شما دارای ارزش هستید!

شما دارای ارزش هستید
  • شما دارای ارزش هستید!

    هر فرد در جامعه دارای ارزش و اهمیتی است، بدون توجه به جنسیت، نژاد، اعتقادات دینی و سیاسی، تحصیلات و شغل. هر کس ارزش ویژه‌ای دارد که باید به آن احترام گذاشته شود.

    ارزش انسان‌ها در ویژگی‌هایی که دارند، مانند خلاقیت، هوش، قدرت اراده، شجاعت، همدلی و احترام به دیگران، پنهان است. هر کس این ویژگی‌ها را به صورت فردی و منحصر به فرد دارد و هیچ کس نمی‌تواند آن را از وی گرفته و یا به کس دیگری انتقال دهد.

    از آنجایی که ارزش هر فرد در ویژگی‌های فردی و منحصر به فرد آن است، هرگونه تبعیض و تمیز بر اساس این موارد، ظلم و نادرست است. تبعیض بر اساس جنسیت، نژاد، اعتقادات دینی و سیاسی، تحصیلات و شغل، سبب ایجاد نارضایتی و عدم اعتماد در جامعه می‌شود.

    با این حال، برخی افراد ممکن است به دلایلی مانند بدبختی، بیکاری، بیماری و یا تحقیر شدن، با یک نوع احساس کم ارزشی مواجه شوند. در چنین شرایطی، جامعه مسئولیت دارد تا به این افراد کمک کند و حمایت از آن‌ها را به عهده بگیرد.

    در نهایت، باید به این نکته توجه داشت که هر فرد در جامعه دارای ارزش ویژه‌ای است و هیچ کس نمی‌تواند این ارزش را از وی گرفته و یا به کس دیگری انتقال دهد. بنابراین، همه باید با احترام به ارزش دیگران برخورد کنند و به آن‌ها کمک کنند تا به نقش خود در جامعه برسند.

    بنام خدا

    ضمن تشکر از شما بابت وقتی که برای بهبود خود صرف می‌نمایید، در این مقاله قصد داریم در مورد ارزش‌هایی که همه ما در زندگی شخصی و اجتماعی خود داریم با یکدیگر صحبت نماییم و به شناسایی ارزش‌های اصلی زندگی خود از میان انبوه ارزش‌های مطرح در زندگی بپردازیم. از شما دعوت می‌کنم با این مقاله، همراه باشید.

    شما دارای ارزش هستید.

    اگر بخواهیم یک تعریف بسیار ساده از ارزش ارائه نماییم، باید بگوییم ارزش همان چیزی است که همه ما در کارهای روزمره خود، به آن پایبند هستیم و از آن تخطی نمی‌کنیم. این ارزش‌ها در واقع انحراف ما از مسیر حرکت درست در زندگی را مانع می‌شوند. اما بسیار مهم است که ارزشهای خود را در ذهن داشته باشیم و هر از چندگاهی به مرور آنها بپردازیم. از اینرو در ادامه، فهرستی از ارزش‌ها، اعتقادات و ویژگی‌های شخصی برای سنجش شما قرار گرفته است. هر یک از مراحل این فرآیند به فهم شما از ارزش‌های مهم شخصی و اصول راهنمای شما در زندگی کمک می‌کند. انتخاب در این زمینه قطعاً دشوار است چرا که اکثر این ویژگی‌ها و ارزش‌ها حداقل تا حدی برای شما مهم هستند. علاوه بر این یکی دیگر از دلایل سخت‌بودن انتخاب، فکر‌کردن در مورد انتخاب اولویت‌ها است. لطفاً بر اساس احساسات واقعی خود و نه بر مبنای چیزی که فکر می‌کنید درست است و باید در زندگی شما وجود داشته باشد، انتخاب کنید.

    برای تعیین اولویت‌ها و درجه اهمیت هریک از این موارد ذکر شده، می‌توایند شرایطی را تصور کنید که مجبورید این ارزش‌ها، اعتقادات یا ویژگی‌های شخصیتی را ترک کنید یا عملی خلاف آنها انجام دهید؛ یا شرایطی را تصور کنید که احاطه این ارزش‌ها بر زندگی شما چه احساسی برای شما ایجاد می‌کند. در برخی موارد بهتر است دو مورد را همزمان با یکدیگر مقایسه کنید و درجه اهمیت و اولویت یکی بر دیگری را دریابید.

    فهرستی از ارزش‌ها، اعتقادات و ویژگی‌های شخصی

    موفقیت کنترل استقلال اعتماد‌پذیری
    دستیابی همکاری بهبود جامعه دین
    ماجراجویی شجاعت نوآوری احترام
    عطوفت ادب درستی مسئولیت‌پذیری
    خونگرمی خلاقیت خرد وارستگی
    وابستگی قابلیت اعتماد درگیری در امور رستگاری
    جاه طلبی منظم بودن تخیل خود کنترلی
    کمک به دیگران امنیت اقتصادی خوشی اعتماد به نفس
    اختیار موثر بودن فراغت مناعت طبع
    خودمختاری برابری منطق بی ریایی
    زیبایی هیجان عشق معنویت
    تعلق به گروه شهرت عشق‌ورزی پایداری
    روشن‌فکری شادی خانوادگی عشق بالغانه مقام و منزلت
    مراقبت امنیت خانوادگی امنیت ملی دانایی
    چالش بخشش طبیعت الگو بودن
    شادابی انتخاب آزاد فرمانبرداری ریسک‌پذیری
    تمیزی آزادی نظم و ترتیب کار تیمی
    زندگی راحت دوستی صلح مرتب بودن
    قهرمانی سرگرمی توسعه فردی لطافت
    دلسوزی اصالت خوشوقتی آرامش
    لیاقت شادی خوش‌رفتاری ثروت
    رقابت پذیری سلامتی قدرت پیروزی
    مشارکت با دیگران مفید بودن غرور موارد دیگر:
    انطباق صداقت عقلانیت
    قناعت امید تقدیر

    در جدول بالا با بسیار از ارزشهای مطرح در زندگی آشنا شدید. اما آیا همه ما، به همه این ارزشها بطور کامل و صد در صدی التزام داریم و پایبند هستیم. واقعیت این است که این ارزش‌ها، برای هر شخصی دارای اولویت‌هایی هستند که بسیار مهم است که بطور دقیق شناسایی شود. دلیل این موضوع هم این است که ممکن است همه ما در شرایطی قرار بگیریم که برخی از این ارزش‌ها را زیر پا بگذاریم. اگر اینگونه است آن ارزش، ارزش اصلی ما نیست و جزء ارزشهای فرعی و درجه دو مطرح می‌گردد. ارزشهای اصلی، آن ارزشهایی هستند که ما در سخت ترین تنگناها و فشارها هم به آن معتقد و پایبند خواهیم بود و حتی شاید حاضر باشیم جان خود را نیز برای آن فدا کنیم. در ادامه از میان ارزش‌های ارائه شده در جدول بالا، در چند مرحله به شناخت ارزشهای اصلی خود خواهیم پرداخت. برای تعیین ارزش‌های خود توصیه می‌کنم با مراحل زیر جلو بروید.

    1. در ابتدا مهمترین ارزش‌ها یا ۱۵ ارزش پر اهمیت از نظر خود را مشخص کنید.

    ۱۵ ارزش مهم من در زندگی

    ۱- ۴- ۷- ۱۰- ۱۳-
    ۲- ۵- ۸- ۱۱- ۱۴-
    ۳- ۶- ۹- ۱۲- ۱۵-
    1. سپس از بین این ارزش‌های مشخص شده، ۱۰ مورد با اهمیت‌تر را در لیست وارد نمایید و آن پنج مورد را که در رده ارزش‌های فرعی قرار می‌گیرند، حذف نمایید.

    ۱۰ ارزش مهم من در زندگی

    ۱- ۳- ۵- ۷- ۹-
    ۲- ۴- ۶- ۸- ۱۰-
    1. در مرحله بعد، از این لیست ۱۰ موردی، ۵ ارزش مهمتر و اصلی‌تر را مشخص کنید.

    ۵ ارزش مهم من در زندگی

    ۱- ۲- ۳- ۴- ۵-

    این ۵ ارزش، در واقع ارزش‌های اصلی زندگی شما هستند. به شما بابت داشتن این ارزش‌های بسیار زیبا و گرانمایه تبریک می‌گویم. در پایان برای اطمینان از اینکه این ۵ ارزش را به درستی انتخاب نموده‌اید، توصیه میکنم با کمی تامل، به سوال زیر پاسخ دهید:

    سوال مهم:

    لطفاً روی این ۵ ارزش کمی بیشتر تامل کنید و میزان وابستگی خود به آنها و تاثیری که آنها در زندگی شما داشته‌اند

    را بررسی کنید.

    به چه قیمتی حاضر هستید از این ارزش‌ها صرفنظر کنید؟ اگر به هیچ وجه از آنها صرفنظر نمی‌کنید همین ارزشها،

    ارزشهای اصلی شما هستند،اما اگر ممکن است درشرایط دشوار با قیمت پایینی، آنها را نادیده بگیرید توصیه می‌کنم،

    یکبار دیگر تمرین بالا را انجام دهید و مجددا به بررسی ارزشها بپردازید.

    در پایان از شما بابت وقتی که برای مطالعه این مقاله و شناخت ارزشهای خود صرف کردید، صمیمانه تشکر می‌نمایم و امیدوارم که همواره به ارزش‌های اصلی خود پایبند باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا