بهترین و بدترین غذا ها برای رابطه جنسی

  • بهترین و بدترین غذا ها برای رابطه جنسی

    با توجه به اهمیت رابطه جنسی در زندگی زوجی، غذاهایی که ما مصرف می کنیم می توانند تأثیر زیادی بر روی عملکرد جنسی ما داشته باشند. به همین دلیل، لیستی از بهترین و بدترین غذاها برای رابطه جنسی را در ادامه می توانید مشاهده کنید:

    بهترین غذاها برای رابطه جنسی:
    ۱. میوه ها: میوه ها مانند توت فرنگی، توت سیاه، توت آبی، خرمالو، انگور، هندوانه و آناناس، حاوی ترکیباتی هستند که به عملکرد جنسی کمک می کنند.
    ۲. سبزیجات: سبزیجاتی مانند ریحان، اسفناج، کرفس و سلری، باعث افزایش احساس جنسی می شوند.
    ۳. ماهی: ماهی های چرب مانند سردماهی، ماهی قزل آلا و ماهی تون، حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ هستند که به عملکرد جنسی کمک می کنند.
    ۴. پنیر: پنیرهای سفید مانند پنیر روکفور، پنیر پارمزان، پنیر فتا و پنیر رومی، حاوی یک ترکیب به نام فنیل اتیل آمین هستند که به عملکرد جنسی کمک می کند.

    بدترین غذاها برای رابطه جنسی:
    ۱. غذاهای چرب: مصرف غذاهای چرب مانند همبرگر، فست فود و چیپس، می تواند باعث کاهش عملکرد جنسی شود.
    ۲. الکل: مصرف الکل می تواند باعث افزایش مشکلات جنسی مانند عدم توانایی جنسی و اختلال در عملکرد جنسی شود.
    ۳. قهوه: مصرف زیاد قهوه می تواند باعث افزایش استرس و کاهش عملکرد جنسی شود.
    ۴. شکلات: مصرف زیاد شکلات، می تواند باعث افزایش وزن و کاهش عملکرد جنسی شود.

    به طور کلی، مصرف غذاهای سالم و متنوع، با ترکیبات غذایی مفید، می تواند به عملکرد جنسی کمک کند و از مصرف غذاهای ناسالم و پرکالری باید پرهیز کرد.

    در این مقاله به غذا های متنوعی اشاره میکنیم که میتونن سکس هاتون رو کم رنگ یا پر رنگ تر کنن.

    **غذاهای مرتبط با میل جنسی
    **برای یه احساس سکسی، یه منو غذایی خوب میتونه قوی تر از چندتا شمع و آهنگی از ماروین گای (Marvin Gaye) باشه. سبک زندگی سالم، از غذا ها گرفته تا ورزش هایی که انجام میدین میتونه زیبایی و احساس شما رو تحت تاثیر قرار بده که این خودش برای زندگی جنسی شما بسیار موثر به حساب میاد، البته در طرف مقابل چیز هایی هم هستن که قاتل شهوت به حساب میان و باید از اونا دوری کنین. سینسیا ساس (Cynthia Sass) نویسنده کتاب ” S.A.S.S Yourself Slim” میگه: “ارتباطی که بین غذا ها و قدرت جنسی وجود داره زاییده تفکرات مردم نیست، بلکه تحقیقات علمی نشون دادن که برخی از غذاها و مواد مغذی موجود در اونا موجب ازدیاد شهوت میشن و پشتیبان یک زندگی جنسی سالم هستند.”
    که ما در سطر های بعدی به برخی از این غذای مفید و مضر اشاره میکنیم:

    **توت فرنگی
    **مفید
    خیلی از ما اعتقاد داریم که توت فرنگی یه میوه سکسی به حساب میاد. ما در اینجا دلیلش رو میگیم. گردش خون مناسب برای یک عملکرد جنسی خوب، چه در زنان و چه در مردان ضروری محسوب میشه و توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان هستش که برای قلب و عروق شما بسیار مفید تلقی میشه.
    از اینا گذشته، غنی از ویتامین C هستش که در کنار آنتی اکسیدان ها موجب افزایش اسپرم در مردان میشه. میتونین این توت فرنگی رو تو شکلات تلخ فرو کنین که حاوی متیلانتین هستش و محرک قوای جنسی و شهوت به شمار میاد.
    شاید بد نباشه دستور غذایی مارمالات توت فرنگی با خامه خرد شده رو هم تست کنین.

    الکل
    مضر

    ولی واقعیت اینکه، الکل میتونه یکی از مضرر ترین چیزها برای زندگی جنسی تون باشه. مصرف بیش از اندازه الکل میل جنسی رو کاهش میده، موجب اختلال در نعوض میشه و ممکنه باعث شه تا هنگام سکس تصمیمات اشتباه بگیرین.

    آووکادو
    مفید
    این ابر میوه، غنی از ویتامین E هستش که خاصیت آنتی اکسیدانی داره، پتاسیم و ویتامین ب۶ داره و از بیماری های قلبی پیشگیری میکنه. از طرفی هم گردش خون رو در بدن شما تنظیم میکنه.
    همچنین سرشار از چربی های غیر اشباع هستش که برای قلب مفیدن. در نظر داشته باشین که هر چیزی که برای قلب و سیستم عروق شما مفید باشه، برای قوای جنسی شما هم مفید تلقی میشه. مردانی هم که مشکلات قلبی و عروقی دارن دو برابر بیشتر از سایر مردان احتمال داره که به اختلالات نعوض دچار بشن چرا که معمولا در این افراد شریان های بدنی آسیب میبینن.
    دستور غذای پیشنهادی: مرغ سوخاری همراه با آووکادو

    بادام
    مفید
    بادام حاوی روی، سلنیوم و ویتامین E هستش که همه این ویتامین ها و مواد معدنی، برای سلامت جنسی و تولید مثل پراهمیت تلقی میشن.
    سلنیوم می تونه در درمان ناباروری موثر باشه و ویتامین E نیز در سلامتی قلب و عروق مفید تلقی میشه. روی نیز یک ماده معدنی هستش که به تولید هورمون های جنسی مردان کمک می کنه و می تونه باعث افزایش میل جنسی در مردان بشه.
    گردش خون مناسب برای اندام های جنسی شما بسیار مهم تلقی میشه و بنابراین انتخاب چربی های مفید مثل اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در بادام، ایده خوبی به نظر میرسه.
    دستور غذای پیشنهادی: ماهی قزل آلا همراه با شربت افرا و بادام بوداده

    استیک
    مضرر
    درست است که گوشت حاوی پروتئین و روی است، ولی در عین حال دارای چربی های اشباع و کلسترول نیز میباشد. یک وعده غذای سنگین که غنی از گوشت باشد میتواند احتمال بروز دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش دهد. که همه این موارد میتواند سلامت جسمی و جنسی شما را به خطر بیاندازد.
    از این ها گذشته، مقاله ای که در سال ۲۰۰۶ در Chemical Senses چاپ شد نشان میدهد که خوردن گوشت ممکن است موجب آسم شده و بوی بدن را نیز تغییر دهد. در این مطالعه از ۱۷ مرد درخواست شد تا به مدت دو هفته غذاهای گوشتی یا غیر گوشتی مصرف کنین. سپس از زنان خواسته شد تا به پد هایی که به بوی این مردان آغشته شده بود بر اساس جذابیتی که برای آنها داشت رای دهند، در اغلب موارد زنان به بوی مردانی که غذاهای گوشتی نمیخوردند بیشتر علاقه داشتند.

    **سیب زمینی شیرین
    **مفید
    سیب زمینی شیرین (Sweet potato )، گیاهی است چندساله از خانواده( Convolvulaceae نیلوفر صحرایی) که بومی مناطق گرمسیری آمریکا و اندونزی می باشد. این گیاه معمولا به صورت یک ساله نگهداری می شود و در کشور ما، ایران در بلوچستان می روید و در برخی مناطق دیگر نیز کاشته می شود.
    سیب زمینی شیرین غنی از پتاسیم است که به مبارزه با فشار خون بالا کمک می کند که ریسک بالای اختلالات نعوظ را به همراه دارد.
    همچنین دارای بتا کاروتین بوده و نیاز بدن به ویتامین A را تامین میکند. شواهدی وجود دارد که سیب زمینی شیرین در درمان ناباروری موثر است ولی این مطلب هنوز به اثبات نرسیده است.

    **دانه کنجد
    **مفید
    تفکر غالب بر این است که روی برای سلامت جنسی بسیار مفید است چرا که به تولید تستسترون و اسپرم در مردان کمک میکند. منبع شماره یک برای روی، صدف است ولی اگه واقع بین باشیم شما چند وقت یکبار صدف میخورین؟ پس میتونین از منبع جایگزین یعنی دانه های کنجد بهره ببرین.
    خانم ساس میگه میتونین اون رو در وعده های صبحانه مصرف کنین یا به سادگی تفتش بدین و بخورین.
    البته برخی غلات صبحانه هم حاوی روی هستن، مثل سبوس گندم که به اندازه سه چهارم فنجان از اون میتونه کل نیاز روزانه تون رو به روی تامین کنه.
    دستور غذای پیشنهادی: ماهی سالمون کبابی با لایه ای از کنجد و سس ماست.

    هندوانه
    مفید
    این میوه محبوب تابستانی کالری بسیار پایینی داره ولی سرشار از فیبر های غذایی هستش که میتونن به رابطه جنسی بهتر کمک کند.
    تحقیقی که در دانشگاه تگزاس انجام شد نشان داد که لیکوپن، سیترولین و بتا کاروتن موجود در هندوانه به بهبود رگ های خونی بدن کمک شایانی میکند و در افزایش میل جنسی نقش بسزایی داره.
    بد نیست هندوانه، نعناع و پنیر فتا رو هم تست کنین.

    **غذاهای پرچرب
    **مضر
    خیلی از غذاهای پر چرب یا فست فود ها دارای مقادیر بالایی از چربی های غیر مفید مثل چربی های اشباع و ترانس هستند که میتوانند تاثیر منفی در عملکرد قلب شما داشته باشند و با تشکیل پلاک های چربی در رگ ها، گردش خون شما را با مشکل مواجه کنند.
    از اینا که بگذریم مصرف سیب زمینی سرخ کرده احتمال بروز دیابت نوع دو را افزایش میدهد که میتواند سلامت جنسی را هم در مردان و هم در زنان به خطر بیاندازد.
    خانم ساس میگه نوع روغنی که برای سرخ کردن استفاده میکنین در این بین نقش اساسی رو بازی میکنه و توضیح میده: “اگه غذاهاتون رو در روغن های هیدروژنه سرخ میکنین، بدونین که این روغن های ترانس، خیلی بدتر از روغن های اشباع هستند ولی اگه با روغن های گیاهی سرخ میکنین، این روغن ها میزان کمتری روغن اشباع شده دارند.”

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا