راز موفقیت در کنکور و امتحانات

راز موفقیت در کنکور و امتحانات
  • راز موفقیت در کنکور و امتحانات

    راز موفقیت در کنکور و امتحانات در واقع بازتاب دهنده روش‌های مطالعه و تمرین است که برای داشتن عملکرد بهتر در این آزمون‌ها باید رعایت شود. این راهکارها شامل مواردی مانند برنامه‌ریزی مناسب، انتخاب منابع مناسب، تکرار، تمرین و حل مسائل تستی است.

    از جمله مهم‌ترین راهکارهای موفقیت در کنکور و امتحانات، برنامه‌ریزی مناسب است. برنامه‌ریزی مناسب شامل تعیین هدف، تعیین زمان مطالعه، تعیین موضوعات مورد نیاز برای آزمون، پرداختن به موضوعات درست و به موقع، و برنامه‌ریزی برای حل مسائل تستی است.

    انتخاب منابع مناسب نیز برای داشتن عملکرد بهتر در آزمون‌ها بسیار مهم است. باید منابع مورد نیاز برای هر درس را با دقت انتخاب کرد و در صورت نیاز با مربیان و دوستان مشورت کرد. همچنین، تکرار، تمرین و حل مسائل تستی نیز از راهکارهای مهم برای داشتن عملکرد بهتر در کنکور و امتحانات است.

    در کل، برای داشتن عملکرد بهتر در کنکور و امتحانات باید برنامه‌ریزی مناسب داشته، منابع مناسب را انتخاب کرده، تکرار، تمرین و حل مسائل تستی را در برنامه‌ی خود قرار داده و به دقت پیش‌برد. با رعایت این راهکارها و تلاش مداوم، می‌توان به موفقیت در کنکور و امتحانات دست یافت.

    راز موفقیت تحصیلی و کسب نتیجه ی دلخواه در کنکور و امتحانات

    آیا می خواهید رتبه برتر کنکور شوید ؟

    آیا می خواهید در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود قبول شوید ؟

    آیا می خواهید در هر امتحانی فقط با نمره ۲۰ قبول شوید ؟

    آیا می خواهید همیشه شاگرد اول باشید ؟
     
    برای دست یافتن به شاه کلید آرزوهایتان همه مطالب زیر را با دقت بخوانید

    از کنکور تا آمبولانس ۱۱۵ بیمارستان !!!دختر خانمی ۲۰ ساله به مدت دو سال برای قبولی در رشته ی تجربی در حال مطالعه و آمادگی بود ، با وجود هوش و قدرت یادگیری خوبی که داشت مشکل اضطراب زیاد همراه با حالت تهوع ، بی اشتهایی و تپش قلب در جلسه کنکور مانع قبولی او می شد طوری که در سال های ۸۸ و ۸۹ آنچنان اضطراب شدیدی بر او حاکم شد که قادر به ادامه امتحان نبود و توسط آمبولانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شده بود و در سال ۸۹ از درس شیمی نمره ۰%  گرفته بود چون نتوانسته بود پاسخگویی به سوالات را به علت تشدید اضطراب و حالت تهوع و تپش قلب ادامه دهد و بهترین رتبه اش ۴۰۰۰ شده بود. این داوطلب در سال ۹۰ با مراجعه ای که به یک متخصص داشت متوجه شد با وجود هوش و قدرت یادگیری خوبی که دارد ولی داشتن اضطراب شدید تمام تلاش های او را تحت الشعاع قرار می دهد و در نهایت مدیریت جلسه امتحان را از او می گیرد . این دانشجو توانست با پی بردن به ریشه مشکل خود و حل آن در کنکور سال ۹۰ رتبه ۴۰۰ را کسب کند و موفق به قبولی در رشته پزشکی دردانشگاه علوم پزشکی مشهد شود .
    اما سوال اینجاست که ریشه ی مشکل کجا بود که به این داوطلب با داشتن هوش و استعداد خوب و تلاش فراوان اجازه نداده بود در کنکور قبول شود و به محض اینکه به ریشه مشکل خود پی برد ، توانست در دانشگاه و رشته مورد علاقه اش قبول شود ؟!

    درس خواندن حتی در حمام !!!

    فرد دیگری هم برای قبولی در کنکور در حال مطالعه شبانه روزی بود و سعی می کرد هیچ وقت تلف شده ای نداشته باشد ، حتی زمانی که به حمام می رفت کتابهایش را هم با خود می برد و روی کتابهایش پلاستیک می انداخت که خیس نشوند و هم زمان که حمام می کرد به مطالعه کتاب هایش می پرداخت ولی با وجود این تلاش های طاقت فرسای شبانه روزی متاسفانه نتوانست در کنکور قبول شود !!!

    اما چه عاملی باعث شد که این داوطلب با وجود تلاش های شبانه روزی و شب بیداری ها نتواند در کنکور قبول شود ؟؟!!
    حتما دیده اید دانش آموزان و دانش جویانی که با وجود اینکه نسبت به بقیه کمتر درس می خوانند ولی در پایان ترم شاگرد اول هستند ولی برعکس دانش آموزان و دانشجویانی که با وجود تلاش های بسیار زیاد نمی توانند نتیجه ی مطلوبی بگیرند و یا اینکه نمراتشان از یک حد مشخص بالاتر نمی رود و یا حتی در امتحان رد می شوند!!!

     

    چرا این دانش آموزان و دانشجویان اینقدر متفاوت نتیجه می گیرند ؟؟؟

     

    حتما برای شما اتفاق افتاده که با تمام قوا تصمیم گرفته اید برای کنکور یا امتحانات پایان ترم مطالعه کنید اما
    *تا کتاب را باز می کنید احساس خواب آلودگی به شما دست می دهد
    *یا افکار آشفته ذهنتان را به هم میریزد
    *یا یک باره به خود می آیید که فقط در حال ورق زدن کتاب و رد کردن سوالات و تست ها هستید و هیچ چیزی نخوانده اید و یا تستی نزده اید
    *یا اینکه ساعت هاست که مشغول کار با موبایل شده اید
    *یا اینکه مدت زیادی است که در یک پاراگراف مانده اید و به پاراگراف دیگر نرفته اید
    و کارهای بسیار زیادی که باعث می شود که هدف درس خواندن و موفق شدن شما محقق نشود .

    به نظر شما ریشه تمام مشکلات گفته شده در کجاست ؟؟؟

    جواب تمام سوالات بالا را می توان در تحقیقات ۲۵ ساله دانشگاه ییل آمریکا (بزرگترین و معتبرترین دانشگاه تحقیقاتی آمریکا) که روی ۱۲۰۰۰ دانشجو صورت گرفته پیدا کرد . این تحقیقات نشان داده که تمام تلاش ها ، برنامه ریزی ها ، مطالعه های روزانه و شب بیداری ها تنها  ۱۵% مسیر موفقیت و دستیابی به هدف را تشکیل  می دهد و ۸۵% سهم باقی مانده به انگیزه ، نگرش و باورهای دانش آموزان و دانشجویان بستگی دارد .

     

    تمام تلاش های شبانه روزی فقط ۱۵% مسیر موفقیت را شامل می شود و ۸۵% سهم باقی مانده به باورهای دانش آموزان و دانش جویان بستگی دارد

    نکته همینجاست ، باورهای انسان ها نقش تعیین کننده در سرنوشت آنها را دارد و مشخص می کند که در رسیدن به اهدافشان موفق شوند یا شکست بخورند .

     

    ** انسان ها همان چیزی می شوند که به آن باور دارند **

     

    حال برای اینکه بفهمیم باور چیست و محل ذخیره سازی آن کجاست باید سراغ تحقیات علمی برویم ، جایی که محققان ، ذهن انسان را به دو قسمت تقسیم کرده اند :

    ۱.ذهن خودآگاه یا ضمیر خودآگاه
    ۲. ذهن ناخودآگاه یا ضمیر ناخودآگاه

    تحقیقات علمی نشان داده که تنها ۳% ذهن انسان را ضمیر خودآگاه تشکیل داده و ۹۷% ذهن انسان از ضمیرناخودآگاه تشکیل شده است به همین خاطر ذهن انسان را به کوه یخی تشبیه می کنند که بخش عظیمی از آن زیر آب است که همان ضمیرناخودآگاه است و بخش بسیار کوچک قابل دیدن آن که روی آب قرار گرفته ضمیرخودآگاه است .

    جالب است که بدانید قدرت ضمیرناخودآگاه ۲ میلیون برابر ضمیر خودآگاه است .

    ضمیر ناخودآگاه در هر ثانیه  قادر به پردازش ۴ میلیارد بیت اطلاعات است در حالی که ضمیر خودآگاه در هر ثانیه حداکثر قادر به پردازش ۲ هزار بیت اطلاعات است .

    جدیدترین بررسی ها نشان داده قدرت ضمیر ناخودآگاه ۳۰ برابر قدرتمندترین سوپر کامپیوتر دنیاست .

    ۳ نکته بسیار مهم و سرنوشتساز که حتما باید درباره ی ضمیرناخودآگاهتان بدانید :

    ۱.محل ذخیره سازی باورهاست :

    مطمئن هستم که از قدرت بی نهایت باورها و اینکه چه قدر می تواند در زندگی شخص تاثیر گذار باشد خبر دارید . از آنجایی که ضمیر ناخودآگاه محل ذخیره سازی باورهاست به راحتی می تواند شما را مجبور به عمل بر اساس  یکی از باورهایتان کند .

    این یک قانون است که ضمیرناخودآگاه هر چیزی را که باور کند در دنیای واقعی تبدیل به یک واقعیت خواهد کرد .هر چیزی را که به آن زیاد فکر کنید یا زیاد بگویید یا بشنوید یا ببینید برای شما تبدیل به یک باور می شود .

    تکرار رمز ورود به ضمیر ناخودآگاه و ایجاد باور و برنامه ریزی مجدد آن است .

    ۲.مسئول تولید همه ی احساسات شماست :

    ضمیرناخودآگاه مسئول تولید همه ی احساسات شماست و اگر بخواهد شما را مجبور به کاری کند از احساسات استفاده می کند تا انگیزه لازم برای انجام آن کار را در شما بوجود آورد . از آنجایی که احساسات بسیار قدرتمند هستند ضمیر ناخودآگاه به راحتی می تواند تمام رفتارهای روزانه شما را تحت کنترل خود بگیرد ، مثلا اگر شما یک سال شبانه روز برای موفقیت در کنکور تلاش کرده اید به راحتی می تواند در جلسه کنکور با ایجاد اضطراب و استرس مانع موفقیت شما شود .

    ۳.قدرت پردازش بی نهایت :

    در حالی که ضمیر خودآگاه می تواند در هر لحظه روی چند چیز محدود تمرکز کند ، ضمیر ناخودآگاه قادر است کارهای بسیاری را به صورت هم زمان انجام دهد ، این توانایی باعث می شود ضمیر ناخودآگاه کنترل کننده احساسات شما ، درک شما از دنیا و شرایط زندگیتان و هر چیز دیگری باشد .

     

    ضمیرخودآگاه مسئول انجام فعالیت هایی است که در سطح خودآگاه انجام می گیرد یعنی هر کاری که انجام می دهید و در آن لحظه از آن آگاهی دارید معلوم است که توسط ضمیرخودآگاهتان در حال انجام است مثلا برنامه ریزی کردن ، کتاب خریدن ، مطالعه کردن ، حفظ کردن مطالب ، حل کردن مسئله و هر چیزی که به صورت آگاهانه انجام می شود بر عهده ضمیر خودآگاهتان است .

    ولی در مقابل هر کاری که انجام شود و ما از آن خبری نداشته باشیم معلوم است که در سطح ضمیرناخودآگاه انجام می گیرد مثلا تپش قلب ، خون رسانی به اعضای بدن ، تنفس و هر چیز دیگری که ما از آن خبر نداریم در حال کنترل به وسیله ضمیر ناخودآگاه است .

    وقتی انگیزه ای برای مطالعه ندارید و یا وقتی می خواهید مطالعه کنید ناخودآگاه با چیز دیگری مثل موبایلتان مشغول می شوید  یا در هنگام مطالعه احساس خواب آلودگی و خستگی به شما دست می دهد ، آرامشتان را از دست می دهید ، تمرکز حواستان کم می شود ، مطالب را فراموش می کنید یا به راحتی به یاد نمی آورید ، اعتماد به نفستان کم می شود هیچ کدام از این ها دست شما نیست بلکه زیر سر ضمیر ناخودآگاهتان است .

    تمام کارهایی که برای رسیدن به اهدافتان انجام می دهید در سطح ضمیر خودآگاهتان است ، مثلا برای موفقیت در کنکور و رتبه برتر شدن یا نمره بیست گرفتن یا قبولی در امتحانات پایان ترم ، چه کارهایی انجام می دهید ؟
    *برنامه ریزی می کنید
    * مشاوره می گیرید و از تجربیات دیگران استفاده می کنید
    * کتاب می خرید
    * مطالعه می کنید
    * مسئله حل می کنید
    و کارهای دیگری از این قبیل که همه در سطح ضمیر خودآگاهتان انجام می شود .

     به یاد داشته باشید که اگر همه ی این کارها را به نحو احسنت انجام دهید تنها ۱۵% از مسیر موفقیت را طی کرده اید که آن هم با اتکا به ضمیر خودآگاهی که فقط ۳% از ذهن شما را شامل می شود و ۸۵% مسیر باقی مانده به باورهایی بستگی دارد که در ضمیر ناخودآگاهتان شکل گرفته است ، ضمیر ناخودآگاهی که که ۹۷% از ذهن شما را شامل می شود .

    ریشه تمام مشکلات اینجاست !!!

    اگر شما از قبل ضمیرناخودآگاهتان را برای موفقیت و رسیدن به هدف برنامه ریزی نکرده باشید چون ضمیر ناخودآگاهتان باور ندارد که شما موفق می شوید به هر شکل که شده برای شما شرایطی را به وجود می آورد که در نهایت شکست بخورید چون او موفقیت را باور نکرده و می خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند .

    وقتی ضمیر ناخودآگاهتان را برای شکست برنامه ریزی می کنید آنگاه
    *به شما انگیزه لازم برای درس خواندن را نمی دهد
    *شما را بی حوصله می کند
    *شما را با چیزهایی مانند موبایل یا تبلتتان مشغول می کند
    *در هنگام مطالعه شما را خواب آلوده می کند
    *اعتماد به نفستان را از شما می گیرد
    *تمرکز حواستان را کم می کند
    *اجازه نمی دهد به مطالب حافظه تان دسترسی داشته باشید
    *اضطراب ، استرس و نگرانی را بر شما حاکم می کند

    و بسیاری مشکلات دیگر که در نهایت باعث عدم قبولی و شکست شما شود که شکست شما در واقع پیروزی اوست چون او باور نکرده بود که شما می توانید موفق شوید و باید کاری می کرد که این باور در دنیای شما به واقعیت تبدیل می شد به همین خاطر با به وجود آوردن چنین شرایطی همانطور که کار تنفس ، خون رسانی ، رشد اعضای بدن را به بهترین شکل انجام می دهد ، شکست شما را بسیار عالی و حرفه ای برنامه ریزی کرد و مانع از موفقیت شما شد در واقع :
    ضمیر ناخودآگاه همیشه کاری را انجام می دهد که برای آن برنامه ریزی شده است اگر آن را برای پیروزی برنامه ریزی نکنید شما را به شکست می کشاند
    البته باید اشاره کرد که ضمیرناخودآگاه وظیفه حفظ امنیت و بقاء شما را بر عهده دارد لذا هیچ اقدامی را انجام نمی دهد مگر اینکه منظور مثبتی که در نهایت به نفع شماست پشت آن نهفته باشد مثلا اگر شما را در هنگام مطالعه خواب آلوده می کند و یا انگیزه مطالعه را به شما نمی دهد به خاطر این است که وقتی سرجلسه امتحان نتوانستید به سوالات پاسخ دهید و قبول نشدید خودتان را اینطور قانع کنید که چون مطالعه نکردم ، نتوانستم به سوال ها جواب دهم و قبول شوم تا با این استدلال به اعتماد به نفس و خود باوریتان لطمه ای وارد نشود .

     

    حال اگر ضمیر ناخودآگاهتان را برای موفقیت برنامه ریزی کنید و از قبل موفقیت را به عنوان یک باور در ضمیرناخودآگاهتان بکارید و آن را قانع کنید که شما لیاقت لازم جهت قبولی را دارید ، آنگاه خواهید دید که شما را بسیار عالی و استادانه به موفقیت خواهد رساند . ضمیرناخودآگاهتان همه ی شرایط لازم را فراهم می کند تا باور موفقیت به نحو احسنت در دنیای شما تبدیل به یک واقعیت شود .

    وقتی ضمیر ناخودآگاهتان برای موفقیت برنامه ریزی کنید آنگاه
    * انرژی و انگیزه لازم را به شما می دهد
    * اعتماد به نفستان را زیاد می کند
    *به شما آرامش وصف نشدنی می بخشد
    *تمرکز حواستان را فوق العاده زیاد می کند
    *دسترسی شما به مطالب حافظه تان را بسیار زیاد می کند
    *در جلسه امتحان شما را در نهایت آرامش و اعتماد به نفس قرار می دهد

     تا در نهایت به باوری که در ضمیرناخودآگاهتان از قبل برنامه ریزی کرده بودید برسید و بعد از اعلام نتایج ، شما به رتبه ، نمره و یا قبولی مورد نظرتان می رسید تا اینکه ضمیر ناخودآگاهتان کارش را بسیار ماهرانه و استادانه انجام داده باشد و دوباره دستش را به عنوان پیروز بی رقیب میدان بالا ببرد که توانسته باوری را که برای آن برنامه ریزی شده بود به واقعیت تبدیل کند .

    حال به داستان های واقعی گفته شده درباره ی دختر دانشجو برمی گردیم . حالا می توانیم به راحتی بفهمیم که چرا در دو سال اول برای موفقیت به پیروزی نرسید و در نهایت در سال سوم توانست در رشته و دانشگاه مورد علاقه اش پذیرفته شود .

    این دختر در سال ۹۰ توانست با دسترسی به ضمیر ناخودآگاهش باور موفقیت را در ضمیرناخودآگاهش برنامه ریزی کند .

     بعد از اینکه ضمیرناخودآگاهش باور کرد که او می تواند موفق شود موفقیت را استادانه در دنیای او به واقعیت تبدیل کرد همانطور که در دو سال قبل وقتی که برای شکست برنامه ریزی شده بود با ایجاد شرایط نامناسب آن دختر را با آمبولانس راهی بیمارستان کرد و شکست او را به بهترین شکل رقم زد .

     

    برای آن پسری هم که شبانه روز سعی و تلاش می کرد ، حتی در حمام هم دست از مطالعه برنمی داشت به همین شکل می توان استدلال کرد که با وجود تمام سعی و تلاش هایش فقط توانسته بود ۱۵% مسیر موفقیت که مربوط به ضمیر خودآگاهش بود را طی کند ولی ۸۵% مسیر باقی مانده مربوط به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاهش برای پیروزی بود که این کار را انجام نداده بود و وقتی ضمیرخودآگاه و ناخودآگاهش در مقابل هم قرار گرفتند در نهایت ضمیر ناخودآگاهش پیروز شد چون اشاره شد که قدرت ضمیر ناخودآگاه ۲ میلیون برابر ضمیر خودآکاه است و هر وقت این دو قسمت در مقابل هم قرار بگیرند ضمیرناخودآگاه مقتدرانه پیروز میدان است و ضمیر خودآگاه با وجود تلاش شبانه روزی و طاقت فرسا بازنده مسابقه است .

     

    در زندگیتان همیشه به چیزهایی می رسد که ضمیرناخودآگاهتان را برای آن برنامه ریزی کرده باشید .

    برای آشنایی با روش های ایجاد باور رسیدن به هدف و برنامه ریزی ضمیر ناخود اگاه به مقاله ی ” ۴ روش نفوذ در ضمیرناخودآگاه” مراجعه کنید .

    ***  حال انتخاب با شماست  ***

    ضمیرناخودآگاهتان را برای رسیدن به موفقیت برنامه ریزی می کنید یا برای شکست ؟ او هر برنامه ریزی را استادانه و بسیارعالی در دنیایتان تبدیل به واقعیت می کند!

    به یاد داشته باشید ۸۵% سهم موفقیت علمی در دست ضمیرناخودآگاهی است که ۹۷% ذهن شما را تشکیل می دهد .

    *** حال شما می دانید و این ۸۵% سهم موفقیتتان !!! ***

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا