زمان مناسب ازدواج مجدد بعد از طلاق | چند وقت بعد از طلاق دوباره ازدواج کنیم؟

زمان مناسب ازدواج مجدد بعد از طلاق
  • زمان مناسب ازدواج مجدد بعد از طلاق

    زمان مناسب برای ازدواج مجدد پس از طلاق به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی، باید درنظر داشت که پس از طلاق، فرد به یک دوره انتقالی می‌رود که باید برای تغییر وضعیت خود و به دست آوردن روابط جدید، زمان کافی را صرف کند. این دوره می‌تواند به مدت چند ماه یا چند سال و حتی بیشتر ادامه داشته باشد.

    همچنین، باید در نظر داشت که ازدواج مجدد پس از طلاق باید از تصمیم گیری‌های شخصی براساس احساسات فردی خود صورت گیرد و باید به موقعیت فعلی، شرایط زندگی و هدف‌های آینده توجه شود. برای مثال، فردی که با فرزندان خود تنهاست، باید به مراقبت‌های اضافی نیاز داشته باشد، بنابراین بهتر است که زمان ازدواج مجدد را به مراقبت از فرزندان خود بپردازد و به مواقع آینده فکر کند.

    همچنین، باید در نظر داشت که اگر یک فرد می‌خواهد باز هم ازدواج کند، باید از تجربیات گذشته خود یاد بگیرد و به مواقعی که باعث شده‌اند تا زندگی زناشویی او به پایان برسد، توجه کند. برای مثال، فردی که برای ازدواج مجدد تلاش می‌کند، باید به مشکلات و مشکلاتی که در ازدواج قبلی باعث شده‌اند تا رابطه به پایان برسد، توجه کند و سعی کند که بهترین اقدامات را انجام دهد تا این مشکلات را در ازدواج مجدد خود رفع کند.

    در نهایت، باید گفت که زمان مناسب برای ازدواج مجدد پس از طلاق باید براساس شرایط و موقعیت شخصی هر فرد تعیین شود. این تصمیم باید با توجه به اهداف آینده، موقعیت مالی، تجربیات گذشته و موارد دیگری که ممکن است تاثیرگذار باشند، گرفته شود. به هرحال، باید به خود و به شرایط خود احترام گذاشته و با تغییرات و تحولات زندگی مواجه شده، به دنبال راه‌حل‌هایی برای بهبود زندگی خود باشیم.

    | چند وقت بعد از طلاق دوباره ازدواج کنیم؟

    زمان مناسب ازدواج مجدد بعد از طلاق ،موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و به این سوال که چند وقت بعد از طلاق دوباره ازدواج کنیم؟ پاسخ بدهیم.

    جدایی از همسر، یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر زوجی پیش بیاید، اما مشکل اینجاست که برخی طلاق را پایان زندگی خود می دانند و از انتخاب اشتباه شان به شدت افسرده می شوند و زندگی سختی را بعد از طلاق شان سپری می کنند.

    اما در واقع طلاق از همسر نیز مانند هر اتفاق تلخ دیگری می تواند به خوبی مدیریت شود. یکی از این مواردی که در سایه مدیریت مناسب زندگی پس از طلاق می تواند رخ بدهد، ازدواج مجدد می باشد.

    در واقع ازدواج مجدد اگر با شرایط مناسبی صورت بگیرد، می تواند نقطه عطفی در زندگی فرد بوده و مسیر زندگی او را تغییر دهد و او را به انتخاب و زندگی آینده اش امیدوار نماید.

    هر چند که افراد در انتخاب شان برای ازدواج دوم، از تجربه بسیار بیشتری برخوردار می باشند و احتمال کمی دارد که درگیر تصمیمات احساسی و یا هیجانی شوند، اما باز هم نیاز است تا در این خصوص نکاتی را بدانید تا بتوانید انتخاب بهترین را تجربه کنید. به همین دلیل پیشنهاد میکنم تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا در این خصوص شما عزیزان را راهنمایی کنیم.

     

    زمان مناسب ازدواج مجدد بعد از طلاق:

    اگر به تازگی از همسرتان جدا شده باشید و در طول رابطه قبلی تان، درگیر یک ازدواج بسیار یکطرفه، رابطه ای سرد و خودخواهانه بوده باشید، ممکن است تصمیم گیری برای یک ازدواج مجدد و سریع با انگیزه به رخ کشیدن زندگی جدیدتان به همسر قبلی تان، برای شما بسیار هیجان انگیز باشد.

    برخی افراد دیگر نیز، بلافاصله پس از طلاق، تصمیم به آشنایی با فرد جدیدی با هدف ازدواج می گیرند و برخی افراد حتی نمی توانند به ازدواج مجدد فکر کنند.

    در نتیجه می توان پس از طلاق سه واکنش مختلف برای اقدام به ازدواج مجدد در نظر گرفت.

    آنچه که می توان آنرا یک واکنش سالم و طبیعی پس از طلاق دانست، اینست که فرد مدتی پس از طلاق به ازدواج مجدد فکر نکند و در طول این مدت به اشتباهات اش در زندگی مشترک سابق، رفتارها و انتخاب های اشتباه اش بیاندیشد و آنها را بررسی نمایید که این مدت با توجه به آسیب های زندگی مشترک سابق اش، بین ۶ تا ۱ سال به طول بیانجامد.

    البته ناگفته نماند که آمادگی روحی فرد برای ورود به یک رابطه جدید می تواند در تعیین مدت زمان مناسب برای ازدواج مجدد پس از طلاق، موثر باشد.

     

    چرا باید بین طلاق و ازدواج مجدد فاصله زمانی بیاندازیم؟

    در واقع مشاوران ازدواج، پیشنهاد می کنند که بین طلاق و ازدواج مجدد فاصله ای بین ۶ تا ۱ سال وجود داشته باشد تا در طول این مدت فرد مطلقه بتواند خود را آماده زندگی مشترک جدید نماید. اما اگر در خصوص این نظر مشاوران ازدواج، در ذهن شما یک چرایی شکل گرفته است که چرا باید بین طلاق و ازدواج مجدد فاصله زمانی بیاندازیم؟

    در ادامه به مزایای مهم فاصله گذاری میان طلاق تا ازدواج مجدد از دید مشاوران ازدواج می پردازیم که عبارتند از:

     

    ۱) زمان داشتن برای هضم مشکلات روحی مربوط به طلاق :

    به هر حال شما یک رابطه مشترک که برای آن تلاش کرده اید را از داده اید و برای هضم مشکلات مربوط به آن از جنبه های عاطفی و روانی نیاز به فرصت دارید. شما با ایجاد فاصله میان طلاق و ازدواج مجدد، این فرصت را به خود می دهید تا خودتان را بازسازی کنید و از افکار منفی نسبت به زندگی قبلی تان رها شوید تا با روانی آرام و پاک به زندگی مشترک جدیدتان بیندیشید.

    اما اگر به صورت هیجانی وارد یک رابطه دیگر شوید، ممکن است که این بار نیز سرانجام خوبی را در پی نداشته باشید.

     

    ۲) برای حل مشکلات طلاق تان نیاز به زمان دارید:

    در واقع گذر از برخی مشکلات و اختلافات مربوط به طلاق، زمان می برد و شما باید با گذر زمان به سراغ حل این مشکلات بروید و پس از حل آنها به رابطه ای جدید فکر کنید.

    کاملا پر واضح است که اگر با وجود مشکلات عدیده با همسر قبلی تان در خصوص فرآیند طلاق یا احضانت از فرزندان، وارد رابطه با فرد دیگری شوید، رابطه جدیدتان نیز تحت تاثیر قرار بگیرد زیرا که در چنین حالتی انرژی زیادی از شما صرف احساس خشم، نا امیدی حل مشکلات قانونی طلاق و… می شود.

    بنابراین با ایجاد فاصله میان طلاق و ازدواج مجدد تان، این امتیاز را به خود بدهید که پس از حل مشکلات مربوط به طلاق، زندگی مشترک جدید تان را شکل دهید.

     

    چند توصیه مهم برای ازدواج مجدد:

    اما پس از اینکه با زمان مناسب برای ازدواج مجدد بعد از طلاق آشنا شدید، قصد داریم تا در خصوص ازدواج مجدد توصیه هایی را داشته باشیم تا با توجه به آنها بتوانید زندگی مشترک بعدی تان موفق باشد.

    این توصیه ها عبارتند از:

     

    ۱) ابتدا از بحران های عاطفی خلاص شوید:

    طلاق می تواند بحران های عاطفی و گاها بحران های روحی و روانی متعددی را در پی داشته باشد. زمانی که فرد مطلقه به گذشته خود دقت می کند، فرصت های زندگی اش را از دست رفته می بیند و گویی شکست سنگینی را متحمل شده است.

    برای اینکه در رابطه بعدی تان موفق باشید، لازم است تا ابتدا از پس بحران های عاطفی و روحی و روانی بر بیایید.

    پرخاشگری های شدید، دلسردی، اندوه و افسردگی، دلتنگی برای همسر سابق و… از مهم ترین نشانه هایی است که می گویند شما هنوز در بحران های عاطفی طلاق غرق هستید.

     

    ۲) شرایط را برای فرزندان تان توضیح دهید:

    پس از طلاق شما از همسر سابق تان جدا شده اید و ممکن است که هیچ احساس عاطفی نسبت به یکدیگر نداشته باشید، اما باید به خاطر داشته باشید که همسر مطلقه شما برای همیشه والد فرزندتان خواهد بود و فرزندتان نیز او را به عنوان والد خود می داند و نسبت به او علاقه مند می باشد.

    اگر فرآیند طلاق به خوبی مدیریت نشود می تواند آسیب های روحی شدیدی را به فرزندان وارد کند و این موضوع در خصوص ازدواج مجدد نیز تا حدی صدق می کند.

    بستری را فراهم کنید و با فرزندتان گفت و گو کنید و به او بگویید که به احساسات اش اهمیت می دهید، ناراحتی ها و نیازهایش را درک می کنید و هر زمانی که بخواهد می تواند همسر سابق شما (والد اصلی خودش) دیدار کند. در این خصوص می توانید از مشاور کودک نیز کمک بگیرید.

     

    ۳) مهارت های همسرداری تان را تقویت کنید:

    همانطور که می دانید در شکست یک زندگی مشترک، هیچ گاه یک طرف به طور کامل مقصر نمی باشد و همیشه طرفین به اندازه خود مقصر می باشند. از این رو بسیار مهم است که برای ازدواج مجدد به تقویت مهارت های همسرداری بیاندیشید و سعی کنید مهارت های لازم برای سپری کردن یک زندگی مشترک موفق را بیاموزید.

    جلسات مشاوره، روان درمانی، کارگاه های همسرداری، فایل های آموزشی و کتب از بهترین گزینه ها در این خصوص می باشند.

    ۴) حد و مرزهای ارتباط با همسر سابق را مشخص کنید:

    همانطور که اشاره کردیم، ادامه دار بودن مشکلات طلاق از همسر گذشته تان، می تواند موفقیت شما در زندگی مشترک را مورد تهدید قرار دهد و از این رو تا زمانی این مشکلات به طور کامل رفع نشود، تصمیم به ازدواج مجدد نگیرید.

    اما در شرایط خاصی همچون مطرح شدن حضانت فرزند، طرفین مطلقه ممکن است تا مدت های بسیار زیادی با همسر سابق شان دیدار داشته باشند.

    بنابراین در صورت نیاز به ارتباط با همسرتان، حتما کیفیت و کمیت این ارتباط ها کاملا مشخص باشد و همسر تان نیز در جریان این ارتباط ها باشد. این مسئله می تواند از نگرانی های احتمالی همسر فعلی تان از ارتباط شما با همسر سابق تان بکاهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا