هدفگذاری برای کنکور

هدفگذاری برای کنکور
  •  (هدفگذاری برای کنکور)

    هدفگذاری برای کنکور به معنای تعیین هدف های دقیق و مشخص برای داوطلبانی است که قصد شرکت در آزمون کنکور دارند. این هدف ها با توجه به میزان آمادگی و توانایی هر فرد، برای رسیدن به نتایج مطلوب تعیین می شود. در واقع، هدفگذاری برای کنکور، فرآیندی است که به داوطلبان امکان می دهد تا با مدیریت بهتر زمان و انرژی خود، به بهترین شکل ممکن برای شرکت در آزمون کنکور آماده شوند. هدفگذاری برای کنکور باعث می شود که داوطلبان بهترین استراتژی های خود را برای موفقیت در آزمون شناسایی کنند و با افزایش اعتماد به نفس، بهترین نتیجه را در کنکور بگیرند.

    در این دوره از مشاوره کنکور به تشریح ۱۰ پله خواهیم پرداخت که در هر پله نکته ای را خدمت شما دانش آموز و اولیا گرامی عنوان می کنم که با تمرین و توجه با آن به نتایج و خواسته هایتان خواهید رسید. پس با ما همراه باشید تا هر چه سریع تر این روند را باکیفیت مطلوب مدنظرم به پایان برسانیم.

    روند اطلاع رسانی به گونه ای ست که هر هفته یک پله را با هم پیش خواهیم رفت و ۹۰% این نتایج به شما وابسته است که چقدر تمرین کرده باشید.

    هدفگذاری:

    اولین پله در این دوره از مشاوره کنکور، هدفگذاری است و شما درخواهید یافت که بر خلاف تصور والدین اینکه مشاوران فقط برنامه درسی می دهند، مشاوران بررسی های انجام نگرفته در مدارس را پی گیری می کنند و استعدادهای فرزندان شما را شکوفا می سازند.

    تا زمانی که دانش آموز از توانایی ها و استعدادهای خود مطلع نشده و اولیا او این موضوع را درک نکرده، پیش روی بیهوده و همچون آب در هاون کوبیدن می‌باشد. والدین باید این را در نظر بگیرند که اصل تفاوت های فردی در عالم حاکم است و همه باهوش، تنبل و متوسط نیستند.

    این را در نظر داشته باشید که درست است از دید همه والدین فرزندشان زیباترین، باهوش ترین، مودب ترین و … فرد روی زمین است. اما هیچگاه جایگاه تصمیم گیری منطقی براساس توانایی های فردی برابر با تصور اولیا نسبت به فرزندشان نیست.

    با خودمان صادق باشیم:

    تصمیم گیری به صورت منطقی و عقلانی بر اساس استعداد دانش آموز بسیار موثرتر از آن است که شما دانش آموز خود را با همسایه، دوست، اقوام و … مقایسه کنید. به جای این کار پشتیبان دانش آموزتان باشید نه اینکه با ترساندن و ایجاد استرس او را مجبور به مطالعه کنید.

    ❌❌ استرس و اضطراب برای دانش آموز کنکوری، سمی ترین سم موجود است.❌❌

    عده ای از والدین با برخوردهایی نامناسب با فرزندشان اینکه در صورت عدم قبولی در دانشگاه روزانه یا دولتی، امکان شرکت در دانشگاه آزاد را ندارد سعی می کنند که ایجاد انگیزه کنند و از این طریق باعث ایجاد یک جو خارجی برای مطالعه شوند.

    بالعکس اینکه اولیا با دادن اطمینان خاطر از این جهت که حتی با شرکت در دانشگاه علمی _ کاربردی هم مشکلی ندارد، باعث عدم شکوفایی استعداد و راحت طلبی وی می شوند.

    پس شما با توجه به نکاتی که خدمت شما عرض خواهم کرد، می توانید پشتیبان فرزندتان باشید و فرزند شما با انجام این تکنیک ها نتیجه مورد نیاز خود را کسب کند.

    هدفگذاری و برنامه ریزی:

    در ادامه انواع هدفگذاری را برای شما شرح خواهم داد. سعی کنید به جای سریع دست به کار شدن، در ابتدا به خوبی مطالب را بیاموزید و سپس با آرامش خاطر شروع به انجام هدفگذاری کنید. بهتر است با یک مشاور صحبت کنید و جزئیات این موضوع را از او بپرسید. مهمترین بخش در کنکور همین موضوع است که باید به اهمیت آن پی ببرید.

    انواع هدفگذاری کنکور:

    ۱- کوتاه مدت:

    این تیپ از هدفگذاری باید کاملا دست یافتنی و بر اساس توانایی های فردی دانش آموز باشد. هدف هایی که در امتحانات مدرسه و آزمون های آزمایشی کاملا دست یافتی هستند.

    مثلا اگر در یک آزمون تراز ۵۵۰۰ کسب شده، در آزمون بعد ۵۶۰۰ کسب شود. همین هدف های کوچک کوچک باعث می شود دانش آموز شیرینی موفقیت را بچشد و این عاملی ست تا همواره پیشروی خود را ثابت نگه دارد.

    ۲- میان مدت:

    مقایسه پیشرفت دانش آموز با آزمون های فصلی مدارس و جمع بندی آزمون های آزمایشی است که در بازه زمانی مشخص برگزار می شود. رشد این نوع هدفگذاری کمی بیشتر از هدف گذاری کوتاه مدت است و البته دست یافتنی.

    ۳- بلند مدت:

    تمام دو نوع هدفگذاری قبل مقدمه ای بود تا به مهمترین بخش برسیم؛ اینکه توقع دانش آموز و اولیای او چیست؟

    ملاک ارزیابی مشاور، والدین و دانش آموز باید سوابق تحصیلی، نتایج حاصل شده در هدفگذاری ها، آزمون های جمع بندی و تراز دانش آموز باشد نه احساسی.

    توصیه من بر اساس تجربه ای که دارم بر این است که به هیچ عنوان به رشته و دانشگاه فکر نکنید چون هر سال دفترچه انتخاب رشته کنکور پیش بینی ها را ساختار شکنی می کند. چراکه امکان دارد ظرفیت ها متفاوت باشند، دانشگاه ها نیاز به پذیرش دانشجو در یک سری رشته ها را نداشته نباشد و … لذا تنها موضوعی که می توان به آن توجه کرد رتبه ست.

    توصیه من به شما این است به جای این که دو هفته جوگیرانه درس بخوانید و رها کنید، یک سال تضمینی و با علاقه درس بخوانید. هدفگذاری کنکور را جدی بگیرید تا نتیجه مطلوب را در دست داشته باشید.

    رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود / رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

    خیلی از موارد هستند که شما اطلاع ندارید. کاملا عادی است چون این کار تخصص ما می باشد نه شما. وظیفه شما تحصیل و مطالعه است و وظیفه ما آگاهی دادن شما از این موارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید باقی جلسات را دنبال بفرمایید تا سوال های شما برطرف شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا