چگونه به خواستگاری برویم؟

چگونه به خواستگاری برویم؟
  • چگونه به خواستگاری برویم؟

    شاید برای بسیاری از ما سخت باشد که خودمان را به خواستگاری ببریم، اما این یکی از مواردی است که باید با آن مواجه شویم. این مقاله به شما کمک می‌کند که به خواستگاری بروید و پیشنهاداتی را برای موفقیت در این مسیر ارائه می‌دهد.

    ۱. از تنظیم کننده‌ی ملاقات پرسش کنید
    اگر در یک محیط اجتماعی با یک شخصیت جذاب آشنا شده‌اید و قصد دارید به خواستگاری بروید، ابتدا باید از تنظیم کننده‌ی ملاقات پرسش کنید که آیا این شخص برای آن‌که شما به او خواستگاری کنید، آماده است یا نه. این می‌تواند یک دستورالعمل ساده برای شما باشد که کار خود را آسانتر کند.

    ۲. تمرین کنید
    اگر قصد دارید به خواستگاری بروید، تمرین کردن این کار می‌تواند به شما کمک کند تا با اطمینان بیشتری این کار را انجام دهید. برای تمرین، می‌توانید با دوستان خود نقش‌بازی کنید و خود را در موقعیت‌های مختلف تصور کنید. در این حالت، شما می‌توانید برای خودتان یک دستورالعمل و روش‌های مشخصی برای خواستگاری پیدا کنید.

    ۳. بگویید چه چیزی را دوست دارید
    در موقعیت خواستگاری، باید به شخصیت خود اعتماد کنید و بگویید چه چیزی را دوست دارید. این می‌تواند به شخص دیگر کمک کند که بداند که شما به دنبال چه چیزی هستید و چگونه می‌توانید با هم تعامل داشته باشید.

    ۴. اعتماد به نفس داشته باشید
    اعتماد به نفس یکی از عوامل موفقیت در خواستگاری است. شما باید به خودتان اعتماد کنید و به شخصیت خود پایبند باشید. همچنین باید به نفس خودتان اعتماد کنید که می‌توانید با این شخص به خوبی ارتباط برقرار کنید.

    ۵. به دنبال پاسخ‌ها نباشید
    هیجان و ترس در موقعیت‌های خواستگاری معمول است، اما شما نباید به دنبال پاسخ‌ها باشید. بهتر است که به خودتان اجازه دهید که احساسات خود را بروز دهید و بعد از آن منتظر پاسخ شخص دیگر باشید.

    ۶. به گفتگوی باز بپردازید
    در موقعیت خواستگاری، باید به گفتگو باز با شخص دیگر پرداخته شود. شما باید به شخص دیگر اجازه دهید که مطرح کند که او به چه چیزی علاقه‌مند است و چگونه می‌توانید با هم تعامل داشته باشید.

    ۷. احترام به خود و دیگران داشته باشید
    احترام به خود و دیگران در موقعیت خواستگاری بسیار مهم است. شما باید به شخص دیگر احترام بگذارید و از او بخواهید که به شما احترام بگذارد. همچنین باید به خودتان احترام بگذارید تا در این موقعیت با اعتماد به نفس به خوبی ارتباط برقرار کنید.

    ۸. برای پایداری کار، آماده باشید
    اگر هدف شما ارتباط دائمی با شخص دیگر است، باید به پایداری کار آماده باشید. باید به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید با این شخص به خوبی تعامل داشته باشید تا رابطه شما پایدار باشد.

    به اتمام می‌رسیم
    خواستگاری یکی از مسایلی است که برای بسیاری از ما سخت است، اما با رعایت این پیشنهادات می‌توانید به خواستگاری بروید و با اعتماد به نفس به خوبی با شخص دیگر ارتباط برقرار کنید. به نظر شما چه چیزهای دیگری برای موفقیت در خواستگاری وجود دارد؟ لطفاً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    رفتن به خواستگاری آدابی دارد. پس از این که با خانوادۀ عروس قرار گذاشتید که چه روز و ساعتی برای خواستگاری می روید، باید مقدمات رفتن به خواستگاری را فراهم کنید. سؤال اول درباره کسانی است که باید همراه داماد باشند. پدر، مادر، یک خواهر و یا برادر بزرگتر؛ و در صورتی که داماد پدر نداشته باشد، دایی یا عمو؛ و اگر مادر نداشته باشد، خواهر بزرگتر، عمه، خاله و یا مادربزرگ.

    رفتن به خواستگاری

    پس هنگام خواستگاری رفتن یکی از بزرگان فامیل کافی است، و ضرورت ندارد که لشگر سلم و تور را برای فرستادن به خواستگاری گسیل دارید تا چشم خانوادۀ عروس را در شروع کار بترسانید! بعضیها به قول خودشان زرنگی می‌کنند و بدون اطلاع قبلی به خواستگاری می‌روند! این کار، امروزه منسوخ شده و رسم پسندیده‌ای نیست، بلکه حمل بر بی نزاکتی می شود.

    لباس خواستگاری

    لباس خواستگاری چگونه باید باشد؟ هنگام رفتن به خواستگاری ، خواستگار باید لباسی متناسب با چنین مجلسی بپوشد. او نباید با کفش اسپرت، شلوار جین، پیراهن آستین کوتاه و لباسهای مشابه و نامأنوس در مجلس خواستگاری حضور یابد؛ ترجیحاً اگر کت و شلوار بپوشد بهتر است. سرووضع‌اش باید در حد مطلوب، مرتب و تمیز باشد. همین‌طور لباس کلیۀ کسانی که همراه داماد هستند، باید در خور مجلس خواستگاری باشد؛ یعنی نه ضرورت دارد که لباسهایی مثل لباس شب و یا لباس ضیافتهای رسمی بپوشند، و نه لباس‌های دم دستی و خیلی معمولی که در خانه می‌پوشند.

    شما دختر و یا پسر عزیز قبل از ازدواج علاوه بر داشتن عشق و علاقه به طرف مقابلتان خیلی از نکات دیگر را باید بدانید تا ازدواج موفقی داشته باشید. مطمئناً اگر این نکات را قبل از ازدواج بدانید امکان شکست در ازدواجتان کمتر خواهد بود.

     

    دسته گل خواستگاری

    دسته گل خواستگاری چگونه باید باشد؟ تهیۀ سبد یا دسته گلی زیبا و قشنگ که نه خیلی گران باشد و بزرگ، و بسیار معمولی، کوچک و محقر، همراه با جعبه‌ای شیرینی، و مخصوصاً اگر این گلها به رنگ قرمز، صورتی یا سفید باشند بهتر از گلهای زرد، آبی و رنگهای غیرمعمول است و موجبات حفظ حرمت و وقار بیشتر خواستگار را فراهم می‌سازد.

    پس از این که وارد منزل شدید و پذیرایی های مقدماتی به عمل آمد، یکی از اعضای بزرگ خانوادۀ شما که سرزبان بهتری دارد و به اصطلاح می‌تواند یخ این گونه مجالس را با شیرین‌سخنی آب کند، باید علت آمدن را – گرچه همه می‌دانند – به نحوی مطرح کند و در واقع با مذاکرۀ بیشتر، زیر زبان عروس خانم و خانواده‌اش را بکشد تا بفهمید که آیا موافق این وصلت هستند یا نه؟ و یا اگر قبلاً دختر و پسر، خودشان با هم توافق کرده‌اند، آیا پدر و مادر عروس هم با این وصلت راضی هستند یا خیر؟ اگر دختر قبلاً موافقت خودش را به اطلاع پدر و مادرش نرسانده باشد، ممکن است خانوادۀ عروس، بلافاصله جواب مثبت ندهند و جواب قطعی را به روزهای بعد موکول کنند که در این صورت نباید هیچ‌گونه پافشاری شود.

    نکتۀ حایز اهمیت این است که مخصوصاً در این گونه مجالس باید سعی شود از شوخیهای بیجا و گفتن لطیفه‌هایی که به عده‌ای برمی‌خورد و نزد ما بیشتر مفهوم «جوک» دارد، پرهیز شود! بخصوص باید از طرح بحث‌های سیاسی و احتمالاً مذهبی در چنین مجالسی خودداری کرد.

    گاهی عروس خانم به علت خجالتی بودن، ممکن است که اساساً به خواستگاری راضی نباشد، ولی به خاطر ترس یا احترام به والدینش در مجلس حضور پیدا کند. در این صورت، شاه‌داماد باید با دقت، مواظب این نکتۀ ظریف باشد و بدون جهت پافشاری نکند، بلکه اگر بر تحقق آرزویش و کسب تأیید عروس خانم اصرار دارد، به ملاقاتهای بعدی بیندیشد.

    در چنین مواردی اگر عروس خانم دلبستۀ دیگری باشد، از حرکات و سکناتش کاملاً مشهود خواهد بود؛ و در صورتی که تمایل به ازدواج با این خواستگار، یا حداقل معاشرت با او را داشته باشد، باز هم از رفتار و کردارش مشخص می‌شود؛ بنابراین جلسه اول خواستگاری، خیلی از مسائل را روشن می‌‌کند

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا