا یا اشتباهی از من سر زد که  بدون هیچ توضیحی گذاشت و رفت .

    گاهی طرف تا مدتها در انتظار می ماند و امیدی در دل نگه میدارد که دوباره رابطه از سر گرفته شود .

    اما در این جور وقت ها که « نه » گفتن برایمان مشکل است چه کار باید بکنیم؟

    واضح است که احساسات طرف مقابل نباید جریحه دار شود…خودمان را به جای او بگذاریم .. بدون دل شکستن و با کلمات  محترمانه و دوستانه می توان عذر خواهی کرد از ادامه رابطه .

    می شود حضوری به دیدنش رفت و حرف زد .

    و یا اگر چشم توی چشم شدن با او سخت است ، تلفنی صحبت کرد و یا برایش نوشت .

    یادمان باشد پیامک  کوتاه یکی ، دو جمله ای خداحافظی هم دست کمی از غیب شدن ناگهانی ندارد.

    در هر صورت لازم است توضیح بدهیم .

     خوب است که که از خوبی ها ، نکات قوت و مثبت  شخصیت او  تعریف کنیم .

    از لحظات خوبی که با او داشتیم تشکر کنیم و بعد با ذکر دلیل ( کلی و یا با جزییات ) ابراز تاسف کنیم که آینده ای با او ( از جنس رابطه بلند مدت یا ازدواج ) نمی بینید و ادامه این رابطه را به صلاح نمی دانید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا