با یک قلب شکسته چه کنیم؟

با یک قلب شکسته چه کنیم؟
  • با یک قلب شکسته چه کنیم؟

    داشتن یک قلب شکسته ممکن است برای بسیاری از ما به شدت دردناک باشد و ممکن است باعث ایجاد احساساتی منفی مانند ناامیدی، تنهایی و افسردگی شود. اما این موقعیت را نباید از دست بدهیم و باید بهترین راه برای بهبود وضعیت خود پیدا کنیم.

    برای شروع، باید به خودمان اجازه دهیم که احساساتمان را بیان کنیم. گاهی اوقات صحبت کردن با دوستان و خانواده می‌تواند به ما کمک کند تا احساسات خود را بهبود بخشیم. همچنین، ممکن است لازم باشد به دنبال راه‌حل‌هایی برای بهبود وضعیت خود بگردیم. برای مثال، می‌توانیم به دنبال یک هواپیما برای یک سفر جدید بگردیم و یا برای شروع دوباره به دنبال یک هدف جدید در زندگی خود باشیم.

    همچنین، می‌توانیم به دنبال راه‌حل‌هایی برای بهبود وضعیت روحی و جسمانی خود بگردیم. ممکن است لازم باشد که ورزش کنیم، تغذیه سالمی داشته باشیم و به مشاوره روانی برویم. این همه کارها می‌تواند به ما کمک کند تا بهترین وضعیت ممکن را در زندگی خود داشته باشیم و به احساساتی مثبت دست یابیم. به همین دلیل، با یک قلب شکسته نباید به خودمان اجازه دهیم که دست کم بگیریم، بلکه باید بهترین راه‌حل‌های ممکن را برای بهبود وضعیت خود پیدا کنیم.

    پایان دادن یک رابطه به هیچ وجه آسان نیست. حتی زمانی که شما خودتان کسی باشید که خواهان پایان گرفتن  آن رابطه هستید. همه ما نیاز داریم بدانیم که چگونه باید بعد از پایان گرفتن یک رابطه احساسی، عمل کنیم. کارهای کوچک و بزرگی وجود دارند که شما میتوانید برای التیام دادن به قلب شکسته تان، انجام دهید. خواندن این مقاله را به هر فردی در هر سن و سال و وضعیتی پیشنهاد میکنیم. چرا که اصول و توصیه‌های ذکر شده در این مقاله تنها مختص به افرادی که قلب شان به خاطر پایان گرفتن یک رابطه شکسته شده است، نیست. بلکه میتواند برای هر کسی که اندوه را در زندگی تجربه کرده است، مفید باشد.

     

    ۱.احساسات تان را حس کنید

    هرچقدر هم که قوی باشید، باید بدانید که شکسته شدن قلب برای هر کسی اتفاق ویرانگری است. سعی نکنید احساس اندوه و غم تان را سرکوب کنید.  چرا که این احساسات در لایه‌های عمیق وجودی تان خواهند مان. در این صورت، بعد‌ها ضربه بزرگتری از این احساسات سرکوب شده خواهید خورد. به خودتان اجازه دهید که احساس اندوه خود را حس کنید. به جای این که سعی کنید وانمود کنید که اهمیت نمیدهید، با خودتان مهربان باشید و همدلی کنید. اجازه بدهید احساسات تان کاملا حس شوند.

    میتوانید تا جایی که احتیاج دارید گریه کنید. نامه‌هایی به کسی که قلب شما را شکسته است بنویسید و در آن از احساس عصبانیت تان بگویید (اما آنها را ارسال نکنید!). تا جایی که نیاز دارید بخوابید و استراحت کنید. به خودتان اجازه دهید که هر آهنگی که دوست دارید گوش بدهید و هر فیلمی که مایل هستید ببینید. با آرامش این موضوع را بپذیرید که ممکن است چند روزی نتوانید به کار‌های خانه یا کار‌های شغلی یا … رسیدگی کنید. برای انجام این کار‌ها به خودتان فشار وارد نکنید. به یاد داشته باشید که تمام احساسات شما قابل احترام و لایق احساس شدن هستند.

    ۲.روتین تان را حفظ کنید

    یک قلب شکسته میتواند باعث شود که تا هفت‌ها و حتی ماه‌ها بخواهید فقط بخوابید و از کل دنیا دور باشید. همانطور که گفتیم، خوب است اگر جند روزی به خودتان استراحت دهید و تا مدتی به خودتان برای انجام دادن کارها فشار وارد نکنید. اما پنهان شدن در خانه تان برای مدت طولانی هم میتواند شرایط را بدتر کند. به خصوص اگر برای مدت طولانی نسبت به کار یا تحصیلات تان بی تفاوت باشید.

    یک لیست از کارهایی که در حالت عادی هر هفته انجام میدهید تهیه کنید. از شغل تان گرفته تا روتین ورزشی تان. این لیست ممکن است شامل چیزهایی هم بشود که شما را به یاد فردی که قلب تان را شکسته است بیندازد. از آن کار‌ها گذر کنید و در صورت امکان آن‌ها را در لیست ننویسید. کارهایی که روح و ذهن تان را خسته میکند را نیز ننویسید. سپس با خودتان قرار بگذارید که نسبت به انجام دادن بقیه فعالیت‌های درون لیست متعهد باشید.

    حفظ کردن روتین زندگی تان باعث میشود که احساس عادی تری نسبت به زندگی داشته باشید. متوجه خواهید شد که از حمایت دیگران نیز در این مسیر برخوردار هستید. مشغول نگه داشتن خودتان نیز باعث میشود که زمان سریع تر گذر کند. به این صورت در طول چند هفته یا چند ماه آینده، ممکن است متوجه بشوید که اتفاقا زندگی تان چیزی کم ندارد و بدون آن فرد نیز میتواند کامل و شاد باشد.

    ۳.برای خودتان زمان بگذارید

    از این فرصت استفاده کنید تا برای خودتان زمان بگذارید. خودتان را بیشتر بشناسید و بر درون تان متمرکز تر بشوید. از خودتان مراقبت کنید. حداقل کمی به ظاهر تان برسید و از جسم تان مراقبت کنید. مراقبت کردن از خود، همیشه بسیار مهم است. زمانی که میخواهید قلب شکسته خود را التیام ببخشید، اهمیت بیشتری نیز پیدا میکند. بر روح و درون تان متمرکز شوید. بداهه نویسی کنید و احساسات تان را روی کاغذ بیاورید. به فعالیت‌هایی که روح تان را نوازش میکنند بپردازید. مراقبه کنید و به زبان ساده دعا بخوانید.

    ۴.روابط احتماعی تان را قطع نکنید

    بسیاری افراد پس از یک شکست احساسی، سعی میکنند خود را از جهان به دور کنند. ممکن است سعی کنند روابط شان را با بسیاری از افراد قطع کنند تا دیگر از کسی ضربه نخورند. اما این تفکر، صحیح نیست. حمایتی که از سوی دیگران دریافت میکنید، میتواند قلب شکسته شما را التیام ببخشد. بنابراین سعی نکنید که برای طولانی مدت از جهان کناره گیری کنید. ارتباطات حقیقی و همینطور ارتباطات مجازی خود را حفظ کنید.  داشتن روابط اجتماعی مثبت و موفق میتواند افسردگی را بسیار التیام ببخشد.

    ۵.برای وارد شدن به رابطه جدید، عجله نکنید

    بسیاری از افراد زمانی که رابطه شان به هم میخورد، برای فرار از درد آن، به رابطه جدیدی روی می آورند. اما این کار قلب شکسته شما را التیام نمیبخشد. بلکه احتمالا باعث خواهد شد که رابطه جدید تان نیز شکست بخورد و خودتان و فرد مقابل، آسیب ببینید.

    زمانی که یک رابطه به پایان میرسد، برای وارد شدن به یک رابطه جدید عجله نکنید. به خودتان زمان کافی بدهید تا سوگواری کنید و احساسات تان را هضم کنید. اجازه بدهید با یک قلب شکسته، وارد رابطه جدیدی نشوید. بلکه به التیام روح و قلب تان بپردازید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا