مردان عاشق چه مدل مویی هستند؟ موهای بلند بر جذابیت زنان می‌افزاید یا مدل موی کوتاه؟

موهای بلند بر جذابیت زنان
  • مردان عاشق چه مدل موی زنانه هستند؟

    اگر به دنبال دیدن یک مرد عاشق هستید، شاید فکر کنید که باید یک مدل موی خاصی داشته باشید تا او را به خود جذب کنید. با این حال، واقعیت این است که مردان عاشق به خصوصیات دیگری در زنان علاقه‌مند هستند، اما ربطی به مدل موی آنها ندارد.

    با این حال، جواب به این سوال را همچنین می‌توان به راحتی پیدا کرد: مردان عاشق به هر مدل مویی که زنان را می‌پسندند، علاقه دارند. اما علاقه به یک مدل خاص، به عنوان یک فاکتور مهم در جذب آنها نمی‌تواند مطرح شود.

    در واقع، مردان بیشتر به صفاتی مانند اعتماد به نفس، هوش، انگیزه، شخصیت و ویژگی‌های دیگر توجه می‌کنند. از طرفی، مدل مویی که یک زن دارد، می‌تواند تأثیر مستقیمی بر اعتماد به نفس او داشته باشد. یکی از دلایلی که زنان برای تغییر مدل موی خود اقدام می‌کنند، افزایش اعتماد به نفس است و این می‌تواند برای جذب مردان هم مفید باشد.

    مردان همچنین به مدل مویی که زنان دارند، توجه می‌کنند. با این حال، این توجه بیشتر به دلیل جذابیت ظاهری است و نه به دلیل همخوانی با یک مدل خاص. به عبارتی، هر مدل مویی که یک زن دارد، می‌تواند جذاب باشد، اما همه مدل‌ها برای همه مردان جذاب نیستند.

    در نهایت، می‌توان گفت که مردان عاشق به هر مدل مویی که زنان دارند، علاقه دارند. با این حال، مدل موی زنان تنها یکی از فاکتورهایی است که مردان به آن توجه می‌کنند و باید به عوامل دیگری نیز توجه کرد تا بتوان آن‌ها را جذب کرد.

    موهای بلند بر جذابیت زنان می‌افزاید یا مدل موی کوتاه؟

     

    باور عموم مردم بر این است که بهترین مدل مو برای جلب توجه مردان، موهای بلند زنانه است. آن آبشار عظیم از تار و پود قرار است که زنانگی را به رخ بکشد و به جذابیت زنان به‌عنوان جنس لطیف اضافه کند. اما مسئله این است که این باور هرگز در مورد من صدق نداشته است. موهای من هم به بلندای کمرم و هم به کوتاهی موهای یک پسر ۸ ساله مو بوده است و هرگز متوجه تفاوت خاصی در نحوه واکنش مردان در مواجهه با خود نشده‌ام.

    در واقع بعد از امتحان انواع مدل موی کوتاه پیکسی و نیمه بلند باب، دوباره موهایم رو بلند کردم و یکی از دلایل آن این بود که فکر می‌کردم برای همسرم جذابیت بیشتری باید داشته باشد. دلیلش هم آن بود که همسرم علاقه زیادی برای نوازش موهای من داشت. اما وقتی نظرش را دراین‌باره جویا شدم، در جواب گفت که مدل موی کوتاه‌تر در نظر او جذابیت بیشتری دارد. به نظر همسرم اگرچه این موضوع صرفا یک سلیقه و انتخاب شخصی است اما زنانی که موهای کوتاه‌تری دارند به‌نوعی مصمم‌تر و خودمختار به نظر می‌رسند و در حالت کلی جذابیت بیشتری برای مردان دارند.

     

    آیا مدل موی بلند مختص زنان است؟

    مشخصا در فرهنگ ما، طول و بلندای مو نمادی از ساختارهای اجتماعی وابسته به تفاوت‌های ظاهری جنسیتی (دودیسی جنسی) یا ویژگی‌های متفاوت بین دو جنسیت مختلف است. اگرچه بسیاری از مردان موهای بلندی دارند، اما داشتن موی بلند برای مردان هنوز هم به‌عنوان یک بیانیه ضد فرهنگی تلقی می‌شود. البته هر مردی که موی بلندی دارد لزوما قصد هم‌ردیف کردن خود با زنان را ندارد، بلکه این رفتار به‌نوعی اعلان مخالفت و مقاومت در برابر تعاریف سنتی و رایج از مفهوم مردانگی است. (البته استثنایی برای این موضوع وجود دارد و داشتن موی بلند برای هنرمندان سبک موسیقی هوی متال heavy metal یک سنت اجباری است، اما این ژانر تا حدی خود را در تقابل با موسیقی همه‌پسند و دوستانه رادیویی است.)

    چه ویژگی‌هایی باعث جذاب شدن یک دختر یا پسر می‌شود؟

    ویژگی‌های مرتبط با تفاوت‌های ظاهری جنسیتی، درواقع از نوع همان موضوعاتی است که مطالعات زیبایی شناسی و همچنین روان‌شناسی تکاملی، از آن‌ها به‌عنوان فاکتورهای جذابیت جنسی یاد می‌کند.

    از جمله این موارد می‌توان به داشتن لب‌های پر رنگ و چشم‌های تیره در زنان و داشتن فک زاویه‌دار و مستطیلی در مردان اشاره کرد.

    زنان و مردان هر دو می‌توانند موهای خود را بلند کنند. اگرچه شواهد موجود نشان می‌دهند که هورمون استروژن زنانه سبب طولانی‌تر شدن بازه زمانی رشد مو به نام مرحله رشد آناژن می‌شود (به این معنی که موهای خانم‌ها قبل از ریزش طبیعی، می‌توانند رشد بیشتری کنند و بلندتر شوند)، اما این بدان معنی نیست که موهای آقایان پس از رشد و رسیدن به گوش‌هایشان، همان‌جا متوقف می‌شوند. این موضوع در ایجاد تفاوت واقعی جنسیتی موثر نیست.

     

    بهترین مدل موی زنانی که مردان عاشقش هستند کدام است؟ پاسخ روانشناسی

    نتایج سرراستی در این موضوع وجود ندارد. مقاله‌ای که در مجله روان‌شناسی اسکاندیناوی به چاپ رسیده نشان می‌دهد که اندازه موهای زنان تاثیر زیادی بر میزان جذابیت آن‌ها نمی‌گذارد.

    تاثیر مدل موی کوتاه بر جذابیت خانم‌ها

    برخلاف تصوری که اغلب داریم، در مطالعه مذکور، زنان با موهای کوتاه‌تر ازنظر شرکت‌کنندگان بارورتر ارزیابی شدند که با نظریه روان‌شناسی تکاملی مبنی بر اینکه داشتن موهای بلند نشانه‌ای بر آماده بودن یک زن برای تولیدمثل باشد، در تضاد است.

    تاثیر مدل موی بلند بر جذابیت دختر / زن

    از سوی دیگر، تحقیقی که در سال ۲۰۰۴ انجام گرفت نشان می‌دهد که از نظر مردان، زنانی که موهای بلندی دارند از سلامت بیشتری برخوردارند که نظریه روان‌شناسی تکامل را تایید می‌کند.

    اما نتایج همان مقاله نشان می‌دهد که اگرچه موهای بلند یا طول متوسط می‌تواند به چهره زنی معمولی، جذابیت بیشتری ببخشد، اما داشتن موهای بلند در افزایش جذابیت زنانی که ذاتا چهره زیبایی دارند، بی تاثیر است.

    هیچ‌کدام از این مطالعات به زنانی که می‌خواهند با تغییر در اندازه موهایشان، بر عشق و علاقه حاکم بر رابطه‌شان بیفزایند، کمک زیادی نمی‌کند. اما می‌خواهم مجددا جمله همسرم را بررسی کنم که به نظر او زنانی که مدل موی کوتاهی دارند، با اراده‌تر و مستقل به نظر می‌آیند.

    مطمئنا اندازه و بلندی مو در چگونگی درک شخصیت شما از سوی دیگران موثر است، اما نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که نظر همه اشخاص در این مورد یکسان نیست و نظر افرادی مثل همسر من در اقلیت قرار می‌گیرند.

    تاثیر مدل موی بلند و کوتاه بر برداشت دیگران از هوش و قدرت یک زن / دختر

    طبق نتایج این مطالعه در نظر شرکت‌کنندگان مصمم و مستقل بودن شخصیت زنان در هر دو حالت موهای بلند یا کوتاه یکسان است، ولی زنان مو بلند دارای ویژگی‌های زنانگی بیشتری هستند. شاید چنین فکر کنید که از نظر منطقی شرکت‌کنندگان باید زنان مو بلند را دارای خصوصیاتی بدانند که معمولا با زنانگی مرتبط است، از جمله: بردباری و همدلی. اما نتایج چنین چیزی را تایید نمی‌کند.

    ازنظر داوطلبان، زنان مو بلند باهوش‌تر و قدرتمند‌تر بودند و در مقابل زنانی که موهای کوتاهی داشتند صاف و ساده‌تر، دلسوزتر و بااحساس‌تر به‌حساب می‌آمدند. (شایان‌ذکر است که این مطالعه در مجارستان انجام گرفته است و ممکن است مفاهیم ضمنی مرتبط با طول موی زنان با بقیه نقاط جهان یکسان نباشد. ضرب‌المثلی که در بین مردمان مجار رایج است می‌گوید: Hosszú haj rövid ész به این معنی که «موهایش بلند و عقلش کوتاه است». اما نتایج این مطالعه در تقابل با این باور غلط همان سرزمین است.)

    بهترین مدل موی مردانه از نظر خانم‌ها: تاثیر دیدگاه سیاسی در انتخاب مدل مو

    اما فراموش نکنید که دیدگاه بیننده نیز از عوامل مهم است. در یک مطالعه دیگر، زنانی که شخصیت محافظه‌کار دارند مردان با مدل موهای کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهند و علاقه‌مندی زنان لیبرال و روشن‌فکر به مردانی است که موهای بلندتر دارند.

    اگرچه این مطالعه در سال ۱۹۷۶ انجام شده است و از آن زمان، در رابطه با جنسیت و مو تغییرات زیادی در سلیقه و باورهای افراد صورت گرفته است، اما به عقیده من این الگو امروزه نیز اگرچه به آن شدت ۴۰ سال پیش نباشد ولی تقریبا درست است. ایده اصلی که این تحقیق به‌درستی بدان اشاره دارد همچنان صحت دارد: جذابیت یک ویژگی مشخص و ثابت در افراد نیست، ناظر نیز نقش مهمی در ادراک زیبایی و جذابیت دارد.

     

    چه مدل مویی متناسب با فرم صورت شماست؟

    همانند بسیاری از تحقیقات که در مورد زیبایی انسان صورت گرفته است، آن‌قدر شواهد متناقض دراین‌باره وجود دارد که تنها نتیجه‌گیری ممکن آن است که بگوییم هیچ نتیجه‌گیری قطعی در مورد ارتباط جذابیت با اندازه و مدل موهای زنان وجود ندارد! علم قادر به پیش‌بینی آنچه باعث جذابیت یک فرد در نگاه ما می‌شود، نیست. این مایه خوشحالی است که می‌توان چنین نتیجه گرفت که بهترین کاری که هرکدام از ما برای افزایش جذابیت خود می‌توانیم بکنیم این است که دست‌به‌کاری بزنیم که حس خوبی به ما می‌دهد. از سخت‌ترین کارها این است که به‌رغم عدم احساس راحتی در مدل مویی که به اجبار و به توصیه مجلات یا مقالات انتخاب کرده‌اید، خودتان را جذاب بپندارید.

    بنابراین حتی اگر تحقیقات نشان داده باشد که زنان با موهای بلند، جذاب‌تر هستند، اگر احساس راحتی نکنید، داشتن موهای بلند برای شما نتیجه دلخواه را در پی نخواهد داشت. توصیه من این است که در طلب زیبایی و جذابیت، کورکورانه به نتایج تحقیقات اعتماد نکنید.

    اگر دوست دارید موهای خود را بلند کنید، آن‌ها را کوتاه نگه دارید، یا اگر دوست دارید اکستنشن کنید: فقط بدانید که از دیدگاه زیبایی‌شناختی، مو به‌تنهایی تضمین‌کننده آن نیست و برای جذابیت بیشتر حتما نباید مدل موهای خود را به یک شکل خاص درآورید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا