به سادگی درک مطلب عربی را ۱۰۰% بزنید

درک مطلب عربی
  • به سادگی درک مطلب عربی را ۱۰۰% بزنید

     

    درک مطلب عربی

    سلام و عرض ادب خدمت شما دانش آموزان کنکوری زحمتکش. من محمد بهادری پور، دانشجوی پزشکی مشهد، جلسه دوم از سری جلسات عربی ۱۰۰% رو با موشکافی از درک مطلب عربی در خدمت تون هستم. با من تا به انتها همراه باشید تا این بخش از عربی رو هم به راحتی ترجمه پشت سر بذارید.

    بعد از سوالات ترجمه بچه ها با یک متن مواجه می شن که اغلب از ۵ یا ۶ خط تشکیل شده. این تعداد همیشه یکسان نیست و گاهی اوقات فراتر از این تعداد خواهد بود. اولین توصیه درباره عبور از سوالات درک مطلب عربی این هست که داوطلبان باید بر تمامی لغات موجود در کتاب اعم از متن و تمرین ها، تسلط کامل داشته باشن. این کار باعث پاسخ دهی راحت تر به جواب ها میشه.

    علاوه بر لغات کتاب درسی، تمامی متن ها که از آیات قرآن مجید، روایات و احادیث در جای جای کتاب آمده اند از اهمیت بالایی برخوردارن. گاهی این قسمت در ترجمه هم ملاک طراح سوالات کنکور قرار میگیره. برای مثال در کنکور تجربی ۹۳ و کنکور ریاضی ۹۵ سوال ۶ دقیقا صحبت بنده رو تایید می کنه.

    دقت داشته باشین گاهی اوقات طراحان سوال از لغاتی استفاده می کنن که در هیچ جای کتاب مشاهده نشده. در این مواقع باید از تکنیک حدس معنی لغات نا آشنا در جمله استفاده کنین. این راه هم هست که جمله را به صورت کلی بخونین و معنی کلمه مبهم رو با توجه به درک تون از متن حدس بزنین.

    گام های پاسخ به سوالات درک مطلب عربی:

    در اولین لحظه مواجهه با متن ابتدا صورت سوالات درک مطلب عربی رو مطالعه بفرمایین. واضح بگم بهتون که در ابتدا به سراغ متن رفتن کاملا اشتباه است. با این عمل دوباره کاری برای روخوانی متن پیش میاد و زمان از دست میدین. پس به سراغ سوال ها برین تا زمانی که در متن دنبال جواب هستین به موارد بی اهمیت توجه نکرده باشین.

    روند کار اینگونه است که شما به دنبال لغات آشنا یا مترادف در صورت سوال باشین و نیازی به خوندن کامل متن نیست. زمانی که به لغات مشابه رسیدین، برای پیدا کردن جواب همان جمله رو مفهمومی و کامل بخونین. سعی بر این داشته باشین تا از بین کلمات درون صورت سوال و گزینه ها، یک سری کلمه کلیدی پیدا کنید و دور آن خط بکشید. مثلا زمانی که شما در صورت سوال آهو، آسمان، خورشید، گنجشک و … می بینین دور آن خط بکشین.

    اگر از جمله افرادی هستین که قرآن زیاد می خونین و یا به روان خوانی خود سر جلسه اعتماد دارین، می تونین کل متن رو بخونین. در غیر این صورت خوندن کامل متن درک مطلب عربی عقلانی نیست. این روند رو که درباره نحوه خوندن درک مطلب عربی گفتم رو می تونین چندین مرتبه تست کنین تا کار با این روش براتون عادی بشه. البته هر راهکار دیگه ای که دارین هم قابل احترام هست.

    با این کار می تونین زمان خوبی در عربی ذخیره کنین و کمک تون میکنه تا سوالات رو کامل جواب بدین و از درس هایی باشه که ۱۰۰% زدین.

    کتاب فنون ترجمه عربی:

    شما به آسانی می توانید با دنبال کردن مطالب سایت موفق به یادگیری تمامی بخش های عربی شوید و نیازی به خرید کتاب نیست.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا