چگونه دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم؟

چگونه دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم؟
  • چگونه دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم؟

    تحت تاثیر قرار دادن دیگران به منظور تغییر رفتار، انگیزه، نگرش و یا ایدئولوژی آنها یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که در زندگی روزمره با آن مواجهیم. از طرفی، این می‌تواند یکی از ابزارهای موثر برای بهبود ارتباطات، تعاملات و روابط اجتماعی با دیگران باشد. در این مقاله، به بررسی روش‌های تحت تاثیر قرار دادن دیگران پرداخته شده است.

    ۱. استفاده از منافع و مزایا: برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران، می‌توانید از منافع و مزایایی که برای آنها به همراه دارد استفاده کنید. برای مثال، اگر شما می‌خواهید یک نفر را متقاعد کنید که ورزش کند، می‌توانید به او بگویید که با ورزش کردن، سلامت بدنی و روحی بهتری خواهد داشت.

    ۲. استفاده از اثر گروهی: با تشکیل یک گروه از افرادی که به هدف شما علاقه مند هستند، می‌توانید برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران از اثر گروهی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید که یک نفر ورزش کند، می‌توانید با دعوت چند نفر دیگر از او بخواهید تا با شما ورزش کند.

    ۳. استفاده از تکرار: برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران، می‌توانید از تکرار استفاده کنید. این روش باعث می‌شود که افراد به تدریج به ایده‌های شما عادت کنند و در نهایت آنها را بپذیرند. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید که یک نفر ورزش کند، می‌توانید به او بگویید که هر روز بعد از صبحانه ورزش کند.

    ۴. استفاده از ارجاع به افراد معتبر: با ارجاع به افراد معتبر و مشهور، می‌توانید برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران از اعتبار و قدرت این افراد استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید که یک نفر ورزش کند، می‌توانید به او بگویید که برخی از ورزشکاران مشهور این کار را انجام می‌دهند.

    ۵. استفاده از تفنن: در برخی موارد، می‌توانید از تفنن استفاده کنید تا برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران از این روش استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید که یک نفر ورزش کند، می‌توانید به او بگویید که اگر ورزش نکند، باید به دلیل بی‌تفاوتی و آلودگی هوا از دیدن طبیعت خودداری کند.

    ۶. استفاده از اثبات اجتماعی: با اثبات این که بسیاری از افراد از ایده‌های شما حمایت می‌کنند، می‌توانید برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران از اثر اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید که یک نفر ورزش کند، می‌توانید او را با ارائه آمارهایی از افرادی که ورزش می‌کنند، متقاعد کنید.

    در نهایت، باید به این نکته توجه کنید که تحت تاثیر قرار دادن دیگران نیازمند زمان، تلاش و پیش‌برد ایده‌های خود است. همچنین، باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از افراد ممکن است به دلیل مقاومت شخصی، ترس و یا عدم علاقه به تغییر، نتوانند به ایده‌های شما پایبند شوند.

    ۰

     

    بخش ۱  چگونه رفتار کنیم

     

    با غرور و جلوه زندگی کنید.

    اینکه بدون خجالت و عادی زندگی کنید و اینکه اجازه بدید احساساتتون نمایان باشه، باعث میشه که مردم بدون اینکه متوجه تحت تاثیر شما قرار بگیرند. همه مردم میخواهند جوری زندگی کنند که انگار افکار دیگران براشون اهمیتی نداره، ولی وقتی اعمال شما رو میبینند ناخودآگاه تحت تاثیر قرار میگیرند.

     

    مسئولیت پذیر باشید.

    مسئولیت کارهاتون رو به عهده بگیرید و به خوبی اون ها رو انجام بدید. اینکه شما در وضعیت های مختلف ” بالغ ” باشید و شرایط رو به نحو احسن کنترل کنید، برای دیگران بسیار جذاب است.

     

    صادق باشید.

    نظراتتون رو به دیگران مودبانه بگویید اما صادق باشید. همیشه سعی کنید که بدون توجه به اینکه اونا از نظراتتون خوششون بیاد یا نه، حقیقت رو بگید. وقتی که قول انجام یک کاری رو میدید حتما اون کار رو به درستی انجام بدید، حتی اگه امکانش بود زودتر از زمان تعیین شده این کار رو انجام بدید. شما باید کسی باشید که افراد بتوانند بهش به سادگی اعتماد کنند. این یک ویژگی کم نظیر هست که مردم جذب آن میشوند.

     

    مثبت نگر باشید.

    کسی باشید که بتونه یک موقعیت افتضاح رو به یک پیروزی تبدیل کند. همیشه در موقعیت های سخت آرام باشید. یک شکایت کننده نباشید; فقط با مشکلات روبرو بشید و سعی کنید که اونا رو شکست بدید. مردم از افرادی خوششون میاد که شرایط بد رو عوض میکنند.

     

    به همه احترام بذارید.

    به افراد زیردست یا بالادست خودتون احترام بذارید، مخصوصا به افرادی که شاید به نظر ” زیر ” شما باشند. روزی یک مرد بزرگ گفت: ” اگه میخواهید یک فرد را به خوبی بشناسید، ببیید که این فرد با زیردست هایش چگونه رفتار میکند، نه با کسانی که بالاتر یا همسطح او هستند.”

     

    ساده و بی مدعا باشید.

    یک رفتار ساده و بی آلایش برای بیشتر مردم جذاب است. مردم از پز دادن دیگران خوششون نمیاد و این کار باعث میشه که شما به عنوان یک رقیب برای اون ها به نظر بیاید. شما باید خودتون رو جلو همه دسته پایین بگیرید و همچنین درباره دستاورد ها تون صحبتی نکنید.

     

    بخش دوم – چی کار کنیم ؟

     

    همیشه کاری برای انجام دادن داشته باشید.

    مهم ترین کاری که باید برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران انجام بدید این است که دائم کاری رو انجام بدید . خب چی کار کنیم؟ هر کاری ! این کار بسیار تاثیر گذار است و وقتی که اونها ببینند که شما مثلا دارید میرید باشگاه ، یا با دوستاتون برای شام بیرون میرید یا اینکه به سفر میرید، بسیار تحت تاثیر شما قرار میگیرند و پیش خودشون شما رو فردی فعال، مسئولیت پذیر و اجتماعی تصور میکنند. برای این کار بهتره که سعی کنید مهارت های جدید یاد بگیرید و تجربه های بیشتری کسب کنید.

     

    در هر کاری که انجام میدید بهترین باشید.

    هر کاری که انجام میدید، سعی کنید دفعه بعد اون رو بهتر انجام بدید، از تجربه ای که دفعه قبل آموختید استفاده کنید. برای این کار باید تمرین و تلاش زیادی داشته باشید و همیشه سعی کنید که بهترین ورژن خودتون رو نشون بدید.

     

    سخت تلاش کنید.

    بسیاری از افراد فکر میکنند که دارند سخت کار میکنند و زندگی سختی دارند، اگر شما هم اینطور هستید پس سخت تر کار کنید! اگه از اون دسته از آدم ها هستید که همیشه تلاش میکنید بدون انجام کار خاصی به چیزی که میخواید برسید، باید طرز فکرتون رو عوض کنید و این تفکر اصلا باعث جذاب شده شما نمیشود. مردم از افرادی خوششون میاد که سخت کار کنند و سزاوار چیزهایی که بدست می آورند باشند.

     

    به دیگران محترمانه کمک کنید.

    افراد مهربان همیشه تاثیر خوبی بر دیگران میگذارند. همیشه تلاش کنید که راهی برای کمک به دیگران پیدا کنید، مخصوصا در کارهای داوطلبانه. ولی یادتون باشه که همیشه نیتتون کمک به دیگران باشه نه منافع شخصی. یعنی حتی وقتی کسی از کمک شما خبردار نمیشه هم بهشون کمک کنید، باور کنید که این کمک یه روزی بهتون برمیگرده.

     

    به طرز صحیحی ویژگی های خوبتون رو پز بدید.

    اگه میخواید کسی رو با ویژگی های خوبتون که بهش مفتخرید، تحت تاثیر قرار بدید، باید این کار رو به روش درستی انجام بدید. شما نباید اون کسی باشید که سعی میکنه مردمو تحت تاثیر قرار بده اما فقط باعث تاسف دیگران میشه.

    • پز ثروتتون رو بدید. اگه بنا به دلایلی میخواید نشون بدید که پولدار هستید این کار رو با خریدن چیزهای گران قیمتی که بهش نیاز ندارید انجام ندید. میتونید صدقه بدید یا به یه بنیاد خیریه کمک کنید ، در این صورت شما بسیار جذاب خواهید بود.
    • پز قدرتتون رو بدید. نیازی نیست که برای این کار بازو بگیرید! با دفاع کردن از کسایی که نمیتونن از خودشون دفاع کنن اینو نشون بدید.
    • پز استعداد هاتون رو بدید. اگه میخواین نشون بدید که چقدر باهوش هستید، اینو با پیشنهاد راه حل برای مشکلاتشون نشون بدید از استعداد هاتون برای خلق چیز ها و موقعیت های خوب استفاده کنید.

    بخش سوم  در موارد خاص

     

    • تاثیر گذاری در محل کار

     

    خلاق باشید.

    اگه رئیستون پرسید که ” کی میخواد این کارو انجام بده؟ ” سعی کنید اولین نفر باشید که به این جواب مثبت میده. هنگامی که تصمیمی باید گرفته شود آماده و فعال باشید. در کل شما باید وضعیت های مختلف رو کنترل کنید، مخصوصا زمانی که کسی از پس این کار برنمی آید.

     

    به دنبال نوآوری باشید.

    حتی اگه اهمیتی به کاری که انجام میدید نمیدید و یا علاقه ای به صنعتی که در اون هستید ندارید، شما باید راجع به آن تحقیق و پژوهش کنید. از آخرین نوآوری ها و اخبار آن مطلع باشید. وقتی چیزی رو میبینید که به شغلتون مرتبطه، با رئیستون راجع بهش صحبت کنید، بذارید رئیستون بفهمه که شما به دنبال ارتقای شرکتش هستید، در این صورت حتما تحت تاثیر شما قرار میگیره.

     

    به دنبال حل مشکلات باشید.

    مشکلات محل کارتون رو ببینید، حالا سعی کنید که راه حل هایی خلاقانه برای اون ها پیدا کنید و این رو با رئیستون مطرح کنید. این یکی از بهترین راه های تاثیر گذاری در محل کار است.

     

    • تاثیر گذاری در محل تحصیل

     

    در فعالیت های مختلف حضور داشته باشید.

    سعی کنید که در هر فعالیت یا انجمنی که در دانشگاه یا مدرسه انجام میشود، حضور داشته باشید. همچنین سعی کنید که نمره های خوبی هم بگیرید، به این صورت شما به عنوان کسی دیده میشوید که در هر چیزی خوب است.

     

    به دنبال علاقه خود بروید.

    از خودتون خجالت نکشید، خودتون باشید، و علاقه تون رو دنبال کنید. همچنین سعی کنید که در اونها بهتر شوید، این یک راه عالی برای افزایش اعتماد به نفستون و در نتیجه تاثیر گذاری بیشتر است.

     

    در دانشگاه/مدرسه بهترین باشید.

    یه جوری رفتار نکنید که انگار زیادی برای مدرسه خوبید! اگر همیشه بیخیال باشید و کلاس هاتون رو نرید، این کار به هیچ وجه شما رو جذاب جلوه نمیده. حتی اگر بهترین بودن سخته ، حداقل براش تلاش کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا