دانستنی های دوران نامزدی ؛ در مورد دوران نامزدی بیشتر بدانید

  • دانستنی های دوران نامزدی ؛ در مورد دوران نامزدی بیشتر بدانید

    دوران نامزدی فرصت مناسبی را برای آشنایی بیشتر دختر و پسر از یکدیگر فراهم می آورد. این فرصت برای شناخت بیشتر و آگاهی به افکار و عقاید طرفین است که اگر والدین هم نقش نظارتی خود را حفظ کنند قطعاً نتایج مطلوب تری در پی خواهد داشت. اگر با این دوران، با ظرافت و نکته سنجی برخورد شود در بالندگی پرباری و استحکام دوران ازدواج تاثیر عمیقی خواهد داشت.

     

    من سعی دارم در این مقاله به سوالات دوران نامزدی و پرسش هایی که در اکثر مشاوراتم مراجعین از من می پرسند و دغدغه ذهنی خیلی از جوانانی است که در شرف ازدواج هستند، پاسخ دهم. امیدوارم دوران نامزدی شیرینی داشته باشید.

    روابط دوران نامزدی

    روابط دوران نامزدی به چه صورت باید باشد و چگونه باید از شیطنت های پسر در دوران نامزدی جلوگیری کرد؟

    جواب: دختران جوان باید بدانند با نامزد خویش ( به خصوص آنان که عقد رسمی نکرده اند ) در خصوص روابط جنسی قبل از ازدواج رحم، خونسرد و سختگیر باشند. بر احساسات و خواسته های به طغیان در آمده خود مهار بزنند. هر چقدر سخت گیر تر باشید مقبول تر، مطلوب تر و خواستنی تر خواهید بود.

    دانستنی های دوران نامزدی

    چه میزان اطلاعات از گذشته خود به نامزدم یا همسر آینده ام باید بدهم؟

    جواب: صداقت بهترین سیاست است. اصل مهم در پی ریزی یک زندگی صحیح، صداقت و روراستی است. اگر کسی آن را دقیقاً رعایت نکند بالاخره روزی رازش فاش می شود. البته صداقت باید با درایت باشد شرح مختصر و مفیدی از گذشته خود به نامزد شما این امکان را می دهد که در همان زمان تصمیم بگیرد. احساس فریب خوردگی پس از ازدواج مشکلات زیادی در پی دارد به خصوص اگر کسی قبلاً ازدواج کرده باید حتماً آن را بگوید. البته این نکته را هم ذکر کنم سعی کنید زیاد در مورد گذشته نامزدتان کنجکاوی نکنید زیرا بعداً باعث بی اعتمادی در زندگی مشترک می شود.

    آزمایش های قبل از ازدواج

    آزمایش های قبل از ازدواج و در دوران نامزدی شامل چه آزمایش هایی هستند؟

    جواب: ۱٫ آزمایش هایی که معلوم شود بیماری ژنتیکی یا همخونی و یا اختلالات هورمونی ندارند.

    1. آزمایش های ناقل یا غیر ناقل برای جلوگیری از بیماری تالاسمی.
    2. اگر دختر و پسری فامیل باشند باید مطمئن شوند که در معرض ناهنجاری های وراثتی و یا اختلالات کروموزومی قرار ندارند.

     

    اگر در دوران نامزدی یکی از طرفین علاقه مند شود ولی بعد به این نتیجه برسد که طرف مقابل  برای ازدواج مناسب نیست تکلیف چیست؟

    جواب: علاقه مندی اولیه برای تشکیل یک زندگی مشترک کافی نیست. در صورتی که معیارهای ازدواج و تناسب ها وجود نداشته باشد، بهتر است ازدواج صورت نگیرد. به هم زدن یک نامزدی، بد است ولی به هم زدن یک ازدواج بعد از چند سال و احتمالاً بچه دار شدن بدتر است.

     

    آیا دوره نامزدی جنبه قانونی دارد و اگر نامزدی به هم خورد طرفین می توانند ادعایی بر علیه یکدیگر داشته باشند؟

    جواب: به موجب ماده ۱۰۳۵ قانون مدنی، دوره نامزدی ایجاد علقه زوجیت نمی کند و هر یک از زوجین مادام که عقد نکاح جاری نشده باشد می تواند از وصلت امتناع کند و طرف دیگر به هیچ وجه نمی تواند او را مجبور به این ازدواج نماید یا از جهت امتناع از وصلت درخواست خسارت نماید.

    هدایای نامزدی

    در صورت به هم خوردن نامزدی تکلیف هدایای نامزدی چه می شود؟

    جواب: اگر هدایای نامزدی طلا، زیور آلات، ماشین، وسیله صوتی و تصویری که مالیت دارد باشد عیناً مسترد می شود و در صورتی که از بین رفته باشد باید اجرت المثل یا قیمت روز آن را بپردازد. ولی هدایایی که پس از مدتی از حیز انتفاع ساقط می شود مثل گل، شیرینی، لوازم آرایشی یا لباسی که پوشیده شده دیگر برگشت داده نمی شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا