دروغ‌های خطرناک سلامتی که به خودتان می‌گویید

دروغ سلامتی
  • به خودتان در آینه نگاه می کنید و کسی را که در آینه می بینید دوست دارید. شما از آن دسته افرادی هستید که به صورت ژنتیکی می‌توانید هرچیزی را که می بیندید بخورید بدون اینکه نگران اضافه وزن باشید. پس هر غذای مضری مثل همبرگر و پیتزا و غذاهای آماده را می خورید.

    با خودتان میگویید تا زمانی که کسی را که در آینه می‌بینید، خوب به نظر برسد، مشکلی نیست که نگرانش باشید.

    درسته؟

    نخیر غلطه! و در حقیقت یک اشتباه مهلک!

    طبق بررسی های  Harvard-affiliated Institute در مورد روند پیری، حدود ۶۴ درصد مردها دارای «ژن لاغری» هستند که آن هارا لاغر نگه می دارد. این همان ژنی است که از چاقی اعضای داخلی بدن که بصورت برآمدگی در بعضی از اجزای بدنتان تشکیل می دهد، جلوگیری می کند. اما این ژن شما را در معرض ابتلا به بیماری قلبی و سایر نارسایی های اندام های داخلی بدن قرار می دهد.

    پس اینقدر بی خیال نباشید! یک رژیم غذایی نامناسب میتواند شما را به کشتن بدهد حتی اگر در ظاهر خوب به نظر برسید.

    ۵ مورد خود گول زنی دیگر نیز هست که قسم میخورم با انجام آنها می‌توانید مرگتان را جلو بیندازید.

    مست کردن

    اگر در طول هفته نوشیدنی(مشروبات الکلی) نمی‌خورید، پس مهم نیست اگر آخر هفته حسابی مست کنید!

    طبق تحقیقات University of Texas، مشروب خوردن زیاد باعث تسریع روند پیری می شود. تعریف ساده آن میشود اگر چهار یا پنج بار در هر ۲ ساعت مشروب بخورید، با تکرار دوباره این کار به مرگ نزدیک شوید! این نتیجه در طی تحقیقات ۲۰ ساله روی مردهایی که که این کار را انجام می‌دادند به دست آمده است. مطالعه اخیر دیگری که به خوردن مشروب مربوط می‌شود، در مورد شراب نوشیدن در بین مردان جوان مربوط است که باعث تغییر در فعالیت شیمیایی مغز  و بعدها موجب اختلال در سلامتیشان می شود. بدون در نظر گرفتن مقدار کم مصرف مشروب در هر روز هفته، اگر در هر مهمانی آخر هفته این روند را تکرار کنید، به آرامی خودتان را خواهید کشت.

    همبرگر

    اگر ناهار سالاد خورده باشید،شام هرچه دوس دارید می‌توانید بخورید

    محققان Northwestern University، این را «اثر صدور مجوز» می نامند: هرچقدر رفتارهای ناسالم قدیم را حذف کنید، به خودتان مجوز بیشتری می‌دهید که بعدا نا پرهیزی کنید. اما کالری ای که مصرف نمی‌کنید به معنای کالری سوخته نیست، مثلا اگر کیکت را در اداره به کسی بدهی جایگزین بیسکوییت ها و چیزبرگر شامت نمی شود.(اگر کالری کیک را دریافت نکنی به این معنی نیست که کالری سوزانده‌‌ای و می‌توانی شام چیزبرگر و بیسکوییت بخوری).

    سیگار

    فقط به صورت تفننی وقتی با دوستانتان هستید سیگار می‌کشید

    در بین سیگاریان به ندرت دیده میشوند کسانی که کمتر از  ۵ نخ در روز سیگار روشن کنند. ولی تحقیقات University of Georgia نشان میدهد که کسانی هم که فقط آخر هفته ها سیگار می کشند از لخته خون در عملکرد شریانی و جریان خون خود رنج می برند.

    در مجله گردش خون گفته شده: این ممکن پاسخ این سوال باشد که چرا بیشتر «افرادی که در معرض دود سیگار قرار دارند»، درست مانند سیگاری های قهار از بیماری های قلبی و سایر بیماری های جانبی مربوط به سیگار رنج می‌برند.

    خواب شب

    فقط به ۶ ساعت خواب احتیاج دارید

    کافئین و عادت به مصرف آن شمارا فریب می‌دهد که تا ۵ تا ۶ ساعت خواب شب کافی است، اما سخت در اشتباهید.

    محققان University of Pennsylvania دریافته اند مغز افرادی که در مدت ۲ هفته تنها ۶ ساعت در شب می خوابند، در تست هوشیاری به ضعیفی مغز شرکت کنندگانی عمل می کند که در طول شب نخوابیده اند.

    تحقیقات بیشتری که در مورد خواب کمتر از ۸ ساعت انجام شده است، نشان می‌دهد که این کار در مراتب بالاتر منجر به چاقی، بیماری قلبی، سرطان و در ۱۵ درصد موارد اختلال در حافظه عملیاتی ( نوعی قدرت ذهنی است که به شما کمک میکند که مسائل را حل کنید و تصمیم بگیرید) می‌شود.

    مطالعات نشان داده که برای آن که در روز بهتر باشید و سالم تر بمانید به ۸ ساعت خواب در شب نیاز دارید.

    کوکا

    قهوه نمی‌نوشید، پس مصرف روزانه نوشابه اشکالی ندارد

    با وجود شواهد به دست آمده در رابطه با فواید یک یا دو فنجان قهوه سیاه در ارتباط با سلامتی مانند دیابت کمتر و عملکرد بهتر مغز، اما مردم هنوز فکر می‌کنند کافئین، کافئین است و مهم نیست که چگونه آن را مصرف کنند. اما تحقیقات University of Miami نشان می دهد که نوشیدن روزانه نوشابه رژیمی یا عادی خطر ابتلا به بیماری قلبی را ۴۳ درصد افزایش می دهد.

    ودر نهایت باعث می‌شود که کمربنتان را بر روی سوراخ بعدی ببندید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا