تاثیر روش تندخوانی برای کنکور

تندخوانی برای کنکور
  • تاثیر روش تندخوانی برای کنکور

    تندخوانی یکی از روش‌های مطالعه برای کنکور است که برای بسیاری از داوطلبان مفید بوده است. در واقع، تندخوانی به معنای مطالعه با سرعت بالا و با استفاده از تکنیک‌های خاصی است که به داوطلبان کمک می‌کند تا محتوای کتاب‌ها را به سرعت درک کنند و این در عملکرد آن‌ها در آزمون کنکور تاثیرگذار است.

    از مزایای تندخوانی برای کنکور می‌توان به این نکات اشاره کرد:

    ۱. افزایش سرعت پاسخگویی: با تمرین در تندخوانی، داوطلبان قادر خواهند بود سریعتر به سوالات کنکور پاسخ دهند و بیشتر از زمان آزمون استفاده کنند.

    ۲. افزایش تمرکز: تندخوانی به داوطلبان کمک می‌کند تا بر روی محتوای کتاب تمرکز کنند و از تفکرات خود منحرف نشوند.

    ۳. بهبود حافظه: تمرین در تندخوانی می‌تواند بهبود حافظه و یادگیری مطالب را تسهیل کند، چرا که داوطلبان برای خواندن سریع مجبور هستند اطلاعات را به خاطر بسپارند.

    ۴. افزایش اعتماد به نفس: با موفقیت در تندخوانی، داوطلبان اعتماد به نفس بیشتری در خود پیدا می‌کنند و با اطمینان بیشتری به آزمون کنکور می‌روند.

    ۵. بهبود امتحانات: با تمرین در تندخوانی، داوطلبان می‌توانند بهبود در نتایج آزمون‌های خود را تجربه کنند و در آینده به امتحانات دیگری نیز اعتماد بیشتری پیدا کنند.

    با توجه به این مزایا، تندخوانی به عنوان یکی از روش‌های مطالعه برای کنکور می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا به بهترین نتیجه در آزمون کنکور برسند. با این حال، برای موفقیت در تندخوانی، داوطلبان باید تکنیک‌های خاصی را برای خواندن سریع یاد بگیرند و به مرور زمان، تمرینات خود را بهبود بخشند.

    روش تندخوانی برای کنکور

    روش تندخوانی برای کنکور و مطالعه، فرآیندی است که توانایی شما را در دسته بندی و به ذهن سپاری مطالبی که قصد مطالعه آن ها را دارید به صورت چشمگیری افزایش می دهد و مهارت شما در مطالعه و خواندن کتاب های درسی را بهبود می بخشد.

    مزیت روش های تندخوانی برای کنکور

    روش تندخوانی برای کنکور به شما کمک می کند تا:

    • سرعت مطالعه خود را تا حد زیادی بالا ببرید.
    • تمرکز و درک مطلب خود را در حین مطالعه افزایش دهید.
    • سطح آگاهی شما از نحوه عملکرد چشم ها و مغز در طول مطالعه افزایش داده می شود.
    • در زمان صرفه جویی می کنید و اعتماد به نفس شما بالا می رود.
    • چشم های شما از لحاظ فیزیکی کار کم تری انجام می دهند، زیرا در حین مطالعه نیاز به مکث بر روی یک قسمت، برای استخراج اطلاعات از آن ندارند. بنابراین انرژی شما ذخیره می شود و در حین درس خواندن دچار خواب آلودگی و خستگی نمی شوید.
    • سرعت و ریتم بالا در تندخوانی مطالب، باعث درک و فهم سریع تر مطالب می شود. زیرا سرعت پایین در مطالعه باعث افزایش مکث، خستگی و کاهش دقت می شود که همین امر موجب کاهش درک مطلب می گردد.
    • شما قادر خواهید بود مدت زمان بیشتری را به بازیابی اختصاص دهید. فرآیند بازیابی مهم ترین عاملی است که دانش آموزان موفق را از دانش آموزان ناموفق جدا می کند. در ادامه روش بازیابی به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

    به یاد داشته باشید که موفق ترین دانش آموزان کسانی هستند که مسئولیت یادگیری خود را برعهده بگیرند  و از استراتژی ساده اما منظمی پیروی کنند. با استناد به صحبت های رتبه های برتر کنکورهای سراسری اخیر که هر ساله در  منتشر می شود، فرآیند بازیابی به عنوان مهم ترین عاملی نام برده می شود که دانش آموزان موفق را از دانش آموزان ناموفق جدا می کند.

    فرآیند بازیابی مهم ترین عامل موفقیت دانش آموزان موفق

    عمل بازیابی به معنای “آزمون از خود” می باشد. اگر قصد موفقیت در زندگی تحصیلی خود را دارید، باید بازیابی دانش و مهارت از حافظه، به جای مطالعه مجدد ، به استراتژی اصلی مطالعه شما تبدیل شود.
    هنگامی که از خودتان آزمون می گیرید ، پاسخ خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قضاوت شما در مورد آنچه شما می دانید و نمی دانید دقیق هست یا نه. برای مشخص کردن قسمت هایی که از تسلط ضعیف برخوردار هستید از آزمون ها استفاده کنید و تمرکز مطالعاتی خود را روی قسمت هایی که در آن ها ضعف دارید بگذارید.

    چگونه می توان از روش بازیابی به عنوان یک استراتژی مطالعه استفاده کرد:
    وقتی یک متن را می خوانید یا یادداشت های سخنرانی را مطالعه می کنید، به طور دوره ای مکث کنید تا از خودتان سؤالاتی از این قبیل بپرسید ، بدون اینکه به متن نگاه کنید:
    ایده های اصلی چیست؟
    چه اصطلاحات یا ایده هایی برای من جدید است؟

    بسیاری از کتب درسی در انتهای فصل سؤالات مطالعه دارند، و اینها غذای خوبی برای خودآزمایی است. ایجاد سؤال برای خودتان و نوشتن جواب ها نیز روش خوبی برای مطالعه است.

    بیشتر محصلان بر روی برجسته سازی متن و یادداشت های سخنرانی و اسلایدها تمرکز می کنند. آنها وقت خود را به خواندن مجدد این ها اختصاص می دهند و به متن و اصطلاحات مسلط می شوند ، زیرا این کار به آن ها این احساس را می دهد که مفهوم را فراگرفته اند، در صورتی که این چنین نیست.

    اما سوال اینجاست ، چرا عمل بازیابی بهتر است:
    تحقیقات نشان داده که پس از یک یا دوبار بررسی و مطالعه یک متن، خودآزمایی برای یادگیری، بسیار موثرتر از خواندن اضافی عمل می کند. چرا ممکن است چنین باشد؟

    آشنایی با متنی که از خواندن مجدد حاصل می شود ، توهم یادگیری را به وجود می آورد ، اما این ها شاخص های درست یادگیری یک مفهوم نیستند و این تصور غلط را ایجاد می کند که مطالب را یادگرفته اید و به خاطر خواهید آورد.

    در عوض ، سؤال پرسیدن از ایده های اصلی و معانی موجود در کتاب هایی که قصد مطالعه دارید  به شما کمک می کند تا بیشتر بر روی اصول محوری تمرکز کنید تا بر روی مواد جانبی یا حاشیه هایی که هیچ تاثیری دردرک مفاهیم ندارند.
    آزمون یک معیار مطمئن از آنچه شما آموخته اید و آنچه هنوز نتوانسته اید تسلط داشته باشید فراهم می کند. علاوه بر این ، آزمون از فراموشی جلوگیری می کند. فراموشی ماهیت انسانی است ، اما تمرین در یادآوری یادگیری جدید ، آن را در حافظه تضمین می کند و به شما در یادآوری آن در آینده کمک می کند.

    تمرین های  دوره ای دانش و مهارت هایی که به تازگی فراگرفته شده است از طریق خودآزمایی، یادگیری شما در مورد آن و توانایی شما در اتصال آن به دانش قبلی را تقویت می کند. در مقایسه با خواندن مجدد، آزمون می تواند احساس ناخوشایند و ناامید کننده ای داشته باشد، به خصوص هنگامی که یادگیری های جدید را به سختی به یاد می آورد.
    در مقابل خواندن یادداشت های کلاس و عبارات برجسته متن ممکن است به شما احساس خوشایندی دهد اما در نهایت کارایی ندارد . اما آنچه در هنگام تلاش برای بازیابی یادگیری جدید حس نمی کنید این واقعیت است که هر بار برای یادآوری یک خاطره یا مطلب جدید سخت تلاش می کنید ، در واقع آن را تقویت می کنید. اگر بعد از عدم یادآوری چیزی آن را دوباره مطالعه کنید، در واقع آن را بهتر می آموزید مخصوصا نسبت به زمانی که سعی نکردید آن را به خاطر بیاورید. تلاش برای بازیابی دانش یا مهارت ها قدرت ماندگاری و توانایی یادآوری آن در آینده را در شما تقویت می کند.

    بین تمرین های بازیابی خود فاصله بیندازید.

    تمرین با فاصله، به معنای مطالعه اطلاعات بیش از یک بار، اما گذراندن زمان قابل توجهی بین جلسات تمرین است.
    برنامه ای از بازیابی از طریق خودآزمایی را ایجاد کنید که باعث شود زمانی بین جلسات مطالعه بگذرد. چه اندازه زمان لازم است؟ بستگی به مطالبی دارد که قصد مطالعه آن ها را دارید.

    اگر در حال یادگیری مجموعه ای از نام ها و چهره ها هستید، باید در طی چند دقیقه از اولین مطالعه خود ، آنها را مرور کنید ، زیرا این موارد به سرعت فراموش می شوند.

    من یک درس را مرتبا تکرار میکنم و چندبار می خوانم. دوست دارم “واو به واو” کتاب را حفظه کنم. آیا این روش را ادامه بدهم؟
    اگر مطلبی را بیش از اندازه میخوانید دجار پرخوانی هستید. پرخوانی روشی نامناسب در مطالعه است. نگرانی، وسواس بی مورد، اضطراب یا اعتماد به نقس پایین موجب می شود که از این روش استفاده کرده و درنهایت آن را به عادت تبدیل کنید. مطالعه به این روش وقت گیر است و سبب خستگی می شود. افرادی که به این روش درس می خوانند بیش تر از آن که مطالب را بفهمند آن ها را حفظ می کنند. به همین خاطر زودتر فراموش می کنند.

    بهترین توصیه برای رفع پرخوانی یا واپس نگری این است که خود را قانع سازید که دست از نگرانی ها بردارید. ممکن است مطلبی را خوب متوجه نشده باشید، یا موقع خواندن نکاتی را جا انداخته باشید ولی به کارتان ادامه دهید شجاع باشید و در مقابل میلیتان به عقب گرد مقاومت کنید . هم جنین قبل از رسیدن به آخر هر سطر، نگاهی به سر سطر بعد بیندازید تا حرکات جشم شما عادت به پیشروی کند. نکته مهمی که برای برطرف کردن این مشکل باید توجه داشت آن است که تصور نکنید برای درک موضوع هنگام خواندن، باید معنی کامل لغات را بدانید یا همه جزئیات مطلب را درک نمایید، چنان چه معنی لغتی را ندانستید آن را با مداد علامت بگذارید و رد شوید و به آن توجهی نکنید. تنها تلاش داشته باشید که مفهوم اصلی را دریابید و سریع به طرف جلو پیشروی کنید.

    روش تندخوانی برای کنکور و نقش آن در بازیابی موفق

    حال که با بازیابی و نقش آن در آموزش مدرن در دنیا آشنا شدید باید بدانید که آن چیزی که این آموزش مدرن را برای دانش آموزان ممکن می سازد تنها مهارت تندخوانی است. مهارت تندخوانی در وهله اول به مدیریت زمان شما کمک می کند. برای این که شما قادر باشید فرآیند بازاریابی را در زمان کنکور خود پیاده سازی کنید باید زمان لازم برای تمرین سوالات بیشمار را داشته باشید.

    یکی از ویژگی های رتبه های برتر این است که به جای مطالعه چنیدین و چندباره، مطالعه خود را خیلی زود تمام کرده و بیشتر به حل تمرین های تستی و تشریحی می پردازند. حل تست به تعداد زیاد رابطه مستقیمی با نتیجه عالی دانش آموزان دارد. برای این که تست های به تعداد بالا در برنامه دانش آموزان قرار گیرد باید زمان مناسبی هم در اختیار داشته باشیم و تندخوانی همان مهارتی است که با فراگیری آن، زمان لازم برای انجام تمرین های بالا به شما هدیه داده خواهد شد. اما علاوه بر صرفه جویی در زمان، با تندخوانی شما قادر خواهید بود نقاط ضعف خود را سریع تر پیدا کرده و در مطالعات بعدی فقط زمان خود را به مطالعه مطالبی بپردازید که در آن ها به تسلط کافی دست پیدا نکرده اید و مطالعه انتخابی را امتحان کنید.

    روش تندخوانی برای کنکور و عادت های اشتباه

    بسیاری از افراد در جامعه ما دارای باورهای غلط در مورد مطالعه و توانایی های خود در این باره هستند. این مشکلات عموما ناشی از ضعف فردی نیستند، بلکه ریشه در باورهای غلط آموزشی که توسط دیگران و جامعه به ما تحمیل شده است، آموزش نادرست نظام آموزشی و عدم آگاهی از نحوه همکاری چشم ها و مغز برای دریافت اطلاعات، دارند.

    جهار مانع اصلی و عمده در مسیر یک روش صحیح مطالعه وجود دارد که می توان با تغییر نگرش، آن ها را به نکات مثبت تبدیل کرد و از آن ها برای یادگیری تندخوانی بهره گرفت.

    آواسازی درونی یا درون خوانی

    حرکت لب ها در هنگام مطالعه بدون ادا کردن کامل کلمات، درون خوانی نامیده می شود. در بین کودکانی که برای اولین بار خواندن را فرا می گیرند، ادا کردن کلمات یک مرحله طبیعی در آموزش آن هاست. زمانی که شما درون خوانی دارید سرعت مطالعه خود را به میزان سرعت تکلم خود کاهش می دهید. با حذف درون خوانی سرعت مطالعه به نحو چشمگیری افزایش می یابد.

    دوباره خوانی  و برگشت به عقب

    بسیاری از افراد در حین مطالعه به دلیل ضعف در اعتماد به نفس و عدم تمایل به افزایش سرعت مطالعه، چون احساس می کنند یک عبارت یا پاراگراف را ندیده یا نفهمیده اند، دوباره آن را می خوانند. تحقیقات نشان داده در بیشتر اوقات دوباره خوانی هیچ تاثیر خاصی بر روی درک و فهم مطالب ندارد و فقط باعث خستگی چشم ها می شود. یک راه حل ساده برای حل این مسئله، افزایش سرعت مطالعه و ریتم دادن به آن است.

    استفاده از یک راهنما (اشاره با انگشت)

    وجود یک ابزار کمکی و راهنما در هنگام مطالعه به دلیل آسان تر و سریع تر کردن حرکت چشم ها، مطالعه را لذت بخش تر و سریع تر می کند چرا که چشم ها برای تعقیب حرکات طراحی شده اند و داشتن یک راهنما از حرکات بی هدف چشم جلوگیری می کند و تمرکز ما را روی مطالبی که قصد مطالعه آن ها را داریم بیشتر می کند.

    تقویت چشم های شگفت انگیز انسان

    هر کدام از چشم های انسان یک ابزار فوق العاده و شگفت انگیز است که دقیق تر و پیچیده تر از پیشرفته ترین میکروسکوپ هایی است که در دنیا وجود دارد.  چشم های شما در حین مطالعه کتاب، در هر نگاه قادر خواهد بود به جای یک لغت، چندین لغت یا عبارت را مدنظر قرار دهد اما لازمه این کار انجام تمریناتی است که منجر به افزایش حوزه دید شما می شود. همانطور که عضلات ما برای قوی شدن نیاز به تمرین دارند، چشم های ما نیز با انجام تمرینات مناسب قوی تر شده و حوزه دید آن ها گسترش می یابد و شما با دیدن گروهی از لغات در هر نگاه به میزان شگفت انگیزی سرعت مطالعه خود را افزایش خواهید داد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا