ازدواج با وسواسی

ازدواج با وسواسی
  • ازدواج با فرد وسواسی

    ازدواج با فرد وسواسی یکی از مسائلی است که ممکن است برای افرادی که در این شرایط قرار دارند، به چالش کشیده باشد. وسواسی یعنی شخصی که درگیر وسواس و تکرار عملیاتی است که برایش مهم است و اگر انجام ندهد باعث اضطراب و استرس برایش می شود. این نوع از افراد معمولاً نیاز دارند که کارهای خود را به طور مداوم تکرار کنند تا احساس آرامش کنند.

    اگر شخصی با وسواس به دنیا آمده باشد، ممکن است برای او بسیار دشوار باشد تا با افراد دیگری ارتباط برقرار کند و در نتیجه زندگی اجتماعی و روابط بین فردی او را به چالش بکشاند. ازدواج با فرد وسواسی نیز می تواند به دلیل همین موضوع به چالش کشیده شود. زندگی زناشویی برای این نوع از افراد ممکن است بسیار دشوار و پر از استرس باشد، زیرا احساسات و نیازهای آنها با نیازهای شریک زندگیشان ممکن است متفاوت باشد.

    اگر شخصی با وسواس به دنیا آمده باشد و به یک فرد عادی علاقمند باشد، احتمالاً باید با این موضوعات به طور صادقانه و باز برای شریک زندگیش صحبت کند. او باید به شریک زندگیش بگوید که چگونه با وسواس خود مبارزه می کند و اینکه چگونه شریک می تواند به او کمک کند که با این وسواس مبارزه کند.

    به علاوه، ممکن است برای شخصی که با وسواس دارد، ازدواج با فردی که نیازهای او با نیازهای شخصیتی شریک زندگیش متفاوت است، مشکل باشد. به عنوان مثال، فرد وسواسی ممکن است نیاز داشته باشد که در محیطی کاملاً پاک و مرتب زندگی کند، در حالی که شریک زندگیش این نیاز را نداشته باشد. این مسئله ممکن است تنش هایی در روابط زناشویی ایجاد کند و به دلیل تفاوت در نیازهای دو طرف، باعث اختلافات و مشکلات در زندگی زناشویی شود.

    در نهایت، ازدواج با فرد وسواسی یک چالش برای هر دو طرف است و برای آنها نیاز است که با هم صادقانه و باز در مورد تمام مسائل صحبت کنند و بتوانند با هم توافق کنند که چگونه با این وسواس مبارزه کنند و همچنین تفاوت های شخصیتی و نیازهای هر دو طرف را به خوبی در نظر بگیرند.

    وقتی دو نفر قصد ازدواج دارند ، همدیگر را از جهات مختلف بررسی می کنند که چقدر تفاهم دارند . مثلاً این که نوع نگاهشان نسبت به پول و مسائل مادی چطور است . از لحاظ مذهبی چقدر با هم اتفاق نظر دارند و یا درآینده چند تا بچه می خواهند .

    حالا این وسط یک چیزهایی هستند که گاهی بی اهمیت و حتی خنده دار به نظر می رسند . اما اتفاقا ًمهمند و باید حتماً قبل از ازدواج در موردشان حرف زد و پرسید. و حتی جدا ازحرف زدن ، در رفتارهای طرف مقابل دقت کرد .

    یکی از اشکالاتی که قبل از ازدواج ممکن است دست کم گرفته شود و زیاد به چشم نیاید ، ولی بعد از ازدواج حسابی مشکل زا میشود ، اهمیت بیش از حد به تمیزی و نظم و ترتیب یا به بیانی دیگر وسواس است .

     ازدواج و زندگی با مرد وسواسی کار مشکلی است  . به خصوص اگر طرف دیگر هم آنقدر ها در قید و بند نظم نباشد، یا کمی شلخته باشد. در هر صورت زندگی با مرد وسواسی اصلاً آسان نیست .

    مرد وسواسی انعطاف ندارد. سخت گیر است و ریز بین و خانواده اش را کلافه می کند.

    هیچ چیزی از چشمان تیزبینش دور نمی ماند.به محض دیدن کثیفی یا بی نظمی آشفته میشود و از این موضوع هم کوتاه نمی آید . تا تمیزی به آن حدی که دلش می خواهد نرسد ، دست بردار نیست.

     دست خودش هم نیست. با حرف زدن و دلیل و منطق نمی شود او را از صرافت بشور و بساب انداخت.

    بدبختی اینجاست که رضایت او از تمیزی سقفی ندارد . و ممکن هر چیزی را بارها بشورد و آب بکشد و هنوز از نظرش واقعاً تمیز نباشد .

     از این گذشته رفتارهای آزاردهنده ای دارد که تحملش مشکل است . مثلاً ممکن است هر روز حمام کند و حمامش هم زیر دو ساعت طول نکشد.

    یا مثلاً زمستان و تابستان هر لباسی را فقط یکبار می پوشد و بلافاصله می شورد.

    انتظار دارد همیشه خانه تمیز و منظم و برق زده باشد . و همسرش را برای این کار تحت فشار قرار می دهد. حتی اگر خودش هم در امورات خانه همکاری کند ، باز هم تمیز نگه داشتن خانه تا حد استانداردهایش کار بسیار مشکلی است و انرژی و وقت زیادی از خانواده تلف می کند .

    طبیعی است بحث و جدل و دلخوری بر سر این تمیزی همیشه در این خانه وجود خواهد داشت. و رفته رفته طرف مقابل خسته و فرسوده می شود.

    متأسفانه بچه های این زندگی از تیر ترکش وسواس در امان نیستند و جدا از این که در محیطی استیریلیزه،  اما پراز تنش و اضطراب بزرگ می شوند ، ممکن است در آینده نیز این وسواس را به ارث ببرند.

    یادمان باشد که رابطه جنسی کسانی که وسواس تمیزی دارند هم به شدت تحت تاثیر این مشکل قرار می گیرد.

    اما با تمام این احوالات ، خبر خوب این است که وسواس را می شود با روان درمانی و دارو،  درمان کرد . البته به شرطی که فرد وسواسی مشکلش رو بپذیرد و همکاری کند. چون بعضی از وسواسی ها احساس نمی کنند مشکل خاصی دارند وفکر می کنند فقط کمی بیشتر از دیگران به تمیزی اهمیت می دهند.

    پ. ن: اینجا از وسواس تمیزی حرف زدیم . وسواس انواع دیگری هم دارد مثل وسواس به چک کردن مداوم یک چیز ، وسواس به بیمار بودن و و‌وو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا