دامی بنام “سعی کن خودت باشی”

دامی بنام “سعی کن خودت باشی”
  • دامی بنام “سعی کن خودت باشی”

    اینکه “فقط خودت باش” یعنی چه؟

    یک گفته قدیمی وجود دارد که می گوید اگر می خواهی برای خانمها جذاب باشی سعی کن: “خودت باشی” !!

     

    یا اینکه خانمی جذاب است که خودش باشد و نه دیگری!

    خب اینکه “خودت باشی” کلی به توضیح و تفسیر نیاز دارد.

    شاید همان یک تفسیر غلط از این عبارت، کل مسیر زندگی شما را به نابودی بکشاند!

    اگر قرار بود هر کسی خودش باشد که دیگر نیازی به این همه آموزش و نکته و ترفند نبود و همه در روابط موفق بودند. پس این همه شکست در روابط عاطفی و یا طلاق از کجا آمده است؟!!

    پس چرا این همه ایمیل به دست ما می رسد که در روابط و جذابیت مشکل دارند؟!!

    جالبتر اینکه بسیاری در مشاوره به ما می گویند که از دست خودشان خسته شده اند!! از خودشان بدشان می آید!!

    پس این جمله “خودت باش” یک رمزی در خود دارد که باید آنرا کشف کرد.

     

    هر انسانی مجموعه ای از رفتارها را در خودش دارد که بعضی از آنها خاموش است و بروز نمی دهد. ما در طول روز ماسکهای رفتاری داریم که از پشت آن با مردم رفتار می کنیم. مثلا با رییس خود یک جور، با دوستان یک جور و در مقابل یک خانم زیبا یک رفتار خاص را و در مقابل مردی خوش تیپ رفتار خاصی را در پیش می گیریم.

    وقتی شما رفتارهای خالص یک انسان را که در ذات شماست شناسایی کرده و این نقابهای اجتماعی را کنار زدید و طبیعی طبق آگاهی خود رفتار کردید، آنگاه بسیار جذابیت شما افزایش می یابد. هر انسانی در نهان شخصیت خود رفتار های خالص مردانه یا زنانه را دارد که هیچ وقت فرصت ظهور نداشته است.

    بسیاری از آقایان نگران این هستند نقاط ضعف روانی آنها در مقابل خانمها بر ملا شود یا خانمی که می هراسد کسی پرده از درون شخصیت او بردارد! جالب اینجاست که اکثر مردم، درون خویش روان نژندهای خاص خود را دارند. در واقع انسان ۱۰۰% سالم اصلا وجود ندارد و این یک توقع بیجا از انسان است. همین اشکالات روانی است که باعث خلق یک زندگی نرمال می شود. البته این جمله در خود پارادکس(تضاد) دارد که کاملا نرمال بودن خودش غیر نرمال است!!

     

    واقعا این که ما در درون ذهن خود درگیری های بالایی داریم نمی تواند بهانه ای باشد تا از حرکت بایستیم و نتوانیم پیشرفت کنیم.رولو می هنر مشاوره

     

     

     

    در کتاب The Art of Counseling  (ترجمه فارسی: هنر مشاوره) نوشته ی رولو می (به انگلیسی: Rollo May) که یکی از روانشناس های صاحب نظر می باشد، جمله جالبی می خواندم که:

    ” تنها کافی است نگاهی گذرا به تاریخ بیفکنیم تا ببینیم که خلاق ترین افراد اغلب روان نژند ترین آنها هستند. ون گوگ بیشتر عمرش را روان نژند بود و تنها از طریق خلاقیت بسیار زیادی که داشت توانست از روان پریشی نجات یابد و خود را با تنش های شدید در موجود در شخصیت خود سازگار کند.”

    حتی آن نقطه ضعفهای واقعی و خالص بهتر از فیلم بازی کردن هایی است که خودش باعث کار خرابی می شود. به مرور که با صفتهای واقعی مردانه یا زنانه خود آشنا شوید و آنها را با تمرین بکار ببرید متوجه اثرات جذاب و معجزه گر آنها خواهید شد.

     

    پس نقش شما در واقع ایجاد یک تعادل در وجود خود و اقدام کردن است. یعنی هر کسی می تواند بهترین در نوع خود فارغ از رقابت با دیگران باشد. این توانایی در زیر پوست او نهفته و باید تقویت و آشکار شود.

     

    خودت باش در واقع آن خود ایده آل توست که سالها پنهان بوده و فرصت نداشته ظهور پیدا کند.

     

    پس از امروز سعی کن خودت باشی. همان خودی که سالها منتظر اجازه توست!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا